mt3820

Turbo ze Stara 742 do 820

Polecane posty

mt3820    0

Witam, okazyjnie zakupiłem turbosprężarkę od Stara 742.

Chciałbym ją zamontować do mojego Belarusa 820, ale nie wiem jak ją przykręcić do kolektora wydechowego... ma kilka mm przesunięte otwory i za nic nie pasuje.

 

Mam do was prośbę, a właściwie pytanie :) Jak to razem połączyć?

 

Ta turbina jest od silnika Andoria leyland.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kombinuj. Jeśli nie pasują otwory czy kanał bezpośrednio to zgrasz to robiąc przystawkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

otwory nie pasują, a kanał w kolektorze jest troche mniejszy niż w turbinie

a jakie wymiary ma kolektor od turbo w 820? chodzi mi głównie o rozstaw śrub montażu turbiny :)

i z jakiej blachy zrobić tą przystawkę, jakiej grubości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli w kolektorze jest mniejszy to żadna przeszkoda. Tutaj bym nic nie zmieniał. Rozstaw otworów w turbinie mtz-ta to 45/90 mm.

Co do blachy to trudno powiedzieć nie mając tego przed oczami. Podaj rozstaw śrub w swojej.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz. To kup kolektor z ts-a. Możesz kupić sama uszczelkę i sprawdzić czy jest w turbinie na tyle mięsa by przesunąć otwory po dwa milimetry na zewnątrz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

chyba o tym pomyślę, tylko że ten kolektor jest droższy od turbiny :D

a po 2 mm to chyba miejsca by się znalazło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

No dobra a silnik wytrzyma turbo bo w ts są mocniejsze tłoki tak słyszałem i przeciez inna dawka jest ustawiona na pompie. A jeszcze nie wiadomo ile mu koni przybędzie. Jakby ci wypaliło to pasowałoby jeszcze intercooler zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

A czy ty chcesz dołożyć turbinę do zwykłego silnika czy to tylko wymiana zuąytej na nową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przecież napisał do 820.

W ts-ie tłoki nie są tyle mocniejsze co maja inną konstrukcję i większą komorę sprężania. Dawka paliwa to najmniejszy problem.

Założy i będzie chodził. Nic mu nie będzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

ja nie chcę aby miał więcej KM tylko żeby mniej palił, nie będę podkręcał pompy tylko założę turbinę i mam nadzieję że trochę spadnie spalanie

nie mam dokładnego pomiaru, lecz spadek spalania powinienem zauważyć :) jak założę i zda to egzamin to was powiadomię, a może nawet pomyślę o c330 i też mu założę :) podobno od 1.8td pasuje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

koglego nie chce cie zasmucać. wiem tylko tyle ze jakby było to takie proste to kazdy by zakladał tym bardziej producenci JD, VW itp.....może być to tak ze poczujesz wzrost tylko z tego powodu ze założyłeś turbo (mam turbo=wiecej mocy)....zuzycie paliwa na kw\h wytworzonej mocy silnika w mtz jest podobna i jest koło 225 mg paliwa na kw (jak sie nie myle bo tak z głowy pisze....turbo jakis gram bierze wiecej)......potwierdze to jak z znajomym kręciliśmy bulinka T3 1.9D, motorek w miare zdrowy wiec dołożylismy troche paliwa na listwie na pompie.....była poprawa ale mało.....dołożone stopniowo paliwo powodowało iż kłęby czarnego dymu nie mieściło się w kominie a kolejne kręcenie dawką nic nie dawało w przyśpieszaniu tylko przy zmianie biegu mógł ktoś nas wyprzedzić bo przejasniło sie na drodze a jak kładliśmy klamę to nic nie było widać tylko czarny dym ( za dużo paliwa względem sprężonego powietrza)....na końcu załozylismy turbo i jakoś wysterowaliśmy silniczek.....

 

próbowałem również w 2 strone czyli podnieść doładowanie (jakis TD z VW na mechanicznej pompie) (wiecej tlenu na garek) bez zwiększania dawki.....skutek ujemy......jeżeli nie dołożymy paliwa wraz z wzrostem powietrza to sprężarka jak zacznie sprężać wiecej powietrza i nie ma wiecej energi (paliwa) to spręzone powietrze wychamuje tłok i z powodu za małej dawki paliwa nie bedzie przyrost mocy tylko spadek...

 

życie to nie bajka i jeżeli tak mówisz ze dołoże turbo to spadnie spalanie to o wiele wcześniej poszłaby fama i do benzyny czy diesel czy do cieżarówki ciągnika czy do traktora czy nowy czy stary to zakładamy od 1.9 turbo i spada spalanie ale tak nie jest.....stary mietek (gwiazda z celownikiem na masce) palił srednio 2 litry wiecej ropy od japończyka ale bańka jak ktoś zmieniał olej to była normą ale normalnie to było 1.5 bani......popularne 1.9 tdi 110 km z VW może wytrzymać 700 tys....a na CR jest zywotność 400-500 tys samego słupka ale 2 razy poleci pompa i wtryskiwacz........turbo nie zostało założone w głównej mierze z oszczędności paliwa tylko materiału (troche kilo potrzeba do wykonania silniczka=koszty produkcji)...w osobówkach 100 km z diesla to było 3 litry w 5-6 garach na zeliwie a teraz 150 km z 1.9 TDI na alu bloku to normalka....co ma lepsze przyśpieszenie 2 tony wagi czy 1200 kilo wagi ????.....

kolego mt3820

 

jeżeli tak kombinujesz i podobno od około 2 litrowego disela z osobówki pasuje charakterystyka pracy turbosprężarki ( nie wiem, nie interesowałem sie, nie obliczałem bydź może) to polecam turbo z passata 110 km na zmiennej geometri łopatek to turbo wcześniej wstanie :)........założysz turbo to i tak podkręcisz dawke na pompie najlepiej podczas orania (ciężka robota i długa) wtedy odczujesz przyrost mocy (może) zależne od kręcenia dawką...ogólnie zaleca sie dla "lailków" zawieżć pompe wtryskową do zakładu i poprośić aby przesterowali pompe na MTZ 82 turbo...(nie mówić że do zwykłego 82 dokładasz turbo bo usłyszysz kazanie dłuższe niż ksiadz na mszy).....przed taką operacja proponuje sprawdzenie układu korbowodowo-tłokowego (czy ma spręż) i sprawdzenieukładu wtryskowego czyli wtryskiwaczy i pompy wtryskowej czy daje równo na wszystkie sekcje taką samą dawke.....i po tem metodą prób i błędów dokręcać listwe centralną z dawką lub ujmować w zależności od ilości czarnego dymu i du*o hamowni....nie ukrywam ze zwykły diesel dłużej żyje niż turbo ale to każdy sam musi się przekonać...przydało by sie również manometr ciśnienie doładowania......do około 0.5 bara nie powinno być odczuwalnych szybszych zużyć elementów silnika a w odpowiednim stopniu paliwo-powietrze być znacznie odczuwalne przyrost mocy.....podczas orki dołóż paliwa i stopniowo ujmuj, bedzie czuć pod pedałem.....duzo dymu-> zmniejsz paliwo ->za mało mocy->dołuż paliwa....znajdz posrednie położenie.....wieksza dawka paliwa powoduje że turbo wcześniej wstaje :).....jak coś to pytaj bo ide spać....

 

ale pamietaj MOC NIE BIERZE SIE Z POWIETRZA TYLKO Z ODPOWIEDNIEJ MIESZANKI POWIETRZA Z PALIWEM :):):)

Edytowano przez bbolas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

wikipedia mówi, że turbosprężarka podnosi sprawność, więc będzie miał więcej mocy przy tej samej dawce paliwa, wiem że samo powietrze to nie wszystko, ale metodą prób i błędów będę ustawiał ciśnienie na turbinie ( najpierw muszę ją założyć :D ) jak nie będę zadowolony to ją po prostu zdejmę ( za sprężarkę zapłaciłęm 50 zł ) albo pobawię się pompą, zobaczymy jeszcze :)

diesel to nie benzyna i on nie ma stechiometrycznego składu mieszanki.. więc może mieć nadmiar powietrza a nawet powinien :) oczywiście bez przesady, jak nie będę przestawiał pompy to myślę na 0,5bar ustawić, ale jak będzie dobrze to będę powoli zwiększał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

jak zalozysz turbine bez podniesienia dawki to zapewniam Cie ze silnik przestanie Ci dymic , bedzie mial nadmiar powietrza i bedzie efektywniej spalal paliwo, moc jako tako moze nie wzrosnie ale wzrosnie na pewno moment , silnik bedzie zwawszy , jak bedzie ze spalaniem, mysle ze bedziesz efektywniej wykonywal prace ciagnikiem, mniej sie bedzie "spinał" wiec moze minimalnie mniej spalic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

No więcej mocy to z samego powietrza to miał nie będzie,jedynie jak będzie sprężanie ubywać przez zużyte tłoki to turbina dopompuje,i nie będzie odczuwalny spadek mocy.Po założeniu turbo moc jest większa,zużycie paliwa też około 2 l większe,teoretycznie powinno być coś koło 100 km ,ale myślę że to tak na uciąg się nie do końca przekłada ,z ursusem 1014,lub zetorem 10145,stary uturbiony mtz raczej w uciągu szans nie ma,ale wydaje mi się że założenie turbo do mtz nie jest mimo wszystko wyrzuceniem pieniędzy w błoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

Uziu92 dobrze gada :) mam podobny tok myślenia co do działania turbiny w dieslu :Ppost-40138-0-68546100-1397479692_thumb.png

 

to są w miarę dokładne wymiary tej turbiny, jak myślicie czy wystarczy tam "mięsa" na powiększanie tych otworów i czy ten kolektor od ts na pewno ma takie wymiary, bo ten kolektor jest droższy od turbiny :D a może ktoś ma taki na zbyciu ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

mój mtz ma dopiero 700 mth wiec nie jest rozjechany...

a jak nie będę zwiększał dawki to jakim cudem ma palić 2 litry więcej ? jestem bardzo ciekaw... wytłumacz kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

jak nie bedziesz ruszal pompy to na pewno wiecej palil nie bedzie , chyba ze CI koncowki wtryskiwaczy padna to wtey sobie lyknie. a nastepna sprawa to w oryginale pomiedzy turbina i kolektorem jest jeszcze taka flansza , jak narysowales na rysunu dystansowa , aby podniesc turbine aby polaczenie kolektora ssacego bylo w mniej wiecej jednym poziomie z turbina.

Wez turbine do sklepu , popros o kolektor z TSa i sobie zobaczysz czy cos Ci z tego wyjdzie, jak nie to musisz kombinowac z flanszami.

Arab porownanie czerwonego MTZ do ursusa czy zetora tysiaczki nie wypali bo czerwony MTZ wazy ok 4 ton dokladnie to 3,8 czy 3,9 a taki zetor czy ursus to 5 ton ma bite co przeklada sie na uciag. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trudno powiedzieć czy starczy. Kup tylko uszczelkę pod turbinę do mtz-ta i wszystko się wyjaśni. Ale na moje oko chwyci.

Turbo jak masz i chce ci się z tym robić zakładaj. Będziesz zadowolony. Półstronicowy bełkot o VW sobie odpuść.

Jeśli będziesz ciągał ten sam sprzęt co bez turbiny na pewno nie połknie więcej. A bardzo prawdopodobne że spali tyle samo tyle że zrobisz robotę w krótszym czasie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

Na pewno bedziesz zadowolony , oczywiscie jak Ci sie turbina nie wyleje bo jak mowisz ze dales 50 zl to albo okazja zycia albo do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

jutro zajrzę do sklepu i kupię tą uszczelkę :)

a turbina to trudno powiedzieć, troszkę luzy ma, ale chyba są jeszcze poprawne, na ściankach między turbo a silnikiem było troszkę wilgotne, ale w moim samochodzie ( 1.9 t4 ) też mam wilgotne ścianki, lecz oleju nie ssie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Połknie,połknie,więcej paliwa ale jak się zakłada to trzeba się z tym liczyć,no coś za coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Turbo żyje- turbo pije :) I paliwo i, jeśli jest już zmęczona, olej.

Zakładając taką nieoryginalną T trzeba pamiętać o zasilaniu olejem. Wąż zasilający turbinę w olej musi być w miarę na górze, a wąż powrotny ma być możliwie największej średnicy i niemal pionowo w dół tak, by nie wytworzył się efekt syfonowy.

Moim zdaniem turbo od takiego stara będzie odrobinę za duża do bela, będzie późno wstawała ale na wyższych obrotach może pompować.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez demon17
      Witam,
      Wiosna już nie długo, a starą unią nie idzie już orać... Panowie piszę do was z prośbą o pomoc w wyborze pługa. Na początek kilka faktów: Zetor 9540 obrabia głównie ziemię klasy IV-VI (przewaga V i może 1ha - III) na 25 ha. Na dzień dzisiejszy pozostaje do dyspozycji stara unia 4x40 zagonowa. Sieję coraz więcej poplonów i unia nie daje sobie rady więc czas na jakieś zmiany. Budżet na ten cel to okolcie 10 tyś. Z kamieniami bywa to różnie... 3 ha zakamienione reszta ok. Poniżej przesyłam propozycje jakie wpadły mi w oko.
       
      http://allegro.pl/plug-4-skibowy-rabewerk-i7205241040.html#thumb/5
      https://www.olx.pl/oferta/plug-obrotowy-4-skibowy-rabe-werk-3-1-CID757-IDs9yrF.html
       
      Kusi mocno:
      https://www.otomoto.pl/oferta/rabe-rabe-werk-plug-obrotowy-4-skibowy-azurowy-zabezp-non-stop-import-niemcy-kverneland-lemken-overum-unia-kuhn-ID6zBxOz.html
      ale czy jest wart tej ceny?
       
      Liczę na waszą pomoc.
      Pozdrawiam,
      Jacek
    • Przez gumis428
      Witam wszystkich,
      Mam w domu jakąś starą przyczepę, w której niestety nienaprawialnej awarii uległo koło. Od kilku miesięcy przeglądam internet w poszukiwaniu takiego koła jednak nie mogę znaleźć wersji z odpowiednią ilością otworów mocujących itp. Pomyślałem, że może gdyby udało się zidentyfikować model to byłoby łatwiej. Jest to stara przyczepa i podobno mój dziadek kupił ją jeszcze w latach 80, od kogoś kto kupił z Czech lub Słowacji a patrząc na czasy to prawdopodobnie z Czechosłowacji. Przeglądałem różne fora, ogłoszenia jednak nie natrafiłem na taki model... Jedna z tabliczek z jakiegoś zbiornika (systemu hamulcowego?) wskazuje na produkcje końca lat 60 a może początek 70.
      Dyszel prawdopodobnie nie był fabrycznie zagięty.
      Ewentualnie może ktoś wie gdzie można dostać koło 8.25  R20 z pięcioma otworami mocującymi? rozstaw pomiędzy środkami sąsiednich otworów 9,5cm a otworu środkowego ~11cm. 
      Z góry dziękuje za pomoc

       
       
    • Przez MafiaRuszkowo
      Witam. Wiem że to jeszcze nie czas na opryski ale chcę znać wasze opinie na temat tych dwóch oprysków. Który z tych 2 polecacie na chwasty w jęczmieniu jarym i dlaczego ?
    • Przez Dakota5a
      Witam, jestem nowym użytkownikiem fendta 714, orientuje się ktoś odnośnie używania sprzęgła turbo, kiedy używać, do czego jest przydatne, czy może cały czas na nim jeździć gdyż jak uruchamiam traktor to od razu się załącza. Dziękuję z góry za odpowiedź 
       
    • Przez Tomasz3p
      Otóż panowie mam taki problem silnik w mtz tej zimy zrobiny a olejenie jest słabsze jak przed remontem nawet nie spadało. Gdy silnik jest zimny to jest 4atm ale gdy się nagrzeje do 80-90°C to spada poniżej 1atm a prawie i na zero. Filtr mam stary odśrodkowy bąk pompe oleju mam nową wał jest nominalny tyle że po szlifie i czy to możę aż tak wpływać na to ciśnienie oleju?
      Kolejna rzecz to gdy się nagrzejo to nie da rady odpalić, gdy trochę postoji to odpali. Na zimnym silniku nie ma tego problemu. Czy to wina rozrusznika, akumulatorów czy z silnikiem coś się dzieje
      I ostatnie to turbina pluje olejem to już druga, turbina jest białoruska. Pierwsza pluła oddałem na gwarancję, ledwo uznali ale jest dali drugą która chyba też pluje. I czy one wszystkie takie dobre są?
      Jeszcze muszę sprawdzić czy z filtra powietrza nie ciągnie oleju. 
      Dzięki za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj