Zaloguj się, aby obserwować  
mariusz1304

Renault 85-32 co tam powinno być?

Polecane posty

mariusz1304    0

Witam serdecznie,

Kupiłem osatnio Renault 85-32 i zauważyłem, że tylni most jest lekko mokry od oleju. Olej nie kapie na postoju. Wydobywa się chyba podczas jazdy gdy tryby rozbryzgują go po skrzyni.

Początkowo myślałem że to jakaś uszczelka do wymiany ale moją uwagę przykuł ten otwór(zaznaczony na obrazku) z tewej strony mostu. Z prawej strony jest taki sam otwór ale wychodzi z niego cięgno do blokady.

Nie ma tam dziury na przelot lub może jest ale zaślepiona od środka.

 

Co właściwie powinno być w tym miejscu? Jakiś korek? Czy można to jakoś uszczelnić z zewnątrz czy może od środka?

 

 

dziękuję serdecznie i proszę o odpowiedzi na temat.

 

pozdrawiam

post-18323-0-00841800-1394183398_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    36

Ja bym dopasował zaślepkę plastikową np od węży hydraulicznych, odtłuścił i na silikon wysokotemperaturowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Kolego skoro po drugiej stronie jest cięgno od blokady to obstawiam że jest tam wsadzona końcówka wałka od blokady, nie wysuną się czasem wałek w prawą stronę??? Niech jeden rusza cięgnem od blokady a druga osoba niech patrzy czy to coś w środku też się nie rusza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Dzięki za uwagę.

Wczoraj się temu przyglądałem i żeczywiście przy włączaniu blokady wałek wewnątrz się porysza, jak włącze blokade(wcisnę dźwignie do dołu) to wałek porusza się w lewo.

Dzisiaj może bede miał chwilę czasu to zobacze co tam się dzieje od strony blokady. Tylko chyba trzeba tam odkręcić siedzenie i tą blachę zakrywającą rozdzielacz w kabini bo z tyłu to kiepski dostęp jest.

 

Czy ten wałek ma się tak poruszać, czy może spadło jakieś zabezpieczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Tego nie wiem - to było moje spostrzeżenie. Jak chodzi wałek od blokady? tzn kręci się czy przesuwa się wzdłużnie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Wałek przesówa się wzdłużnie i wydaje mi się że tak powinno być. Tylko z tej lewej strony zakładam, że powinna być jakaś zaślepka i pewnie wypadła. Musze popatrzeć może by ją z jakiegoś korka np. po winie dorobił...

 

A co do blokady to załącza się ją wciskając tą dźwignie za siedzeniem z prawej do dołu? Pytam bo widziałem gdzieś na forum, że w Reno seria chyba 54 to blokadę włącza się przez wyciągnięcie tej dźwignii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Patrzyłem w swoim ciągniku- jest tam zaślepka, mogło nazbierać się oleju między wałkiem a zaślepką, przy włączeniu blokady po prostu ją wypchnęło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

pawel885 - dzięki kolego za odpowiedź, czyli jednak musi tam być zaślepkka. Mam nadziej, że to tylko taka głupota.

 

Musze jeszcze tylko wymienić uszczelniacz wom i cały tył powinien być suchy. Tylko zastanawiam się jaki tam powinien być uszczelniacz ale to chyba po VIN uda się dojść.

Edytowano przez mariusz1304

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Udało mi się dokupić ową zaślepkę. Przesyłka droższa od części bo zaślepka kosztowała mnie 8,50 ale widzę, że z częściami do Renault faktycznie nie ma kłopotu i nawet taki drobiazg można dostać :D

post-18323-0-52564900-1395653616_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

We Francji Claas ruszył niedawno z produkcją części do Renówek więc nie ma problemu, i co ważne wysoka jakość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Spodziewałem się, że ta zaślepka będzie gumowa, a tak to faktycznie bedzie trzeba ją wstawić na klej albo silikon....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Wydaje mi się że ją trzeba rozklepać aby chwyciła, a w celu uszczelnienia dał bym lakier lub klej. Nie wiem czy silikon będzie dobrym rozwiązaniem? A ty już pewnie po montażu...?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Jeszcze jej nie zakładałem bo zanim ją kupiłem wsadziłem tam korek od pompy dojarki, który pasował idealnie i narazie tak jest.

 

Wczoraj za to zabrałem sie wymianę uszczelniacza wałka wom bo mi troche zaczynał cieknąć. Oczywiście nie jest to taki typowy uszczelniacz tylko 47,5x65x11 ale zamówiłem go już wcześniej razem z tą zaślepką. Na pewno taniej byłoby kupić 47x65x10 albo 48x65x11 ale zobaczymy jak długo pochodzi ten orginał. Dzisiaj zaleje olejem i powinno być już sucho z tyłu.

post-18323-0-17204900-1395822640.txt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj