Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam i podepne się pod temat , w moim 6245 także wydaje mi się że brakuje mu mocy ,pompa paliwowa Lucasa i szukam tej membrany czy da się ją wymienić bez wyjmowania pompy? czy w samej pompie są jeszcze jakieś dodatkowe sitka które mogę sam wyjąć, jak na razie udało mi się zlokalizować i wyczyścić jedno sitko w pompce zasilającej było całe czarne od jakiegoś syfu ciągnik przy dużym obciążeniu schodził z obrotów i gasł , pomogło przeczyszczenie tego sitka ale mocy nadal nie przybyło w bronie wirnikowej rabe werk 2,5m z wałem z siewnikiem na redzinie ma bardzo ciężko. Czy aby wyjąć pompę trzeba się dostać do niej od strony chłodnicy przez pompę wodną?

Edytowane przez jk33
Opublikowano

85km do wirnika to zdecydowanie za mało mocy więc się nie dziw, ze ma ciężko.

Na wejściu do pompy (na przewodzie z pompki zasilającej) może być sitko.

Żeby wyjąć pompe trzeba ją odkręcić od kołka na rozrządzie pod dekielkiem z przodu.

Jak przyspieszasz, dodajesz gazu to dymi? Czy np. dymi mocniej do 1500obr a później już mniej?

Opublikowano

U nas w mf-ie w 6140 tez na początku nie miał mocy na pusto schodził z obrotów ale dymu nie puścił. I okazało sie ze była peknięta własnie ta membrana w pompie. Teraz to idzie az miło :)

Opublikowano

Nie dymi wcale ani jak jak przyspieszam ani jak go zaczyna mulić... jak pisałem wcześniej przed czyszczeniem sitka w pompce zasilającej pod dużym obciążeniem potrafił spaść z obrotów do zera i zgasnąć ,teraz juz jest o niebo lepiej ale jeszcze nie do końca i chyba będzie ta membrana pęknięta ale póki co nie umiem jej zlokalizować.

Opublikowano

Jak masz turbo...?, to ta membrana a dokładnie korektor dawki(siłownik pneumatyczny) znajduje sie przy pompie a nie "w", zasilany jest z kolektora dolotowego rurka lub przewodem gumowym, do jego wyjęcia nie trzeba wyjmować pompy.

Opublikowano

W takim razie u mnie to musi byc po drugiej stonie bloku silnika bo z turbiny jedyna rurka jaka dochodzi to idzie na filter a pozostale idą w blok ale po stronie turbiny i jeszcze jedna taka właśnie z tego siłownika pneumatycznego  , byłem zrobic fotki może  bedzie cos widać, ta rurka zaznaczona na czerwono dochodzi do filtra paliwa ,nic wiecej do pompy paliwowej nie dochodzi od strony turbo.

post-1376-0-79822600-1478115999_thumb.jpg

post-1376-0-00423900-1478116016_thumb.jpg

post-1376-0-07717300-1478116226_thumb.jpg

Opublikowano

Pompa bez korektora. Odłącz przewód zasilania paliwa i wykręć mufę tam powinno byś sitko. A i tak pewnie masz zużytą mikro pompkę, wewnątrz w pompie.

Opublikowano

Wykręciłem tą mufkę ale raczej tam sitka nie widzę chyba że głębiej z góry widzę tylko coś jak rurka z wycięciami jakby na jakiś specjalny kluczyk i da się tym pokręcić szerokim śrubokrętem prawo, lewo ale nie mogę tego wyciągnąć pewnie jakby pompa była wyjęta było by łatwiej, zajrzałem jeszcze raz do sitka w pompce ręcznej i ponownie zatkana więc raczej najpierw zacznę od czyszczenia zbiornika bo za chwilę będzie to samo.

Opublikowano

mf 6245, rok 2001,   dwa problemy
zapowietrza sie, pochodzi troche lapie za moment gdzies powietrze i gasnie, podpompuje pompka zasilajaca (chodzi prawidlowo, ciezko sie wdusza) i znowu gasnie
drugi problem- kontrolka filtr hydrauliki, swieci sie po nagrzaniu oleju ale hydraulika działa bez zarzutów
czego szukać od czego zaczynac w obu awariach?

Opublikowano

1. Zapowietrza się czy może brakuje mu paliwa? Gaśnie na wysokich czy na niskich obrotach ?

2. hydraulika działa ale zewnętrzna czy wewnętrzna?

Jak kontrolka się zapala po rozgrzaniu to albo masz mocno zużyty olej i traci właściwości albo gdzieś jest nieszczelność i ucieka ciśnienie.

Wypadało by pomierzyć ciśnienia.

Opublikowano

1. Zapowietrza się czy może brakuje mu paliwa? Gaśnie na wysokich czy na niskich obrotach ?

2. hydraulika działa ale zewnętrzna czy wewnętrzna?

Jak kontrolka się zapala po rozgrzaniu to albo masz mocno zużyty olej i traci właściwości albo gdzieś jest nieszczelność i ucieka ciśnienie.

Wypadało by pomierzyć ciśnienia.

 

Pytanie numer 2 wróciło. :) Z numerem 1 już załatwione, syf był w baku, filtry wymienione dodatkowo w pompce zasilajacej ta membranka wymieniona, wszystko gra.

 

Ale kontrolka hydrauliki dzisiaj znowu mi sie zapalila jak wreszcie troche wiecej nim pojezdzilem, była zima dradotad ciagnik maksymalnie pol godziny dziennie pracowal.

Dzisiaj gdy olej widocznie sie tak nagrzal zapalila sie na stale kontrolka od hydrauliki ( ta z symbolem dwoch kropelek)

Jak pytalem w grudniu o ten problem to wymienilem filtr od hydrauliki. ale widocznie to nie byl problem.

olej jak ostygnie to kontrolka ta nie zapala sie. dopiero po dluzszej pracy.r

Z pracą hydrauliki wewnetrznej jak i zewnetrznej wszystko wporzadku. Ładowacz działa bez zarzutów, Rewer elektrohydr tak samo, biegi, wspomaganie, podnosnik, WOM

Dodam nawet ze przy zapalonej kontrolce od oleju mialem podlaczony wywrot od przyczepy, na jałowych obrotach elegancko szybko wywrot działa.

Gdzie szukać przyczyny?

 

 

Opublikowano

Kolego moim zdaniem to wina pompy ale na 100% nie wiem jak się zapala to da się kręcić kierownicą czy ciężko? U mnie jak ciągnik się rozgrzeje to czasem potrafi się zapalić trójkąt i taki tryb z kropelka i nie ukręci kierownicą a i rozłącza rewers u ciągnik staje ale to występuje chwilowo na 1-2 sekundy.
A i ja mam na 2 pompach jedna od smarowania skrzyni, załączania rewersu i wspomagania a dryga od hydrauliki i podnośnika.

Opublikowano

Pytanie numer 2 wróciło. :) Z numerem 1 już załatwione, syf był w baku, filtry wymienione dodatkowo w pompce zasilajacej ta membranka wymieniona, wszystko gra.

 

Ale kontrolka hydrauliki dzisiaj znowu mi sie zapalila jak wreszcie troche wiecej nim pojezdzilem, była zima dradotad ciagnik maksymalnie pol godziny dziennie pracowal.

Dzisiaj gdy olej widocznie sie tak nagrzal zapalila sie na stale kontrolka od hydrauliki ( ta z symbolem dwoch kropelek)

Jak pytalem w grudniu o ten problem to wymienilem filtr od hydrauliki. ale widocznie to nie byl problem.

olej jak ostygnie to kontrolka ta nie zapala sie. dopiero po dluzszej pracy.r

Z pracą hydrauliki wewnetrznej jak i zewnetrznej wszystko wporzadku. Ładowacz działa bez zarzutów, Rewer elektrohydr tak samo, biegi, wspomaganie, podnosnik, WOM

Dodam nawet ze przy zapalonej kontrolce od oleju mialem podlaczony wywrot od przyczepy, na jałowych obrotach elegancko szybko wywrot działa.

Gdzie szukać przyczyny?

 

 

 

Pilne!

Wisna no to w polu wreszcie cały dzień,

Problem ten co był jest nadal i dodam, że zauważyłem że tak po godzinie ciezkiej pracy pali sie kontrolka od hydrauliki na czerwono a co gorsze czuć że ciagnik wtedy slabo obroty wchodzi pod obciazeniem, poprostu jak jest zimny zapierdziela się aż  milo a jak sie rozgrzeje olej w hydraulice (tak mysle) to wtedy gaz w podlodze i slabo reaguje ;/

1- gdzie szukac przyczyny? moze olej hydrauliczny do bani już i nagrzany rzadki sie robi i pompa nie daje odpowiedniego cisnienia.

2- rewers biegi dzialaja ok itd,   czuc przedewyszystkim ze ciagnik slabnie jak sie rozgrzej

 

prosze o pomoc :)

 

Opublikowano

Witam ,wracam ponownie do tematu pompy wtryskowej, potrzebuje sie dowiedzieć gdzie są lub gdzie trzeba porobić znaki aby prawidłowo wyciągnąć pompe, 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v