Skocz do zawartości
damianzb9613

Ursus c-360 3p problem z alternatorem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

Witam , mam złożony oryginalny alternator w c-360 3p i nie ładuje na wolnych i na wysokich obrotach i lampka od ładowania nie gaśnie . Po zasileniu od rozrusznika do przewodu wzbudnego wystarczy tylko dotknąć i zaczyna lampka kontrolna od ładowania przygasać . Przewód od alternatora do rozrusznika został odłączony i sam alternator dawał napięcie ok.10W (było sprawdzane miernikiem ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Jakiej mocy jest ta żarówka ?

 

Napięcie to w woltach (V).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

miałem kiedyś podobny przypadek i poszły mi diody wzbudzenia w alternatorze , ale na forum na początku doradzono mi żebym zmieniał żarówkę od ładowania z 2W na 4W i pomogło alternator ładował potem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luk21    0

Nie wiem jaki typ alternatora jest w 360 3p, ale jaki by nie był, to raczej nie należy uruchamiać alternatora z odłączonym od niego akumulatorem, bo można uszkodzić diody.

Jeżeli zaś chodzi o brak ładowania to do wirnika powinno dochodzić napięcie wzbudzenia regulowane przez regulator. Jeden biegun powinien być na stałe podłączony do pierścienia a drugi przez regulator do drugiego pierścienia. Zakładam że szczotki są dobre.

Do regulatora dochodzi "+" i "-" gdyż regulator w ten sposób może kontrolować wysokość napięcia , a także wyjście jednego z tych biegunów na szczotkę.Na pracującym silniku należy sprawdzić miernikiem napięcie na szczotkach-czyli za regulatorem i porównać z napięciem z przed regulatora(tego jednego bieguna), jeżeli przed jest a za nie, to masz uszkodzony regulator, jeżeli i przed i za takie samo, to diody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi problem rozwiązany przyczyna była bardzo prosta słabo naciągnięty pasek i alternator miał za małe obroty .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na pracującym silniku należy sprawdzić miernikiem napięcie na szczotkach-czyli za regulatorem i porównać z napięciem z przed regulatora(tego jednego bieguna), jeżeli przed jest a za nie, to masz uszkodzony regulator, jeżeli i przed i za takie samo, to diody

Wszystko ok, tylko że Twoja metoda diagnostyczna jest w ogóle nieprzydatna, bo nawet przy uszkodzonym regulatorze wszystkie opisane przez Ciebie napięcia będą tam gdzie powinny, a diody nie mają nic do tego. Poza tym pomiar napięcia na szczotkach nic nie daje, bo w każdym alternatorze będzie ono inne, więc nie ma co porównywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk21    0

No fakt, po dłuższym zastanowieniu to to nie jest takie proste. Częściowo miało by to sens przy wzbudzeniu obcym, ale tu wszystko jest uzależnione i nie ma napięcia przed jak nie będzie za regulatorem. Przy czym za regulatorem pewnie będzie niższe i zmieniało się w zależności od obrotów i obciążenia. Bardziej porównanie napięcia jakie wychodzi z dużych diód z napięciem wychodzącym z diód małych (do wzbudzenia) dało by możliwość jakiejś małej diagnozy. No ale luźny pasek-człowiek uczy się całe życie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×