Gość Profil usunięty

URSUS 11054 WASZE ZDANIE

Polecane posty

Wiadomość z agroFakt.pl

lukas435    1

Witam podłączając się do tematu chciałbym podzielić się kilkoma spostrzeżeniami dotyczącymi ursusa 11054.

Dzięki uprzejmości przedstawiciela handlowego firmy Ursus miałem przyjemność testować ten ciągnik podczas orki zimowej. Obecnie posiadam ciągnik zetor 10145 (ursus 1014) zagregowany z pługami obrotowymi agromaszu PO4.

Test przeprowadzany był na polu o powierzchni 1,85 ha po burakach cukrowych.

Buraki kopane kombajnem jednorzędowym klaine z sieczkarnią do liści, dodatkowo pole tależowane agregatem tależowym na głebokość 8 cm 10 dni przed testem. Ziemia klasy 3a gdzieniegdzie z przebijającą się gliną lekko pagórkowata.

Na test przywieziono mi ursusa 11054 z 2014 r wyposażonego w radio oraz ogrzewanie (rewers mechaniczny jeszcze z lewej strony fotela operatora),  z kompletem obciążników na przodzie o wadze 170 kg, którego sprzęgłem z moimi pługami obrotowymi PO4. Głębokość orki ustawiona na 30 cm. Szerokość każdej z odkładnic ustawiona na 36 cm (zabiera całą szerokość ciągnika.)

Na początku testu orka z prędkością 9,2-9,3 km/h obroty 1800 obr/min jednak pod lekką górkę gdy pojawiała się miejscami glina ciągnik wyraźnie miał co robić - maximum mocy. Po kilku przejazdach dobraliśmy prędkość 8,4-8,5 km/h przy 1800 obr/min i wszystko było ok - lekki zapas mocy.

A teraz przejdźmy do konkretów: orka 1,85 ha zajęła mi 1 godz. 50 min (pole o długości 200 m), spalanie na poziomie 12,5 l  (przed testem zatankowany do pełna i po teście tankowanie do pełna).

Porównując do mojego zetora 10145: dużo lepiej się sprawuje ponieważ zetor z orce max prędkość 7,8- 7,9 km/h na pograniczu mocy czasem jest lekko przeciążony, spalanie na podobnym poziomie może nawet ciut niższe, EHR rewelacja po ustawieniu fajnie kopiuje teren i trzyma głębokość pługa.

Jeżeli chodzi o hydraulikę to w zupełności wystarczająca do obracania pługa nawet na minimalnych obrotach, ponadto bardzo szybko reaguje i podnosi, rozdzielacze również ok. W zamkniętym ciągniku radio dobrze słychać już przy głośności 25.

Jeżeli chodzi o niedociągnięcka które zauważyłem:

- wysprzęglanie niedopracowane (podczas wysprzeglania w początkowej fazie wyraźnie widać że w pierwszej koleności ściskana jest obudowa (zbrojenie) linki sprzęgła a dopiero podem zaczyna się rozłączanie napędu. Pod koniec orki sprzęgło wyraźnie nisko brało - wg mnie powinni zmienić linkę na cięgna i wszystko by było ok. Z informacji uzyskanych od przedstawiciela w nowych ciągnikach zostało to zmienione)

- w kabinie nie słychać silnika a jedynie lekki wycie hydrauliki - do wyregulowania

- prace polowe jedynie z zamkniętymi drzwiami gdyż otwarte drżą i jest obawa ich pęknięcia (w przypadku zakupu moim zdaniem opcja z klimą gdyż przy takim przeszkleniu w pracach podorywkowych tuż po żniwach w upalne dni przy otwartym jedynie tylnym oknie oraz szyberdachu może być gorąco)

- podczas pracy wyraźnie niedociążony przód ( w pracach pługiem obrotowym oraz w zestawie siewno uprawowym biernym o szerokości 2,7 m wydaje mi się że wystarczy obciązenie 260 kg, natomiast gdyby miał pracować w agregacie talerzowym spiętym z siewnikiem 3m koniecznie przedni tuz i większe dociążenie z przodu).

- rewers z lewej strony kierowcy nieporęczny ( z tego co wiem w nowszych wersjach z 2015 już jest przy kierownicy)

- podczas prac słychać wyraźne skrzypienie plastików ( z tego co wiem w nowszych wersjach zniwelowane i kabina lepiej wygłuszona)

- podczas prac w intensywnym słońcu brak rolety na przedniej szybie

- przednia maska szeroka a kabina dosyć wąska (podczas prac w zestawie siewno uprawowym gdy jedziemy na znacznik przy kole przednim trzeba by  się lekko wychylać na bok żeby widzieć znak).

- przy pracach na znacznych pochyłościach terenu konieczność dobrania odpowiedzniego biegu na początku przejazdu. Gdy ciągnik nie da rady wyjśc pod górę na danym biegu konieczność zatrzymania i włączenia innego biegu gdyż nie posiada półbiegów załączanych pod obciążeniem jedynie reduktory)

Podsumowując cena za ciągnik z 3 rozdzielaczami, obciążnikami z przodu 260 kg, klimatyzacją, radiem, to około 140 tys. neto. Jeści faktycznie zostały usunięte te usterki to uważam że ciągnik godny uwagi ponieważ:

- jest to ciągnik czysto mechaniczny łatwy w naprawie samemu,

- spalanie w normie,

- silnik niewyżyłowany na przeciążeniu puści trochę dyma i pojedzie dalej jak stare ciągniki,

-  cena o około 40 tys niższa od zetora forterry

- wydajnośc w orce jak na tej klasy ciągnik zadowalająca.

Jeżeli chodzi o mnie ciągnik będę brał poważnie pod uwagę podczas wymiany zetora 10145 w przyszłym roku pod warunkiem że wymienione niedociągnięcia zostały usunięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

Cena tego ciągnika z 2 sekcjami hydrauliki, klimą i 260 kg obciążenia z przodu może wynosić 130000 netto! W markowych salonach/sklepach firmowych Ursusa raczej tak nisko z ceną nie zejdą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

tańszy od forterry o 40 tyś ?? Zależy jaka oferta jak kupowałem to różnica między 11054 a forterrą 130 wyszła coś koło 20 tyś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas435    1

Cena ursusa 140000 zł netto z wyposażeniem jak wyżej u dealera Ursusa po upustach.

Edytowano przez lukas435

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

W salonach firmowych jest drożej niż u dealerów niezależnych. W Głownie cena na telefon to 165 tyś brutto. U niezależnego dealera cena na starcie wynosi 162 tyś brutto. Oczywiście wszystko zależy od sprzedawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lupino    0

Witam, szukam odpowiednich pługów do 11054, co myślicie o PO4 Agromasza ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas435    1

Tak jak pisałem wyżej przy rozstawie 36 cm na korpus ziemia klasy 3 radzi sobie. Na prostym odcinku prędkość 92-9,3 km/h, przy niewielkim wzniesieniu 8,5 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
geo2    12

11054 zakupiony i przerobione pierwsze 50 godzin. w sumie wszystko działa normalnie, póki co nic nie cieknie, nie trzeszczy i sie nie urywa. spalanie mogłoby być niższe - ale na oko jakby z czasem wskaźnik w baku wolniej opadał. kopcenie? raczej lekki dymek przy wkręcaniu na obroty pod obciążeniem - jak się "wyczuje " ciągnik to nie powinno stanowić to problemu - płynniej wchodzić  w robotę i będzie ok. gdyby był bez tura to obciążniki są konieczne, bo za ciężki to nie jest. klima działa bardzo sprawnie, jest raczej cicho w kabinie, biegi wchodzą normalnie. tur i sterowanie rewelacja - płynnie, bez szarpania, dźwiga bez problemu na normalnych obrotach. wizualnie - z nową maską, szerokimi oponami, pełnymi falgami i niskim dachem wygląda kapitalnie. zobaczymy jak bedzie dalej z eksploatacją. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukig    96

11054 w nowej masce? Mógłbyś pokazać fotkę? Myślałem, że od dawna robią już tylko C3110.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
geo2    12

znaczy na masce jest c-3110 (w dowodzie 11054)- mieli je chyba dawać dopiero do nowych silników a nie perkinsów ze względu na konieczność montażu dpf - jest większa. zdjecie wrzuce w weekend. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mannlicher    12

Jakie sprzęty ciągacie swoimi ursusami? Za kilka dni odbieram Ursusa c 3110 i zastanawiam się czy poradzi sobie z zawieszana talerzówka 3m . i agregatem uprawowym 4.1 m . ziemie mam raczej lekkie od 3 do 6 kl. no i delikatne górki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
geo2    12

talerzówka 3m 1,3t idzie bez problemu ok. 11-12 km/h, trzeba sie przyzwyczaić/wyczuć dziurę w mocy na niskich obrotach przy zbieraniu się. z początku nie mogłem się ogarnąć (może dlatego że przesiadka z 30 i 60) ale trochę wyczucia i jest ok.  pług 3 skiby na resorze i agregat 3m - waga ok. 1,5 t+ziarno 400 kg. uciąg i podnoszenie ok, ale koniecznie obciążniki albo tur. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
geo2    12

ogólnie pozytywnie. koniecznie wez szerokie ogumienie i klime. izolacja kabiny od silnika jest taka sobie i w kabinie robi się gorąco, bez klimy nie pojedziesz komfortowo. trzeba będzie może coś tam pomyśleć w zime nad kawałkiem izolacji, zeby tak czesto nie zalaczac klimy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mannlicher    12

Mam zamówionego na szerokich kołach z tyłu 520 a z przodu 420. Powiedz mi jak z szczelności kabiny nie wdziera się kurz? Jak dla mnie trochę linie , że mają kabinę 4 slupkowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
geo2    12

kabina jest szczelna i jak dla mnie cicha. przez 4 słupki drzwi są duże i szybsza jazda w polu przy otwartych raczej odpada, ale z drugiej strony po co otwierać drzwi w robocie, żeby kurz sie walił do środka? zamykam sie, wlaczam klime i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
geo2    12

heh,  racja, moze na wiosne. nie ma znowu aż takiej tragedii z tym. z drugiej strony robiłem tylko jak było gorąco i słońce dawało w palnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mannlicher    12

Mam i ja.
Pierwsze wrażenia bardzo ok. Trochę kopci przy odpalaniu i wkrecaniu na obroty.
Po wyłączeniu hebla wszystkie ustawienia idą w cholerę.
W kabinie bardzo cicho i przyjemnie.
Aa mam jeszcze pytanie. W waszych modelach tez nie ma kontrolki zaciągniętego hamulca ręcznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro77    3

 W moim 11054 jak niema w układzie pneumatycznym   powietrza to nie świeci się kontrolka jak zaciągnę  hamulec to się zapala natomiast jak jest ciśnienie na czerwonej skali to się pali kontrolka i wtedy muszę uważać bo można pojechać z zaciągniętym ręcznym .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

Odłączcie przewód od czujnika zaniku ciśnienia w pneumatyce, to kontrolka będzie tylko od ręcznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mannlicher    12

Na jakich przełożeniach pracujecie swoimi ciagnikami? np z pługiem czy agregatem . Ja robiłem dzisiaj talerzówka i najlepiej wychodziło to na szosowej jedynce. Trochę kiepsko , że nie ma np. trzech połowek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj