marrio685

John Deere 6150R czy Fendt 714 SCR

Polecane posty

timasz    55

Wiesz moze wydaje sie dosyc wysoka ale i tak dobrze wynegocjowales mozesz byc z siebie zadowolony Zycze bezproblemowej eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adus    1

Dobry wybór :) Co do tych skrzyń na allegro wystawia maszyny z niemodlina szczególnie fendty. Specjalizuje się właśnie w naprawach takich skrzyń. Wycenił naprawę w ostateczności generalną takiej skrzyni 15 tysięcy więc myślę, że to dobre pieniądze bo na korbanka nie ma co się oglądać. W końcu on jest główną przyczyną tak niskiej sprzedawalności tych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PATr    409

Bardziej cena niż to jaki jest stosunek korbanka do klientów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

470 tyś netto wersja profi wiem cena nie rewelacyjna ale są nie ugięci <_<

Cena powala :blink: no ale twój wybór twój cyrk ;) powtórzę się, ale co mi tam ;) , za tę cenę bym wziął Pumę CVX, mocniejszą niż te fendtowe 130 KM i jeszcze by zostało ponad 100k na coś innego a poziom obu ciągników wg. mojego zdania jest porównywalny. Niemniej gratuluje wyboru.

PS. Sam mam Fendta. 108 S :)


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Po pierwsze zeby puma dorownywala moca musialbys wziazc cvx 160 i to minimum bo fendt ma norme ece R 24 a case iso wiec sa to calkiem inne konie

druga sprawa jakosc wykonania case to dwie polki nizej od fendta czyli sporo gorzej od JD nawet malowanie case nie powala

trzecia sprawa skrzynia biegow w case zautomatyzowany power schift, a fendt ma vario czyli prawdziwa bezstopniowke- wiec nie ma ich nawet jak porownac

czwarta sprawa cena- no ba fendt zawsze swoje kosztowal ale poziom wyposazenia jest bardzo wysoki, jakosc wykonania tez, dodatkowo wartosc przy odsprzedazy tez jest wysoka wiec i cena nowego nie jest jakas atrakcyjna i nigdy zapewne nie bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marrio685    0

No właśnie to nie takie proste... Timasz widze że się orjentujesz w tych normach i powiedz bo mnie to nurtuje przedstawiciel z Fendta jak mu powiedziałem że John Deere 6150R mocjejszy od 714SCR mówi że to nie prawda. Johny wg. normy 97/68EC ma 165 KM a Fendt wg. normy CE 97/68 150 to te normy homologacyjne, mówi mi że od tego trzeba odjąć jeszcze 15% DPF i dopiero wtedy porównywać. Dochodzi jeszcze do tego sprawność przekładmi według mnie Direct Drive ma lepszą sprawność niż Vario. i bądz tu teraz mądry... :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Wiesz jakby mi przedstawieciel powiedzial o tym odejmowaniu 15% przez dpf to bym mu zasadzil takiego kopa ze zaraz by do centrali polecial, przeciez to bzdura

Najwazniejsza jest norma ECE R24 podajaca moc silnika z wentylatorem jest to najrealniejsza moc czyli fendt ma 145 km mocy max, a te bzdety z dpf to juz sa smieszne. Widomo ze podales moce homologacyjne i to obie w innych normach wiec roznice moga siegac kilku procentnajczesciej na minus, ale az tak w te normy sie nie zaglebialem zeby to policzyc bo szczerze nie chce mi sie a na uciag wplywa nie tylko moc ale tez rozklad masy szerokosc i rodzaj ogumienia operator itp

Co do sprawnosci skrzyn to wario bedzie mniala mniejsza sprawnosc o kilka procent(2-4%) ale jesli wezmie siezakres roboczy od 4 km do predkosci max bedzie to okolo 1% na niekorzysc vario

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

@zieluch111- Moze jakies konkrety?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

timasz nie trzeba brać cvx 160 aby był mocniejszy od fenda 414. Wystarczy puma cvx 145. Jakie ty chcesz konkrety, ktoś ma zorganizować specjalnie dla ciebie testy tylko tych dwóch ciągników by udowodnić który ma więcej mocy? Masz prospekty, zdobądź trochę wiedzy o normach mocy i porównaj dane a wtedy zobaczysz że bynajmniej tam case jest mocniejszy.

 

A wracając do tematu to faktycznie cena nie mała jak za ciągnik takiej klasy. Ale jak kogoś stać i nie wie co z kasą robić to czemu nie...

 

Czy negocjowałeś gdzieś na poważnie cenę JD? Jeśli tak to do jakiej kwoty ubiłeś za tego 6150?

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Wystarczy sobie porownac same normy w ktorych jest podawana moc a juz dowiesz sie ze od mocy case musisz odjac przynajmniej 8 procent, pomijam juz reakcje skrzyni biegow i to ze bezstopniowke ale taka prawdziwa ma tylko fendt (umozliwia ona uzyskanie dowolnej predkosci od 0-43 czego w case nie uda sie zrobic a o konstrukcji juz nie wspomne)

Co do testow to obedzie sie nawet fendtem 516 sobie sporoposmigalem a700 i 900 tez na zulawach sprawdzalem wiec juz wiem wiele o fendcie i innych ciagnikach(co prawda nie zawsze fendt wypada rewelacyjnie ale daje rade i wiem na co go stac)

Prospekty to sobie mozna oblukac i co z tego powerboost nic minie daje bo nie jest dostepny zawsze dodatkowo puma ma oczywiscie moc podana w ece R120 czyli bardziej w starym iso Znam przypadek ze new holland t8 390 polegl z lemkenem karatem 5 m a mf 8690 smigal z nim bardzo dobrze a niby byl slabszy oczywiscie pracowaly na 25 cm(bylo to u Brzozaka2 - jesli ktos jeszcze go pamieta)a co na to wplynelo ? rozlozenie masy lepsza skrzynia moze lepsze opony i co mi z prospektow ? Jak zycie pokazuje co innego

Zeby nie bylo nie twierdze ze wydanie 470 tys na fendta jest najlepszym wyjsciem, ale porownywanie go z case puma cvx to juz niedorzecznosc

 

A bym zapomnial JD 6150 R z przednim tuz skrzynia AQP cena 323 tys netto skrzynia DD doplata 23 tys zl i po tyle sprzedaja te JD - radze nie dac sie naciagnac na wieksze sumy zreszta jd nie ma rejonizacji wiec mozesz obdzwonic wszystkich i wybrac od kogo kupisz

Edytowano przez timasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marrio685    0

damianzbr Johny już jedną nogą u mnie był a raczej kołem :D, pisałem już o tym. Umowa podpisana, zadatek dany, wszystko ok aż handlowiec dzwoni że jest problem bo nie ma promocji i będzie droższy o 30tys. netto, szczena mi opadła i ogólnie nikt nic nie wie w tym JD PL. W niemczech był tańszy bo tam promocje na tą serie 6R mieli ;[. Sam się przyznał że nie sprawdził wczesniej choć go o to prosiłem.

Cena JD 6150R i tak przekraczała 400tyś...

Ps. Nawiasem mówiąc jeden dealer mi wyliczył w mojej konfiguracji cene za JD 454tyś netto :lol:

Edytowano przez marrio685

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

Wystarczy sobie porownac same normy w ktorych jest podawana moc a juz dowiesz sie ze od mocy case musisz odjac przynajmniej 8 procent, pomijam juz reakcje skrzyni biegow i to ze bezstopniowke ale taka prawdziwa ma tylko fendt (umozliwia ona uzyskanie dowolnej predkosci od 0-43 czego w case nie uda sie zrobic a o konstrukcji juz nie wspomne)

Zeby nie bylo nie twierdze ze wydanie 470 tys na fendta jest najlepszym wyjsciem, ale porownywanie go z case puma cvx to juz niedorzecznosc

czyli w Case nie ma bezstopniówki ? czyli co w skrzyni siedzą krasnoludki i kręcą kółkami ? ew świstak siedzi ?


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

czyli w Case nie ma bezstopniówki ? czyli co w skrzyni siedzą krasnoludki i kręcą kółkami ? ew świstak siedzi ?

Czlowieku zacytowales najwazniejszy kawalek czyli czy w zautomatyzowanym powerschifcie mozesz uzyskac dowolna predkosc od 0-43 km/h ? No nie mozesz a czemu? bo jesli dajmy na to chcesz powiedzmy uzyskac 7,8 km/h a powiedzmy tak sie sklada ze jest to na styku biegu np 12 i 13 to albo mozesz uzyskac powiedzmy 7,5 na 12 biegu albo 8 km na 13 przy danych obrotach silnika. Dzieje sie tak dlatego ze nadal masz w tej skrzyni przelozenia tylko poprzez zastosowanie np dwuch sprzegiel. A w vario mozesz uzyskac dowolna predkosc i to wlasnie jest bezstopniowka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Rozłożenie masy, opony itp. może i faktycznie lepiej wypada w jednych ciągnikach niż w drugich. Ale jeśli chodzi o normy podawane w prospektach to też nie biorą się z nieba. Ktoś to kontroluje i musi się wszystko zgadzać. Jedyną możliwością manipulacji jest podawanie mocy przez nie które marki w normach bardziej korzystnych na papierze, ale akurat w tym przypadku te dwie normy zbytnio się nie różnią i biorąc pod uwagę mniejszą sprawność skrzyni vario ale dodając jej lepsze przełożenia jak pisałeś że nie ma zjawiska w którym 7,5km/ha na 12 biegu a 8km/h na 13 biegu to moim zdaniem wyjdzie na minus wraz dla fenda lub ewentualnie na zero dla obu.

 

323 tys netto to realna cena za JD 150 km w podstawie. Natomiast ktoś kto proponował 400 tys chyba urwał się z choinki. Jeszcze nie tak dawno na jakiś targach ktoś usłyszał za JD 6210R ponad 500 tys netto w podstawie, a za chwilę później ktoś na forum pisał że kupił taki ciągnik za 400 tys. Więc do tego co mówią dilerzy trzeba podchodzić z wielkim dystansem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

case cvx to tez jest bezstopniowka

W takim razie skrzynia Dyna 6 z systemem Autodrive tez jest bezstopniowka? ta sama skrzynia w claas arion tez jest bezstopniowka? skrzynia w DF TTV tez jest bezstopniowka? skrzynia Direct Drive w JD tez jest bezstopniówka? Wiec po co w JD jest do wyboru skrzynia Auto Power? A w MF DYNA VT?(ta sama skrzynai Vario co W fendt) bo te dwie roznia sie diametralnie konstrukcja od wczesniej wymienionych i sa bezstopniowkami

 

 

@damianzbr- oczywiscie ze sprawnosc obu skrzyn jest bardzo podobna, wiadomo nie ma cudow nie bedzie roznic na poziomie 10% w sprawnosci lecz w glownym zakresie roboczym wynosi ona w granicach 1%

 

Co do cen JD to 400 tys zl netto za 6150 ze skrzynia AP i przednim tuzem to nie jakas egzotyka, a skrzynia AQP i przedni TUZ z bloczkiem 323 netto a moze i troszke nizej by zeszli, A jesli ktos ma taka sytuacje ze podaja mu cene z cennika to z doswiadczenia wiem ze 33% moga zejsc z tej ceny

Edytowano przez timasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Gościu z kąd ty żeś ze urwał, wiesz jak w ogóle wygląda skrzynia bezstopniowa? Zobacz sobie schematy CVX albo TTV, które według ciebie nie są bezstopniówkami i dopiero się wypowiadaj.

Edytowano przez MDSikor

Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

cvx to jest bezstopniowka a nie jakis tam powershift. wogole jezdziles jakims case cvx? Cass stosował bezstopniowki jak debaty miały jeszcze powershift.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

W takim razie skrzynia Dyna 6 z systemem Autodrive tez jest bezstopniowka? ta sama skrzynia w claas arion tez jest bezstopniowka? skrzynia w DF TTV tez jest bezstopniowka? skrzynia Direct Drive w JD tez jest bezstopniówka? Wiec po co w JD jest do wyboru skrzynia Auto Power? A w MF DYNA VT?(ta sama skrzynai Vario co W fendt) bo te dwie roznia sie diametralnie konstrukcja od wczesniej wymienionych i sa bezstopniowkami

 

 

@damianzbr- oczywiscie ze sprawnosc obu skrzyn jest bardzo podobna, wiadomo nie ma cudow nie bedzie roznic na poziomie 10% w sprawnosci lecz w glownym zakresie roboczym wynosi ona w granicach 1%

 

