marrio685

John Deere 6150R czy Fendt 714 SCR

Polecane posty

marrio685    0

Koledzy z forum mam dylemat który ciągnik wybrać, Johnego bardzo dobrze wyposaażonego czy Fendta. Będzie pracował między innymi w pługu 4 skibowym, agregacie uprawowo-siewnym, gruber i prasa belująca. Chodzi mi o komfort, uciąg na polu. Z góry dzięki za odpowiedż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Fendt nie bedzie 2 razy drozszy bo kosztuje jakies 123 tys euro netto a jak dołozysz do JD skrzynie AP i przedni tuz to tez wiele cena nie bedzie odstawal

Co do porownania tych dwuch ciagnikow to mysle ze ida leb w leb masa bardzo podobna wiec i uciag skrzynia vario w fendt to bajeczna sprawa kto jezdzil to wie zuzycie paliwa zalezy od wykonywanej pracy i ksztaltuje sie na przyzwoitym poziomie Trawlosc obu ciagnikow na podobnym poziomie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marrio685    0

Jezdziłem Fendtem prowadzene bajka, ale kabina mniejsza wyposażenie prócz tego vario i tms gorsze. W JD była też nawi, lepsze oświetlenie bo z ksenonami. No i większa moc przeliczając na tą samą norme, przynajmniej na papierze. Jakość wykonania podobna, gabarytowo wydaje się większy JD. Z ceną timasz masz rację róznicy az takiej nie ma oba kosmicznie drogie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

No dokladnie cena podobna jakosc podobna , fendt nie jest jakims cudem fajnie sie tym jezdzi ale parametry techniczne obu ciagnikow sa na bardzo zblizonym poziomie i spalanie tez bo fendt tez na powietrze nie chodzi

Bardzo wazna sprawa jest tez dostepnosc i jakosc serwisu najczesciej dilerzy JD maja lepszy serwis bo z Korbanem to roznie bywa.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marrio685    0

No timasz i właśnie tego serwisu się obawiam i ewentualnych usterek u Korbaków. Johny wydaje się bardziej stabilny i lepszy do prac ostrego zap...... pojemność robi swoje i silnik chodzi lepiej i ciszej a Fendtcie silnik deutza głośny nie wiem czy to przez scr czy co innego jak w deutz-fahr. Kiedys mówiono że głowice inne bo zmodyfikowane przez inżynierów Fendta a teraz jakby identyczny do deutza, choć zrywny nie powiem. Może ktoś miał porównanie w pracy jeden i drugi jak sobie radzą w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

mario weź też pod uwagę CASE Puma CVX są teraz pokazy polowe, więc napewno gdzieś niedaleko ciebie będzie okazja się przejechać, w znajomej firmie mają różne od Fendtów przez Deutze i JD po MTZ (!) i zgadnij co teraz kupują ... Pumę CVX. Zle co do pytania z tych dwóch wybrałbym JD, sam miałem ostatnio dylemat ale nad 6115r.


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Oprogramowanie w silniku deutz i glowica jest zapewne inna niz w silnikach montowanych w deutz fahr W fendt silnik jest glosniejszy bo nie jest stlumiony DPF tak jak w jd lecz jedno i drugie rozwiazanie ma swoje wady i zalety W polu beda sobie radzic bardzo podobnie bo parametry sa podobne wiec napewno nie bedzie tak ze fendt pociagnie 5 obracalna a JD tylko 4 bo wiecej nie da rady lub odwrotnie Dodatkowa zaleta jd jest mozliwosc wyboru tanszej wersji wyposazenia np skrzynia DD zamiast AP no i te pieniadze mozna przeznaczyc na inne cele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurmiczek    11

To ze silnik chodzi głosniej to nie ma nic wspólnego.Mam mniejszego 61XX i juz nigdy bym go nie kupił.Nie wiem gdzie ich montują i kto ale to nie te same same co produkuja ich dla niemców.Za same zapalanie nie kupiłbym JD.

Edytowano przez Jurmiczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Awłasnie ze silniki z dpf maja przytlumiony dzwiek sa sporo chchsze i troszke przydlawione kazdy to powie

A co do odpalania w nizszych temperaturach starszych wersji JD to przeciez norma ze maja utrudniony rozruch tak samo jak pronar i mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adus    1

Aktualnie polecam fendt`a aktualnie koszt naprawy skrzyni biegów wynosi w okolicach 15 tysięcy złotych. Ile kosztuje w jd nie mam pojecia ale na pewno nie taką kwotę :) Aktualnie zaczynają różne serwisy robić fendt`a więc sam korbanek nie pozostaje. Jak coś poleci zawsze można ściągnąć z niemiec za mniejsze pieniądze i samemu naprawić bo to nie jd z palącymi się kablami pod kabiną :) A o dpf słyszałem złe opinnie samo to, że ciągnik powinien być ciągle pod obciążeniem. Z tych argumentów wybrał bym fendta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyz1o    9

ja bym bral jd niby fend najlepszy itp itd ale dla mnie to badziew ja mam 6150r i bajaka ponad 1000 mth i zadnych problemow z dpf nie ma i napewno nie bedzie bo to jakas bajka wymyslona o tym zapychaniu i ciagnik nie musi byc pod duzym obciazeniem pracuje sie nim normalnie jak wczesniejsza wersja jd dodam tylko ze znajomy z sasiedniej wioski kupil najpierw fenda a potem jd i powiedzial ze juz napewno nie kupi fenda :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marrio685    0

timasz

ja JD wybrałem z Direct Drive bo AP sam handlowiec mówił że mieli dużo napraw i większa utrata mocy. W testach Top Agrar DD wypadła dobrze o ile wiarygodne są one, ja wieżę że tak. Przydławione na pewno tak ze 170KM w dół lub w góre w zalezności od wybru mocy, tak mechanicy z JD sądzą. Odpalanie w Fendt było tak 7 stopni na plusie ciężkie. W JD wziąłem opcje pakiet zimnego startu- ogrzewanie silnika,przekładni i hydrauliki.

adus

ciekawa uwaga ale cena skrzyni vario coś około 40tyś zł netto powiedzieli w serwisie + wymiana oleju+robocizna. Po gwarancji wiadomo będzie trzeba kombinować z zamiennikami.

Dzięki za wszystkie uwagi i spostrzeżenia na pewno się przydadzą :P

zyz1o ja też słyszałem wiele dobrego o tym modelu, już bym go miał gdyby nie diler który dał ciała. Teraz nie ma promocji na pakiety bo w styczniu się skończyły i jest droższy o 20tyś + 5% podwyżki od nowego roku :(

Edytowano przez marrio685

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyz1o    9

a jakiego wzieles jd ? ja tylko zaluje ze nia mam dd bo jak kupywalem rke to jeszcze dd nie bylo wiec musialem aq wziasc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marrio685    0

Na razie żadnego nie kupiłem jeśli dobrze Cię zrozumiałem że o to pytasz. Na dniach podejmę decyzje, choć nie powiem bardzo trudną JD w tej wersji z podłokietniiem skrzynią amortyzacją kabiny, osi, wysokiej specyfikacji siedzenie, ksenonki, tuz,nawigacja, koła tylnie R42 przednie R30 itp wygląda świetnie i jest komfortowy jak na JD natomiast Fendt promień skrętu prowadzenie i lekkość z jaką to robi, joystick oraz podłokietnik z wszystkimi funkcjami oraz ekran dla mnie wow byle nie był jak mercedes :D ostatnich laty. No i niezalezny układ hydrauliki zewnętrznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyga2905    19

Moje skromne zdanie jeżeli cie stać bierz fendta, osobiście mam JD 6150M i jestem zadowolony z niego ale myślę że fendt to jeszcze wyższa pólka komfort jak i wykonanie |:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

a co to jest "wysokiej specyfikacji siedzenie" bo kombinuję i nie qmam, gogle też nie wiedzą ;) a pumę to tylko widziałeś czy chociaż w środku siedziałeś ? jak ja wybierałem to siedziałem we wszystkim, najbardziej spasił mi Maxxum MC, takiego właśnie kupiłem, ale bym teraz już nie kupił:( teraz bym kupił Pumę CVX :D byłem teraz w Austrii w fabryce tam się przejechałem CVX-em i się "zakochałem" w CVX. Wnętrze wprawdzie prawie identyczne jak u mnie w Maxxumie ale ta bezstopniówka ...., wg znajomego mechanika lepsza od vario, żeby tu nie wywoływać wojny to nie moje zdanie tylko tego mechanika, tłumaczył o jakiś zakresach i coś tam, ale było za mało krwi w alkocholu i nie pamiętam ;) , marrio co do jakości wykonania wnętrza to co ci niespasiło ? bo wg mnie Fendt JD MF Class DF mają bardzo podobne wykonanie. Poszukaj obok siebie Case Demo Tour przejedź się i zobacz.


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marrio685    0
Vrykoulakas są trzy rodzaje foteli w JD 6Rniskiej, średniej i wysokiej takie ich wenętrzne oznaczenie. Nawiasem mówiąc jeśli ktoś chce kupić JD 6R i nie wie jakie opcje wybrać to niech śmiało pisze chętnie pomogę rozłozyłem je na czynniki pierwsze, trzeba bardzo uważać bo niektóre podobne a się różnią ceną np. schowek klimatyzowany po lewej stronie( u innego dilera lodówka) 1400zł a lodówka montowana w dolnym prawym rogu 400zł najlepiej patrzeć na kody specyfikacji. O tej jakości to chodziło mi materiały z jakich wykonano np. kabine itp. ale wiadomo są różne gusta i guściki i bardzo dobrze :). Ze skrzyniami i ich jakością to możliwe jest jak mówisz, może być różnie sam też nie wiem które mniej awaryjne, ale jak to mówi mój ojciec "czego nie ma to się nie zepsuje". Ja nie jestem ani jakimś fanem JD czy Fendta czy innej marki. Chcąc kupić coś o odpiedniej jakości i w miare trwałości jakoś zawsze drogi prowadziły do JD i Fendt, choć wcale nie koniecznie muszą być najlepsze to zalezy jakie przyjmiemy kryteria selekcji wyboru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

nie pomyśl, że cię namawiam na Case, sam rozważałem JD seria 6r ma taki fajny zawadiacki wygląd ;), ale zdecydował środek, multikontroler mi najbardziej przypasił. Jakby co to w galerii mam trochę zdjęć środka.


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Wszystkoz tym case bylo by ok gdyby one byly takiej jakosci jak magnumy z lat 90 ewentualnie mx , a te teraz sa o wiele gorszej jakosci i nie ma co marzyc ze zrobisz nim kilkanascie tys ha bez wiekszej awarii, fendt to samo dawna jokosc poszla juz w zapomienie jedynie JD trzyma w miare jakosc na dawnym poziomie wiadomo nie sa to juz tak mega trwale maszyny ale jeszcze najwiecej w nich z tej dawnej jakosci, zreszta wystarczy spojrzec jakie ciagniki smigaja w najwiekszych gospodarstwach w ogromnej przewade sa to JD bo jakosc i cena sa tam na najlepszym poziomie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

no akurat w największych gospodarstwach w mojej okolicy to głównie case sa, pumy magnumy i większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janosik82    0

kolego z tych ciągników wybrał bym na pewno fendta . np. john deere po kilku tys. mtg bardzo wyrabiają się wieszaki od podnośnika i skrzynie AP ma słabą. A z innych traktorów to pomyśl nad VALTRĄ SERI T żaden z tych ciągników nie będzie miał takiego uciągu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Wszystkoz tym case bylo by ok gdyby one byly takiej jakosci jak magnumy z lat 90 ewentualnie mx , a te teraz sa o wiele gorszej jakosci i nie ma co marzyc ze zrobisz nim kilkanascie tys ha bez wiekszej awarii, fendt to samo dawna jokosc poszla juz w zapomienie jedynie JD trzyma w miare jakosc na dawnym poziomie wiadomo nie sa to juz tak mega trwale maszyny ale jeszcze najwiecej w nich z tej dawnej jakosci, zreszta wystarczy spojrzec jakie ciagniki smigaja w najwiekszych gospodarstwach w ogromnej przewade sa to JD bo jakosc i cena sa tam na najlepszym poziomie

A znowu w mojej okolicy warminsko mazurskie okolice ilawy do olsztyna itp to ogrom JD , rejon ktory bardzo dobrze znam czyli zulawy tez ogrom jd w porownaniu do fendta i Case wiec cos tam sie chyba namaszynach znaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

u mnie w okolicy przeważnie są new hollandy gdyż największym dealerem jest przedstawiciel new hollanda. Jest spółka która skupuje słomę deutz fahrem + prasa krone i new holland + prasa kronę. Kumpel u pracował fendt z przyczepą samo załadunkową bele 120*80*250 to skrzynia vario podczas zbieranie to piękna sprawa wygoda ale jak miał ładować transport ze sterty to wolał case z skrzynią manualną gdyż fendt strasznie szarpał podczas precyzyjnych podjazdów. jeździł też deutzem i new hollandem to z tej trójki wolał deutza gdyż najlepiej mu się w nim praacowało. to jest jego opinia.

 

nie zastanawiałeś sie nad inną marką np. deutz fahr 6160 czy valtra t153 też ciągniki godne uwagi i wcale nie gorsze. to że jd jest najwięcej to nie znaczy ze są tak rewelacyjne dużo osób przywiązuję sie do jednej marki i dlatego kupują bo jednego mieli to i drugiego kupili. pojeździj po dealerach posiedź w nich pojeździj nimi i wtedy wybierz ten którym ci najbardziej odpowiada.

 

najlepiej jak by się wypowiedzieli ci którzy posiadają obie marki w swoim gospodarstwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez Ruletka55
      Hej, 
      Spotkała mnie przykra sytuacja,  traktor zostal zalany

      Przechodząc do sedna sprawy, martwi mnie jak podejśc w ogole do uruchomienia tego traktora, co niezbędnego warto zrobić ?
      Obecnie ciagnik umyłem dokładnie myjką ciśnieniową, teraz suszy się

      Co na pewno zrobie w najbliższym czasie to: 
      - postaram się wyszuszyć elektroniczne rzeczy, odsłaniając plastiki, trudno dostepne miejsa sprobuje dosuszyc suszarką
      - wymienie olej w skrzyni bo na bagnecie majonez
      - wymienie olej w silniku (profilaktycznie)
      - wymienie paliwo

      O czym powinienem jeszcze pamietac ? Myslalem o wyciagnieciu komputera pokladowego i zaniesc do elektronika zeby poczyscil specjalnymi substancjami


      Dzięki za pomoc
       
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj