max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No panowie jeżeli w GRENE zestaw naprawczy kosztuje 90 zł, a oryginał MAHLE 350 zł, to wszystko jest jasne. Remont robi się raz na kilka lat więć nie warto oszczędzać. Jest takie powiedzenie: "Biednego nie stać na tanie rzeczy". Mój C-330 ma 7000 mth i też niedługo czeka go remont. Ale nie będę wstawiał nowych zestawów tylko zrobię szlif cylindrów. Wyjdzie taniej niż nowe zestawy i dłużej wytrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Moja 330 miała kapitalke silnika 3 lata temu. Wtedy miała ponad 4000 mth. Zestawy naprawcze co prawda juz mialem. Ojciec zrobił zapas części więc i koszt był troche mniejszy. Nie pamiętam jak się nazywały zestawy ale są dobre bo 3 lata i z ciągnikiem nie ma kłopotów. Prawdopodobnie były one z lat 90 a wtedy nie robiono takiej fuszerki jak dziś. Ciągniczek jest z 82 roku więc strasznego przebiegu nie ma. Skrzynia orginał, a biegi wchodzą leciutko :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Czesci trzeba brac tez z porzadnych sklepow a nie byle gdzie i nie brac tanszych bo sie nie zoszczedzi. U nas juz tego rowniez doswiadczylismy. A kiedys rzeczywiscie lepsza jakosc wykonania byla. W 360 jak tuleje i tloki wymienialismy to stare byly w calkiem dobrym stanie a ciagnik jest 1970 roku.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjFarmerr    170

a slyszalem ze jakies niemieckie zestawy sa dobre i pasuja bez problemu. Bo Czeskie tez sa, mielismy - nie polecam :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te zestawy są firmy MAHLE. Produkują je w Krotoszynie bo firma MAHLE przejęła tamtejszą fabrykę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Butu    0

Witam wszystkich.

Mam problę z silnikiem do C-330.

 

Chciałbym dowiedzieć się, jak można wymienić tuleje cylindra na nowe?. Posiadam instrukcję, jednak jest nie bardzo zrozumiała.

 

Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Trzeba odkręcić głowicę i misę olejową, następnie odkręcić korbowody i wypchnąć do góry tłoki. Później od dołu przy pomocy kołka i młotka wystukać tuleje. Tuleje mają z góry pod kołnierzem miedziane pierścienie, które wyrównują wysokość i uszczelniają, a w dolnej części na tulejach są montowane oringi uszczelniające, które nie pozwalają na przedostanie się wody z bloku do misy. Zakładamy tuleje, wciskając je od góry. Myślę, że to wyczerpująca podpowiedź. W razie jeszcze jakichkolwiek niejasności proszę o kontakt na GG..................często niewidoczny........... Ps. Najlepiej skorzystać z oryginalnych części, a nie z tandetnych podróbek, ale o tym są tematy na tym forum trzeba tylko poszukać. W tej chwili nie potrafię ich wskazać. ale proszę się rozejrzeć. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petes    0

najlepiej przy wyciąganiu tylej użyj jakiejś pasowanej rury żeby przeszła przez blok kawałka klocka i lewarka to lepsze niż młotek. A przy wkładaniu długa śruba jakiś kawałek płaskownika grubego z dziura od strony nakrętki a od góry też jakiś płaskownik skręcając śrubę wciśniesz tuleję na miejsce mam nadzieje że ci pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

Będziesz tylko tuleje wymieniał? Radził bym Ci jeszcze wymienić tłoki i pierścienie :lol:


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    2

racja pierścienie to podtawa przy okazji warto wymienić panewki kosztują grosze a silnik ma o wiele płynniejszą pracę


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z poprzednikami to nie wielki koszt już za jednym rozbieraniu silnika wymień i tłoki ile ciągnik ma mtg?.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Witam wszystkich.

Mam problę z silnikiem do C-330.

 

Chciałbym dowiedzieć się, jak można wymienić tuleje cylindra na nowe?. Posiadam instrukcję, jednak jest nie bardzo zrozumiała.

 

Proszę o pomoc.

Zrobisz jak uważasz, ale jeżeli nie masz doświadczenia to nie polecam samodzielnej wymiany. Z doświadczenia wiem, że obecnie produkowane tuleje mają nierównej grubości kołnierze i może się zdarzyć, że cylinder będzie osadzony zbyt głęboko w bloku co spowoduje szybkie uszkodzenie uszczelki pod głowicą (przedmuch). Różnica kilku setnych milimetra jest istotna. Do prawidłowego ustawienia tulei służą różnej grubości podkładki miedziane. Ale żeby określić odpowiednią grubość podkładki należy posiadać mikrometr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Butu    0

Mam traktor 335, robie remont silnika. Kupiłem tulejkę na główkę korbowodu i jest coś nie tak bo nie pasuje.

Stara wchodzi bez problemu, jednak nowa już nie zabardzo.

 

Chciałem ją wbić, jednak nic nie pomaga. Nie da się wcisnąć.

 

Co mam zrobić? Czy przeszlifować główkę korbowodu?, czy Tulejke?

 

 

Tulejka

Nowa: AS 50001730- T 07-D

Stara: B 5000173 0

 

 

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

korbowodów się nie rusza jak wszędzie tylko części wymienne-tulejki ale nie masz po co ich szlifować bo one są na wymiar czyli pasują. Musi się wbić ta tuleja może za słabo przyłożyłeś ona musi być na wcisk tagże ręką nie można jej wepchnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

to trzeba robić na prasie i dopasować do sworznia,tego się nie robi w domu!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Panowie trzeba wprasować tą tulejkę w korbowód a następnie wpasować sworzeń. I dlaczego tego nie robi się w domu? A od czego są rozwiertaki nastawne? Rozwierca się tulejkę w korbowodzie do żądanego wymiaru. Pozdrawiam <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @miscola masz całkowitą rację, że się rozwierca z tym, że przy rozwiercaniu rozwiertakiem nastawnym nie zachowasz równoległości głowki korbowodu z jego stopą. Widziałem już silniki po takim domowym rozwiercaniu, w których cylindry z jednej strony zużyły się bardzo szybko z powodu nie równoległego ustawienia tłoka w stosunku do osi cylindra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

jak macie panowie o tym pojęcie i na czym to róbcie powodzenia,kolega @Elektrotechnik tylko wie o co chodzi pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

w zasadzie można zrobic to w domu, można to nie oznacza ża wyjdzie tak jak powinno być, ja też widzialem tłoki przyjechane z jednej strony tak że z tulei jajo sie zrobiło, anie mowiac o tym żę po takiej recznej grzebaninie na krobowodach, w dwoch tulejki sie obracały po przepracowaniu dwoch lat :lol: w koncu niewierze że do jakiegoś porzadnego zakładu naprawczeg o masz tak daleko żeby zrobili to jak należy, a pozostaje jeszcze kupno nowych korbowodow i po kłopocie ,każdy wie że jak coś sie naprawia to lepiej zrobić dobrze, bopozniej odbija sie to czkawką <_<


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piszczo123    0

rozwiertakiem to sobie można dziure w wozie konnym rozwiercić , a nie tulejke w korbowodzie rozwiertak idzie po najmniejszej lini oporu i jest wtedy krzywo w domu tego nie zrobisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Panowie macie rację , wymianę tulejek w głowkach korbowodów powinno się przeprowadza tylko w specjalistycznych zakładach , koszt tej usługi to 10 - 20 zł za sztukę + cena tulejki , przecież chodzi o zachowanie współosiowosci, w domowych warunkach szkoda się za to zabierac bo faktycznie z tuleji robi się jajo , no cóż ale są na tym świecie majstry którzy wszystko w imadle potrafią zrobi a po sezone korby bokiem wychodzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj