max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KamilC-360    4

Witam ma pytanie ile może kosztować remont kapitalny silnika w c-330, i na co muszę zwrucić uwagę przy remoncie ponieważ chce robić go samemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
januszm1    3

Kolego chcesz sam robic kapitalny a sam niemasx o tym pojecia i ludzi sie pytasz co masz zrobic?? Wprawdzie nie jest to skomplikowany silnik ale cokolwiek pasowalo by wiedxiec co sie i jak robi. I co pate godzin bedziesz pisal na forum i pytal jak ustawic to i to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
januszm1    3

A skad mamy wiedziec jakie sa u ciebie ceny np czesci czy przetaczanie itp?? Az taki jestes wygodny czy bezradny? Czesci cenowo i jakosciowo tez sa ruzne. Skoro sam chcesz go robic to sam decyduj w jakuej kwocie chcesz sie zmiescic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam właśne wymieniam tuleje poraz 3 tym razem zawsze robiłem kapitalny remont rozpoławiając ale teraz zmienie tylko tuleje tłok i pierścienie a powód tego jest taki kiedyś założyłem pompe wodną która miała łopatki plastikowe popękały i się przegrzał przy cyklopie później był dużo słabszy tak jeździłem przez 3 lata do dziś wyjmę tuleje bez rozpoławiania wybijając od dołu dębowym kołkiem z młotkiem przestrzegam przed plastikowymi łopatkami, komplet na jeden otwór to około 200zł + oszczelka pod głowice sylikon w 500 zł zmieszczę a silnik nówka będzie panewki nie wielki mają luz to niech pracują 2 dni spokojnej wymiany

choć można za dzień

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek7536    0

Witam czy ktoś zakładał tłoki od c 335 do c 330?wtedy że 30-dziestka jest mocniejsza o 5koni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

A czym niby one się różnią ??

c335 ma iny podnośnik nie silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Moc ta sama, zależy w jakiej normie (wg DIN ma 30,5KM, wg SAE 35KM) i stąd mogą wynikać te różnice i których mówisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus-23    122

Tłoki od 335 mają wyżłobienia na zawory jak zwykła c330? bo mka np ma płaski tłok. Ta różnica w mocy to tak jak kolega wyżej pisze inne normy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    813

u mie w c335 były wymieniane tłoki i są takie same jak w c330 bo c330m (i c335m) były inne


<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

Witam,

Poszukuję informacji na temat wymontowania wału korbowego z silnika, bo poodkręcałem już główne ułożyskowania, wał jest lużno i chodzi na boki, ale nie chce wyjść, nawet przeciwwagi zdjąłem, i na nic..

 

dodam, że pierwszy raz robię remont w c330 i szukam wszelkich przydatnych informacji na ten temat, tzn kiedy wymieniać panewki i czy można wymieniać na nowe bez szlifu itd..

 

jeśli macie jakieś ciekawostki związane z remontem, to piszcie :D na pewno rozmyślę i pewnie zastosuję się do waszych wskazówek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Jeśli odkręciłeś główne stopki i korbowody oraz koło zamachowe to wał powinien wyjść.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

no właśnie obudowy nie zdjąłem.. myślałem, że się obejdzie bez tego..

pewnie nie potrzebnie zdjąłem przeciwwagi...

a jakie macie wskazówki co do roboty w c330 ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Jak byś zdjął obudowę to zapewne wyszedł by bez problemu, co do przeciwwag zapewne tak nie potrzebnie je odkręcałeś. A zaznaczyłeś choć która gdzie była przykręcona bo wał jest z nimi wyważony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

dobra wał wyjęty, dzięki za pomoc :)

przeciwwagi zaraz przykręcę tak jak były

 

a jakie są szlifiernie w mojej okolicy, do 100km od żuromina w mazowieckim?

w lipnie mówią, że dopiero w piątek, a do ostródy i do sierpca nie mogę znaleźdz numeru..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

mam jeszcze pytanie, czy jeśli rozbierałem sprzęgło, to muszę je złożyć tak jak było identycznie, czy mogę je bez późniejszych kłopotów przekręcić o 60 stopni?

 

chodzi mi o te 2 ciężkie elementy, które mają otwory wyważające, i czy po przekręceniu ich będzie nadal wyważone, czy już nie?

i czy montaż sprzęgła na kole zamachodym ma być też identycznie jak było, czy można je przekręcić względem koła o kilka śrub?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

czy tulejkę korbowodu dociera się później, jak ją już włożę w korbowód, jeśli sworzeń ma ciężko wejść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

Przeglądałem całe (chyba) forum o c330 i nie znalazłem informacji, jak się wymienia tulejki korbowodów..

chciałem u siebie wymienić, i włożyłem nową ( nabiłem ) i chciałem włożyć sworzeń, a tam lipa, nie pasuje

więc zacząłem to przycierać papierem 600 i pół dnia to jechałem, i prawie tą mosiężną warstwę wytarłem, to siwego, a sworzeń nadal nie chce wejść..

 

proszę wyjaśnijcie mi o co w tym chodzi :)

 

ogólnie, to jestem załamany dokładnością dzisiejszych rzemieślników..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nabija się nową tulejkę a potem rozwierca prostopadle do korbowodu na wymiar. A to dla tego że do korbowodu musi być ciasno wbita. Wbijając zgniata ją zmniejszając wewnątrz średnicę która zręszta i tak ma naddatek na rozwiercanie. W domu tego nie zrobisz. Oddaj korbowód do warsztatu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

aha dzięki

już myślałem, że dziś kota dostanę z tym korbowodem.. :P

a jak dokręcać stopy wału bez klucza dynamometrycznego? bo kupiłem klucz, ale chyba za tani był, bo jak ustawię moment 30Nm to mógłbym chyba urwać śróbę 19mm, albo tak mi się wydaje

i panewki korbowodowe, bo tam też musi być nie za mocno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdź ten klucz na innej śrubie w imadle np. Ogólnie trzeba mieć do tego wyczucie. Dociągając śruby nagle złapią opór, po tym przekręcasz jeszcze trochę i starczy. Trudno to wytłumaczyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj