Skocz do zawartości
rafal0079

Różnice pomiendzy 4512/5312

Polecane posty

rafal0079    1

interesują mnie różnice pomiendzy 4512 a 5312 chodzi o silnik i skrzynie biegów bo katalog widzilem w sklepie i to niby jest to samo czemu 4512 ma 60,66,68 km a 5312 ma 72 jak sinik jest ten sam co o tym myślicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

końcówki są te same chyba że inny kąt jest ustawienia jest bo niby w katalogu to jest to samo bo 4512/5312 a i moc przy innych obrotach jest podana bo przy 2200 ma niby 72km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Stonek    1

W 4512 68 km jest ten sam silnik co w 5312 tylko inna dawka znajomy niedawno zawiózł pompę od 4514 do pompiarza i mu przestawił dawkę na taka jak ma 5314 i mówi że czuć różnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

ale są 3 moce 60 66 68 km i co to tylko dawką sie rużnią ?? byc może że jest to ten myk co co w 360 355 40 bo 60 ma podaną moc przy 2200 ma 52km a 355 ma 2000 to niby ma tylko 47km a 40 przy 1800 ma 43 ale wszystkie mają taką samą moc tylko obroty inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stonek    1

Z tego co mi mówił to 4514 68km ma ten sam symbol silnika co 5314 72km , a 4514 60km i 66km ten sam symbol co 5314 71km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Ursusa 4514 [ pojemność 4068cm moc 69KM ] z 2008 roku i chętnie zwiększył bym mu moc do 72KM. Czy wystarcz zwiększyć dawkę na pompie czy trzeba też wymienić końcówki wtryskiwaczy , czy już ktoś to robił ?


 BÓG HONOR OJCZYZNA . POLSKA WOLNA I NIEZAWISŁA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Co wynika z tej instrukcji??

Czyli tak jak pisałem

44,1 kW to 60KM

48,5kW to 66KM

 

1 kW to 1.359621155 KM


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój Ursus 4514 jest z roku 2008, silnik ma oznaczenie URSUS 4410 , pompa wtryskowa Delphi. Moc -68,7KM km , moment obrotowy -267Nm. Silnik wyprodukowany w Brazylii .Czy to jest taki sam silnik jak w Ursusie 5312 o mocy 72km ? I czy do osiągnięcia 72km wystarczy zwiększyć dawkę paliwa na pompie , czy trzeba też zmienić końcówki wtryskiwaczy ? Czy ktoś już zwiększał moc w swoim 4514?


 BÓG HONOR OJCZYZNA . POLSKA WOLNA I NIEZAWISŁA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stonek    1

Wystarczy tylko zmienić dawkę oddaj pompę do pompiarza i ci ustawi, silniki w 4514 i 5314 niczym się nie różnią oprócz dawki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    60

wg. mnie chyba końcówki również do wymiany. Rozmawiałem z mechanikiem i MF 235/Ursus 2812 i MF 255/Ursus 3512 różnią sie tylko dawką i końcówkami wtryskiwaczy i tu pewnie jest to samo. Właśnie mówił że kiedyś facetowi w 2812 zwiększał moc właśnie poprzez wymiane końcówek i zwiększenie dawki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

witam tak przypadkowo przeglądałem normy i tu nic nie jest zmienione w tych silnikach tylko moc jest inaczej mieżona bo z osprzętem itp a moc z tego silnika wyciagniesz i 71 tylko bez sprężarki bez pompy wody itp taki goły silnik a jak mu zapniesz alternator sprężarkę itp to się zmini a po 2 norma din jest starą normą Niemiecką i miży ze wszystkim i są inne moce bo w niekturych Ursusach ludzie musieli dopłacić za sprężarkę bo była opcja nawet teraz robią takie chwyty co nie któży i podają inne normy co badali je na gołym silniku i jest rozbieżność w mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Więc tak, pierwsze 4512 miały 60 KM, 4514 miały już 66 KM, ale nie wiem, czy późniejsze 4512 też miały taką moc. 5312/14 miały 71 KM - to wszystko silnik 4390, poj. 3,8 l

W modelach Agro i AgroBis były silniki 4410, poj. 4 l i w 4512/14 miał moc 69 KM, a w 5312/14 72 KM. Moc jest podawana wg. normy takiej, czy innej która uwzględnia alternator, wiatrak pompy wody i ją samą, lub nie uwzględnia - zależnie od normy. Żadna norma nie uwzględnia sprężarki powietrza, pomp hydraulicznych i układu napędowego. Na kołach więc nigdy nie uzyskamy mocy jaką podano.

Wiem, że dla 4512 podana jest max. moc przy prędkości obr. silnika = 2000 obr/min, a dla 5312 przy 2200 obr/min.

