mysliwy90

Case MX 150 Podnośnik, WOM Problem

Polecane posty

mysliwy90    0

Witam kolegów forumowiczów.

 

Prześledziłem już chyba całe forum ale nie znalazłem żadnych konkretnych informacji mianowicie;

w zeszłym tygodniu kupiłem Case MX 150 z 2002 roku przy zakupie było wszystko ok a teraz mam problem z WOM-em, podnośnikiem ale do rzeczy

WOM nie włącza się na początku wyświetlał się błąd 63 i 67 skasowałem je i po włączeniu piszczał i lampka ta zielona mrugała, później gdzieś doczytałem to zrobiłem tą synchronizacje obrotów silnika i wałka ale dalej nie włącza się. A teraz podnośnik: z błotnika podnosi opuszcza i w każdej pozycji się zatrzymuje i trzyma, natomiast w kabinie zakres pracy potencjometrem niewielki od 0 może cm można przekręcic a potem podnośnik idzie na maksa do góry i pompa wyje jakby nie rozłączało jej czy coś, do tego na wyświetlaczu ehr wyświetla się błąd 1,4,5,8 no chyba już więcej nie mogło. Rozkręciłem cały prawy panel przemyłem styki to przestało wyświetlać prędkość.

 

Panowie możecie cokolwiek doradzić w tych "problemach" bo to jakaś masakra

 

Czytałem gdzieś, że robi się jeszcze kalibracje podnośnika ale nic konkretnego nie znalazłem

 

jakby ktoś pomógł to na dobrą wódke mogę dać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Robi się kalibrację podnośnika i womu ale do kalibracji nie możesz mieć żadnych błędów inaczej nie zainicjuje się a tu widzę poważne problemy elektryczne skoro czego nie dotkniesz to przestaje działać


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mysliwy90    0

No tak, problem jest nie da się ukryć tylko nie wiem od czego zacząć żeby to chodziło czy potencjometr jest dobry czy to gdzieś dalej trzeba szukać?? Do tego jeszcze ten WOM czy to elektrozawór nie załącza, tylko który i gdzie on jest to nie wiem..

 

Może ktoś wie co to mogłoby być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mysliwy90    0

Widzę że wszyscy tu się orientują jak ja. Przekaźnik już działa elektrozawór był zepsuty, ale z podnośnikiem dalej problem wymieniłem z innego potencjometr ale jakbym nie ruszył to ramiona idą do góry i pompa wyje, ruszałem tym potencjometrem pod ramieniem i nie rozłączało stawiam na niego. Co myślicie?? Powiedzcie jak się robi kalibracje podnośnika (nie za darmo oczywiście jeśli trzeba)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Coś mi mówi że ci komp siadł. W mx są 2 komputery jeden od ehr a drugi powershift i reszta udogodnien. Ten od EHR znajduje sie z prawej strony od siedzenia i jest cofnięty na maksa do tyłu, Poruszaj przy nim wtyczkami oraz przeczysc je. Może to pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Powershift w tych ciągnikach nie ma komputera, a jest zrobiony na przekaźnikach , ten drugi moduł jest bardziej od WOM-u i paru innych rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mysliwy90    0

Mam juz tą całą instrukcje robie jak sie należy ale mam błąd na końcu kalibracji H i u (u góry) i po kalibracji.

Wymieniałem od innego ciągnika w którym działało wszystko wszystkie potencjometry ale nadal to samo:(

ai dodam że kupiłem nowy sworzeń sensorowy bo to miało mieć jakiś zwiążek ale kupiłem i to samo i 1500 w plecy:(

lekko sie ruszy dużym kółkiem i ramiona ida do samej góry,

komputer sprawdzany w mccorniku i działa. Nie wiem co to jest spróbuje jeszcze kable sprawdzić, rozetnę od potencjometrów do samego komputera może kable przetarte czy coś.

 

Chyba że może ktoś ma inny pomysł??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

CO do prędkości to skalibrować licznik musisz. Albo podajesz promien koła ( nie zawsze to działało u mnie) albo wyznaczasz 60m trase i kalibrujesz za pomocą radaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

widzisz jednak kod błędu dobrze sugerował choć pozastała kwestia szukania bo dość ogólny jest opis tego kodu. Sam znalazłeś czy brałeś fachowca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Podnośnik  dziwnie zaczął mi działać, nie trzymał pozycji. Dzisiaj przyjechał serwis i okazało się ze potecjometr  poszedł, te duże pokrętło.

Dzwonili koszt 1100 zł netto plus dwa przyjazdy i kalibracja.

Może tak być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

możliwe koszta są spore kumple wymianiał w case 5140 dźwignię od zmiany biegów z tym automatem w rączce od półbiegów koszt 600 zł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

a kodu błędu nie było jakiegoś? poszukaj na necie ile takie coś kosztuje, są chyba nawet zamienniki. Kalibrację samemu da się zrobić więc będziesz miał porównanie kosztów. Jakiś sprytniejszy elektronik pewno by i nawet dopasował coś przecież to potencjometr...a nie komputer

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Też tak myślę że to zwykły potecjometr. Jutro mają montować to zobaczę na czym polega kalibracja.

Kod od jesieni  dwa razy pokazał P wszystko się wyłączyło. Wczoraj jak sprawdzali też pokazał się P odczytali z książki  błąd potecjometra, sterowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

zgadza się, było sie spytac na forum co znaczy ten kod, to by sie coś wykombinowało albo poszukało zamiennik no chyba, że koszty nie są dla ciebie aż tak istotne to wiadomo oryginał to oryginał . Ze zdjęć w necie widać, że to potencjometr 1k (w instrukcji też tak pisze) +-10%. W necie znalazłem taki za 10 zł... no lepszy jakościowo to pewno z parę dyszek czy nawet ze 100, choć najgorzej to było by dopasowac kąt obrotu ale, a nuż sie by taki podobny trafił , a kalibracja była opisana w którymś temacie.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

No dziś przyjechał serwis zamontować potencjometr i nic z  tego, dalej wadliwie działa podnośnik, nic się nie zmieniło.

Na pokrętle  zaczyna podnosić od 5 jak opuszcza to leci w duł, nie zatrzymuję się w połowię, po chwili podnosi się do żądanego położenia a i potrafi skakać. pulsuję sobie góra-dół.

Stwierdzili że cewka siedzi, a drugi potecjometr, pod ramionami też nie zbyt dobry, fakt jak się w  niego uderza to ramiona podskoczą, ale nie jest zły.

Na pytanie czy go skalibrujecie, odpowiedzieli ze tego ciągnik nie kalibruję się, tylko wymienia  się potencometr i ma chodzić, a żeby  kalibrować to muszą podłączyć jakiś specjalny przyrząd  pod komputer i ustawiać, ale tego się nie robi w tych ciągnikach.

Wogóle zapytali się czy opłaca mi się go remontować, przecież on ma  już 14 lat.

Wkurzę się to ich pogonię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

:wacko: nieźli fachowcy ta od razu po nowego do salonu lecieć, oczywiście że się kalibruje po każdej wymianie elektronicznego elementu podnośnika i nic tam nie trzeba podpinać tylko znac pewną sekwencje, jak chcesz to ci ją podeśle to im dasz.... Czy po wyciągnięciu starego potencjometru sprawdzali go miernikiem? Może tylko, któryś kabelek w instalacji nie stykał, uwaloną cewkę podnośnika moduł powinien wykryć i wyświetlić błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

No dziś rano przyjechali ci co go rozkręcali, bo montowali inni. Zaczeli szukać, i nowy potecjometr zły ??? zaczeli kombinować z  miernikiem i okazało się że źle sprawdzali, nagle dobry , ale stary tez dobry, więc założyliśmy stary potecjometr..

Ciągnik dalej cuduję.

 No to cewki, sciągliśmy koło, cewki dobre, prąd dochodzi,  rozłączyli przyciski na błotnikach i sworznie, dalej cuda.

No i wyszło, przestał całkiem podnosić ale na tym zaworze przy cewce od podnoszenia 200 bar, zawór syczy, jakby olej gdzieś szedł  a podnośnik stoi na dole. 

Więc zawór szalk trafił  raz daje normalnie a raz ładuje ciśnienie do mostu, i niestety to już pewne, sam też to stwierdziłem a mieli już raz taki przypadek.

Koszt zaworu 6 tyś netto.

Na razie sam go rozkręcę i wyczyszczę, może jakiś oryng poszedł, jakiś brud podszedł, coś się zacina, a jak nie dojdę to trza jakiś szukać. może używkę uda się kupić.  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

ale to chyba cały monoblok gdzie są zamontowane elektrozawory tyle kosztuje? Tam jest kilka sprężynek, suwaków i kulek co tam sie innego mogło zepsuć jak chcesz to zaobacz czy wszystko jest na miejscu. A próbowali manualnie uruchomić elektrozawór? Ja jeszcze tego nie próbowałem ale jest taka możliwość jak elektryka wysiądzie to bierzesz jakiś cienki wybijak i on musi jakoś centralnie wejść w elektrozawór i musisz go wcisnąć wtedy będzie podnosił z ominięciem całej elektroniki, tak samo z opuszczaniem. Jak będzie chodzić to nie ma co ruszać tego całego zaworu, co najwyżej możesz się przyjrzeć elektrozaworowi tam gdzie są zamontowane cewki, np zamienić je stronami ale całe elektrozawory, a nie same cewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Najpierw rozbiorę i wyczyszczę, podejrzewam ze może kawałek uszczelniacza wpadło w  niego, bo z tego co pamiętam to jeden uszczelniacz był uszkodzony jak go  teraz zmieniałem.

A blok znalazłem u tego handlarza co ciągnik kupiłem, mówił że jego kolega teraz 2 takie przywiuzł na części i za blok jakieś 1-1,5 tyś będzie chciał. Zastanawiam się jeszcze nad sworzniami bo mam uszkodzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Właśnie przyszedłem z garażu, i podnośnik dobrze działa już.

Wyciagłem ten blok z cewkami, rozebrałem wszystko powyciagałem i w jednym tłoczku  znalazłem kawałem gumki wbitej  w otworek, pewnie z uszczelnienia siłownika. wyrwałem dziada, wszystko złożyłem i ładnie podnośnik działa, nic nie opuszcza, nie faluję, ładnie trzyma pozycję.

Udało się zarobiłem 6 tyś.

Robiłem wszystko z 2,5 godziny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

No dzisiaj przestał działąć podnośnik. Na  wyświetlaczu wyskoczył  taki błąd   -.   ale kropka jest tylko w czasie postoju, jak ruszę to kropka znika, podnosnik nic nie reaguję. Co ten błąd może oznaczać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj