Skocz do zawartości

Polecane posty

dawid2m    0

Witam,

mam problem z pewnym Zetorem 7245. Mianowicie pluje paliwem z komina. Nie leje ciurkiem, ale jak pochodzi dłużej na wyższych obrotach, to po kominie spływają krople ropy. Zetor miał wymieniane tłoki + tuleje. Założone były te o większej komorze spalania (chyba do wersji turbo - z 3 pierścieniami, kopcił jak parowóz i również pluł paliwem), a że wyczytaliśmy, że wtedy ciśnienie jest o 5-7 barów niższe, więc założyliśmy zwykłe - z mniejszą komorą spalania i z 4 pierścieniami (kopci na siwo tylko jak na obroty wchodzi). Wyregulowane zostało ciśnienie wtryskiwaczy, luz zaworowy, zapłon. Faktem jest, że tryb od rozrządu, który jest na wale, jest wychechłany... I teraz moje pytanie: Co może być powodem "plucia" ropą? Czy to wina tylko tego trybu na wale czy może czegoś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko    675

Ciężko coś powiedzieć .

Kiedy zaczął tak pluć i kopcić czy u ciebie czy jak już kupiłeś .Ten tryb pasowałoby wymienić i zobaczyć czy nie jest przestawiony rozrząd . Gdy usterka nie zniknie dałbym pompę do sprawdzenia . Jeżeli to nie pomoże trzeba mieć książkę napraw i wszystko posprawdzać czy nie są włożone do silnika części od innego . Tak jak pisałeś tłoki pasują od innego typu . Ja słyszałem że ktoś założył inne wtryskiwacze i już silnik źle pracował także pewnie bez dobrego fachowca się nie obejdzie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

Rozrząd podobno nie był przestawiany. Robię poprawki po poprzednim mechaniku. Stary dziadek to robił, mógł coś przeoczyć. Ciągnik nie jest mój, ja go tylko naprawiam (poprawiam). Książkę napraw mam - sprawdzałem z kumplem wszystko po kolei. Została tylko pompa. W piątek jedziemy zobaczyć co się dzieje. Jak nadal, po dotarciu na nowych pierścionkach, będzie lał, to damy pompę do sprawdzenia. "Klient" mówił, że zaczął lać po wsadzeniu tych tłoków z większą komorą spalania. Każdy mechanik mówi co innego, jeden proponuje tłoki takie, a inny takie, nie dosyć że jest ich 3 rodzaje (A, B, C) to jeszcze różne średnice i wielkości komór spalania. Wtryskiwacze są oryginalne, zetorowskie. Ciśnienie ustawiało 3 ludzi, więc jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    988

zawieź pompę i wtryskiwacze ( razem !! ) i niech jeden pompiarz sprawdzi i to i to... i sprawdz jaką ma ustawiona dawkę paliwa, dobrze jest tez wymienic tą "tulejkę" łączącą pompę z rozrządem, bo podobno wyrobienie frezów o setne milimetra może skutkować "inną" praca silnika... chodzi o kąt wtrysku,,,, a propo kąta wtrysku, pompa jest dobrze ustawiona na znaki?? jesli nie to ustaw ją tak jak sa znaki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Komora powinna mieć 54mm lub 48mm mniejsza.Jest jeszcze 56mm od 7711.Zdejmij kolektor wydechowy i sprawdz z którego cylindra ta ciecz się wydostaje.Jesteś pewien że to ropa?54 jest lepsza do tego uszczelki 1.2 jeśli się da.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

Właśnie tłok z komorą 54mm był założony i strasznie kopcił - jak parowóz. Zmieniliśmy na 48mm i teraz kopci mniej. Sprawdzę to dopiero w piątek. Jestem na 99% pewny, że to ropa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Zakładałeś może podkładki po wtryski ?,może masz jakieś stare we głowicach , końcówki wtrysku masz ustawione dobrze na( kreskę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muflon19    0

Sprawdź dokładnie czy to jest ropa. Po wymianie pierścieni zawsze wyrzuci troche oleju dopuki sie pierścienie nie ułożą. A sprawdzaliście jak pierścien pasuje w tulei? Wyjmijcie pompe i zawieźcie do dobrego fachowca razem z wtryskami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

Podkładki były założone pod wtryski, ale w głowicy żadnych nie było - zostały powyjmowane. Końcówki wtrysków są dobrze ustawione. Poza tym ja ich nie rozkręcałem, tylko ustawiałem ciśnienie. Końcówki były ustawione kreska w kreskę.

 

Pierścienie też raczej są dobrze ustawione.

Jedyną rzeczą, która nie była sprawdzona to właśnie pompa. To pewnie jej wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Po pierwsze w zetorach nie występują fabrycznie podkładki pod wtryski ,ale ze względu wżerów ,ze starości zakłada się najcieńsze,najlepiej było by pomierzyć ciśnienie sprężania na wszystkich tłokach .W tych zetorach ,to są takie numery ,z dymem ,zapalaniem itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

robiłeś zawory ? Może to nie paliwo a olej przepuszcza na trzonkach zaworów ? Jeszcze pytanie jakie zestawy naprawcze zamontowałeś ,bo jest tego kilka odmian /

Co do tłoków z większą komorą to nie są od turbo a zostały wprowadzone ,bodajże w 1988r. razem z trzema pierścieniami (katalog części o tym informuje)

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

Głowice były oddane do szlifu i od razu zawory zrobili. Tuleje A i tłoki.

Wszystko jest już ok. Widocznie pierścienie musiały się dobrze ułożyć. Wyczytałem gdzieś na forum, że nawet w nowych zetorach tak jest :)

Jakby się (odstuckać) coś niedobrego działo to dam Wam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×