Mam też pytanie: jak można wyregulować dawkę, bo miałem wymienianą głowicę w pompie i pompiarz w koło mówił, że to pompa od 4514 i nie wiem, czy wymieniając tą głowicę moc silnika mogłaby spaść do 66 z 71 KM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    2

Jak to jest w z tymi skrzyniami w 3512 /  4512 / 5312 ? Na stronie z danymi każdy Ciągnik ma inne prędkości. Zakładając, że prędkości są podane przy innych obrotach wyliczenia są błędne

 

Oto dane tych trzech ciągników 

 

http://www.ursus.agroport.pl/3512.html    

 

http://www.ursus.agroport.pl/4514-4512.html

 

http://www.ursus.agroport.pl/5314-5312.html

 

Jeśli ktoś jest ogarnięty w temacie i wie które tryby w skrzyniach się różnią to napiszcie, większość twierdzi, że tylko różnica zamiany jednego biegu?

 

Czy 2L lub 1L w 5312 jest wolniejsza od tej w 4512 lub 3512? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Każdy ma podane prędkości przy innym ogumieniu. A sama prędkość jest dla znamionowej prędkości obr. silnika - czyli każdy dla innej prędkości obr.

Były jeszcze skrzynie, które miały zamienioną 3 z 4 - skrzynia ta w instrukcji jest opisana jako "8-biegowa z prędkościami wyższymi 29...33,5 km/h". Mam taką w 5314, ale różnica prędkości jest niewielka. Dane na tej stronie są dla zwykłej skrzyni.

Niestety sama instrukcja jest tak napisana, że są 3 i 4 kolumny prędkości, ale do końca nie wiadomo czemu.

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    2

Mam pytanko odnośnie prędkośći i skrzyń w 3512/4512/5312 czy tam z przednimi napędami  obojętnie.

 

 Jaka skrzynia w 3512 jest każdy wie i liczniki są takie   http://zapodaj.net/e37c5cc4cef44.jpg.html                  czyli przy 2tyś obr ok 20km/h 

 

w 4512/14 spotykam głównie liczniki z takimi prędkościami http://zapodaj.net/504b3348ab5c3.jpg.html          czyli przy 2 tyś obr ok 28km/h 

 

w 5312/14 i 5714 i niektórym 4514 spotykam takie liczniki http://zapodaj.net/9e6aa9125a69c.jpg.html            czyli przy 2tyś obr ok 25km/h

 

 

Kto wytłumaczy zależność liczników 5314 i 4514 jak przegląjąc fora ludzie się skarżą że w 5314 jest źle dobrana skrzynia z dużą różnica między 2 a 3 biegiem więc liczik powinien wskazywać najwyższe prękośći natomiast w 4514 taka jak w 3512 a prędkośći się widać też różnią i są największe spośród wszystkich liczników 

 

4514 też miały skrzynie   R 4 2     czyli  tzw szybsze?             

                                          1   3

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny121    25

Ja posiadam 4514 z 1990 r silnik 60KM i skrzynia jest R 3 2

                                                                                      1    4 i to bym powiedział jest szybka skrzynia bo mam też 5714 z 2008 i tam jest 3 zamienione z 4 .  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

ta skrzynia na nowych oponach jedzie max 30 a tak na 2 tys to jedzie ok 28 km jest to typowa skrzynia 4512 to wszystko od opon zależy założysz większe to i 40 pojedzie ale siły w polu mieć nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

W 451X były stosowane 3 wersje reduktora:

Reduktor N i przełożenie 1,87:1 + przełożenie na ostatnim biegu 2,05

Reduktor W i przełożenie 1,87:1 + przełożenie na ostatnim biegu 2,05

Reduktor W i przełożenie 1,61:1 (28km/h) + przełożenie ostatniego biegu 1,76

 

Tylny most miał przełożenie stałe 3,45

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez nalepa.p
      Co jest lepsze? zastanawiam się czy JD produkowane w Mannheim są lepsze od tych w Waterloo? chodzi mi o trwałośc jakość wykonania, montażu? czy właściwie nie ma różnicy?
      nie sadze by mógł ktoś to stwierdzić na podstawie serii 7030 Premium i 7030 gdyż jest to za swieży temat tak myslę, ale użytkownicy starszych ciągników JD produkowanych w stanach bądz w niemczech mogą coś na ten temat powiedziec...
    • Przez Wojtek1693
      Wasze opinie.....który z ciągników jest lepszy Zetorek , C-330 czy Rusek ???.Słyszałem rózne opinie ale raczej obstaje przy Zetorku
    • Przez Bartek72511
      Tak jak w temacie. Chodzi mi czym różnią się te dwie wersje?? bo np 3090 i 3610 mają zbliżone moce ale czy czymś sie różnia czy tylko mocą??;[
    • Przez cipekfan69
      Witam jakie są różnice pomiędzy podstawowymi wersjami seri m i r również cenowe będę wdzięczny za odpowiedz.
    • Przez Ciastko
      Witam otóż zastanawiałem się czym różnią się modele Zetorów 5211 robionymi na eksport i tymi krajowymi. Nie mam na myśli różnice w wyposażeniu czy wspomaganiu bo tyle wiem. Chodzi mi o jakieś większe udogodnienia związane z mechaniką (silnik, skrzynia biegów).
      P.S. Czy w ciągnikach eksportowych była różnica mocy? Jeśli taki temat istnieje to ja go nie znalazłem.
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.