max2505

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Daje dużą dokładność jeżeli chodzi o średnicę otworu. Ale nie jesteś w stanie uzyskać tą metodą wymaganej równoległości korbowodu. Ale starczy już tego pisania bo widzę, że odporność na wiedzę niektórych osób jest naprawdę porażająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@Elektrotechnik pewnie chodzi o centryczność rozwiertaka względem tulejki????.


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też. Ale ma ona mniejsze znaczenie. Najważniejsze jest aby rozwiercić tulejkę równolegle do stopy korbowodu. Fachowiec, który dla mnie wykonuje takie prace (szlify wałów, cylindrów itp.) robi to w ten sposób, że chwyta korbowód za stopę (musi być założona pokrywa korbowodu) i mocuje go na maszynie (rozwiertarce), następnie centruje wrzeciono rozwiertarki w główce korbowodu i dokonuje rozwiercania. Jeżeli korbowód jest minimalnie zwichrowany to i tak nie ma to znaczenia bo rozwiercania dokonuje się równolegle do stopy korbowodu. Otwór w główce jest wykonany wtedy minimalnie ukośnie mówiąc prostym językiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bongle    2

Elektrotechnik co to za maszyna ta rozwiertarka , ja o takiej nie słyszałem, możesz mnie oświecić. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest podobna do wiertarki stołowej, tylko bardziej precyzyjna. Posiada stół z T-rowkami do mocowania obrabianego przedmiotu, oraz autoposuw wrzeciona. Wrzeciono jest idealnie prostopadłe do stołu. Służy do superdokładnego rozwiercania właśnie tulejek korbowodowych, tulei cylindrowych itp.

 

 

PS.

To jest mój 500 post.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Butu    0

Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące panewek i korbowodu do c335.

 

Z jaką siłą dokręcać te panweki?, czy z wyczuciem, czy dość mocno???

 

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

w 60 dokręca się z siłą 9-9,5 kGm. myślę że w 30 podobnie. na pewno trzeba się do tego przyłożyć


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piszczo123    0

kolego butu a jak tam tulejka w korbowdzie co zrobiłeś ???bo tyle było napisane na ten temat że ho ho ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Kup nowe śruby i zabezpieczenia(tak mi radził dobry mechanik jak robiliśmy remont) i dokręć mocno.Za mocno napewno nie zakręcisz tylko możesz urwać śruby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

wymiana nakrętek a tymbardziej zabezpieczeń to jest oczywistość wiec nie sądzę żeby trzeba było o tym przypominać... chyba nie macie pojęcia o twardość śrub bo mówicie że mogą sie zerwać przy zbyt mocnym dokręceniu, żeby zerwać te śruby to trzeba porządnego chłopa, bardzo dobrego klucza i jeszcze długiej rury żeby zakręcić tym wszystkim


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelll48    273

Ja nie robiłem generalki tylko parę podzespołów(hamulce,wtryski)tak to jest wszystko okey...

A mam ok. 3500mth rocznik to 1986(13 grudnia)


AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)


5 lat minęło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

zależy w czym pracuje i na jakim areale

niema regóły na to że przy 5000 mth jest potrzebny remont

ja w swojej robiłem jak miała 3600 mth

ale to jest już sprawa maszyn z jakimi współpracowała


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

Jak już kiedyś pisałem - 4000 MTG i przerdzewiała tuleja od borygo więc remont był konieczny ale nie kapitalka bo szlifu nie robiliśmy, głowicy też nie ani pompy, jednynie te tuleje.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abuk14    1

U mnie niecałe 8000 mtg, i to M-ka czyli teorytycznie już nie ta jakosc. A jednak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
k0b    33

Przy ok. 4000-4500mtg dokładnie niewiem bo licznik stanął gdzieś na 3000mtg, może remont nie do końca kapitalny, ale sporo było wymienione, wymiana tulei itp., elektryka, która średnio wytrzymuje ok. 10lat, i takie inne, a ciągnik to ursus 330m rocznik 1989.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    8

U mnie za 3500mtg był robiona górna częśc a generalka to jesszcze nie ..Pozdro

 

 

 

 

""Jeszce jeden tak zatytułowany temat i chłopie BAN ! @quercus""

 

O co Ci chodzi?? Jestem nowicjuszem i moglem się pomylić a i za to ze w innym temacie cytowałem poprzedni post to odstalem ostrzeżenie... ;/ ''Chamstwo""

<_< już mam 30% z jakiś pierd******* głupot..

 

przepraszam za nerwy... da sie te % jakoś cofnąć za dobre sprawowanie czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmerC385    0

Witam.Mam problem z silnikiem w C330, w czasie około pół godzinnej pracy silnik za każdym rzem wysysa olej z filtra powietrza.Co może być tego przyczyną i jak temu zaradzić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    706

Może za dużo lejesz oleju. powinno być nalane do przetłoczenia miseczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

albo cos z zaworami ?

u mnie juz 2 razy tak miałem ze 330 gdy sie dusiła i juz prawie gasła to ole cofneło filtrem u róry ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmerC385    0

Jezeli chodzi o ilość oleju to jest taka jak być powinna.

A zawory też raczej nie bo już mamy drugą głowice i to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj