zetor7045xD

Case Mx sam zmienia półbiegi

Polecane posty

zetor7045xD    7

Witam mam taki problem bo case sam sobie przeżuca pół biegi w sensie z 2 na 3 i 3 na 2 w sensie że jade i zaczyna świrować i przeżuca z 2 na 3 i 3 na 2 i tak non stop do zgłupienia. W czym szukać przyczyny ? w tym dżojstiku od przełączania czy gdzie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Przypuszczam że jak tak zmienia ciągnik sam półbiegi to masz ustawiony przełącznik na 3 półbieg? jeżeli tak to cewka elektrozaworu górnego lub cały zawór przestaje działać poprawnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Elektrozawory można zamienić np za te które służą do włączania przedniego napędu i blokady mostu czyli te z tyłu po prawej. Dżojstik można sprawdzić miernikiem np podpinając się pod kabelki które idą do elektrozaworów. Pozatym na zgaszonym ale włączonym zapłonie podczas zamiany półbiegów powinno słychać kliknięcia przekaźników sprawdź czy na 2 lub 3 półbiegu czasem sam tak nie klika. Ale to będzie raczej wina elektrozaworu po prostu je podmień choć dostęp jest bardzo d*piaty bo trzeba odkręcić przewód hydrauliczny albo najpierw same cewki zmień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Masz rączkę do wymiany, dokładnie przełącznik, ale kupujesz całą rączkę z gumą, miałem to samo, mi sam przerzucał w czasie jazdy, z 4 na 2 i 3 na 1, a niekiedy nic nie mogłem zrobić, z godzinę żadem półbieg nie wchodził, tylko przeważnie 3 był.

Po wymianie rączki żadnych problemów, działa super.

Nic z nią nie zrobisz, jest nierozbieralna, wszystko zalane tworzywem, tylko kupić nową i założyć, z 2 lata temu dałem koło 1 tyś zł netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tam wchodzą 3 kable, ja kombinowałem, szukałem i w końcu zaryzykowałem i kupiłem nową i spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Aby sprawdzić obwód idący do elektrozaworów to odłącz wtyczki od nich i najlepiej wepnij tam dwa mierniki ustawione na volt. Powinno być tak

1 2 3 4

S1 0-12-12-0

S2 0-0-12-12

 

S1 to dolny elektrozawór, a one znajdują się koło skrzyni na akumulatory.

Aby sprawdzić sam przełącznik w gałce to musisz rozpiąć wtyczke i omomierzem mierzyć odpowiednią kombinacje styków powinno być ~3,9ohm

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

A wie ktoś może jak to jest jak mi np ten elektrozawór padnie na 2 pół biegu to on wbije wyższy czy tam niższy pół bieg czy będzie "luz" czyli nie ruszy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Odpowiedź masz w moim pości wyżej w tej tabelce. To jest trochę taka bramka logiczna działająca na zasadzie włącz/wyłącz dwóch elektrozaworów bo przecież mamy 4 półbiegi. Jeśli na 3 półbiegu padnie którys elektrozawór to wbije się 2 lub 4 półbieg w zależności czy padnie S2 czy S1. Nawet jeśli padną oba to będzie wrzucony 1 półbieg i ciągnik normalnie będzie na nim jechał tu nie ma możliwości luzu, zawsze jest któryś włączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Powiedz mi czy to są 4 elektrozawory do każdego pół biegu po jednym czy jak? . Możesz mi powiedzieć w którym miejscu są te elektrozawory i ten od blokady mostu ? żeby go wyjąć i zamienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Kolego od półbiegów masz tylko i wyłącznie 2 elektrozawory na 4 półbiegi chyba to dość dokładnie wyjaśniłem. One są z prawej strony koło skrzynki na akumulatory trzeba się dobrze przyjrzeć na zasilaniu jest tam wpięty hydroakumulator. Natomiast od przedniego napędu i blokady masz z tyłu ciągnika pod kabiną te po prawej stronie te po lewej są od rewersu. Ale najpierw sprawdź chociaz miernikiem czy podaje dobrze napięcia i je utrzymuje na wtyczkach idących do elektrozaworów bo jak będą sie tam same zmieniać stany to nie masz co odkręcać elektrozaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Używanej raczej nie dostaniesz. Dzwon i pytaj do ludzi co sprzedają na czesci mx 90-170

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Podmienia się samą cewkę czy cały elektrozawór . Wyjmuje się go normalnie bez problemu czy jak na coś uważać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Wymienia się to co jest uszkodzone, jednakże nie spotkałem się że sprzedażą osobno cewek i zaworów więc najlepiej wymieniać całość, choć w większości przypadków to cewki nie trzymają parametrów a zawór jest sprawny.

Wymiana dziecinni prosta, jednak nie należy mocno dokręcać samej cewki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj