max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

wasil10    0

mam ponownie problem.... po generaLCE i założeniu nowych zestawów z Krotoszyna ciągnik nie miał w ogóle mocy i strasznie szybko się grzał wręcz gotował.... mechanik zmienił mi tylko pierscienie bo tłoki i tuleje były jak nowe. zobaczYmy czy pomoże... przy rozbieraniu odkryliśmy że klawiatura jedną stroną miała spory luz. jedna ze śrub była nie dokręcona. pierwszy mechanik chyba spał :wacko: mogła to być przyczyna?

Edytowano przez wasil10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarkoPolo93    2

Witam potrzebuje informacji od was ile powinno się powiedzieć za remont silnika c 330. Zrobione jest wszystko szlif wału regeneracja głowicy nowe tłoki tuleje pompa wtryskowa wszystko nowe i ile za robociznę trzeba by policzyć ile wy bierzecie?? Chciałbym mieć jakiekolwiek rozpoznanie. Części klient zawozi sam przywozi takie jakie chce by założyć. ile za naprawę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

tak myślę iż 500 zł jak części klienta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konii    6

Moj mechanik bierze sobie " od godziny " :) Ale nie robi tak ze lezy pół dnia a potem cos robi :D Niektórzy tez biora za całość tak jak wyzej czyli 500 złoty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocek14    0

Witam,

mam taki problem zacząłem remont silnika w c330 i zauważyłem że jeden korbowód jest cięższy od drugiego o jakieś 100gram mam takie pytanie czy mogę złożyć silnik z takimi korbowodami czy kupić nowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

zważ je dokładnie bo tak na oko to sie nie da.Moze ktoś ci napisze jaka jest dopuszczalna tolerancja w ich wadze.Mam instrukcje gdzie powinno to byc opisane ale dzisiej już mi sie nie chce iść do warsztatu żeby to sprawdzić, jesli nikt nie więcej nie odpowie jutro sprawdzę i ci napiszę.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Kolego pierwsze co to właśnie stwierdziłem z sąsiadem że nikt by ni wpadł na pomysł ich warzenia :blink: robiłem już kilka silników i nigdy korby nie warzyłem ostatnio dawałem do osiowania ale wagi nikt nie sprawdzał i 6 silnik (turbo) tak właśnie złożyłem i osobiście na twoim miejscu też bym tak zrobił


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Tu wychodzą nasze krajowe normy, milimetr to nie kilometr itp... Już za małolata czytałem w miesięczniku motocyklowym że podczas remontu silnika wielocylindrowego należy ważyć tłoki spięte z korbami i co do grama niwelować. Przeciwwagi podobnie. Na trwałość łożyskowania i wału ma ogromny wpływ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

każdy robi jak chce,widziałem silniki gdzie tłok i korbowód leżał w misie bo go tak wygieło o dziwo silnik chodził ale to nie znaczy ze jezeli silnik chodzi to można nie zakładać jednego tloka i korbowodu bo bedzie taniej np. ja mówie jak powinno być, tak składam i nikomu tego nie narzucam, niech kazdy składa według siebie, pytasz o opinie to wyrażam swoją:)dzisiej dostałem silnik ktory miał obsadzane tuleje i tłoki w mf 3 cyl, i tłok stoczyli 0,45 mm poniżej płaszczyzny bloku(norma 0,03 do 0.15), nie chciałem tego zlożyć wiec wymienili mi tłoki i powiedzieli ze w innym będą chodzić. niby to tylko 0,45 mm ale stopień sprężania sie zmienia z 1:16,5 na 1:15.49 taka drobnostka:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suspekt    0

Witam. Mam problem, rok temu zrobiłem pierwszy szlif wału w c-328, kupiłem panewki główne do wału po pierwszym szlifie, skręciłem i problem, wał jak przyspawany, oddałem panewki do reklamacji, sprzedawca zwrócił mi pieniądze i już nie miałem kiedy się tym zajmować więc dopiero teraz wróciłem do tematu, znowu kupiłem komplet panewek głównych(po pierwszym szlifie) i znowu problem ten sam, nawet ta panewka ustalająca z kołnierzem nie pasuje do wału(jest za szeroka) zanim jeszcze skręciłem wszystko dobrze to wał już nie da rady się okręcić. Co robić? ma ktoś może wymiary naprawcze wału? panewki są oznaczone R0,25 (sprzedawane jako P2) ale sprzedawca się zarzeka że to jest właśnie pierwszy szlif, wie ktoś jak to jest z tymi szlifami w c-328? Z panewkami na korbowodzie nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

A panewki kupiłeś do 328 czy 330 bo są inne.I z tego co pamiętam do 28 był problem z dostaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Panowie że tak spytam to co robićie jak jedna korba jest cięższa od drugiej?? :wacko: szlifujecie je

:)


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

NIe wiem jakie sprzedaja teraz ale dawniej do c 328 nie było wymiarowych tylko do dopasowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

poprostu mają trzymać dopuszczelne normy ewentualnie je troche mogą przewyższać ale nie kilkukrotnie. korbę należy wymienić , nie szlifować ciąć czy dospawywać cieżarki (widziałem takie cuda)Po to są dopuszczelne normy zeby ich przestrzegać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suspekt    0

kolego proponuje ci oddać silnik do przestrzelenia blok+wał

 

problem jest raczej na styku panewka wał

 

zanieś wał tam gdzie szlifowali a nie lepiej było kupić nowy aby skręcić i baja!

 

jak nic nie wymyśle, to pewnie tak to się skończy, a z nowym to też brak pewności że wszystko będzie ok

 

A panewki kupiłeś do 328 czy 330 bo są inne.I z tego co pamiętam do 28 był problem z dostaniem.

 

panewki są od 328 grubościenne, choć w pierwszej serii 330 też były grubościenne

 

NIe wiem jakie sprzedaja teraz ale dawniej do c 328 nie było wymiarowych tylko do dopasowania

 

teraz sprzedają wszystko zamienniki, gdyby był dostęp do oryginału to może byłoby lepiej, zastanawia mnie ten szlif P2

 

Czy po każdym szlifie się zdejmuje 0,25 mm wału?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Polskie Normy były ustanawiane tak aby 80% części nie szło na powtórny przetop :) Exportowe ciągniki na pewno miały inne normy i widać to gołym okiem w ich trwałości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

to prawda, znajomy co pracował w płocku w fabryce bizona mówil ze do pewnego roku bizony na polskę szły z ramą chyba 0,5mm a na export 0,8mm coś takiego , mniejsza o wymiary liczy sie fakt. i normy dokładności na export byly też dużo wyższe pod każdym względem czy to silnik czy inne podzespoły w każdej naszej fabryce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj