Monot22

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
qazi przybyłeś mi z pomocą w walce o silnik 3p> właśnie opał nie jest paliwem do silnika i na nim można każdy traktor wykończyć. 3p można naprawić tak samo jak 60 w domowym garażu do włożenia tulei wystarczy sprawna lodówka tak tak wystarczy schłodzić tuleje i wejdą nam bez żadnych problemów

Jeśli nawet pompa wtryskowa zasilana ekotermem wytrzyma tylko 2500-3000 mtg to przy założeniu że średnio 3p pali ok 3-4 l/mth da to oszczędność rzędu 10000zł.Za te pieniądze można kupic 10 nowych pomp lub połowe ciągnika ,lub 2,5 silnika po kapitalnym remoncie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

tylko nie uwzględniłeś tego że na ekotermie pali trochę więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Uzasadnij dlaczego?Z moich informacji wynika iż w rafinerii jest jedna linia produkcyjna z której uzyskuje sie olej napędowy.Po zabarwieniu i dodaniu markera częśc sprzedawana jest pod nazwą "Olej Napędowy Ekoterm".Ekoterm obciązony jest dużo niższą stawką akcyzy.Przy akcyzie takiej jak na ON paliwo to było by droższe.Od czasu stosowania Ekotermu skończyłem z wymianą wtryskiwaczy,posiadam sześć silników Diesla i w żadnym nie miałem problemów z układem paliwowym.Niespodzianek nie sprawiają również filtry paliwa .Nie bardzo rozumiem skąd twoje obawy ,normy jakie spełnia Ekoterm są dużo,dużo wręcz wielokrotnie wyższe jak normy dla oleju napędowego z książki"Paliwa,oleje ,smary" wydanej w 1978r.Ktos może powiedzieć że 1978 r to dość dawno temu,ale 90% silników w naszych gospodarstwach to konstrukcje z lat 60-70.Łacznie z słynnym MF255.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

dobrze, może i nie mam racji co do zwiększenia spalania, bo nie sprawdzałem, ale nasuwa sie też pytanie czy sie opłaca bo po ile jest ten ekoterm, ale to chyba pytanie na temat o cenach paliw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

to żeby od niego można było VAT odliczyć to to można by było się pomału zastanawiać(pod warunkiem że spalanie nie wzrośnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kup jakąś nagrzewnice i odpiszesz.Teraz jest cieżko kupić gdyż bez oświadczenia i dowodu nie sprzedadzą.Jednak w moim przypadku suszarnia rozwiązuje problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

w 3p pompa jest smarowana paliwem,a olej opalowy ma na pewno inne wlasciwosci niz on,jest suchszy i temu zaciera sie pompa[ z wlasnego doswiadczenia].a co do roznic w remoncie to widzieliscie tuleje do 3 p-to jest glowny problem[zamrazarka go nie rozwiaze].drugi to wysokosc wystawania tulei nad blokiem,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martina    39
Witam

Posiadam 15tyś zł i chce kupić Ursusa C-360, tylko nie wiem jakiego. Mam 8 hektarów własnych i kilka dzierżawie .

C-360 3P jest lepszy czy C-360 ??  ???.

Proszę was o pomoc  :lol:

 

Kolego ja ostatnio z moim tata jeździłam oglądać ciągniki dla znajomego. W moich stronach to c-360 3P w dobrym stanie nie kupisz za 15 tyś. Za taki w "miarę" to od 16 do 25 tyś. Nie wiem jak tam u ciebie chodzą ale u mnie tak jest.


Rolnik z zamiłowania, ratownik z powołania :)

Jeśli potrzebujesz czegoś z DeLaval pisz na PW :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

kolezanko @martina, ten kolega to pytal sie o ciagnik 2.5roku temu. To za 15tys wtedy by kupil nie zla maszyne.


Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacu    4

Z tym opałem to racja,bo pompa może się zatrzeć,ale u nas mieli na to sposoby.Mieszali opał z mixolem.Kombajny z pompami rotacyjnymi na tym chodziły i nic się nie działo.Kwestia tulei jest taka,że do Perkinsa Nie powinno się wsadzać gotowych tulei.Nawet zamrażarka nie załatwia sprawy.Jak my robiliśmy kapitalkę to ojciec był u fachowca od takich rzeczy i facet mówi,że to albo się uda albo nie.Perkins ma tak zwane "suche tuleje" czyli woda nie oblewa bezpośrednio tulei jak w c360.W 3P tuleje wbija się jakby w rurę i przy wbijaniu gotowej tulei może się ona skręcić,lub blok może mieć nierówność i wtedy tuleja nam się odkształci.Nie musi się tak stać,ale często się to zdarza i potem wycierają się nierówno pierścionki i tłoki,albo uszczelkę pod głowicą wydmuchuje.W tym silniku zalecane jest stosowanie tzw "tulei surowych" czyli nie dokończonych.Wbija się taką tuleję na prasie,potem blok się ustawia w poziomie i rozwierca się w tuleję pod grubość tłoka,dokładnie pod kątem prostym,i obcina się ją u góry równo z blokiem.Wtedy nie ma mowy,że coś będzie nie tak.My tak zrobiliśmy i chodzi do dziś dnia.Rozmawiałem na ten temat z naszym miejscowym mechanikiem(doświadczony fachowiec) i mówił,że czasami uda się złożyć na gotowych i potem chodzi dobrze,ale zazwyczaj kończy się to powikłaniami.Także żeby zrobić dobrze generalkę w 3P trzeba się napracować,ale potem chodzi lata.

Podsumowując.3P jest ciągnikiem delikatnym,ale tylko pod względem pompy.U mnie dostaje w d*pę i to nieźle i nie mogę powiedzieć, że tego nie wytrzymuje.Wręcz przeciwnie.Radzi sobie lepiej niż nie jedna c360.


Zapraszam do oglądania moich fotek.
Jesteś ze świętokrzyskiego??Napisz na PW!!
Sprzedam rozdzielacz do Ursusa C-330(ten na błotnik).
Info na gg o PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jesli ktoś (niepotrzebnie) boi się o pompę w swoim 3p to dla tych silników istnieje zamiennik w postaci pompy rzędowej.Mniejsza lepkośc tego paliwa to MIT.Nowoczesne palniki stosowane w piecach opalanych olejem opalowym są bardzo precyzyjnymi urządzeniami w ktorych również znajduje się pompa paliwowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

nie wiem co wy macie z tymi pompami ja nie mniałem awarii i w mojej okolicy też nikt raczej nie mniał ale to kwestia słynego już na tym forum" jak się dba tak się ma..." z tym remontem silnika to niech wam już będzie ale to nie jest wcale takie straszne jak opisuje Kacu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Pany powiedzcie mi jaki jest przepis przy dokręcaniu śrub głowicy (wymiana uszczelki) w 3P? mianowicie z jakim momentem ewentualnie ile stopni i czy się dociąga po xxx mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Zgadzam się z kolegą @xemit , kiedys na allegro widziałem , za nówke se gościu tysiaka policzył.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacu    4
nie wiem co wy macie z tymi pompami ja nie mniałem awarii i w mojej okolicy też nikt raczej nie mniał ale to kwestia słynego już na tym forum" jak się dba tak się ma..." z tym remontem silnika to niech wam już będzie ale to nie jest wcale takie straszne jak opisuje Kacu

Nie chciałem,żeby to strasznie wyglądało bo w końcu wymianę tulei robi zakład,więc użytkownik niczym się nie przejmuje(tylko zapłatą),ale robi się to stosunkowo rzadko(u stare tuleje chodziły 14 lat).Jak już mówicie o pompach sekcyjnych do 3P to tak się składa,że wujek mojego kumpla miał tą pompę w 3P(miał bo już ją zdemontował).Na pompie sekcyjnej Perkins traci całkowicie zrywność i obroty.Mój ojciec miał okazję jeździć tym wynalazkiem i mówił,że to strasznie zmulone jest.Pedał do oporu a on powoli się rozpędza zupełnie ja w c360.Dodam,że silnik w tym ciągniku wcale nie jest w złym stanie bo facet o niego dba.Nie ma się co bać pompy rotacyjnej.Wystarczy co sezon wymienić filtr paliwa i ma chodzić,ale to chyba normalne,że filtry się zmienia co sezon.

 

Przepraszam.Walnąłem się.Stare tuleje chodziły 12lat.


Zapraszam do oglądania moich fotek.
Jesteś ze świętokrzyskiego??Napisz na PW!!
Sprzedam rozdzielacz do Ursusa C-330(ten na błotnik).
Info na gg o PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Ja wymieniam co drugi sezon filtr, bo w prasie rolującej daje o sobie znać. Jeśli filtr paliwa jest już zły to ciągnik nie osiąga mocy przy dużym obciążeniu, a tylko zakładasz nowy to aż na czerwone pole wchodzi wskazówka w prasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

A co tu oszczędzać na filtrach, filtr do 3p kosztuje kilka zł, mało roboty z samą wymianą, gorzej z odpowietrzeniem i odpaleniem silnika, uwierz mi że warto , ojciec wymieniał filtry różnie, co rok , dwa lata lub po iluś mth, w tamtym roku ojciec zdjął dekielek pompy wtryskowej a tam kupa syfu normalnie szok, teraz nie oszczędzamy na filtrach.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Kacu nie pisz ze 60 jest zmulona bo ja zawsze jak jade to 5 jak jej wrzuce gaz w podłge i pare metrów i juz zapier..lam na full predkosci i pierwsz słysz ze silnik 60 jest zmulony ;/

Tu jest wypowiedzi osoby która ma oba te ciagniki i sam napisał ze 60 lepie by sobie radziła z tymi przyczepkami :lol:

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-3...mage107872.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EDWIN    0

60 zamulona raczej nie bo kumpel ma ale to pali wachę ostro nie to co moj poczciwy 3p ja u niego bele robię co sezon i wiem ile to w wichrze spali a 3p to inny świat jego 60 7 litra ssie a mój 4....5 litra i95 konny lambo 6 w belarce bieże to jakieś dziwne jest te 360 to żarłok pomyłka jakaś anie ciągnik.ai jego 60 cichsza od mojego 3p jest.


Grand Prix 95 Power Machine + tur 6 polmot
i pomocnik c360 3p
a był i 3512 :( zal się z nim było rozstać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Mario8610
      Witam, muszę wymienić dźwignie opcji siłowek i pozycyjnej, jak ją zdemontować i czy muszę rozbierać dzwiginki mechanizmy przy rozdzielaczu
    • Przez panczo1922
      Pacjent nieśmiertelna siuntka!
      Przed zimą zalalem ciągnik płynem/koncentratem do chłodnicy.
      Teraz na wiosnę czas oprysków a płyn poszedł do oleju i zrobiło się mleko.
      Myślałem że rozpuściło uszczelkę jak cały czas na wodzie jeździł ale niestety problem jest poważniejszy.
      Wżery na tulei i w bloku tam od dołu przy uszczelnieniu tulei.
      Tuleje wiadomo będą nowe ale co zrobić z tym blokiem? Czym to najlepiej skleić? Praktykował ktoś z was takie naprawy?
      Ciągnik pracuje tylko w opryakiwaczu więc nie będzie przegrzewany.
      Co radzicie z tym zrobić?
       
    • Przez MafiaPstrągowa
      witam, wie ktoś może gdzie online sprawdzę historie c360 po samym numerze vin? maszyna została wyrejestrowana dawno temu, nie posiadam żadnych dokumentów, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, ale na każdej stronie typu carvertical, itp wymagany jest 17-cyfrowy vin, a c360 ma 6-cyfrowy
    • Przez Grzesiu360
      Cena 18000 zł do negocjacji zarejestrowany i ubezpieczony. Gostyń wielkopolska.



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj