Skocz do zawartości
Hoxem

mf 3060-po zimie nie moge wyłączyć 4x4 i zmienić żółwia na zająca...

Polecane posty

Hoxem    0

w czym problem? jakieś pół miesiąca temu musiałem użyć żółwia, przełączyłem wiec z szosowego, wszedł od razu bez bólu tylko..... później nie mogłem zmienić spowrotem na zająca, zgasiłem ciągnik, pod ciągnikiem z lewej strony pod kołem jest spust z baku a pod nim nie wiem jak to nazwać zawór z gumowym guzikiem, wtedy go wcisnąłem, odpaliłem ciągnik i zakres biegów się zmienił....

 

 

dziś znów potrzebny był mi żółw, niestety dziś już ten guzik nie pomógł, do tego z tydzień już nie mogłem rozłączyć 4x4, czyli po odpaleniu hamulec i guzik- nie działa.

 

W czym problem? i jaki sposób aby szybko zmienić skrzynie bo jak wiadomo, roboty full a nie będę jeździł na żółwiu, priorytet to przerzucić na zająca a potem się martwić co zrobić aby rozłączało 4x4 i żółw i zając ze sobą współpracowały ;P

 

czekam na jakieś konkrety, z lewej strony pod tym niby zaworem z guzikiem( tzn z tyłu) wychodzą 2 kable, tak sobie myślę że jakieś zasilanie i myślałem aby oba połączyć ale nie wiem czy to coś da. czekam na porady

 

 

czyli powiedzcie mi od czego ten guzik przy tym zaworze z lewej strony, czyżby reset ale czego?

Edytowano przez Hoxem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    14

na prawej stronie z boku skrzyni jest taki czujnik od zmiany polowych na szosowe i idą tam dwa kable do tego czujnika i gdy chcesz przełączyć bieg wajchą musisz przebić już nie pamiętam w którą tam stronę żeby przełączyć i na pewno jest to wina tego czujnika bo też miałem taki przypadek to wtedy trzeba było stykać tymi kabelkami aby przełączyć zakres ale wymieniłem ten czujnik i było wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

też obstawiam czujnik , prawidłowo po stuknięciu wajchy od biegów w prawo powinno się przebić z polowych na szosowe . , a co do napędu to po odpaleniu i wciśnieciu hamulca i guzika nie rozłącza tak ? sprawdż sobie także elekterozawory pod ciagnikiem które sterują ( wom , napęd , blokada , przerzucanie biegów ) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pridis3065    0

U mnie tez raz sie zmienia dobrze, raz wcale. Kontrolki na desce rozdzielczej przelaczaja sie a zakres pozostaje bez zmian. Czy tez moze byc to czujnik? PiotrekNths gdy szwankuje czujnik trzeba poprostu odłaczyc od niego oba kabelki i je zewrzec zeby zmienic zakres , tak? I robic to na odpalonym ciagniku?

Edytowano przez Pridis3065

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    14

Kabelki nie muszą być cały czas złączone wystarczy je tylko zetknąć na chwilę ze sobą aby przelaczyla się kontrolka np z zająca na żółwia a przełączyć możesz na uruchomionym silniku nie ma to znaczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    7

Pridis3065 sprawdz elektrozawor, pewnie się zacina lub ginie napiecie.

Edytowano przez galoni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Panowie podepne sie pod temat, mianowicie mam problem z rozłączeniem napedu w mf 3060E, elektrozawór działa, prąd z przycisku wychodzi ale gdzieś ginie bo do elektrozaworu nie dochodzi, bezpieczniki są ok i niemam pomysłu gdzie ten prąd może sie gubic, jakies sugestie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Możesz puścić "dziki przewód", czyli kabelek przepuścić od włącznika do elektrozaworu. Możesz też szukać we wiązce uszkodzenia, ale jak wiadomo to trudne. Może jakieś złącze jest trochę luźne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Puściłem taki kabel od akumulatora do elektrozaworu, i wtedy działa. Ale pytam czy moze ktoś wie gdzie jest jakies miejsce gdzie moge szkac jakiegos uszkodzenia, sa tam może jakies przekaźniki lub jakies złącza gdzie mogła jakas woda llub cos podobnego podejśc? pierwszy raz to robie i niemam zadnego schematu jak tam to wygląda... Z prawej strony pod kabina przepatrzyłem złącza itd i wszystko tam jest poprawnie...

 

 

 

Problem rozwiązany, okazało sie ze w jednym miejscu przerwał sie przewód....

Edytowano przez tomekzet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×