max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

pawel885    2279

Zjechane tuleje/pierścienie masz, niskie ciśnienie sprężania powoduje ciężkie zapalanie w zimniejsze dni, zużyte pierścienie przyczyniają się do pobierania oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Tak jak koledzy piszą może być zbyt niskie ciśnienie sprężania, ale nie muszą być winne same pierścienie tylko też głowica.

Sprawdziłbym też wtryskiwacze jak rozpylają oraz początek wtrysku też będzie taki objaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szaman1    159

jak chodził do końca pewnie wypluł pierścienie i zgubił kompresje. Sprawdź czy n masce nie widać śladów oleju z komina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zombi330    49

olej bez powodu nie znika a te silniki są wrażliwe jak cholera na jego niedobór- trzeba pilnować oleju bo jeśli to będzie w robocie to kaplica, może się nie zatrze ale przegrzeje a to skraca jemu życie jak PSL chłopu czyli szybko i skutecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki1122    43

Na masce nic nie widać ale ciągnik stoi pod niskim dachem  mieści się tam na styk i na suficie od pewnego czasu przy odpalaniu bardzo okopciło te miejsce nad tłumnikiem wydaje się mi że widać takie chlapnięcie pewnie to olej

Oleju dużo nie musiałem dolewać pewnie było na styk tylko co miarka nie łapała

 

Po odpaleniu chodził normalnie żadnych zmian

 

jeżeli to co napisał szaman1 to wystarczy wymienić pierścienie czy potrzebny większy remont

 

spróbuję jutro odpalić bo dzisiaj po pierwszym odpaleniu następnie odpalał normalnie

I czy można nim pracować nic mu nie będzie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szaman1    159

Jak nie masz czasu to dolej oleju pod górny stan i jedź dalej. Tylko sprawdzaj poziom oleju . Jak będzie olej  to zaraz się nic nie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

zabrałem się za remont sprzęgła w c-330, tylko że po odkręceniu koła zamachowego widać luz na wale na oko z 1mm zresztą widać jak się rusza. Ogólnie to silnik nie jest w złym stanie, ciśnienie trzyma, oleju nie ubywa więc aktualnie nie widzi mi się robić kapitalki. Silników sam nie remontuje ale domyślam się, że sama wymiana panewek to mało i konieczny jest w tym wypadku szlif wału?  Głównie zależy mi na uszczelnieniu wału aby olej nie szedł do sprzęgła bo mam tam odrzutnik. Jeszcze odnośnie odrzutnika zostawić stary oryginalny ale luźniejszy czy dać nowy bardziej dopasowany ale widać gorzej wykonany. Ten nowy ma gruby gwint widać zrobiony na tokarce, a stary ma ostry cieńszy gwint i z "zagłębieniami" półokrągłymi?


 

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

promieniowy góra dół idzie jak się breszką podnosi wzdłużny też jakiś jest ale z tego co wiem to taki może być. Czy da się coś pomierzyć bez wyciągania wału bo jeśłi dajmy na to wał trzymał by wymiary to może sama wymiana panewek coś by pomogła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Czopów głównych nie pomierzysz bez wyjmowania wału, korbowodowe można ale trzeba mieć czym.

Jak byś i znał wymiary to do wymiany samych panewek należało by wyciągnąć wał choć znam ludzi co wymieniają bez wyciągania wału...

Ale jak chcesz mieć dobrze zrobione i masz wał wyjęty wieziesz go do zakładu tam go pomierzą i będzie wiadomo czy trzyma wymiar nominału czy potrzebny jest szlif i będziesz wiedział jakie panewki zastosować

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

To raczej go nie będę ruszał bo sporo innej roboty przy nim mam, a trochę czas nagli. Gdyby szło jakoś zmierzyć wał i wymienić ewentualnie te panewki to może, a tak to zobaczę co się będzie działo z silnikiem bo tak jak pisałem ciśnienie nie jest złe i oleju tez nie łyka, pozatym służy mi właściwie tylko do załadunku big-bagów i paru innych rzeczy z turem. Dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

No tak skoro trzyma jeszcze ciśnienie to po co pchać tam łapy.

U mnie tez był ten aluminiowy odrzutnik i przeciekało i co ciekawe też wyczuwalny luz na wale a ciśnienie książkowe i chodzi już tak ponad 5 lat jak tam zaglądałem.

Tylko u siebie nie zakładałem odrzutnika tylko wstawiłem simering 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

to może faktycznie z tym simeringiem spróbować bo różne opinie o tym słyszałem i czytałem częściej negatywne, że często i tak puszcza i może rowek zrobić. Wstawiałeś sam simering czy jeszcze z odrzutnika zrobiłeś zaślepkę aby nie wypadł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

No opinie są różne na ten temat, ja wstawiłem simering i nie narzekam.

Co do rowka to każdy simering wszędzie może zrobić rowek, ale można sobie z tym poradzić zakładając potem szerszy lub głębiej wbić.

I tak jak piszesz zrobiłem zaślepkę ze starego odrzutnika obcinając ten kawałek z gwintem i przykręciłem go na swoje miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Nie ma jak nowy simering , ja dodatkowo skracam sprężynkę o 4 mm gdzieś wtedy trzyma kapitalnie.No ale jak wał ma luż wzdłuż to z tym uszczelnieniem to róznie moze być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zmierz dokładnie jaki masz ten luz poosiowy wału.

Luzy maja swoja tolerancje. Przekraczając je robią się poważne awarie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Robie remont w c328, wymieniam tuleje, tloki, pierścienie, regeneracje głowicy. Ale wał zostawiam stary bo jest dobre ciśnienie na nim, wytrzyma on nowe części i czy obejdzie się bez szlifu wału?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Wał się mierzy. Należy sprawdzić przynajmniej luzy w osi oraz owal czopów korbowych. Jeśli okaże się że jest w tolerancji a przed naprawą utrzymywał ciśnienie w normie to można nie ruszać łożysk głównych. W tego typu sinikach raczej wał zużywa się podobnie jak góra więc nie bardzo wierze że okaże się dobry ale można akurat. Jeśli okaże się w porządku to spokojnie wytrzyma bo niby dlaczego nie? Jeśli owal będzie większy niż dopuszczalny to pamiętaj że później aby zrobić dół należy wykonać osiowanie wału i drugi raz rozbierać cały silnik.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian71311    0

Witam :D ma taki jeszce pytanie sciągnałem koło pasowe wszystko elegancko bo mi olej leciał z pod niego  zauważyłem że poszedł ten gumowy simering to kupie go jutro  . Moje pytanie brzmii co tam jeszcze można sprawdzić ?  bo nie jestem pewnien czy z tego powodu ciekł olej  bo ten simering był troche przetary i łamał się  w rękach  ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Nic więcej tam nie zrobisz dobrze  załóż simering i olej nie powinien cieć chyba że coś się uszczypało w obudowie.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj