Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam no i dalej pojawił się problem z ferdkiem , ręce opadają , ciagnik jest u nas juz 7 rok , w ostatnim czasie zaświeciła się " KONTROLKA Ciśnienia Oleju " , i na shcemacie widniał opornik a u nas go nie było założylismy i przez pół roku spokój. a jakiś 2 tyg. temu , dalej się zaświeciłą po zmianie opornika dalej , nic , wiec zmierzylismy ciśnienie 16-17 bar , dobre , wymieniliśmy olej w skrzyni i filtry , i dalej nie ustąpiło . a więć pojechaliśmy i zakupiliśmy Czujnik ciśnienia oleju , kontrolka zgasła na jakieś 5-6 dni i dalej się świeci bez przerwy . My obstawiamy elektronike ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko    682

Mogę coś doradzić . Odłączyć stary przewód od czujnika i podłączyć drugi tak zwany lewy zrobić obejście starego kabla . Może stary kabel dotyka do masy . Ja miałem tak w samochodzie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

balcerek1    91

To w końcu ten kabel idzie do kontrolki czy do sterownika.Sprawdzić ciśnienie jeszcze raz i jak będzie ciśnienie 160-170 to na czujniku powinno pisać ciśnienie zadziałania czyli dajmy na to 140 to sprawdzić miernikiem czy nawet żarówką odłączając przewody a podłączyć na krótko żarówkę i jak świeci to czujnik lipa bo takie badziewie dzisiaj robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszko    682

jak podpiąć lewy idą do czujnika dwa kable które zamykają obwód i idzie sygnał do sterownika ?

 

odłącz te dwa kable i podłącz swoje niezależna gdy nadal kontrolka będzie się palić to będziesz miał pewność ,że to nie jest wina przewodów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    240

Panie balcerek1, tam nigdy nie będzie więcej niż 17 bar, bo czujnik jest na linii 17 bar, a nie na tej gdzie znajduje się przyłącze pomiarowe. Sprawdźcie czy któryś z elektrozaworów nie jest przycięty ,a ściślej jego część mechaniczna .To może faktycznie powodować spadek ciśnienia i działanie czujnika okaże się prawidłowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli któryś z elektrozawórów w linii pionowej , blokada , napęd , żłów - zając . kolego mirro - a może być coś nie łączyć przy sterowniku ( kompie ) znajdującym się pod prawą stroną kabiny , odczytałem z schematu że właśnie kable idące od wszystkich czujników skrzyni idą właśnie pod jedną wtyczkę znajdującą się pod ciągnikiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i odkręciłem pokrywe zasłaniającą sterownik ( idą do niego 5 wtyczki ) , bardzo dużo na nich piachu , po wyciągałem wszystkie i po kolei wpinałem i sprawdziłem kiedy po wciśnieciu spezęgła swieci się kontrolka i znalazłem wtyczkę odpowiadającą za to i włozyłem i spowrtotem i kontrolka zgasła i wszystko działa . czyli chyba cos zaśniedziałe nie łącze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrarpl    0

Mam pytanie w moim mf 3060 leci olej i kapie w wału napędowego jak to naprawić .Dzięki za odpowiedz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

leci ci olej dużo , ? skąd dokładnie z wału a dokłądniej ? jak ciagnik postoi 1 dzień też jest plama oleju czy jak np z tydzień ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Zapala się mi kontrolka od niskiego stanu oleju w skrzyni przy obrotach 1500 czy to jadąc czy na postoju pomoże ktoś w tej sprawie czym to może być spowodowane? podejrzewam że to się stało po umyciu ciągnika parę dni temu od tego czasu był raz używany ale troszkę i nie zauważyłem by się  zapalała ale chyba pracował na wolnych obrotach. Poza tym wszystko działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To samo było u mnie ? Znaczy świeci kontrolka a przebitka biegów i wałek działa? Piszerz że wszystko , u mnie winą był przepalony opornik 55ohm , znajdujący się pomiędzy czujnikiem ciśnienia a sterownikiem ,, Może gdzieś dostała się woda ? , może to być dosłownie mała drobnostka , czujnik ciśnienia w skrzyni sprawdzałeś ? , U mnie też wariowała kontrolka póżniej ale było to spowodowane nie łączeniem kostki w sterowniku , Z prawej strony pod pedałem gazu (pod spodem) , masz sterownik i bodajże do niego idące 4-5 kośtki ,zobacz jak to wygląda , czy zaden kabel nie oberwany :)


Ma się rozumieć że świeci ci się czerwona kontrolka (z obrazkiem mechanizmu różnicowego i kroplą w środku)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Też mi się wydaje że w tych modelach nie ma kontrolki niskiego stanu oleju tylko spadku (niskiego) ciśnienia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Tak czerwona z zębatką i kroplą jeszcze nic nie sprawdzałem ale też uważam że to drobnostka i olewam to bo już raz tak miałem możliwe że wiosną po tym jak jeździłem po sporych kałużach i pewnie też woda gdzieś się dostała jak znajdę chwilę to obejrzę ten opornik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NIe radze Ci tego olewać :), sprawdż to , bo wkońcu tak jak u mnie , kontrolka się świeciła i świeciła i nic aż wkońcu , przestał działać , wałek , biegi i skończyło się na wymianie , czujnika i filtrów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel3070    0

Panowie mam do was pytanie, posiadam traktor mf 3070 i mam problem z elektryką ponieważ nie mogę przełączyć biegu żłówia na zająca dodam też gdy wcisnę sprzęgło świeci mi kontrolka ciśnienia oleju a jak puszcze sprzęgło to gaśnie i co może być tego przyzyną ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    60

Do akumulatora idzie osobny kabel od sterowania żółwiem i zającem, sprawdź czy nie jest odłączony (przy klemie plusowej) Może też być że zaciął się elektrozawór. Z tą kontrolką to normalne, tak ma być powinna zaświecać się też kontrolka od przedniego napędu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Oj kolego chyba pomyliłeś z hamulcem przy wciśniętym sprzęgle raczej nic się nie zapala. Sprzęgło działa normalnie?a wspomaganie dobrze chodzi? mi to wygląda na jakąś nieszczelność w układzie jak wciska sprzęgło spada ciśnienie i kontrolka się zapala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    60

Znaczy mi chodzi o to że przy zgaszonym silniku po wciśnięciu sprzęgła powinny się zapalać te dwie kontrolki. Nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi, ale bo też nie do końca zrozumiałem o co chodzi :) 

Ale u siebie też tak miałem z żółwiem i zającem. Przy zakładaniu akumulatora założyłem plus na minus i odwrotnie i zablokowało skrzynię na żółwiu. Potem jeszcze przycinał się elektrozawór, ale po wymianie oleju i filtrów problem ustąpił. Ale jeśli po wciśnięciu sprzęgła zapala się ta kontrolka to nieszczelność może być tylko na siłowniku sprzęgła. Powinno być widać olej, który wycieka z tamtej okolicy.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepan875    0

witam czy moze mi ktos poradzic jaki olej

hydrauliczny zastosowac do ciagnika massey ferguson

 3070 i ile go potrzeba?? tzn ile litrow. 

Edytowano przez szczepan875

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez Scoti
      Witam mam pytanie czy mógłby ktoś wysłać jak wygląda rączka która jest w kabinie do regulacji prawego wieszaka podnośnika ponieważ nie posiadam takiej i nie widziałem nigdzie gdzie mógłbym kupić sama kolbe do regulacji z kabiny wiec prosze o jakieś dokłądniejsze zdj i mysle ze sam dorobię chyba że macie jakieś propozycje z góry dzieki
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez Scoti
      Witam mam problem z obrotomierzem a mianowicie nie działa i nie liczy motogodzin. Prąd dostaje wiec w czym moze leżeć problem jest jakiś czujnik obrotomierza czy coś takiego ? 
×