max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

DarekD    70

może poprostu pierścienie (uszczelniająco -zgarniające) zostały włożone odwrotnie


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Nie takich błędów raczej nikt nie popełnia, choć pewnie i tacy artyści po świecie chodzą :D chodzi mi o pierścienie TOPem do dołu, a co do tych wadliwych zestawów to jedyne co przychodzi mi do głowy to pomieszane grupy selekcyjne, mniejszy tłok i pierścienie od tulei, ale z drugiej strony to różnice rzędu kilku setek czy jednej dziesiątki mm, to różnicy znacznej nie robi.

 

Co do bycia moderatorem to choćby pukali, walili i wołami ciągneli to nie :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

30-50 mth na rok to ten silnik nigdy nie będzie dobrze pracował bo tam po prostu dochodzi do korozji na cylindrze i pierścieniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stojar    2

Jeśli chodzi o pierścienie to zwracałem uwagę, aby Top był na górze więc powinny być ok, popracuję trochę to się zobaczy dzięki wszystkim za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

A nie pękł Ci któryś pierścień przy zakładaniu? Jak dalej będzie walił olejem to niestety musisz wyciągnąć tłok.

Być może były jakieś felerne pierścienie.

Jak nie ma progu na tulei to dziwne by tak wyrzucał olej.

Włóż pierścień nowy do tulei zobacz czy zamki się schodzą i czy przypadkiem tuleja nie jest owalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Jeśli chodzi o pierścienie to zwracałem uwagę, aby Top był na górze więc powinny być ok, popracuję trochę to się zobaczy dzięki wszystkim za odpowiedzi

Nic z tym na razie nie rób, jak pójdzie w pole w obciążenie to wtedy zobaczysz co się będzie działo jak nie ustąpi to do powtórnej rozbiórki. Jak pierścienie po wyjęciu będą całe wstawisz cały nowy zestaw.

Już miałem takie przypadki że docierał się i na łączeniu tłumika z kolektorem był olej poszedł w pole i ustąpiło...

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Robię remont w c 328 - wymiana tulei,tłoków,pierścieni.Wał nie ruszany.Po rozebraniu korbowodów okazało się,że jedna panewka korbowodowa na wale jest w super stanie a druga wytarta.Teraz pytanie do ludzi znających się na temacie.Czy wał wyciągać i robić szlif pod korbowody?Dodam,że jeszcze nie pomierzyłem czy jest owal na wale tylko zastanawiam się w czym tkwi przyczyna..skoro jedne panewki są ok a drugie wyjechane na maxa..jeszcze takie dodatkowe pytanko czy w tulejce korbowodowej tej na główce korbowodu powinien być jakiś luz między sworzniem a tulejką,bo po wyjęciu tłoków stwierdziłem,że są luzy na otworach sforzni w tłoku ale na główce korbowodu nie ma żadnych,wręcz powiedział bym,że to jest na sztywno osadzone.Dodam ,że silnik ma ok 2600mtg i od 1992 roku nic nie było ruszane.Z góry dziękuję za odpowiedzi.Jeśli jest już taki temat to proszę o przeniesienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Co do wału to jeśli czopy trzymają wymiary to nie jest konieczne robienie szlifu, tylko wiesz najlepiej mierzy się to mikrometrm...

Trzeba przemyć kanały olejowe w wale może jakiś syf i słabsze smarowanie, lub taka panewka rożnie może z tym być.

Dalej główka korbowodu nie powinna mieć luzów, jak wsadzisz w główkę sworzeń przekręcisz na bok korbowód to sworzeń powinien wolno pod własnym ciężarem się wysuwać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Szlif wału to tylko 200 zł panewki nie pamiętam ale razem komplet coś koło 150 zł więc daje z uszczelkami 400 zł ale jak rozpołowisz to i do tarcz zerkniesz ale będzie remont jak się należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Jesteś pewien że silnik ma 2600 mtg????? jeśli ma naprawdę tylko tyle to nie powinno nic się dziać ......

Co do sworznia to co rozumiesz że na sztywno siedzi w główce korbowodu? Powinien płynnie - lekko się obracać i przesuwać w główce .

Co do szlifu to najpierw pomierz wał. Sprawdzałeś ciśnienie przed rozbieraniem?


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Szlif wału to tylko 200 zł panewki nie pamiętam ale razem komplet coś koło 150 zł więc daje z uszczelkami 400 zł ale jak rozpołowisz to i do tarcz zerkniesz ale będzie remont jak się należy.

Wiadomo że nie majątek, ale po co ma go szlifować i osłabiać czop jeśli możliwe że trzyma wymiar...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    423

a mogło być tak że jedne panewki były wymieniane a drugie nie? Kolego te co są dobre to na tym korbowodzie wymień dolną z górną bo górna bardziej dostaje w d*pe i nie wkładaj żadnej chińszczyzny a na tym co są wydarte to trzeba wymienić a bardzo są wydarte?


W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że silnik ma 2600 mtg????? jeśli ma naprawdę tylko tyle to nie powinno nic się dziać ......

Co do sworznia to co rozumiesz że na sztywno siedzi w główce korbowodu? Powinien płynnie - lekko się obracać i przesuwać w główce .

Co do szlifu to najpierw pomierz wał. Sprawdzałeś ciśnienie przed rozbieraniem?

tak jestem pewien że ma 2600mtg bo remont robił dziadek w 1992 roku,na sztywno,że nie ma żadnego luzu minimalnego nawet 0.01mm po prostu tłok ma lekko wyrobione otwory sworznia a sam sworzeń się nie obraca w główce korbowodu,ciśnienia nie sprawdzałem bo było przypuszczam w normie,bo nie mam zegarów od 28 tylko od 30 ale kontrolka na rozgrzanym silniku zapalała się kilkanaście sekund po zgaszeniu silnika,więc ciśnienie na pewno trzymał ok

 

a mogło być tak że jedne panewki były wymieniane a drugie nie? Kolego te co są dobre to na tym korbowodzie wymień dolną z górną bo górna bardziej dostaje w d*pe i nie wkładaj żadnej chińszczyzny a na tym co są wydarte to trzeba wymienić a bardzo są wydarte?

wał bym po 2-gim szlifie wsadzony w blok,panewki i wszystko było zmieniane na nowe,kolego problem w tym,że dolna i górna są wyjechane, jedynie na złączu po przeciwnej stronie zamka jest trochę brązu na panewce a reszta wydarta,mi to wygląda,że albo to za duże panewki były założone albo czop wału ma owal,no bo nic innego być nie może,no chyba,że brak smarowania w co wątpiębo nawet po zdjęcia panewek i ruszeniu pompą minimalnie o 1/4 obrotu koła olej wydobywał się ze wszystkich punktów na wale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Sworzeń w główce musi się obracać jak nim pokręcisz i lekko się wysuwać jak pisałem wcześniej jak nie ma luzu to jest ok.

Co do tego wału jak pomierzysz czopy i nie będą owalne i wymiar czopu trzyma 2 szlif to dajesz nowe panewki do 2 szlifu i śmigasz dalej, a jeśli wyjdzie że trzeba szlifować na 3 to już ja na twoim miejscu rozejrzał bym się za nowym wałem, no chyba że bardzo mało nim robisz w polu itp to powinien chodzić bo zabardzo się nie przemęczy:) Bo jak wiesz co szlif twardość czopów się zmienia i będą się zużywać szybciej

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Daj korbowody do wykątowania , nowe tulejki w główkach do sworzni niech dopasują i będzie LUX.

Nowe panewki BIMETAL .

Jak ciśnienie miał to szkoda robić szlif .Popatrz na wał czy nie ma rys albo wrzerów.

Kup zestaw naprawczy ZETOR-a bo jest najlepszy.

Głowice zregeneruj , nowe wtryski WZM i ma chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

jeśli masz oryginalny C-328 to będziesz miał problem aby kupic panewki, poniewaz tam są grubsze jak C-330, i od dawna nie sa produkowane, także radzę zastanowić się nad szlifem skoro to żle nie wygląda,na korbowodach mozesz sobie poradzić zakładając korbowody i panewki od 330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na dniach będę miał mikrometr to pomierzę co i jak jest z tym czopem.Zestawy naprawcze już mam ale ze starych zapasów.Jeśli będzie trzymał wymiar to dostanie nowe panewki a jak nie to trudno ale szlif trzeba będzie robić.Ciągnik mało robi w polu,praktycznie tylko lekkie prace ale o ile się nie mylę to ten wał ma chyba przewidzianych 5 wymiarów naprawczych na szlify.Jest to oryginał więc na razie nie zamierzam wymieniać go no chyba,że kiedyś pęknie.Głowica też nowa o dziwo z nr 13 ze starych zapasów a pompa robiona 2 lata temu łącznie z wtryskiwaczami.Co najdziwniejsze pompa na oryginalnych sekcjach,jedynie wymienione łożysko bo miało luzy..dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, jeśli jest ciśnienie to po co robić sobie dodatkowy problem. Daro74 nie wiem czy panewki od 330 tu podejdą? Z tego co wiem, to wymiary szlifów w 328 i 330 różnią się. Korbowody są różne.Panewki są grubościenne. Pewnie w przypadku szlifu, można by dobrać jakiś kompromis.Niewiem czy zakładajac korbowody i panewki z "30", to się zgra. Jakie masz panewki korbowodowe,który szlif (symbol) P1-nominał, P2 -1 szlif, dalej:0,25 . Gdyby porównać wymiary szlifów, wówczas można coś dobierać. Niech się specjaliści wypowiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

jeśli masz oryginalny C-328 to będziesz miał problem aby kupic panewki, poniewaz tam są grubsze jak C-330, i od dawna nie sa produkowane, także radzę zastanowić się nad szlifem skoro to żle nie wygląda,na korbowodach mozesz sobie poradzić zakładając korbowody i panewki od 330

 

 

panewki dostaniesz bez problemu tylko cena

http://hurtowniaroln...ukaj&kat=0&idz=

http://www.skleproln...440.silnik.html

 

I tak jak kolega pisał

P1 to nominał(produkcyjny) wymiar 80,25

P2 - I szlif 80,00

R0,25 - II szlif 79,75 itd...

http://zapodaj.net/870da45d20426.png.html

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

panewki do 328 sa dostępne (bynajmniej w sklepach internetowych)


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jestem świeżo po pomiarze czopów mikrometrem.I zastanawiam się co tu zrobić.Czopy nie mają owalu a mikrometr wykazał średnicę czopów 74,80 mm a powinno być bodajże po szlifie 74,75..i teraz pytanie jakie panewki zastosować?i czy ewentualnie docierać panewki do czopów?No i jaki wymiar panewek?Jedna stara ma oznaczenie P1 i była podkładki na korbowodzie pod nią zrobione z cieńkiej blaszki to ta wyjechana a druga ta bez zużycia nie posiada oznaczeń na panewce ale nawet gołym okiem widać,że jest grubsza.Popytałem ludzi to taki okoliczny mechanikiem mi powiedział,że albo korbowód z tą podkładką pod panewkę był wybity i było pasowane z jakąś inną panewką,żeby zgrać z czopem na wale.I teraz pytanie jak przyjdzie korbowód od c 330 to jakie panewki?Bo zakładam,że grubościennej tam nie wsadzę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

ale czemu chcesz wymieniać ten korbowód ? Nowy bedzie znacznie gorszej jakości niż ten co masz, jeżeli już to temu szlif zrobić, dokupić odpowiednie panewki i masz lepiej niż byś nowy zakładał.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale czemu chcesz wymieniać ten korbowód ? Nowy bedzie znacznie gorszej jakości niż ten co masz, jeżeli już to temu szlif zrobić, dokupić odpowiednie panewki i masz lepiej niż byś nowy zakładał.

No właśnie nie wiem czy będę go wymieniał,jestem na etapie rozbierania tłoków,sforzni itd.Pomierzę średnicę wewnętrzną obu korbowodów i zobaczę co zrobić..No ale nurtuje mnie pytanie jakie panewki dać,bo wg mnie to wał na panewkach korbowodowych był zebrany mniej niż przewiduje wymiar naprawczy i panewki były docierane i szlifowane pod ten wymiar..więc jak to się ma teraz do gotowego kompletu panewek R0,25?Bo przypuszczam,że po założeniu na wał i korbowody będą za ciasno siedzieć

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez danielhaker
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Panewka bez żadnego oznaczenia to jest nominał od c 330 czyli ten korbowód jest od c 330 a panewka z oznaczeniem P1 to jest pierwszy szli c 328 czyli ten korbowód powinien być od c 328.Dla sprawdzenia włóż panewkę bez opisu do korbowodu gdzie była panewka P1 bo może masz już obydwa korbowody od c 330 tylko nie miał ktoś panewki od c 330 i podłożył blaszkę pod panewkę i panewkę od c 328.Ja tak to widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem, to panewka P1 to nominał.. W Instrukcji Napraw mniejszego wymiaru nie ma. A balcerek1 mylisz się raczej. Pierwszy szlif to P2. Coś wiem, bo kiedyś montowaliśmy panewki w tzw. S-15, po pierwszym szlifie i były P2. Tu wał w starszych typach bazował na wale 25/28. Może teraz oznaczenia pozmieniali. A wymiar 74,75 to raczej drugi szlif - panenka grubościenna 0,25. Po co pchali tu P1,ale kombinacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj