max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

POL1    28

No panowie jeżeli w GRENE zestaw naprawczy kosztuje 90 zł, a oryginał MAHLE 350 zł, to wszystko jest jasne. Remont robi się raz na kilka lat więć nie warto oszczędzać. Jest takie powiedzenie: "Biednego nie stać na tanie rzeczy". Mój C-330 ma 7000 mth i też niedługo czeka go remont. Ale nie będę wstawiał nowych zestawów tylko zrobię szlif cylindrów. Wyjdzie taniej niż nowe zestawy i dłużej wytrzyma.

szlif cylindrów? a tłoki nadwymiarowe gdzie zakupisz?

 

Janek82 .Wedle moich doświadczeń i słyszanych opini Zestawy zetora jak narazie sa NAJLEPSZE!!!!!!!! , niektórzy zakładają pierścienie PRIMY i jest "miodzio" do tego zestawu.

Edytowano przez POL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

POL1 pierscienie byly chyba primy ale tloki i tuleje to nie pamietam jakiej byly firmy ale wytrzymaly 10 lat a ostro dostawal po garach a co moze swiadczyc o wyrzucaniu oleju z miarki najpierw wyrzucal korkiem a teraz pluje z miarki i czy mozna tak jeszcze jezdzic czy grozi to zatarciem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znaczy,że co? Mniej teraz wyrzuca przez korek,a zaczął miarką? Choć to banalne,ale może odpowietrznik się już zakleił,a ciśnienie musi gdzieś ujść i wali miarką. Większość tych zestawów obecnie to china-plastelina. Powinni wypuścić coś lepszego pod nadzorem obecnego URSUSA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

POL1 pierscienie byly chyba primy ale tloki i tuleje to nie pamietam jakiej byly firmy ale wytrzymaly 10 lat a ostro dostawal po garach a co moze swiadczyc o wyrzucaniu oleju z miarki najpierw wyrzucal korkiem a teraz pluje z miarki i czy mozna tak jeszcze jezdzic czy grozi to zatarciem??

nic Ci się nie zatrze.Z miarki oleju to każdy Ci bedzie wypluwał olej jak ją wyciągniesz.

Z pod korka nie powinno.Jak wypluwa Ci olej to masz już przedmuch z komory spalania do komory korbowej ia co za tym idzie to wymiana zestawów .

Nie którzy wymieniają pierścienie ale to jest "ratowanie umarłego" na sezon góra dwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Nie spotkałem się jeszcze z takim ciągnikiem co by miarką olej wywalał, tak jak koledzy napisali wcześniej albo grzybek odpowietrznika w korku zawalony i wtedy miarką ucieka, zazwyczaj zalana jest góra silnika. A dodam jeszcze ze miarka ma oring uszczelniający lub podkładkę gumową może u siebie nic tam nie masz i wywala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

wywala korkiem i miarka nie ma zadego uszczelnienia i dodam ze swieci sie kontrolka oleju na wolnych obrotach i czasem mrugnie na wysokich jak sie przechyli ciagnik np jadac pod gore

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

No to już nic z tym nie zrobisz oprócz remontu kapitalnego silnika.

A co do kosztu to już okaże się po rozebraniu. Co tam nadaje sie do naprawy a co do wymiany

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Nie spotkałem się jeszcze z takim ciągnikiem co by miarką olej wywalał, tak jak koledzy napisali wcześniej albo grzybek odpowietrznika w korku zawalony i wtedy miarką ucieka, zazwyczaj zalana jest góra silnika. A dodam jeszcze ze miarka ma oring uszczelniający lub podkładkę gumową może u siebie nic tam nie masz i wywala

Roki mówie o tym że jak wyciągniesz miarkę a traktor jest na obrotach to wtedy chlapie.

Jak kontrolka mruga i swieci to żywot silnika dobiega końca.Szlif wału , nowe panewki itd.

Parę stówek Cię to skrobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

No jak wyciągniesz miarkę jak ciągnik jest na obrotach to jasna sprawa że pluje bo wał rozbryzguje ten olej i ciśnienie mu w tym pomaga.

Kolega nie pisał nic o tym że na wyjętej miarce mu chlapie wiec wychodzi na to że bez wyjmowania olej się wydobywa czyli dobrze przewietrzoną skrzynię korbową już ma, można powiedzieć że wprost huragan tam szaleje hehe :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Roki mówie o tym że jak wyciągniesz miarkę a traktor jest na obrotach to wtedy chlapie.

Jak kontrolka mruga i swieci to żywot silnika dobiega końca.Szlif wału , nowe panewki itd.

Parę stówek Cię to skrobnie.

 

cze,

 

oczywiście wszystkie te oznaki dowodzą że silnik porządnie klęka,kompresja ucieka w dół,przybywa oleju do tego na pewno bo ropa sadzi w dół nie spalona razem z kompresją.

przy silniku w dość dobrej kondycji po wuciągnięciu miarki oleju nic nie ma prawa się dziać,olejem wał pobryzga ale w środku,na zewnątrz nie wyleci,chyba że jak mówię kompresja uciekająca w doł go wypycha.

olej mruga bo nie ma szczelności w układzie smarowania - czyli luzy jak rajtuzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Wyciągłem wczoraj miarkę u ciapka i C-360 i nie pluje wogóle :rolleyes: coś mi się pokiełbasiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

 

cze,

 

oczywiście wszystkie te oznaki dowodzą że silnik porządnie klęka,kompresja ucieka w dół,przybywa oleju do tego na pewno bo ropa sadzi w dół nie spalona razem z kompresją.

przy silniku w dość dobrej kondycji po wuciągnięciu miarki oleju nic nie ma prawa się dziać,olejem wał pobryzga ale w środku,na zewnątrz nie wyleci,chyba że jak mówię kompresja uciekająca w doł go wypycha.

olej mruga bo nie ma szczelności w układzie smarowania - czyli luzy jak rajtuzy.

a mozna tak jeszcze jezdzic czy lepiej brac sie za naprawe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

janek82 jeśli silnik jest w stanie do kapitalki i jeśli będzie dalej eksploatowany to co się stanie,straci absolutnie kompresję i nie zagada lub spadnie smarowanie i go zatrzesz i amen.

 

jeszcze dodam że możesz jeżdzić lub robić z nim jak kto woli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stojar    2

Witam

Pytanie do znawców tematu,

w ostatmnim zmuszony byłem do remontu silnika, pękł wał,

przy okazji głowica doczekała się regeneracj, blok osiowania, nowe sworznie tłokowe i nowe pierścienie (tuleje i tłoki były wymienione jakieś 5 lat temu i mechanik stwierdził, że wystarczy wymina pierścieni), wtryski po regeneracji. Silnik odpalił ku wielkiej uciesze od strała, ale po kilku godzinach pracy w kolektorze wydechowym pokazał się olej i tu pytanie:

Skąd olej w kolektorze, gdzieś wyczytałem, na dotarciu są możliwe takie objawy, ale jakoś nie jestem przekonany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Przy docieraniu , układaniu się silnika zużycie oleju może być, czasem olej w kolektorze się zdarza i potrafi ustać.

W twoim przypadku dopatrywał bym się popękanych pierścionków tłokowych.

Odkręć kolektor od głowicy i zobacz z którego cylindra pluje olejem.

Jak go docierałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

U mnie jak był wadliwy zestaw to tak się działo , dałeś nowe pierścienie do starych tulei , więc czekaj aż się ułożą ( o ile tuleje przyjmą pierścienie ) .

Zależy jak bardzo Ci wyrzuca ten olej ? jak tak jak u mnie to chyba sie nie dotrą.

Kopci na niebiesko?albo siwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

tuleje i tłoki były wymienione jakieś 5 lat temu i mechanik stwierdził, że wystarczy wymiana pierścieni

Po pierwsze od razu zmień mechanika, żeby na przyszłość się to nie powtórzyło. Po drugie wymień kompletne zestawy tłok, pierścienie, cylinder i rachunek za wymianę zanieś temu mechanikowi. Za jakiś czas zacznie Ci spalać olej, wtedy i tak czeka Cię remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Mase ludzi wymienia pierścienie na stare tuleje nawet z progiem i to chodzi , sezen , dwa może więcej.Ale tu jest loteria , wszystko zalezy jaki stan tulei i czy wszystko się przyjmie.

 

U mnie mechanik za wymiane zestawów bierze 200zł bez ruszenia wału oczywiście.

Ja bym to zrobił za 100 zł , w sumie pół dnia roboty ;)

Edytowano przez POL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

i to chodzi , sezen , dwa może więcej.

Taa, jak ktoś pracuje 30 mth w ciągu sezonu. Bo tyle czasu mija i silnik znowu zaczyna spalać olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Nie przesadzaj robiłem już kilka takich że same pierścienie tylko wymieniałem po dotarciu chodziły normalnie, tuleje nie były wydarte.

Jak ktoś do mnie przychodzi i chce żebym mu same pierścienie wymienił to już jego sprawa informuje gościa że potem może być coś nie tak że lepiej całe zestawy, ale nikogo się nie zmusi jak chce same pierścienie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Taa, jak ktoś pracuje 30 mth w ciągu sezonu. Bo tyle czasu mija i silnik znowu zaczyna spalać olej.

Elektrotecnik ile zrobiłeś silników w swoim zyciu? że masz takie zdanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    4

Ostanio ta zrobiłem 2 lata temu że wymieniłem ssame pierścienie, pomogło na 1 sezon w 2 ciagle spalał olej wiec dostała całe zestawy. Był tylko problem z wydostaniem starych tłoków z tulej bo tak pierścienie zjadły tuleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stojar    2

Ciągnik odpaliłem i chodził dziś jakie 8h , nie zauważyłem,żeby kopcił, może delikatyny siwy dymek, na tulejach nie było progów ani rys, nie mam dużo mam tylko 4ha wiec prze te 5 lat ciągnik się zbytnio nie napracował, poczekam niech popracuje jeszcze kilka h i się zobaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ja bym z chęcią moderatora zmienił.

@elektrotechnik niech się zajmie kabelkami bo z tego co widzę zbytnio obrósł piórkami, z resztą jak kilku innych na tym forum i jak coś napisze w nie swoim temacie to wtapia.

Jeżeli mechanik uznał że tuleja nie jest zużyta, bo tak jak napisał elektrotechnik traktor pracuje 30 czy 50 godzin w roku to po co wyrzucać całe komplety i pchać się w koszty? wymiana pierścieni jak najbardziej nie zaszkodzi, a tak jak na nowych kompletach czy przy wymianie jedynie pierścieni, pierścienie przez pewien okres muszą się ułożyć w rowkach tłoka i profilu tulei, jak się dopasuje wróci do granic normy.

@greg330 nie uwierzę że w ciągu roku tak zjadło tuleje że aż tłok nie mógł wyjść, musiały być już w chwili decyzji zmiany samych pierścieni już wyczuwalne progi na tulei, lub zepsuty filtr powietrza.

 

@stojar, tj. pierwsze posty, pochodzi troche powinno się wszystko ustabilizować.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Bobytempelton to powiedz mi dlaczego jak załozyłem nowe zestawy to z jednego rzygał olejem że masakra?

Wszystko załozone fahowo.

Zmieniłem "dziure" jest Ok.

Trafiłem na zły zestaw?Po mojemu TAK nie ma innej opcji.

Niby nowy zestaw a koszmar co tak rzygał olejem.

 

Bobytempelaton co do zmiany moderatora nic nie zdziałasz.

To jest odgórne.To Yacenty decyduje kto ma moderować.

Masz dużo postów jesteś aktywny więc kto wie czy na gwiazdkę Yacenty nie zapuka do Twego PW :o

Edytowano przez POL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj