BogumilKolanko

Problem z opuszczaniem tura!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam otoz mój problem polega na tym iz gdy wymienilem pompe hydrauliczna na nowa tur zaczal miec problemy z opuszczaniem, tur jest 2 sekcyjny i nawet gdy chce opuscic widly to ma z tym ma problem a przy podnoszeniu to jest swiatnie tylko przy opuszczaniu jest jakich problem moze sie przewody zapowietrzyly albo cos innego prosze o pomoc!

Edytowano przez BogumilKolanko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterwx2    0

sprawdzałeś czy linki od yojsticka nie są lużne??


Jak pomogłem to daj strzałkę w górę. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co może być jeszcze uszkodzone lub zapowietrzone? Objawy: Na odpalonym ciągniku tur jak i podnośnik tylny unoszą się bardzo szybko ale opadają po woli oraz gdy opuszczam tur to spadają obroty ciągnika tak jak by dostawał większe obciążenie na pompie czy coś. Gdy ciągnik jest zgaszony to tur jak i podnośnik opadają szybko czyli tak jak powinny. Proszę o podpowiedź może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Opisz dokładnie cały problem! Kto, co, kiedy, gdzie, w czym?

Nikt nie jest jasnowidzem. Ludzie opisujcie problem a nie: Mam czerwone auto, jaki olej wlać? ;)

Co się działo przed wymianą pompy, że była potrzeba wymiany? Jakiego ciągnika to dotyczy, czy to oryginalna pompa, czy jakaś dodatkowa? Jaką wydajność miała stara a jaką ma nowa? Jak jest podłączona w układ hydrauliczny?

Czy czasem nie zamieniłeś przewodów przy rozdzielaczu podczas wymiany pompy? Czy rozdzielacz został ten sam?

 

Wygląda na to, że jest problem z rozdzielaczem lub zamianą przewodów.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Przesteruj rozdzielacz z jednosekcyjnego na dwusekcyjny lub odwrotnie w zależności jakie masz siłowniki i po problemie


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Ciągnik to Ursus C-385 pompę zmieniłem ponieważ turem ledwo belę słomy unosił a podnośnik pług 3 skibowy miał ciężkawo unieść. Wiem tylko że stara pompa miała mniejszą wydajność niż ta nowa oraz że nowa jest wzmacniana. Tur jest dwu sekcyjny sterowany rozdzielaczem z dwiema wajchami. Tur podłączała firma która go robiła na zamówienie, podłączony jest jednym przewodem prosto do pompy, drugim jest podłączony do dekla za siedzeniem a trzecim i ostatnim jest podłączony do jakiegoś wejścia które wcześniej było zaślepione pod gniazdami hydrauliki z tyłu ciągnika. Wcześniej na starej pompie tak jak pisałem wyżej ledwo unosił słomę ale opuszczał się normalnie a teraz podnosi bardzo szybko lecz opada bardzo wolno i silnik jest tak jakby obciążany podczas opuszczania tura bo obroty spadają. Mam nadzieję że teraz wyjaśniłem jaki mam problem. Dodam może zdjęcia to może coś mi poradzicie :)

Przewody od siłowników idą przez podłogę do rozdzielacza poniżej

20140417-104340.jpg

z tego otworu w pompie poniżej idzie przewód (który jest teraz odłączony w celu wymiany uszczelki bo trochę ciekł) do rozdzielacza w kabinie

20140417-104313.jpg

ten także idzie do rozdzielacza

20140417-104419.jpg

oraz ten idzie do rozdzielacza

20140417-104440.jpg

Edytowano przez BogumilKolanko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Wszystko pięknie. Mógłbyś jeszcze napisać, gdzie który przewód idzie do rozdzielacza.

Przy założeniu, że nie zamieniłeś przewodów idących do rozdzielacza N z T i wydajność nowej pompy nie jest powiedzmy dwukrotnie większa to wina leży po stronie rozdzielacza.

Spróbuj odnaleźć jaka jest wydajność pompy i przepływ max na rozdzielaczu (podawany w l/min).

 

Jeszcze jedno przewód z pompy musi być podłączony przy rozdzielaczu pod P?

T to musi być spływ do skrzyni biegów a N to w twoim przypadku powinno być zasilanie podnośnika (rozdzielacza) ciągnika.

 

Kto zaznaczył na biało literę P przy N na rozdzielaczu (wg załączonego 1 zdjęcia)? Czy nie jest to czasem mylnie podłączone pod pompę?

 

Jeżeli rozdzielacz jest jeszcze na gwarancji to oddaj go producentowi do naprawy.

Jeżeli nie rozbierz go mam na myśli zawór przelewowy, gdyż wina leży po jego stronie. Przyczyna awarii zbyt duże ciśnienie pompy rozwaliło zawór.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44kubus44    0

Wydaje mi sie ze odpowiedz jest bardzo prosta poniewaz jak wynika ze zdjecia nie masz podlaczonego splywu oleju w sekcji rozdzielacza odpowiedzialnej za podnoszenie, musisz wykrecic zaslepke i wkrecic w to miejsce przewod podlaczony pod swobodny splyw oleju co spowoduje ze tur bedzie szybko opadal. Mialem ten sam problem z turem, poprzedni wlasciciel mial podlaczenie identycznie jak u Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusraketa    0

A jeśli podniesiesz tura max do gury to ci bendzie tez dusilo mocno ciągnik bo jesli tak to znaczy że masz zamocno przykręcony zawur przelewowy . jesli tak to go leko popuść lub zrub tak jak kolega wyżej napisał poniewarz ty masz silowniki 1 stronnego działania i jak chcesz opuścic tura to olej idzie w te zaślepione gniazdo przy rozdzielaczu a że zawur przelewowy jest zakręcony olej niema gdzie iść przy starej pompie tego nie było bo była zasłaba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masterix    0

Warto mieć na uwadze, że precyzyjność pracy podnosników hydraulicznych zależy od odpowiednich parametrów oleju hydraulicznego. Proponuje zdecydowanie unikać hydrolu typu "najtańszy" czyli w klasie L-HL.

Tak przy okazji klasa HL to wynalazek dawnej epoki w krajach nierozwiniętych. Na zachodzie nigdzie nie kupicie oleju L-HL bo ten olej nie zachowuje odpowiednich własciwości.

Zauważalna poprawa trzymania ciśnienia jest po zastosowaniu oleju w klasie HV (tą jakość mają również oleje wielofunkcyjne hydrauliczno-przekładniowe UTTO i hydrauliczno-przekładniowo-silnikowe STOU).

L-HV - olej w tej klasie umie sobie poradzić z wilgocią w układzie, odpowiednio reaguje przeciw powstawaniu pęchyerzków powietrza i m.in. odporny jest na skoki temperatur + odpowiednie komponenty przeciwzużyciowe.


hurtownia olejów smarowych Orlen Oil i Platinum - ForumSmarowe.pl
Beczka oleju z darmową dostawą od producenta: UTTO, HYDROL, HIPOL, MILVUS, SUPEROL, STOU, AGRO, L-HV 46, GL-4, ITERM 6MB ...

Orlen Oil i Platinum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1216    1217

Nie musisz blokować dopływu oleju do rodzielacza jak chcesz używać podnośnika ? Ja mam podłączone do tylnich gniazd, a piersza sekcja, to jeden wąż idzie do siłowników, drugi jest podłączony pod węża do spływu oleju, druga sekcja na opuszanie łychy jest tak jak u ciebie podłączona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusraketa    0

Obieg jest puszczony bezpośrednio z pompy do rozdzielacza tura a następnie na tylni podnośnik więc nie musisz blokować wyjść z tyłu po prostu popuść zawór przelewowy pomarańczowy na zdjęciu 1 ale polecam też puścić przewód z zaślepionego wejścia z rozdzielacza do swobodnego spływu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1544

Witam. Mam taki problem. Tur meprozet przy c360 3p wolno opuszcza,podnosić podnosi ok. Podczas opuszczania słychać jakieś stuki tak jakby w siłownikach. Dzieje się tak od kilku dni, wcześniej wszystko było ok. Nie mam pojęcia co może być przyczyną tego wolnego opadania...przy turze nie było nic robione co jedynie zmieniane było położenie siłowników żeby niżej opuszczał. W pompie nie było nic robione,ostatnimi czasy trochę przy pająku do siana pracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jedrus2020
      Witam jestem w trakcie budowy tura do 60. Tzn kompletowania części. Rzecz stanęła na siłownikach. Na allegro jest dość duża rozpiętośc cenowa. Od 200 zł produkcji polskiej do praktycznie 500 za sztukę. Tur byłby używany głownie do wożenia podłoża popieczarkowego czyli swojego rodzaju torfu. Więc nie miałby zbyt ciężko. Z tego co się orientowałem jeśli chodzi o seryjne sprzedawane tury to mają one siłowniki skraw-met ale nie mogłem znaleźć żadnej oferty cenowej tej firmy. Może polecicie coś za przystępną cenę?
      Jaką dużą łyżkę można zrobić do tura żeby zbytnio nie obciążać przedniej osi? Jakie ona powinna mieć wymiary?
    • Przez luki2104
      Witam planuje zakupy ma być to główny Ciągnik w gospodarstwie pracę jakie ma wykonywac to :
      Praca z ladowaczem (ładowanie obornika, ubijanie kukurydzy i sianokiszonki)
      Uprawa ziemi (głównie orka )
      Zależy mi żeby był to ciężki traktor, powierzchnia gospodarstwa to 35ha posiadam już 4 inne ciagniki
    • Przez DawidWsik
      Witam posiadam adaptację do ciągnika Renault Ares 546RZ. Mogę sprzedać sam rozdzielacz z dżojstik w niższej cenie. Wszystko sprawne zdemontowane z ciągnika. 
      https://www.olx.pl/oferta/adaptacja-tura-do-mailleux-mx-120-CID757-IDmeJSI.html
    • Przez dzikidaniel
      Czy ktoś wie czy adaptacja z Celtisa będzie pasować na Aresie 556? Silniki niby te same jednak budowa może się różnić i już będzie problem.
      Pytam się gdyż mogę kupić tura do małego Aresa tyle że jest on zdjęty z Celtisa.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania posiadam prawie nowe siłowniki do ładowacza czołowego T25 / C330 / C360 / MF 255.
       
      Używane niecałe 7msc. 100% sprawne.
       
      Specyfikacja techniczna:
      Długość siłownika złożonego 870 mm
      Całkowita długość siłownika po rozłożeniu 1500 mm
      Średnica tłoczyska 40 mm
      Średnica zewnętrzna siłownika 60 mm, mm
      Łożysko fi 25 mm ( otwór na sworzeń), mm
      Skok tłoka 630 mm
      Wyjście na króciec M18 x 1,5 M16 x 1,5( zewnętrzny gwint) mm
       
      Cena 150zł/szt
      Koszt wysyłki 35zł/komplet
       
      Zapraszam do zakupu

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj