max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

daniello2x2    0

Witam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dzisiaj zabrałem się do wymiany tłoków w swojej ,, trzydziestce'' rozkręciłem całą górę aż do tłoków oraz miskę olejową, proszę o dalsze instrukcje wymiany tłoków. Jak wyjąć je z korbowodem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

http://farmexpert.pl/instrukcja_napraw_c_330_produkt2121.aspx

zaopatrz sie najlepiej w taką literature masz tam opisane co i jak pokolei

A co do tego jak wyjąc to odkręcasz stopkie jednego i drugiego korbowodu, na stopkach pozostaną półpanewki dolne, górne zostaną na korbowodzie lub mogą zostać na wale musisz oblukać jak bedziesz rozkręcał, żeby potem Ci nie pospadały i niebedziesz wiedzaił która gdzie szła (oczywiście nie pomyl stopek, panewek i korbowodów I z II i odwrotnie jak wyjmiesz wszystko to panewki wsadz do korbowodów tak jak było zmontowane dokręcając daną stopką od korbowodu i oznacz korbowody zebys wiedział który gdzie był) Całość tłok z korbowodem wyciągasz lub delikatnie wybijasz do góry

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    45

Ta książka to jest g*wno warta szkoda pieniędzy na nią, wiem bo mam. Co do tłoków to musisz rozkręcić z dołu korbowody na wale korbowym tylko patrz na zamki żeby były dobrze jak będziesz składał, i zaznacz który pierwszy najlepiej. Jak rozkręcisz to wyciągasz tłok do góry razem z korbowodem i powinieneś sobie już poradzić ze zdjęciem samego korbowodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Co do tłoków to jak koledzy napisali wyżej. Jak już będziesz miał na wierzchu korbowód z tłokiem, to na stół, zdejmujesz zabezpieczenia wybijasz sworznie, dajesz nowy tłok i wbijasz sworzeń. Nowe pierścionki też powinny się znajdować w odp miejscach. Chyba jest napisana jedynka jest na którymś pierścionku i on powinien być w odpowiednim miejscu. Czy to u samej góry czy dołu, już nie pamiętam, może któryś z kolegów pamięta i podpowie.

Ja też mam pytanie odnośnie tego silnika. Robiłem w nim remont kapitalny i to tak trwało z rok... Teraz gdy już go złożyłem to strasznie mi coś wyło. Znajomy powiedział że to pompa olejowa, że nie dałem podkładek i tryby za bardzo się zazębiają i tak wyją. A że remont się przeciągnął rok czasu to ja teraz nie wiem gdzie posiałem te podkładki. W sklepach pytałem to mówią że niby coś takiego występuje ale oni nie mogą załatwić. No to może bym sobie dorobił takie podkładki, ale jaka powinna być ich wysokość aby było optymalnie? Z góry dzięki za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

Podkładki sam se dorobisz nawet z blachy od konserwy hehe, a co do ich ilości to metoda prób i błędów jak dokręcisz pompe z podkładkami to tryb pompy i wału musi mieć mały luz międzyzębny wyczuwalny podczas poruszania w prawo i lewo.

I dodam tylko że w nowych tłokach(zestawach naprawczych) sworzni sie nie wbija tylko grzeje sie tłok czyli miejsce gdzie siedzi sworzeń i powinien on tam sam wpaść po lekkim wsunięciu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No dzięki kolego, tak też będę musiał zrobić. A co do sworzni to wiesz, ja mam taki młotek z podgrzewaczem :P, hehe. A tak na poważnie to muszę przyznać że nawet lekko wchodziły, więc myślę że wszystko tam będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniello2x2    0

Witam!!!!!!!!!!

Robię remont generalny silnika i zatrzymałem się na wyjęciu tulei mam z tym ogromny problem ponieważ nie wiem ja się od tego zabrać mechanik, którego pytałem mówił, że do wybicia tulei nie trzeba silnika rozpoławiać. A więc moje pytanie brzmi jak wybić i czym tuleje? oraz czy jest możliwe wyjęcie bez rozpołowienia silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

To nie remont generalny tylko tuleje wymieniasz.

I nie bardzo rozumiem jak można silnik rozpołowić.

Ale do wyjęcia tulei trzeba miską olejową zdjąć, głowicę wyjąć tłoki z korbowodami i wybijasz tuleję.

Ale z tego co widzę to nie masz o tym zielonego pojęcia więc najmij mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

Musisz jak kolega wyżej pisze odkręcić głowice miskę korbowody tylko poznacz korbowody ponumeruj bo jak nie wymieniasz panewek to musi każda przyjść w to samo miejsce. Tuleje możesz wybić lub wyciągnąć tak jak to się robi w SW400 trzeba wyciągnąć. Jak to jest c-330 czy c-360 to położyć się pod ciągnik wziąść młotek jakiś wybijak i wybić i po krzyku. Na twoim miejscu sprawdził bym najpierw ciśnienie oleju jakie masz bo jak masz słabe to prawdopodobnie wal będzie trzeba szlifować.

 

Ja też planuje kapitalkę c-360 i zamierzam sam zrobić.

 

Zrobiłem ostatnio kapitalkę SW 400 z mechanikiem także myślę że z c-360 sobie poradzę sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniello2x2    0

Już głowicę, korbowody, tłoki i miskę zdjąłem dawno teraz mam pod spodem tylko wał i chce wybić tuleje i wstawić nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Połóż się pod silnikiem weź kołka drewnianego lub rurkę, młotek i wybij je.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

tylko z tym wybijaniem rurką to uważaj abyś czasem czopów na wale niepoobijał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Jeśli ktoś w twojej okolicy robi remonty, to pożycz ściągacz do tulei, będzie łatwiej. Na wiosnę robiłem remont to sam zrobiłem taki ściągacz z części ze starej snopowiązałki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Wszyscy by tylko młotkami napier.... :huh:

Wystarczy browarek dla tokarza i no stres B)

schowek011.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Zależy jak dawno tuleje były montowane.U nas w tym roku wymienialiśmy po 20 wiosenkach i było bardzo ciężko wybić ale się udało.Przy wyciąganiu leci dużo zanieczyszczeń na wał.Dobrze jest go osłonić .

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@szewek-narysował(przedstawił)ściągacz fachowy,możecie zrobić ciut prościej-tylko pierścień dotoczyć(czasami na złomowiskach można znaleźć jakąś flansze)do tego pręt gwintowany i nakrętki.

a jak naprawdę nie chce wyjść to prasa,albo palnik-rozgrzać wewnątrz tuleję i podlać wodą-sama wypadnie.

nie radzę wybijać gdy wał nie jest zdemontowany-złe dojście,przez co można blok uszkodzić,waląc byle jak.

ja przy okazji tulei sprawdziłbym panewki,nawet wymienił-bo inaczej to taki remont na raty ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniello2x2    0

Witam!!!!!

Dodałem jakieś 2 tygodnie temat o wyciągnięciu tulei http://www.agrofoto.pl/forum/topic/45194-wymiana-tulei/ odpisywaliście, żeby wybić jeden z użytkowników narysował ściągacz, który zrobiłem i nic tuleja ani drgnie proszę dajcie mi jakąś rade bo chyba próbowałem wszystkim zdjąć ją podkreślam, że ta tuleja siedzi w ciągniku już 20 wiosen więc się zapiekła. POMOCY!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

Jak my wymienialiśmy tuleje to pierwsza wyszła ściągaczem a druga nie chciała to naciągneliśmy ściągacz i wtedy od dołu rurką i młotkiem parę razy się puknęło i pomału poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniello2x2    0

wiesz jak bym chciał oddać profesjonalistom to na pewno bym nie pisał o pomoc na tym forum uwierz. Dlatego czekam na szybkie, konkretne odpowiedzi bo jestem w trakcie roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj