max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

lukasx21    165

lepiej poszukaj jakiegoś niewypracowanego silnika z wózka widłowego rak, albo całego wózka, silnik wstawisz do ciągnika, maszt może się w gospodarstwie przydać a można i sprzedać a reszta wózka na złom jak ci taki sprzęt nie potrzebny.


Kupie trzeci korpus do pługa rabewerk specht

Kupie pług 3 skibowy rabewerk lub krone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmkam    0

Wersja z wózkiem widłowym chyba najbardziej rozsądna, za 5 tys już coś kupisz,taki raczek warzy ok 2400kg więc trochę się wróci za złom,a jak kupisz tą nowszą wersje to i wspomaganie mógłbyś przeszczepić do ciapka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

pytanie zasadnicze-po jaka cholerę Ci nowy silnik w sensie nowy blok-nawet popękane się spawa, chyba ze sie strasznie napaliłeś to oddaj do honowania łożyska główne a górę splantuj-nic więcej nie wymyślisz.


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Powiedzcie mi dokładnie z czego mogę zrobić do ściągacza tulei taki metalowy gruby krążek pod tuleję co się podkłada, bo jakoś nie mam pomysłu na to, a i na warsztacie nie za bardzo jest z czego dorobić? Może coś w Agromie kupić i z tego dorobić?

 

Grubą śrubę utwardzaną z drobnym gwintem i na wierzch coś to nie problem załatwić. Pozostało mi jedynie tuleje wyciągnąć, a młotkami naparzał nie będę. Po przeczytaniu forum zdecydowałem się wstawić zestawy naprawcze Zetora (cena ok 220zł/zestaw).

 

Jeszcze pytanie do autora tematu, udało ci się uporać z tymi tulejami?

 

 


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

na złomie poszukaj jakiegoś kawałka blachy o grubości >5mm lub jakiejś kryzy od starego pieca CO

lub są w sklepach takie zaślepki rur (dekle rewizyjne grubość 10 mm) przykręcane na śruby możesz coś takiego wykorzystać

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Można wykonać ten element w inny sposób. Potrzebny jest pierścień pasujący średnicą do tulei (np. z łożyska stożkowego), do pierścienia trzeba przyspawać kawałek mocnego kształtownika/płaskownika tak aby łapał za brzeg tulei i nie zaczepiał o blok w czasie wyciągania, łączysz ten płaskownik ze śrubą w ściągaczu i gotowe. Pierścień z łożyska jest potrzebny, żeby płaskownik był ustawiony równo i nie spadał z brzegu tulei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Tylko te łożysko musi być bardzo duże bo nadawać się będzie tylko bieżnia wewnętrzna, ona posiada ogranicznik na wałeczki i ten ów ogranicznik można zaprzeć za brzeg tulei od spodu, kiedyś na złomie widziałem całą masę takich łożysk różnego rozmiaru...


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

taki ściągacz mechanik jak robił u mnie robił ursusa c 330 zrobił sam. Do niego posłużył kawałek ceownika który z dołu był podparty o końcówkę tulei(był prostopadle do pręta gwintowanego), przez tuleje przechodził zwykły pręt gwintowany 12 a z góry znowu prostopadle zaparty drugi ceownik na bloku silnika (pod ceownikiem górnym podłożone dwa płaskowniki pionowo aby tuleja miała prześwit aby mogła wyskoczyć)

 

Był u mnie wielki problem z wybiciem tulei, ponieważ ciapek stał pod chmurką nie używany 5 lat i tuleje zaszły kamieniem, na tłumiku nie było kapturka ochronnego i napadał deszcz i tłoki też się zapiekły. :rolleyes:tak to jest jak przedtem jeździli nim specjaliści <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Jeśli wymieniasz tuleje w c330 wystarczy ci łożysko o śred. zewnętrznej 10cm, potrzebujesz ten zewnętrzny pierścień. Trzeba przyspawać do niego gruby płaskownik od strony na której zwykle jest numer łożyska. Płaskownik powinien być szerszy o kilka mm od pierścienia, aby chwycił tuleję. Parę postów wyżej masz rysunek, przyjrzyj się i coś dopasujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ale jak poleje wodą to blok pęknie. Tuleja siedzi bardzo mocno nie mogę nawet ściągaczem zdjąć pomocy!!!!!!

 

to weź napnij ściągaczem najmocniej jak się da, i uderzaj z dołu młotkiem przez drewniany klocek, u mnie też tak było ale tak właśnie się udało (tylko trzeba uważać żeby nie walnąć młotkiem w wał) :mellow:

 

też tak próbowałem i nic z tego dlatego jestem naprawdę zdziwiony, że nie chce wyjść

 

Jeżeli masz wybitą chociaż jedną tuleje to spróbuj siknąć WD 40 albo coś innego przez otwór w bloku (kanał wodny)i przez noc dojdzie to może się coś zmieni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

pręt gwintowany 12-co ty chcesz tym wyciągnąć?-jakbyś powiedział pręt 24 i to z drobnym gwintem,to można próbować,a flansza powinna mieć co najmniej 12-15 mm grubości-może i masywne-ale jak lekko się tym pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Witam

Posiadam C-330M z 1989 roku. Cały czas u mnie. Przydarzyła się awaria, woda poszła do oleju. Teraz przy remoncie (pierwszy raz w ogóle ściągana głowica) wyszło iż silnik jest C-330. Miałem kupić zestawy naprawcze do M-ki, a tu po rozebraniu silnika wyszło iż to zwykły silnik. Zawory wystające z głowicy, w tłoku wgłębienia na zawory. Co o tym myśleć?

 

Parę lat temu robiłem koło skrzyni i hamulców to kupowałem części wg. katalogu M, bo skrzynia i most M-ki, posiada też czujnik luzu w skrzyni. I posiadała oryginalnie przerywacz płaski (kostka 8 pin) i wyłącznik świateł awaryjnych.

 

Jak to rozumieć, pod koniec produkcji wkładali co mieli?

Teraz muszę chyba kupić zestawy naprawcze do zwykłej C-330, skoro takie były oryginalne?

 

 

 

tata1

Edytowano przez tata1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Może akurat mieli głowicę od zwykłej to dali inne zestawy, aby pasowały lub odwrotnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Dawaj zestawy do zwykłej c 330 i jazda

Właśnie kupiłem MAHLE.

 

A tak swoją drogą to katalog, katalogiem, a ładowali co mieli.

 

Ciekawe co mnie jeszcze zaskoczy w tym ciągniku. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podkarpacie    0

A co by cie miało zaskoczyć przed kupnem musisz się tylko upewniać czy masz kupić jakąś cześć do M czy do zwykłej i tyle a swoja drogą to myślę ze czyścili pułki i dawali co szło heheh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam to samo 330M roczek 89 i silnik od zwykłej, a skrzynia i most od M

też od nowości u nas i podczas pierwszego remontu silnika okazało się że to od zwykłej, a przy robocie koła ataku w moście okazało się, że to e-MKA....

ale najszybsza w okolicy ;-)

Edytowano przez nalepka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Dziwicie się że silnik ze zwykłej. Normalne że mogli włożyć stary skoro był nowy, a zbywał w magazynach. Zresztą po silniku nie poznasz jeżeli się nie znasz. A skrzynia musiała być z M-ki bo przecież jest szybsza i tu użytkownik by się połapał, że coś nie gra :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk5767    0

Witam. Ostatnio wziąłem się za eliminowanie paru niedociągnięć w c-330 tj. wycieków, chłodzenia i inne. Dlatego też mam parę pytań co by wyjaśnić

 

paru rzeczy :

 

1. Nie mogę odkręcić ręcznej pompki przy pompce zasilania. Tak się ona zapiekła, że nie idzie nic zrobić. Tylko się rysy od kluczy na obudowie robią, takie dwa wcięcia po bokach się rozrabiają i nie idzie tego zrobić. Paliwo się przy niej sączy i dlatego chciałem ją wymienić.

 

2. Termostat ma być skierowany tym, że tak powiem grzybkiem w stronę chłodnicy ? Ma być luźno w obudowie czy na ścisk ?

 

3. Chłodnica jest zakamieniona. Jest jakiś preparat by tę chłodnicę wyczyścić ?

 

4. Smarowanie pompy wody. Jak ją przesmarować, nie ma kalamitki.

 

 

 

Mechanikiem nie jestem, dręczą mnie te rzeczy więc chcę je w końcu zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

1. skoro pompka i tak to wyrzucenia to może śrubuj ja troszkę stuknąć, tylko bez przesady

2. tak jak piszesz ustawiony a przed nim powinien być takie pierścień z tworzywa, wchodzi raczej luźno.

3. są do tego preparaty. jeżeli nie jest mocno nie kamienieniona to jeżeli zalejesz płynem to tez z czasem puści

4. jeżeli nie ma kalamitki to jedynie po rozebraniu pompy, teoretycznie tylko podczas remonty tejże wystarczy nasmarować


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Do pomy wodny nie powinno się bić smaru najwyżej bardzo delikatnie, wiem bo ja nabiłem smaru to mi się po jakimś czasie rozszczelniła i leje płyn, tak samo jak wszyscy moi sąsiedzi napchali tam całą tawotnice i każdemu pompy siadły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk5767    0

1. Młotek i klucz tzw. żabka i poszło.

2. Z tym pierścieniem to chodzi o to co na zdjęciu (12 na zdjęciu) ? A ta uszczelka przed termostatem ( 10 na zdjęciu ) ? http://www.google.pl...iw=1024&bih=607

3. Płynem to rok temu zalałem. Ale się nadal grzeje, dlatego chcę odkamienić chłodnicę. Co się robi z tymi specyfikami ? Czyści samą, wymontowaną chłodnice ? Znajomy mówił, żeby specyfik dodać do chłodnicy i żeby pochodził trochę traktor, a następnie wylać to z bloku i chłodnicy i przepłukać jeszcze raz wodą.

4. Czyli jednak dobrze, że nie trzeba bardzo smarować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1207    16

Ja właśnie dzisiaj wziąłem się za rozbieranie mojego C-330. Zestawy jakie będę montował to Zetory ;) myślę że ze wszystkich dostępnych na rynku części te będą najwytrwalsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam tez musze robic remont wurzuca mi olej z miarki oleju i swieci cisnienie wal byl nie ruszany tuleje i tloki byly robione10 lat temu i moje pytanie jaki bylby koszt naprawy calego silnika wraz ze szlifem walu w przyblizeniu i czy zetorowskie czesci sa najlepsze? czy lepiej wymienic caly silnik na inny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj