Skocz do zawartości

Polecane posty

slajders25    11

Witam. Jako że w innym temacie pod który się podpiąłem słaby odzew to zacznę nowy temat

Zapytam od razu o dewa problemy

 

Problem nr.1

Dzisiaj wymieniałem żarówkę w liczniku w 6180. Oto co zastałem po otwarciu pokrywy

adfbbf08170e6663m.jpg

To są chyba rezystory i jak widać jeden z nich chyba kończy swój żywot

Podejrzewam że związane są z diodami od kierunków jazdy. A od jakiegoś czasu czerwona dioda od jazdy do tyłu raz świeci raz nie.

Z tego co znalazłem to są rezystory 100om o dokładności 5%. Tylko czemu takie grube. Czy da się je bezproblemowo wylutować i wymienić na nowe cieńsze bo takich grubych nie znalazłem ?? Czy np. takie mogły by być czy szukać gdzieś większych tj o większej mocy - tylko jakiej??

http://allegro.pl/re...4147885102.html

 

Problem nr 2.

Podczas odpalania zauważyłem że kontrolka nr 10 (od niskiego poziomu oleju w silniku) się nie zapala. Myślałem że żarówka. Ale podczas wymiany okazało się że żarówka jest OK. Nawet przekładałem do innych kontrolek dla upewnienia się. Żarówka jest ok a kontrolka nie świeci. Co może być tego przyczyną. Czujnik czy przerwany kabel. Jeśli czujnik to czy to ten po lewej stronie do którego dochodzi jeden kabel. Czy można go jakoś sprawdzić np. dotykając kablem do metalowej obudowy czujnika ??

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    164

a od kiedy to on ma kontrolkę niskiego poziomu oleju w silniku? co do rezystorów zawsze tak wyglądają popraw luty i zostaw to tak jak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

tam nie ma czujnika niskiego poziomu a ten o którym piszesz to czujnik ciśnienia i jeśli tym kablem dotkniesz do masy to musi się świecić kontrolka, jeśli nie świeci a jest sprawna to pozostaje wina kabla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slajders25    11

Dzięki za pomoc w sprawie czujnika. A co do rezystorów to wolałbym wymienić na nowe. Tylko jakiej mocy one są ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

A więc mając trochę wolnego czasu zająłem się licznikiem.

Tak wygląda po rozpołowieniu

3410b5bea3d78153m.jpg

 

 

Widać wyraźnie miejsce w którym się układ przegrzewał. Problemem był rezystor który stracił już swoje właściwości. Odpowiada on za odpowiednie działanie czerwonej diody LED. Drugi rezystor odpowiada za zielona diodę.

Prosta wymiana z użyciem lutownicy oraz poprawienie przegrzanych lutów i problem niezapalającej się czerwonej diody rozwiązany.

Dla zainteresowanych ów rezystor to 100ohm o mocy 3W. Koszt rezystora 1zł

 

Co do czujnika ciśnienia oleju w silniku to po wykręceniu go i przepłukaniu wewnątrz preparatem penetrującym sam się naprawił :D Wkręciłem i działa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×