max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

Roki212    1818

Mam takie przykładowe zdjęcie na którym zaznaczone jest zagłębienie pod pompą wody

50b2abd9c901f8demed.jpg

Pytam z czystej ciekawości czy u was też w czasie mrozów zbiera się tam czasem płyn? Bo ciągnik od tygodnia nie ruszany, a wiem że tydzień temu było tam sucho i dziś zobaczyłem że w tym zagłębieniu znajduje się trochę płynu. Na pewno płyn bo ma zielony kolor. I na chwilę obecną po oględzinach brak jakiegokolwiek przecieku wszędzie sucho więc podejrzewam że po ostatnich nocach co było od -5 do -8 mogło cię coś rozszczelnić przy zmiennej temp i coś tam pociekło... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Chyba zaczyna powoli siadać uszczelnienie na ośce pompy i stąd płyn,tam nic nie powinno być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jasne  ze temperatura ma znaczenie , Cieplej , to wszystkie uszczelnienia bardziej elastyczne , a teraz szybciej przecieki widać . Wszystko jedno . Przeciek jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

No możliwe też innej teorii nie mam jak temperatura na to miała wpływ tylko czemu nigdzie nie widać było wycieku co płyn obsechł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrursusc330    218

kolego miała wpływ u mnie to samo jest w tamtym roku nawet na jednej z grup na fb pytałem,tez mowili ze pompa ze uszczelninie a tu co przyszło ciepło wyciek znikł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Będzie widać jak przyjdą kolejne mrozy :)  ja obstawiam raczej przeciek na którymś przewodzie gumowym przy obudowie termostatu. Przewody mają już ileś tam lat i twardnieją i zapewne tam coś kapnie. Nie wykluczam winy pompy choć sądzę że podciekało by cały czas nawet po odpaleniu w niskiej temp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystekc355    196

Przychodza ujemne temperatury to wiadome ze stal sie kurczy a plyn ma to dosiebie ze przy niskiej temperaturze pojawiaja sie minimalne przecieki i zapocenia zawsze gdzies sie przecisnie nie tak jak woda ze zajdzie kamieniem i uszczelni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Dziwna sprawa, po prawie generalce ciaper dalej tak samo zapala jak jest zimno czyli na jeden gar, kiedy zapalam ze świecami albo kiedy dogrzeje go po zapaleniu chodzi już ładnie. Pompa zregenerowana, nowe wtryski oryginalne ursus, do tego nowe zestawy naprawcze silnika a tu taki klops. Ktoś się orientuje co mu może dolegać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Z głowicą coś robiłeś ? Jaki stan i szczelność zaworów ? Ja bym zmierzył ciśnienie sprężania i by się rozjaśniło czy winny jest układ paliwowy czy sam silnik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

W głowicy sprawdzałem zawory, wszystko było pięknie bez wżerów i zużycia. Miałem sprawdzać szczelność ale nie robiłem tego bo się okazało że winowajcą uciekania płynu okazała się dziurawa chłodnica. Takie odpalanie na jeden gar jest przy niskiej temperaturze tylko, jak jest ciepło na dworze albo chociaż silnik po przepaleniu to zapala od cyknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Zapłon dobrze ustawiony?,kąt wtrysku rozumiem że dobrze ustawiony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
Dnia 19.11.2018 o 18:47, Roki212 napisał:

Mam takie przykładowe zdjęcie na którym zaznaczone jest zagłębienie pod pompą wody

50b2abd9c901f8demed.jpg

Pytam z czystej ciekawości czy u was też w czasie mrozów zbiera się tam czasem płyn? Bo ciągnik od tygodnia nie ruszany, a wiem że tydzień temu było tam sucho i dziś zobaczyłem że w tym zagłębieniu znajduje się trochę płynu. Na pewno płyn bo ma zielony kolor. I na chwilę obecną po oględzinach brak jakiegokolwiek przecieku wszędzie sucho więc podejrzewam że po ostatnich nocach co było od -5 do -8 mogło cię coś rozszczelnić przy zmiennej temp i coś tam pociekło... 

Cieknie ci gdzieś z okolic termostatu (przewody gumowe albo gdzieś sam w sobie termostat nie szczelny i leci) lub z okolic pompy wody,wyczyść do sucha i potem obczajaj i będzie wiadomo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225
3 godziny temu, Adi96 napisał:

Zapłon dobrze ustawiony?,kąt wtrysku rozumiem że dobrze ustawiony

Tak, dobrze ustawiony, zawory też ustawione git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podkarpacie    0

Witam a miał ktoś może już w swojej c 330 zestaw naprawczy silnika firmy Prima bo widzę takie w sprzedany , mam robić szwagrowi silnik w 30 i bym może spróbował tylko ciekawy jestem waszej opinii 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kala9121    0

Witam robię generalny remont Ursusa C328 i ma problem z kupnem odpowiednich panewek głównych. Problem polega na tym że oryginalne panewki od strony koła zamachowego mają kołnierz górna i dolna część, a te wszystkie nowe zestawy mają tylko na jednej panewce kołnierz. Ten kołnierz a raczej pierścień oporowy jest odpowiedzialny za to aby wał się nie przesuwał podczas wciskania sprzęgła więc wydaję mi się że to na tych nowych panewkach nie będzie działać jeżeli tylko jedna cześć ma ten kołnierz.   Czy ktoś z was zakładał te nowe zestawy panewek?  Na zdjęciu widać różnice.

DSC_0005.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podkarpacie    0
Napisano (edytowany)
Dnia 16.01.2019 o 19:05, kala9121 napisał:

Witam robię generalny remont Ursusa C328 i ma problem z kupnem odpowiednich panewek głównych. Problem polega na tym że oryginalne panewki od strony koła zamachowego mają kołnierz górna i dolna część, a te wszystkie nowe zestawy mają tylko na jednej panewce kołnierz. Ten kołnierz a raczej pierścień oporowy jest odpowiedzialny za to aby wał się nie przesuwał podczas wciskania sprzęgła więc wydaję mi się że to na tych nowych panewkach nie będzie działać jeżeli tylko jedna cześć ma ten kołnierz.   Czy ktoś z was zakładał te nowe zestawy panewek?  Na zdjęciu widać różnice.

DSC_0005.JPG

Witam tak teraz robią te panewki Grubościenne niestety z 1 kołnierzem jeśli wał jest nominał to można dołożyć od dołu półpierścień od c 330 ten dolny z wypustka tylko trzeba w stopie zrobić wycięcie ten pół pierścień ma byc na 5 szlif ale da sie to zrobić tylko gdy jest wał nominał lub trzeba zamówić panewki w Bimecie z 2 kołnierzami ale sa drogie ( ja już zakładałem kilka tych panewek grubościennych z 1 kołnierzem i jakoś to hula na razie ciśnienie trzymają , prawdo podobnie wał szybciej dostanie luz po osiowy niż gdy by miały 2 te pierścienie oporowe ale co zrobic )

Edytowano przez Podkarpacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caros2    1

Jaki zestaw naprawczy silnika c 330 polecacie?Co sądzicie o zestawie Prima lub Złotecki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Przejrzyj sobie cały temat i nie dokładaj posta który był tutaj zadawany dobre 30 razy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podkarpacie    0
Napisano (edytowany)
49 minut temu, caros2 napisał:

Jaki zestaw naprawczy silnika c 330 polecacie?Co sądzicie o zestawie Prima lub Złotecki?

Ja zawsze zakładam własnie Prime lub Złoteckiego zresztą niema różnicy dla Primy tłoki i tuleje dostarcza Złotecki , kiedyś dobre były Zetor PDC ale już zrypali tłoki w nich tak jak w Mahle 

Edytowano przez Podkarpacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Chcesz najlepszy zestaw jakościowo To kup chełmno premium plus 400 zł za zestaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podkarpacie    0
Napisano (edytowany)
12 minut temu, Adi96 napisał:

Chcesz najlepszy zestaw jakościowo To kup chełmno premium plus 400 zł za zestaw

Nic nadzwyczajnego nie widzę żadnej różnicy  ze Złoteckim  w ilości mth do remontu   kiedyś może były najlepsze teraz już nie tylko opinia została i tak to trwa ale każdy niech zakłada co chce ja wiem z własnego doświadczenia 

Edytowano przez Podkarpacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj