max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

jacek-c-330    548

witam panowie mam pytanie ile razy mozna szlifowac wał w 30-stce , czy po prostu do osiagniecia minimalnej wartości która jest dopuszczalna ? jaka jest to wartosc ? dodam ze mam blok 28 i grubsze panewki główne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

Jak 330 po odpaleniu robi gejzer wody z chlodnicy to uszczelka czy może być coś poważniejszego?


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Może być także gdzieś pęknięcie głowicy ,najpierw zmień uszczelkę  i zobacz co będzie jak bd to samo to proponowałbym zanieść do zakładu regeneracyjnego i próba szczelności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

WItam, wszedłem w posiadanie trochę zdekompletowanego c-328. Trzeba mu zrobić kapitalkę silnika i tu mam pytanie, panewki o jakim oznaczeniu idą do bloku od c-328 pod nominalny wał od c-330? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bombkin    0

Witam kolegów. ostatnio po wymianie uszczelki pod głowica i skręceniu pojawił się problem z pracą silnika, nie wchodzi na wysokie obroty i słabo reaguje na dodanie mu przysłowiowego gazu. Pojawił się również problem na filtrze powietrza bo wygląda na to, że nie tylko wsysa powietrze ale również dmucha gdyż pojawił się olej na kominku z miski znajdującej się na dole filtra. Wszystko zostało złożone tak jak było rozkręcone nic nie był zmieniane oprócz wspomnianej uszczelki. Proszę o jakieś porady co mogłem sfuszerować :). Z góry dzięki za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju7084    4

WItam, wszedłem w posiadanie trochę zdekompletowanego c-328. Trzeba mu zrobić kapitalkę silnika i tu mam pytanie, panewki o jakim oznaczeniu idą do bloku od c-328 pod nominalny wał od c-330?

Gruboscienne N00 Edytowano przez endrju7084

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesiu19911    25

Witam. Robie kapitalke w c330 czyli szlif walu II kompletne tuleje. Mam taki problem, wymienilem tulejki w glowce korbowodow ale nie moge wlozyc sworznia przez glowke. Wedlug moich pomiarow tulejka jest za waska o co najmniej 0.7mm. Co z tym zrobic?

Edytowano przez Lesiu19911

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Nie ma powłoki trzeba rozwiercić jak wyżej kolega pisze.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

hej

Pacjent c330 ma mało mocy, ucieka gdzieś woda z chłodnicy, nie bierze oleju od wymiany do wymiany, podejrzewam padniętą uszczelkę pod głowicą lub pękniętą tuleję. Dobrze myślę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dobrze myślisz lub pęknięta głowica.Zrzucaj głowice do zakładu zawieź na szczelność.Jak nie głowica i uszczelka to wiesz co nawaliło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Heh się wyjaśniło, woda uciekała nieszczelną chłodnicą, po kropelce na nóżkę i mocowanie i na ziemię dlatego nic nie było widać. Nie zmienia to jednak faktu że strasznie słaba była 30. Wyszło też że był pęknięty jeden pierścień olejowy. Założyłem zestawy naprawcze, tuleje, tłoki, pierścienie, z jaką siła dokręcać korby i głowicę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Jakie zestawy wybrałeś? bo ja stosuję  te z Chełmna Premium do nich mam jakoś największe zaufanie. Stosowałem też wcześniej Zetor PDC jak był jeszcze oryginalny cały Czeski i jeszcze wcześniej Mahle ale się popsuły.

Głowica 220-240 Nm

Korby 125-135 Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Brałem czeski zestaw, wcześniej był thm to po wyjęciu tulei nie ma nawet progu ale za to tłoki się powycierały. Ta głowica to nie za dużo? W fortschricie dokręcałem na 180 gdzie książkowo było zdaje się 160 a tutaj 220? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Czeski czyli jaki dokładnie zapodaj linka

Co do głowicy tyle podaje instrukcja

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

A to jak instrukcja tak podaje to ok, tak też wkręcę, a zestaw to czeski TAQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj