Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Alchemik

Elektryczny wskaźnik ciśnienia oleju.

Polecane posty

Alchemik    31

Przeglądając portale aukcyjne widzę, że dość tanie są wskaźniki i czujniki ciśnienia oleju w wersji elektrycznej dla wschodnich ciągników. Przydałby mi się taki w innym sprzęcie gdzie nie uśmiech się prowadzenie przewodu olejowego do wnętrza i stosować klasyczny ciśnieniomierz, zdecydowanie bardziej pasuje tam wersja z przewodami, zamiast rurek i wężyków. I teraz pytania:

 

- Z jakiego wschodniego ciągnika najtaniej i najprościej wychodzi złożenie kompletu pasującego do siebie, czujnik - wskaźnik? (Potrzeba coś więcej?)

- Dysponuje ktoś schematem jak to podłączone jest w oryginale? Zasilanie jest wprost z akumulatora, czy jest jakoś obniżane, lub stabilizowane napięcie?

- Jak wygląda dokładność takiego wskaźnika w wschodnim wykonaniu w porównaniu z klasycznym ciśnieniomierzem?

- Może jeszcze przy okazji ktoś wie, jaki gwint jest przy czujniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Zaluz od Ursusa C385 czujnik z zegarem (mam w C330) i nie kombinuj jak kon pod gorke, podlaczenie masz schematy na necie, proscizna. O gwint zapytaj sprzedawcy i wyposaz sie w miernik do gwintow tzw grzebien metryczny i calowy, przydaje sie.

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    100
A w czym jest gorszy zestaw z MTZ/BELARUS w porównaniu z C385?

jest elektryczny. Padnie coś z elektryką i masz cuda.

Mechaniczny jest najprostszy i najlepszy. Do Z10145 też mi mówili załóż elektryczny - zostawiłem mechaniczny, mechaniczny też mam od ciśnienia na pompce. Oryginał ciut kosztuje ale mam pewność że działa.

Jak szukasz tańszego rozwiązania to polecam rozejrzeć się za wskaźnikiem WIKA-KFM+zakuć odpowiedniej długości przewód. Będzie na wieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Myślałem, że chodzi o wersje elektroniczna dla pochodnych C385.

Mi klasyczny, manometr nie odpowiada. Produkty Auto Gauge znam, ale teraz potrzebuje tylko czegoś taniego, nawet nie koniecznie dokładnego, pokazującego ciśnienie. Sygnał ma być przesyłany po przewodach elektrycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Najprościej kupić od nowszego Belarusa czujnik i zegar bez kombinacji.

A jeśli można zapytać, co Ci nie pasuje w prowadzeniu rurki ciśnieniowej do deski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

@tomek73 zegary z Bizona jakbys chcial wiedziec dzialaja tez na 12V - wiem to dobrze bo przerabialem cala instalacje z 24v na 12v. Jedynie voltomierz ma za duza skale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Bo zegary elektryczne w wiekszosci dzialaja na zasadzie porownania oporu czujnika do oporu rezystora znajdujacego sie wewnatrz zegara. Jedna cewka zasilana z akumulatora przez rezystor ciagnie wskazowke w jedna strone, a druga zasilana przez czujnik ciagnie w druga strone. Napiecie zasilajace nie ma tu duzego znaczenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Najprościej kupić od nowszego Belarusa czujnik i zegar bez kombinacji.

A jeśli można zapytać, co Ci nie pasuje w prowadzeniu rurki ciśnieniowej do deski?

 

A jaki model Belarusa miał już elektryczny?

 

Mechanicznego nie chce, bo:

-Ciężko będzie przeprowadzić przewód olejowy (wężyk, rurka) na odległość i w miejsce gdzie potrzebuje.

- Nie chce mieć doprowadzonej palnej cieczy tam gdzie będzie wskaźnik.

- Później sygnał elektryczny może będzie podkradany dla elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jaki model nie wiem są dostępne komplety zegar z czujnikiem i to o wiele ładniejsze niż ruskie.

Z tym łatwopalnym to trochę przesadzasz szczególnie w mtz-cie siedząc na ponad stu litrach paliwa he he.

A z ciekawości do czego niby chciał byś wykorzystać sygnał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

zamiast tu się pytać i czytać tyle odpowiedzi wpisz na OLX lub Allegro wskaźnik lub zegar oleju i masz parę rozwiązań.

http://olx.pl/motory...=wskaźnik oleju

A tu nawet komplet

http://olx.pl/oferta...html#ae8bb3cbaa

A tu ile masz http://allegro.pl/listing/listing.php?string=wska%C5%BAnik+ci%C5%9Bnienia+oleju&search_scope=automotive&price_to=100&price_enabled=1

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Do jakiego napięcia zasilania są one przeznaczone?

 

Pytam tu, bo nie miałem kontaktu z tym sprzętem. Nie wiem jak to rozwiązali konstruktorzy i czy sam czujnik i zegar wystarczą. Nie potrzebuje tego na teraz i powoli zbieram informacje. Nie chce zamawiać tego w ciemno, czy godzinami wyszukiwać schematów w odmętach internetu. Tu są osoby majce na co dzień do czynienia z tymi sprzętami i maja wiedze w głowie.

 

Z tym łatwopalnym to trochę przesadzasz szczególnie w mtz-cie siedząc na ponad stu litrach paliwa he he.

A z ciekawości do czego niby chciał byś wykorzystać sygnał?

Sprzęt z MTZ ma tyle wspólnego, że ma 4 koła. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To o co ci chodzi dokładnie? Bo na razie to sypiesz zagadkami jak by ten wskaźnik miał w otoczeniu metanu pracować. Przesadzasz i tyle. Łatwopalny olej w ciągniku, koparce, samochodzie czy czym tam chcesz. Lekka paranoja. A nie wpadłeś na to że winę za pożary sprzętu jaki by nie był w przerażającej ilości przypadków ponosi elektryka a nie cieknący olej czy paliwo? Nawet benzyna!!! Zgodzę się że ruskie jest kiepskie ale argument o łatwopalności jest idiotyczny.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dysponuje ktoś schematem jak to podłączone jest w oryginale? Zasilanie jest wprost z akumulatora, czy jest jakoś obniżane, lub stabilizowane napięcie?

czy godzinami wyszukiwać schematów w odmętach internetu.

Kolego nie kombinuj. Nie wiem jaką masz wiedzę, ale po takich pytaniach widać, że niewielką, skoro do podłączenia trzech przewodów potrzebujesz schematów.

Później sygnał elektryczny może będzie podkradany dla elektroniki.

I to też w ogóle nie trzyma się kupy. Nie potrafisz podłączyć wskaźnika, a piszesz o elektronice i obróbce sygnału. Napisz w końcu jakieś konkrety, to może ktoś będzie w stanie Ci pomóc. Żeby uprzedzić Twoje następne posty typu: "nie wiem jak to podłączyć, więc dlatego pytam żeby się nauczyć", od razu odpowiadam: do nauki jest szkoła, a nie forum.

A nie wpadłeś na to że winę za pożary sprzętu jaki by nie był w przerażającej ilości przypadków ponosi elektryka a nie cieknący olej czy paliwo? Nawet benzyna!!!

Niestety kolego tutaj się mylisz, chyba, że to taki skrót myślowy. Winę za pożary tylko i wyłącznie ponoszą ludzie obsługujący i serwisujący sprzęty i ich instalacje elektryczne. Instalacja sama z siebie, jeżeli jest prawidłowo wykonana i utrzymywana nie stanowi zagrożenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To raczej rozumie się samo przez się że jeśli wszystko będzie w porządku nic się nie stanie a żeby takie było to człowiek musi o to zadbać bo samo się nie zrobi.

To tak nie czepiając się za słówka. Ogólnie zgadzam się z kolegą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Kolego nie kombinuj. Nie wiem jaką masz wiedzę, ale po takich pytaniach widać, że niewielką, skoro do podłączenia trzech przewodów potrzebujesz schematów.

 

I to też w ogóle nie trzyma się kupy. Nie potrafisz podłączyć wskaźnika, a piszesz o elektronice i obróbce sygnału. Napisz w końcu jakieś konkrety, to może ktoś będzie w stanie Ci pomóc. Żeby uprzedzić Twoje następne posty typu: "nie wiem jak to podłączyć, więc dlatego pytam żeby się nauczyć", od razu odpowiadam: do nauki jest szkoła, a nie forum.

 

Niestety kolego tutaj się mylisz, chyba, że to taki skrót myślowy. Winę za pożary tylko i wyłącznie ponoszą ludzie obsługujący i serwisujący sprzęty i ich instalacje elektryczne. Instalacja sama z siebie, jeżeli jest prawidłowo wykonana i utrzymywana nie stanowi zagrożenia.

 

 

 

Co do schematu, jakby kolega trochę się wczytał zamiast marnować czas na długie wywody (coraz popularniejsze na wielu forach, -to już nie to co kiedyś) to zauważyłby, że pytam o schemat kompletnej instalacji żeby ustalić co stanowi cały zestaw. Jako osoba mająca kontakt z elektroniką pewnie kolega wie, że tak samo działające urządzenie można zrealizować na wiele sposobów, ale chyba kolega woli podłączać przypadkowe elementy i patrzeć czy działa, a może się spaliło, ewentualnie po piątym zniszczonym egzemplarzu zajrzeć do noty katalogowej.

 

Los sprawił, że nagle pojawiło się u mnie sporo czasu na poszukiwania, na razie jeszcze nie dam rady chodzić po garażu, nie mówiąc o grzebaniu.

Tak że wszystkim dziękuje za pomoc, już sam znalazłem co chciałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Tylko po co stwazac sobie niewiadomo jakie problemy?? Wskaznik podlaczy nawet dziecko z podstawowki, w koncu to tylko ok 3 kabelki: + - i do czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale chyba kolega woli podłączać przypadkowe elementy i patrzeć czy działa, a może się spaliło, ewentualnie po piątym zniszczonym egzemplarzu zajrzeć do noty katalogowej.

Nigdy tak nie robiłem, bo nie tędy droga. Tylko, że nie ma co tu porównywać, bo moje projekty to trochę więcej niż kilka elementów połączonych paroma przewodami. Ale nie o tym temat, i tak jak kolega @Junkers zauważył to prosty układ, ale może Ty potrzebujesz kilkumiesięcznego przygotowania teoretycznego. Ale w to już nie wnikam. Znalazłeś co miałeś znaleźć, czyli można było najpierw poszukać zamiast zakładać temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×