SZWAGIER1999

Belarus 1025 napęd

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.Mam problem z Belarus 1025 chodzi mi o przedni napęd,jest on załączany na przycisk-elektromechanicznie i gdy jest aktywny to raz koła się kręcą, a raz nie.Nie wiem co może być przyczyną.Może miał ktoś podobny problem i jak go naprawić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laszek    1

Możesz dokładniej? Ale jak masz włączone na stałe czy jak masz w trybie automatycznym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie są dwa tryby pierwszy-napęd ciągnie tylko do przodu i drugi-napęd ciągnie do przodu i do tyłu.Wcześniej jak był włączony to ciągną cały czas(czyli jakby nie ma trybu automatycznego).Druga sprawa też myślałem ,że może coś się stało ze sprzęgłem przeciążeniowym ale w katalogu nie znalazłem go i nie wiem gdzie się znajduje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf 94 strona instrukcji 103 strona dokumentu. Ostatni rysunek. W 952.3 tam jest wielotarczowe sprzęgło mokre, które jak nie ma oleju wypala się i ślizga. Ta część jest kolejno... most przedni- wał- podpora. Być może w tym tkwi problem, ale sprawdź też przełącznik, styki mogły się nadtopić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Ten model nie ma podpory wału ( tak jak jest w 820, 952 itd ) wiec chyba ma czegoś takiego jak ,, sprzęgło przeciążeniowe '' Ja na sam początek to bym się skupił na zasilaniu etektrozaworu ( czy w ogóle prąd do niego dochodzi, albo gdzieś się kabel poluzował i raz łączy raz nie a kontrolka się może świecić ) Tak wygląda ,, napęd '' przedniego napędu

 

post-17710-0-21254500-1394990839_thumb.jpg

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście mój błąd, niedoczytałem choć jak teraz patrze na ten plik to aż się sam sobie dziwie, że nie widziałem... Sprzęgło takie jest na pewno a z załączonego przez kolegę wyżej obrazka wnioskuję, że jest umiejscowione na wyjściu ze skrzyni? tak czy inaczej najłatwiej skupić się będzie na początek na sterowaniu i elementach wykonawczych sterowania ze szczególną uwagą na drobiazgi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ten model ma tylko jeden wałek napędowy.Kontrolka się świeci cały czas gdy jest włączony ,a napęd różnie raz ciągnie a raz nie.Spróbuję z tymi elektrozaworami może to coś da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Dokładnie, to wszystko znajduję się w skrzyni. A co do sterowania to z zewnątrz nic nie ma co miało by sterować tak jak przy wom. A jeszcze się zapytam, nie masz czasem problemów z ciśnieniem w skrzyni??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

I masz odpowiedź :rolleyes: Elektrozawory są zasilane olejem skrzyni ( tak, olejem przekładniowym ), najprawdopodobniej może być wina za małego ciśnienia i wtedy pewnie coś nie ,, zazębia '' w przednim napędzie

U mnie jest 9 bar

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze post pod postem ale czyściłem filtr od skrzyni ,olej nie wygląda zle, myślę że może będzie trzeba wymienić pompę ale mam pytanie czy jest jakaś regulacja da sie zwiększyć jakoś ciśnienie?(bo może pompa być dobra)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

U mnie po 1300 mtg na tym siateczkowym to był taki syf... że masakra.

Niestety znowu musisz spuścić olej żeby go można wyjąć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr był bardzo brudny ,po wyczyszczeniu ciśnienie wzrosło ale nie jestem pewien czy będzie już w 100%dobrze.I mam jeszcze jedno pytanie czy warto zainwestować w nową pompę skrzyni biegów (koszt około 180zł)? bo gdy olej jest juz ciepły to napęd nie zawsze ciągnie (to znaczy na wysokich obrotach działa )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Spróbuj się jeszcze wpiąć w to miejscepost-17710-0-12421900-1403983638_thumb.jpg manometrem, tak jak ja na tym zdjęciu i zobaczysz dokładnie jakie masz ciśnienie na wyjściu. Niestety nie udało mi się dokładnie to sprawdzić, ponieważ skala na manometrze mi się skończyła na 10 bar :D

 

Przypomniałem sobie, że na Af ktoś miał taki problem iż wcale mu nie chciał chodzić przedni napęd. Co się okazało, winnym był ukręcony wałek którego udało się wyciągnąć z przodu ( tam gdzie wychodzi na cardana ), więc obeszło się bez rozpoławiania ciągnika ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A no załóżmy że to wałek tak przykładowo I teraz jak podniosę ciągnik na turze to się koła kręcą czyli to nie powinna być winna wałka ? gdzieś indziej jest problem ,teraz chciałbym sprawdzić te ciśnienie ale muszę zakupić manometr i jeszcze jedno od jakiegoś czasu wspomaganie ciężej chodzi co to możne być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Jeszcze raz, podnosisz przodek ciągnika opierając się turem o ziemie i co wtedy ? Kręcisz jedno koło ,, rękami'' a drugie ktoś trzyma, żeby nie kręciło się w drugą stronę i jak wtedy zablokuje oba koła to znaczy że wałek cały. W tym momencie może być tak, że sprzęgło od załączania lekko trzyma a poślizg występuję przy większym obciążeniu i w konsekwencji napęd nie ciągnie. Najpierw to sprawdź to ciśnienie na tej rurce przy tym czujniku ( koreczek wykręca sie kluczykiem 12 ), a jak będziesz kupował ten manometr, to weźmiesz sobie taki do ok 20

bar.

 

Odnośnie wspomagania to tu jest podobny temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/53897-wspomaganie-w-mtz-820-ciezko-sie-kreci/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dopóki nie kupię manometru nic się nie dowiem ,a jeszcze dodam ze na liczniku(w kabinie) dalej mam słabe ciśnienie.Na bardzo dużych obrotach ciśnienie wzrasta i jakoś trochę napęd pracuje. :mellow:

Edytowano przez SZWAGIER1999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gipek69
      Witam wszystkich forumowiczów. Czy Belarus 952.2 będzie wstanie współpracować z agregatem talerzowym Tolmet Tytan 250 zagregowanym z Poznaniakiem 2.5 . Czy jednak szkoda zrywać ciągnik?
    • Przez Delbeta
      Witam
      Ile wziąść za transportu obornika 40 km w obie strony zestawem belarus 952.4 + przyczepa 10 ton ?  W gre wchodzą dwa kursy.
    • Przez grzegorz1988
      Witam.mam problem a wlasciwie pytanieczy  ktos z Was orientuje sie czy w belarusie 952.2 na wale korbowym powinny byc przeciwwagi czy nie?kilku specow pytalem i nikt mi nie potrafil konkretnie odpowiedziec.ciagnik 2012 rok pompa motorpal.
    • Przez gregory81
      Witam wszystkich.
      Mam pytanie odnośnie EGR-u w Belarusach (tak zwana wersja 4) . Jak go się zaślepi to trzeba coś zmieniać w ustawieniach komputera? Może ktoś to już przerabiał.
    • Przez bizonsuperzo56
      witam wszystkich posidaczy case international mam do was pytanie czy mieliscie taki problem jak ja odnosnie mam case 856xl otoz po wlaczeniu przedniego napedu slychac nie pokojace dzwieki w przystawce podczas jazdy takie jakby pukanie jakby zab byl wykrychniety .... i dlatego do was pytanie co tam moglo sie stac ????
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj