Skocz do zawartości
BartekJD2130

John Deere 2130 awaria hamulca ręcznego.

Polecane posty

Witam. Mam problem z hamulcem ręcznym. Jak zakupiłem ciągnik to ręczny działał znakomicie. Nawet pod dużym obciążeniem nie pozwalał na ruszenie sie kół. Pewnego razu gdy siałem zboże to stawałem do załadunku na takiej górce i go zaciągałem by nie gasić traktora. Zamiast mnie do ciągnika wsiadł pewien znajomy by "spróbować jak idzie". Wystartował i traktor jakby nie miał mocy ale on nie spuszczając ręcznego pojechał brzegiem pola no i po chwili z korka od wlewu oleju zaczął lecieć dym więc znajomy stanął. Szybko do niego podbiegłem i jak sie okazało zagotował sie olej przez właśnie zaciągnięty ręczny. Ręczny zawsze trzymał na ostatnim ząbku a na niższych popuszczał. Pytanie czy jest szansa by uratować hamulec ręczny ?? Teraz trzyma ale baaaardzo delikatnie. Większy skos i traktor już rusza. Bym był bardzo wdzięczny jak by ktoś poradził mi co teraz mam zrobić bo głowię się nad tym i głowię. Proszę o poradę kogoś kto miał styczność z takim sprzętem. Czy obejdzie sie bez wymiany taśmy która kosztuje koło 1000 zł ;/ ? Proszę o szybką odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocio1986    0

Kolego tam nie ma żadnej linki, musisz podkręcić taśmę w tym celu, odkręć kotek na kwadrat który jest pod wlewem oleju, jak kończy się czapa podnośnika, (taki na dole na obudowie od skrzyni), gdy go jusz odkręcisz, to w pierwszej kolejności poluzuj kontrę, która jest pod spodem (jak wychodzi wałek od ramion, to jest w zagłębieniu, przy samej skrzyni, z lewej strony, jak stoisz z tyłu ciągnika, przodem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

KONRAD1221    0

Kolega @kocio pisze o regulacji i jej się dokonuje właśnie pod korkiem na kwadrat , możesz sprubować naciągnąć taśmę jaknie pomoże to pewnie okładzina się spaliła i trzeba wymienić na mową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hospes    0

Trochę pomogę bo własnie podkręciłem hamulec i jest jak brzytwa :)

tak jak koledzy piszą odkręcasz korek na ''klucz kwadrat'' pasuje idealnie końcówka od klucza grzechotki lub przedłużka grzechotki

jak odkręcisz widać wewnątrz Śrubę na duży śrubokręt wkręcasz o około 3-4 obroty Śruba u mnie szła bardzo lekko(miałem wrażenie że coś urwane jest :) ) co jeden obrót jakby się lekko zatrzymywała , ja nie miałem wogólę ręcznego :) dokręciłem chyba o te 3 obroty i brzytwa :) wkręcając śrubę na śrubokręt podkręcasz wykręcając poluźniasz ręczny zamykasz korkiem na kwadrat i git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SzymonPraat
      Witam serdecznie piszę z problemem dotyczącym prawdopodobnie elektroniki, chciałbym jeszcze prosić o pomoc na forum zanim wezwę fachowca, a nóż się uda.

      Pacjent to 5080R, 1250 mth, do tej pory bez awarii, rocznik 2011, nastąpiła wymiana oleju silnikowego, wszystko według instrukcji, no i nadszedł moment aby włączyć zasilanie pompki elektrycznej zasilającej co by paliwo we filtry poleciało(oczywiście czujnik wody w odstojniku również podłączony), ale niestety pompka się nie załączyła, sprawdzane przekaźniki  i bezpieczniki w kabinie odpowiadające za sterowanie elektroniką i podzespołami oraz w komorze silnika, bezpieczniki nie przepalone a przekaźniki były sprawdzone na tzw 'cyknięcie' czyli prąd przezeń płynie, nie śmierdziały spaleniem, obwodu nie sprawdzaliśmy czy jest gdzieś przerwany bo kable są tak pochowane że ciężko się połapać, sprawdzona pompka zasilająca i tam prąd do niej nie dochodzi, również sprawdzone 2 bezpieczniki odpowiedzialne za podgrzewanie paliwa i samą pompke zasilająca- nie przepalone ale prąd do nich nie dochodzi.

      Poruszałem przekaźnikiem w komorze silnika na chwilę pompka załączyła i podała paliwo, od tego czasu ciągnik pali i jeździ z tym że po odpaleniu jest sygnał dźwiękowy i żółta kontrola z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej, dziś doszedł jeszcze problem braku wysprzęglania przyciskiem na dźwigni od przekładni. chciałem sprawdzić styki od przekaźnika w k.s ale za Boga nie mogę wyciągnąć tej plastikowej obudowy a nic nie chce połamać. 

      Nie mam pomysłu więcej co mógłbym zrobić, jakieś porady ? 
       
    • Przez zielo0ony
      Witam serdecznie, 
      Przejrzałem nasze forum w poszukiwaniu opinii na temat traktorów wyższej mocy. Niestety nic sensownego nie znalazłem i w związku z tym postanowiłem założyć osobny temat. 
      Chciałbym aby każdy kto wie coś na ten temat się wypowiedział.
      Mamy do porównania Claas ARION, AXION oraz John Deere 7430 7530 lub 7720 7820.
       
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam ciągnika i wybór padł na JD 7600. Znalazłem w necie ogłoszenie z takim ciągnikiem ale skrzynia jest w trybie awaryjnym, ciągnik jeździ ale 2 km/h. Sprzedający mówi że to wina modułu i wystarczy go wymienić, naprawić. Wydaje mi się że to może być coś więcej, bo jeśli to tylko moduł to dlaczego tego nie zrobi i wystawi ciągnik w normalnej cenie a nie powiedzmy promocyjnej. Podejrzewam że skrzynia nadaje się do remontu. Proszę was o informację co może być z tą skrzynią, jaki mniej więcej koszt naprawy i gdzie ewentualnie mogę ją zrobić. Jestem spod Olsztyna, Warmińsko-mazurskie. 
       
    • Przez tomo_91
      Dzień dobry pierwszy raz zakładam temat na forum mam problem z wyżej wymienioną ładowarką teleskopową, podczas odpalania mam wrażenie, że coś obciąża silnik i gdy kręcę rozrusznikiem dopiero po np. 15 sekundach silnik zaczyna mieć lżej  i rozrusznik zaczyna kręcić z odpowiednią prędkością i odpala. Sytuacja występuję w 2/3 przypadków. O ile w temperaturze dodatniej nie jest to uciążliwe bo akumulator daje radę to zimo trzeba się namęczyć podgrzewanie silnika itp też ledwo daje radę. Rozrusznik ok, akumulator ok, silnik i wtryski ok, 
      Może ktoś spotkał się z taką sytuacją. Serwis też nie miał na to pomysłu.
    • Przez globus512
      Witam. Proszę o opinie ponieważ zastanawiamy się nad nowym ciągnikiem, właściwie bierzemy pod uwagę tylko Valtrę lub John Deera. Moc 195 do 220km 
      Jeśli John to 6195R lub 6215R na skrzyni DD lub PQ czy AQ jak ona się tam nazywa
      Jeśli Valtra to T194 lub T214 Versu na Powerschifcie
      Na Valtrę T214 na oponach 710 tył i 600 przód, nawigacja do 2cm, skrętne błotniki, 4 pary hydrauliki, przedni tuz, miękka ośka, dolny zaczep smart Tuch i kilka innych cena 433 tyś netto mi zaproponowali. 
       
      Co lepsze, mniej awaryjne, i mniej pali ? Będę wdzięczny za opinie. W gre nie wchodzi ani NH, ani Deutz biorę te 2 pod uwagę
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.