Co do cen JD to 400 tys zl netto za 6150 ze skrzynia AP i przednim tuzem to nie jakas egzotyka, a skrzynia AQP i przedni TUZ z bloczkiem 323 netto a moze i troszke nizej by zeszli, A jesli ktos ma taka sytuacje ze podaja mu cene z cennika to z doswiadczenia wiem ze 33% moga zejsc z tej ceny

 

 

no jak nie rozróżniasz powersift z automatyka zmiany biegów i bezstopniówki to pogratulować, piszesz jak handlowiec od korbanka który mówi że tylko fendt ma bezstopniówkę bo tylko on ma vario, a case na cvx można uzyskać dowolną prędkość od 0 do max jak w każdej bezstopniówce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1cris1    13

witam

moge ci goraco polecic JD

sam uzytkuje juz jd od poczatku gdy tylko mielismy gospodarstwo

od stycznia teg roku mamy 6150r chodzi super duza kabina konfort jazdy baja

narazie zrobilismy nim nieco ponad 100h chodzi glownie w rozsiewaczu i opryskiwaczu

jesli masz jakies pytania to z przyjemnoscia odpowiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebek32    0

witajcie,

Nadpiszę się , u mojego ojca w gospodarstwie są same Fendt-y od modelu 313, 716,926 i 936 i nie chce pracować innymi co prawda JD nigdy nie śmigał. Zaczęło się od modelu 724 w roku 96 .Maszyna pracowała na 800 ha jako główny ciągnik i tak przez 8 lat, dojechał do 12 tys mtg i nic u niego się nie działo poważnego , oczywiście były awarie ale raczej drobne sprawy. I właśnie tak marka Fendt zdobyła nasze zaufanie . Co do Vario z TMS sam mam okazje nimi czasami pracować i faktycznie jest to bajka . Według mnie trzeba się trochę wprawić w obsługę joystickiem i resztą . Jeśli się to opanuje to praca jest zabawą. Sam do swojego gospodarstwa chciałem nabyć 414 ale niestety cena nie na moje możliwości. Dodam że maszyny mojego ojca są nowsze i starsze i jak na razie nic się nie dzieje . Dodam na koniec że nie pracowałem nigdy JD czy Casem więc moja wypowiedź nie jest obiektywna. Piszę żeby się podzielić swoją opinią :) . Ps. Sam się zastanawiam nad kupnem Pumy 130 cvx .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro124    0

witam co JD 6150r DD wybrałem na full wypasie wyszło 408tys miał wszystko co możliwe- fajny traktor ale okazało się że Niemcy wycofują serie R i nawet ich tam nie reklamują -dałem sobie spokój a na fendta 716 scr profi plus też wypas 630tys.

 

A kto chce jeździć JD to najlepsza jest skrzynia power shift - ale do pracy w polu bo do transportu za dużo pali.

 

PS. ktoś wypowiadał się o naprawie skrzyni vario a więc wymiana skrzyni czyli zabierają popsutą a montują drugą z całym nowym środkiem to koszt 38tys. a zakup nowej skrzyni to około 90tys.

 

Tak czy inaczej wymiana jest atrakcyjniejsza niż remont np. w JD około 70-80 tys

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebek32    0

Tak, zabierają starą i dają drugą po regeneracji nie znam kosztów mogę się dowiedzieć.

mieszkam od granicy jakieś 50 km i jest bardzo dobry serwis z firmy Baywa mają dystrybucje Fendtów i serwis w Niemczech. Do polski też przyjeżdżają . Firma super polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez Ruletka55
      Hej, 
      Spotkała mnie przykra sytuacja,  traktor zostal zalany

      Przechodząc do sedna sprawy, martwi mnie jak podejśc w ogole do uruchomienia tego traktora, co niezbędnego warto zrobić ?
      Obecnie ciagnik umyłem dokładnie myjką ciśnieniową, teraz suszy się

      Co na pewno zrobie w najbliższym czasie to: 
      - postaram się wyszuszyć elektroniczne rzeczy, odsłaniając plastiki, trudno dostepne miejsa sprobuje dosuszyc suszarką
      - wymienie olej w skrzyni bo na bagnecie majonez
      - wymienie olej w silniku (profilaktycznie)
      - wymienie paliwo

      O czym powinienem jeszcze pamietac ? Myslalem o wyciagnieciu komputera pokladowego i zaniesc do elektronika zeby poczyscil specjalnymi substancjami


      Dzięki za pomoc
       
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj