Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mariusz1304

Renault 85-32 co tam powinno być?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mariusz1304    0

Witam serdecznie,

Kupiłem osatnio Renault 85-32 i zauważyłem, że tylni most jest lekko mokry od oleju. Olej nie kapie na postoju. Wydobywa się chyba podczas jazdy gdy tryby rozbryzgują go po skrzyni.

Początkowo myślałem że to jakaś uszczelka do wymiany ale moją uwagę przykuł ten otwór(zaznaczony na obrazku) z tewej strony mostu. Z prawej strony jest taki sam otwór ale wychodzi z niego cięgno do blokady.

Nie ma tam dziury na przelot lub może jest ale zaślepiona od środka.

 

Co właściwie powinno być w tym miejscu? Jakiś korek? Czy można to jakoś uszczelnić z zewnątrz czy może od środka?

 

 

dziękuję serdecznie i proszę o odpowiedzi na temat.

 

pozdrawiam

post-18323-0-00841800-1394183398_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    19

Ja bym dopasował zaślepkę plastikową np od węży hydraulicznych, odtłuścił i na silikon wysokotemperaturowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kolego skoro po drugiej stronie jest cięgno od blokady to obstawiam że jest tam wsadzona końcówka wałka od blokady, nie wysuną się czasem wałek w prawą stronę??? Niech jeden rusza cięgnem od blokady a druga osoba niech patrzy czy to coś w środku też się nie rusza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz1304    0

Dzięki za uwagę.

Wczoraj się temu przyglądałem i żeczywiście przy włączaniu blokady wałek wewnątrz się porysza, jak włącze blokade(wcisnę dźwignie do dołu) to wałek porusza się w lewo.

Dzisiaj może bede miał chwilę czasu to zobacze co tam się dzieje od strony blokady. Tylko chyba trzeba tam odkręcić siedzenie i tą blachę zakrywającą rozdzielacz w kabini bo z tyłu to kiepski dostęp jest.

 

Czy ten wałek ma się tak poruszać, czy może spadło jakieś zabezpieczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Tego nie wiem - to było moje spostrzeżenie. Jak chodzi wałek od blokady? tzn kręci się czy przesuwa się wzdłużnie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Wałek przesówa się wzdłużnie i wydaje mi się że tak powinno być. Tylko z tej lewej strony zakładam, że powinna być jakaś zaślepka i pewnie wypadła. Musze popatrzeć może by ją z jakiegoś korka np. po winie dorobił...

 

A co do blokady to załącza się ją wciskając tą dźwignie za siedzeniem z prawej do dołu? Pytam bo widziałem gdzieś na forum, że w Reno seria chyba 54 to blokadę włącza się przez wyciągnięcie tej dźwignii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    469

Patrzyłem w swoim ciągniku- jest tam zaślepka, mogło nazbierać się oleju między wałkiem a zaślepką, przy włączeniu blokady po prostu ją wypchnęło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

pawel885 - dzięki kolego za odpowiedź, czyli jednak musi tam być zaślepkka. Mam nadziej, że to tylko taka głupota.

 

Musze jeszcze tylko wymienić uszczelniacz wom i cały tył powinien być suchy. Tylko zastanawiam się jaki tam powinien być uszczelniacz ale to chyba po VIN uda się dojść.

Edytowano przez mariusz1304

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Udało mi się dokupić ową zaślepkę. Przesyłka droższa od części bo zaślepka kosztowała mnie 8,50 ale widzę, że z częściami do Renault faktycznie nie ma kłopotu i nawet taki drobiazg można dostać :D

post-18323-0-52564900-1395653616_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    469

We Francji Claas ruszył niedawno z produkcją części do Renówek więc nie ma problemu, i co ważne wysoka jakość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Spodziewałem się, że ta zaślepka będzie gumowa, a tak to faktycznie bedzie trzeba ją wstawić na klej albo silikon....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Wydaje mi się że ją trzeba rozklepać aby chwyciła, a w celu uszczelnienia dał bym lakier lub klej. Nie wiem czy silikon będzie dobrym rozwiązaniem? A ty już pewnie po montażu...?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz1304    0

Jeszcze jej nie zakładałem bo zanim ją kupiłem wsadziłem tam korek od pompy dojarki, który pasował idealnie i narazie tak jest.

 

Wczoraj za to zabrałem sie wymianę uszczelniacza wałka wom bo mi troche zaczynał cieknąć. Oczywiście nie jest to taki typowy uszczelniacz tylko 47,5x65x11 ale zamówiłem go już wcześniej razem z tą zaślepką. Na pewno taniej byłoby kupić 47x65x10 albo 48x65x11 ale zobaczymy jak długo pochodzi ten orginał. Dzisiaj zaleje olejem i powinno być już sucho z tyłu.

post-18323-0-17204900-1395822640.txt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekbial1
      witam mam rozebrany  silnik mwm 226-6 na cienkich, suchych  tulejach
      dwie z nich sa pęknięte,  co mogło być  przyczyną  ? przegrzanie/ zalanie gorącego  układu  zimnym płynem? 
      przegrzanie  wydaje sie być  najbardziej  prawdopodobne
      co o tym sadzicie ? może  sa jakies wady tego silnika ? 
    • Przez user88
      Witam.
       
      Mam problem z napędem.
      Włącznik w kabinie wł/wył naped wiec ciśnienie i wszystko po drodze powinno byc ok.
      Przy małym obciążeniu przód wspomaga tylne koła, ale problem zaczyna sie  gdy zapieram o drzewo - na półsprzgle jeszcze widac, że przód chce krecic, ale po puszczeniu przednie koła i wał napedowy przeskakuja jakby omykał (coś po drodze  w przystawce lub skrzyni?).
      Po zdjęciu przystawki - wałek pośredni wałka WOM jest cały i ma luz na oko max 1 mm(za łożyskach igiełkowych)
      Wieniec na dzwonie ma luz dość spory na boki pod katem można go układać. Byłem u Agroszyszki bo mam niedaleko to dali mi taki pierścień który blokuje wieniec, żeby się nie zsunął, ale nie wiem jak to zdemontować...na prasie stawia opór.
      Jak się dobrze przyjrzę to widać, że na wieńcu na styku z koszem sa trochę wyrobione frezy - może to one przeskakują pod dużym obciążeniem, ale tarczki chyba szybciej by popuściły...
       
      Prosze o sugestie i z góry dziekuje.
      Grzegorz
       
       
    • Przez Mikando
      Witam,
       
      planuje kupić ciągnik Renault 110(120).54 do gospodarstwa rolnego 40 ha ziemniaki/pszenica/rzepak. Głównie do ciężkich prac polowych. Rozstrzał cenowy tych ciągników jest ogromny, można znaleźć je w cenie od 35 tys do 60 tys. Zastanawiam się od jakiej ceny można szukać ciągnika, który będzie w dobrym stanie. Budżet to max 50 tys. Co sądzicie na przykład o tym ciągniku:
      http://otomoto.pl/oferta/renault-120-54-tz-klimatyzacja-ID6ywIqh.html#ad3e1b70dd
      Trzeba dokupić jeszcze odważniki i ciągadło. Zastanawiam się czy myśleć o przekroczeniu budżetu, czy może ta cena jest bardzo przesadzona i można kupić renówkę w dobrym stanie za 45 tyś ?
    • Przez Matik7171
      Czy Renault Ares 540rx ma taką samą skrzynie jak Massey Ferguson 30XX. Chodzi mi o działanie. Czy w Areskach tak samo wchodzą gładko biegi jak w MF. Miałem możliwość jazdy MF a teraz kupujemy Aresa i jestem ciekaw. 
    • Przez rafalek24
      Witam mam problem z biegiem mianowicie wyskakuje mi trzeci bieg na wstecznym Renia 113.14 skrzynia 12×12 .mój sąsiad ma terz renie i to samo 
×