Polecane posty

arknaw    0

Witam, w mf 255 kontrolka alternatora swieci się ciągle (nie pełną mocą). Napicie na małej srubie alternatora 5,7V niezależnie od obrotów. Ogólnie nie ładuje. Sprawdziłem wszystkie diody, przejscie wirnika, szczotki połączenia, kontrolke ładowania. Czy możliwe że regulator napięcia uszkodził się w taki sposób, że nie umożliwia wzbudzenie alternatora? Jaki opór powinien mieć wirnik? (po podłączeniu wirnika do zasilacza regulowanego przy 14 prąd wynosił ponad 3A-czy to normalne?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arknaw    0

Kolego Dami615 za bardzo mi nie pomogłeś bo to co pokazałeś jest oczywiste w sprawnym alternatorzei gdyby tak bylo to bym nie zaśmiecał forum. I chyba mamy jednak o czym rozmawiać skoro potrafię pomierzyć napięcia i diody etc. Najbardziej interesuje mnie jaki jest pobór prądu przez wirnik gdy jest wzbudzony bo skoro u mnie rezystancja wirnika to 3 ohm to pobór prądu to ponad 4A i to on może powodować uszkodzenie regulatora. (gdzieś kiedyś czytalem, że wirnik powinien pobierać około 2A. Czy to prawda?)

Edytowano przez arknaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No dobra, nie wątpie w twoje umiejętności ale musimy wiedzieć czy u Ciebie te napięcia mieszczą się w granicach.

Sory, zapomniałem dodać http://www.agrofoto....h/#entry1078764 post 10 słowa @Elektrotechnik.

Diody wzbudzenia sprawdziłeś? Lutownica, każdą odlutować i sprawdzać je.

 

Edit:

Ja czytałem w kilku miejscach, że wirnik ma mieć rezystancje 3ohm a pobór prądu ok. 4A, czyli z tego wynika, że twój jest ok.

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Co masz na myśli mówiąc o małej śrubie? Zacisk prądowy B+/30? Jeżeli tak, to nie ma prawa tam być mniejszego napięcia niż to, które jest na źródle prądu, czyli w tym wypadku akumulatorze. Chyba coś źle sprawdziłeś/źle podłączyłeś.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego Dami615 za bardzo mi nie pomogłeś bo to co pokazałeś jest oczywiste w sprawnym alternatorzei gdyby tak bylo to bym nie zaśmiecał forum. I chyba mamy jednak o czym rozmawiać skoro potrafię pomierzyć napięcia i diody etc. Najbardziej interesuje mnie jaki jest pobór prądu przez wirnik gdy jest wzbudzony bo skoro u mnie rezystancja wirnika to 3 ohm to pobór prądu to ponad 4A i to on może powodować uszkodzenie regulatora. (gdzieś kiedyś czytalem, że wirnik powinien pobierać około 2A. Czy to prawda?)

Chyba jednak nie do końca wiesz co robisz. Podaj napięcia w tych punktach, które są na moim schemacie, bo mam pewne przypuszczenia, ale muszę mieć komplet pomiarów. Co do wirnika to rezystancja jest ok, jednak ten pomiar nie daje nic, bo nie można za jego pomocą stwierdzić zwarcia międzyzwojowego. Diody mierzyłeś miernikiem? Rozumiem, że te 5,7V to napięcie na D+, czyli 15 na moim schemacie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arknaw    0

Mała srubka=M5=D+ (to jest dla mnie mała śrubka, zapomnialem chwilowo że ona nazywa się D+ :) ) czyli styk 15 wynsoi 5,7 względem masy niezależnie od tego czy silnik włączony czy nie (oczywićie na włączonym zapłonie). Obwód kontrolka ładowania sprawny(po zwarciu do masy filoetowego kabla kontrolka świeci się). Wszystkie diody (9szt) odlutowane i sprawdzone żarówką -świeci tylko gdy dioda spolaryzowana do przewodzenia, odwrotnie nie czyli diody ok (tak słyszałem że miernik lubi "oszukiwać"). Na styku B napięcie równe napięciu akumulatora. W sumie dowiedziałem się tego co się chciałem dowiedzieć tzn. że rezystancja wirnika "w przybliżeniu" jest ok. Wygląda na to że skończył się regulator napięcia. Jutro wymienię i dam znać. Ehh 3 letni alternator a tu takie kwiatki. :/

 

A tak pytanie jescze poza konkursem. Czy u was też tak kiepsko się one wzbudzają w mf tzn trzeba przygazować do 900/1000 obr żeby się wzbudził i później wszystko ok? Było tak u mnie przed awarią i 2 innych mf ktorymi jeździłem. Ogólnie dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Na zacisku D+ powinno być 12 V.Odłącz przewód od alternatora na włączonym zapłonie i sprawdź na tym przewodzie masz napięcie.Musi być 12 V czyli wartość akumulatora a jak też masz 5,7 V to sprawdź dokładnie na akumulatorze jakie masz napięcie.Jak 12 V to masz coś nie tak z przejściami od stacyjki do kontroli i do alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale tylko przy odłączonym przewodzie od D+ będzie 12V (choć zależy to również od rezystancji użytego woltomierza).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja założyłem 5W żarówkę i wzbudza mi się przy ok 650 obr/min, a jak miałem 3W to musiałem przegazować do 900 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma to znaczenia jaka będzie żarówka, bo co z tego, że kontrolka zgaśnie jak alternator i tak nie ładuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arknaw    0

Nowy regulator napiecia rozwiązał sprawe. Jeszcze przy okazji pokombinuje z tą żarówką na mocniejszą bo wzbudza się od 1000obr. Ogólnie dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skoro Ci to poprawi samopoczucie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Na rysunku podanym przez @Elektrotechnik jest że na zacisku wzbudzania D+ powinno być od 1,5 do 2,5V na wyłączonym silniku.U mnie jest tylko 0,5V.Dlaczego jest takie małe napięcie?

Z ładowaniem jest wszystko w porządku,miernik pokazuje 14,4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to nie rób problemów tam gdzie ich nie ma i zostaw wszystko tak jak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Nie takiej odpowiedzi oczekiwałem od specjalisty który zajmuje się naprawą alternatorów.Skoro podałeś parametry jakie powinien mieć sprawny alternator to może należy rozszerzyć zakres napięcia na D+ od 0,5-2.5V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie należy. Na to napięcie ma wpływ wiele czynników a na odległość nie jestem w stanie stwierdzić czy masz coś tam nie tak, szczególnie, że napięcie ładowania jest w normie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Ktoś szuka dziury w całym, po 1 to badany był alternator A124 a w MF masz 115, poza tym sam reg napiecia ma wpływ na wartość napięcia jak i urządzenie pomiarowe, ładuje? - ładuje to po co szukać i drążyć temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj