Zaloguj się, aby obserwować  
withanight

Zetor 8145 wyłączający się napęd, brak WOM i gwizdanie.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
withanight    1108

Witam.

 

 

W "moim" zetorze zaczynają się problemy ogólnie z hydrauliką.

 

Zacznę od Womu- załącza się, kręci jednak tylko bez obciązenia :D nie ważne co mu się podłączy - wom stanie, jak się reką podłaczony wałek okręci to czuć, że coś tam próbuje zakręcić ale nie daje rady.

 

Napęd- na rozgrzanym oleju (na zimnym chyba nie) sam się rozłącza , jak dotąt sprawa wyszła na jaw przy utopieniu się ciągnika tylnimi kołami na łące i podczas jesiennej orki

 

Trzecia sprawa- zółw/zając lub sprzęgło nie wiem co szwankuje- podczas ruszania w polu z opuszczonym agregatem/ pługiem ciągnik jedzie ale gwiżdże i "zapachnie" palonym sprzęgłem, wciskam sprzęgło daje trochę gazu i ciągnik przeważnie rusza, czuć takie wyrwanie do przodu jakby ciągnik coś trzymało i puściło. Można to porównać do przejścia ciągnika z zółwia na zająca.

 

Od czegoo zacząć , co sprawdzić ?

 

Czy ktoś mi może pomóc, doradzić? podesłać skan katalogu lub innej książki do tego modelu ciągnika? A może ktoś poleci znającego się na rzeczy mechanika z woj. wielkopolskiego?

 

Pozdrawiam


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

Odpada kolego . Jednak gdzie na "miarce" , bagnecie poziomu oleju powinny znajdować się kreski od poziomu? (mniej więcej w cm od dołu miarki) Dlaczego miarka poziomu u mnie jest wytarta na długości ok 5 cm ? czy to orygialnie tak było czy jakiś błąd?

Dalsze pomysły?

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OpGienio    3

od dołu 2 cm min a 3,5 cm max. Może wypracowany jest pręt w śrubie,kiwa się i obciera o wałki w skrzyni albo zgięty był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8111    0

Ja w swoim 8111 miałem robionego już zółwia , objawy były bardzo podobne co u ciebie popostu ciągnik trzeba rozpołowć wymienić mikropompke pare uszczelniaczy poprostu mikropompka nie ma już tej wydajności na zimnym jest ok a na rozgrzanym już nie koszt tej naprawy części plus robocizna ok 1000zł. WOM prawdopodobnie masz pęknietą sprężyne lub musisz wymienić hamulec womu no i przy okazji uszczelniacze, a z przednim napędem to nie pomoge.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemas8595    0

Witam mikropompka do wymiany plus tarczki od przedniego napędu wiem bo robiłem to dwa lata temu takie same objawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Takie problemy nie raz były poruszane na forum, poszukaj i poczytaj troszkę.

Na początek sprawdź ciśnienie oleju w tym układzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

od dołu 2 cm min a 3,5 cm max. Może wypracowany jest pręt w śrubie,kiwa się i obciera o wałki w skrzyni albo zgięty był.

 

 

Wiesz to z praktyki czy z jakiegoś katalogu korzystasz ?.

 

 

KRISTOFORn jak sprawdzic ciśnienie w układzie? gdzie wkręcić nanometr?

 

crystalzts a to tak można zmienic na inny typ , wszystko bedzie pasować?

 

Zeby naprawić Wom trzeba się za niego zabać 'od tyłu'? czy można 'od przodu'? Bo gdzieś na forum wyczytałem, że od tyłu idzie to zrobić.

 

 

Przedni napęd napędzany jest rownież z mikropomki?

 

 

Może ktoś poratuje jakimś katalaogiem lub inną ksiązką która by nieco temat naświetliła?


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OpGienio    3

Wiesz to z praktyki czy z jakiegoś katalogu korzystasz?

Miałem coś takiego w ursusie 1224, przy zakopaniu się tyłu był niżej i napęd nie działał (czyli miałem niski poziom oleju)

W ursusie 912, wom działał tylko na pusto nie przy maszynie ( tarczki do wymiany z tyłu)

A w ursusie 1014 jechałem z dyskówka na prostym to zwalniał albo przyspieszał ( mały ubytek oleju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

Na łączeniu silnika z tylnym mostem czy jakto tam nazwać, w każym bądż razie w miejscu na wysokości wajchy od odłączania hydraulki - tam pod spodem są wycieki , z czego tam najprawdopodobniej może olej lecieć ?

 

Nie mam zdjęc i nie mogę zobrazowac tego o czym mowie.

 

Dodam jeszcze, że wywrot dziala normalnie, a przynajmniej działał , nie wiem jak teraz bo nic kiprowane nie było.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek36    18

mikropompa do wymiany na 98% kupa roboty przy okazji przegląd żółwia a na początek sprawdż ciśnienie ja sprawdzałem przy wałku wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

NIe rozumiem, gdzie przy wałku ?

 

 

OpGienio nie to nie o to chodzi , pod spodem ,pod ciągikiem cieknie.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OpGienio    3

Patrząc od tyłu na ciągnik widać mniej więcej na wysokości WOM dwie rurki. Jedna to hamulec a druga to włączenie WOM-u. Odkręcić i mierzyć ciśnienie. Jeśli jest w granicach 11bar to mikropompka jest sprawna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

Na zimnym i ciepłym oleju powinna wyjśc ta sama wartość?

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez chwiolas
      Panowie sprawa wygląda tak: rano podniosłem podnośnik i za nic w swiecie nie mogę go juz opuścić. Dodam że chciałem kiprować przyczepę z tym podniesionym podnośnikiem i nie da się.
       
      Czy coś sie zacieło?Bo pompa jest chyba ok,bo jak zgasze traktor to oczywiście podnośnik puszcza(tak się działo już od dawna-wiedziałem o tym) i po pewnym czasie opuści sie,ale jak tylko odpale traktor to podnosi sie spowrotem.
       
      Pomoże ktoś????
    • Przez Papkin
      Wie ktoś jak odpowietrzyć ten traktor, zgasł bo paliwo się skończyło,pompuje pompką ale to nic nie daje
    • Przez Marcin91
      Witam.
       
      Mam pytanie odnośnie filtrów kabinowych w grubym dachu Zetorów modeli 8111-16145. Czy ktoś z was je wymieniał? Swoje wyciągnąłem, bo są w opłakanym stanie i nie wiem czym je teraz zastąpić. Szukałem w sieci takich, niestety nie znalazłem. I się zastanawiam czy nie zastąpić ich filtrami powietrza z jakichś samochodów ciężarowych o podobnych wymiarach (ewentualnie skrócić z długości) albo stworzyć z cienkich kątowników ramkę o wymiarach filtra i zastosować jakiś materiał żeby trochę oczyszczał to powietrze. Co o tym myślicie?
       

    • Przez Juziak
      Witam  Panowie jak wymienić tarczki związane ze sprzęgłem  wałka Zetor 8145 ?
    • Przez Juziak
      Witam Panowie może pomożecie wycieka olej z silnika przez sprzęgło dwoma otworami na dole korpusu co może byc ? Czyżby symeryng poszedł na walku ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj