Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
solty69

brak smarowania klawiatury zaworów w 155.54

Polecane posty

solty69    1

Witam

Zaczęło się tak że jakieś dziwne odgłosy w ostatnim cylindrze - odkręciłem pokrywkę zaworów a tam sucho i duży luz zaworowy spowodowany brakiem smarowania i wytarciem wałka na którym sa popychacze zaworów - gdzie i jak mogę sprawdzić czy ciśnienie jest dobre i czy być może jakiś kanał zapchany. W sumie to i w pierwszym też dość sucho ale luzów jeszcze nie ma ale generalnie widzę że nie ma smarowania klawiatury - czy może jakaś rada jak siędo tego zabrać ? pozdrawiam Krzysiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Sżklanka popychacża żaklepany ma otwór. Prżerabiałem to samo w swoim. Chłodnica, pokrywa rożrżądu trżeba odkręcić i wysunąć wałek rożrżądu i wtedy sżklanka spadnie.

Edytowano przez tomek83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Lub jak w naszym przypadku zacierająca się szklanka, rysy takie że olej uciekał, na szczęście gniazdo nie uszkodzone, też na 6tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

solty69    1

Dziękuję za podpowiedzi - raczej otworki nie zaklepane prędzej coś z ciśnieniem albo ze szklanką lub gdzieś czytałem że się pompy luzują w tych modelach ale zmierzyłem ciśnienie i na zimnym było 2,7 a po rozgrzaniu 1,5 nie wiem czy może to za mało - muszę sprawdzić ile ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solty69    1

Jeszcze nie sprawdzałem na mocno rozgrzanym a co do rocznika to 93 a według licznika to 10700 mth - biegi i cała elektronika ok tylko te stuki mnie zaniepokoiły no i ten problem ze smarowaniem tej klawiaturki - chyba bedzie trzeba się zabrać za rozłożenie rozrządu i sprawdzenie szklanek i pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solty69    1

Lub jak w naszym przypadku zacierająca się szklanka, rysy takie że olej uciekał, na szczęście gniazdo nie uszkodzone, też na 6tym.

- może jakiś kontakt - chciał bym porozmawiać jak to zrobić i czy dam samemu radę Edytowano przez solty69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel265    0

hemi wie jako to wygląda poniewaz robiliśmy to 6 dziura jest to generalnie problem tych silników wymiana szklanek dobry tani punkt sprzedazy czesci serwis deutza w łodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

mam pytanie, bo moja renia stuka, luzow na korbowodach niema (czytaj w główkach) ani na panewkach, tłoki też nie porysowane, ciśnienie oleju skacze, raz rozgrzana ma 0,5 a raz 2 , dodam ze jak 0,5 to stuków niema prawie wcale , dodam ze jak mi sie zatarła dwa lata temu jak mi sie zatarła wlasnie na 6 cylindrze , to po krotkim czasie zaczela skrzypec klawiatura na 6 i była zatkana dziurka w <szklance> jak wy tu koledze pisaliscie wiec sprezarka na 10 atmo , zalozylem waz na laske popychacza i cisnienie przepchało , tylko spedzalo mi z powiek co z tym opilkiem co zatkał, moze ktos z was mial taki przypadek????????


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

... co z tym opilkiem co zatkał, moze ktos z was mial taki przypadek????????

 

Napisz o co chodzi?

1.Chcesz go znależć? :D

2. Chcesz wiedzieć skąd się tam wziął?

Jeżeli chodzi o drugie pytanie to powiem tylko tyle nie powinien się tam znaleźć.

Jakie mogą być powody:

1. nieodpowiednia jakość oleju

2. zbyt późna wymiana oleju

3. filtr oleju, wadliwy, albo przy zbyt późnej wymianie oleju otworzył się zawór przelewowy i olej był niefiltrowany

4. zbyt długa praca silnika na niskich obrotach (niskie ciśnienie smarowania)

5. złośliwość rzeczy martwych

 

Trzeba dobierać odpowiedni jakościowo olej, przestrzegać terminów wymiany oleju i z każdą wymianą oleju wymieniać filtr.

Reszta to zdarzenia losowe lub zmęczenie materiału, albo złośliwość rzeczy martwych :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

przyjacielu dbam o zmiane co 200 300 mth olej total rubia ,filtr sędziszów, to już 3 z rzędu ciągnik z zachodu więc .. heh punkty 1,2,3.mnie nie dotyczą ... opiłek to napewno z zatarcia bo na 6 cyl sie zatarł więc to blisko było..a;e czy ten opiłek mógł porysować prowadzenie w bloku wyszczerbić popychacz i dlatego raz stuka a raz nie?czy coś innego moglo sie stać. dodam ze jak mialem rozebrane wtedy ten silnik to plukalem kanały nalewając olej z wymieszany z paliwem i cisnieniem 2atm to przedmuch*jąc


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solty69    1

Witam - wyjąłem misę z mojej Reni i okazało się że szkalnka pęknięta bo pół leżało w misce a leżała dlatego bo jak wyjmowałem szpilki popychaczy to jak by coś w środku spadło i przestało hałasować a to właśnie jakieś 2 cm z góry szkalnki - nie wiem dlaczego się urwała. Dziś rozkręcimy dalej i wyjmę wałek rozrządu i zobaczymy co z resztą :) o postępach napiszę - pozdrawiam Krzysiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solty69    1

Witam dokończę post - otóż szklanki popychaczy na ostatnim wymienione. Nie było rys i ciśnienie powoli opada bo nie gubi i jest ok - tylko trochę roboty bo trzeba było zdjąć chłodnicę, odczepić od rozrządu pompy olejowe, zdjąć koło pasowe a było dokręcone na 4 śruby imbusowe które długim kluczem we dwóch trzeba było odkręcać, zdjąć pokrywę rozrządu potem misę odkrecić i wysunąć wałem rozrządu i szklanki w dół uff - kolejność składania odwrotna :) całe szczęście że nic więcej nie trzeba było robić bo myśleliśmy że może kupić nadwymiar i rozwiercać gniazda ale się obyło. Dziękuję wszystkim za pomocne rady - pozdrawiam Krzysiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solty69    1

Po kilkunastu godzinach pracy dalej brakuje smarowania tym razem już tylko na ostatnim popychaczu i zrobiłem rewolucję - przewierciłem otwór przez blok bezpośrednio do tej szklanki ( szablon dokładne wymierzenie i w dolnym położeniu szklanki) i podałem olej z czujnika ciśnienia i jest git - wszystkim polecam ta metodę - smarowanie z drugiej strony poprawiło smarowanie na reszcie popychaczy. Zastosowałem przewód hamulcowy i trójnik i nagwintowałem w bloku otworek no i jest super - no może nie tak prosto ale wszystko wyszło ok - zrobiłem kilka fotek jak by ktoś potrzebował uff pozdrawiam

post-99856-0-49250800-1416603547_thumb.jpg

post-99856-0-49070800-1416603563_thumb.jpg

post-99856-0-95538000-1416603574_thumb.jpg

post-99856-0-71134700-1416603589_thumb.jpg

post-99856-0-26731900-1416603600_thumb.jpg

post-99856-0-35334900-1416603624_thumb.jpg

Edytowano przez solty69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

kolego solty" odezzwij sie do mnie jak mozesz moj nummer to 669 751 480 , chcialbym pogadac


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez stan1
      Koledzy, mam pytanie. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć,jakim monentem dokręcić głowice, korbowody oraz jaki jest luz zaworowy w renault 155.54 silnik MWM turbo ?
    • Przez magik123
      Witam !!!
      Mam problem z ciśnieniem oleju w silniku MWM na zimnym pokazuje 6 bar jak sie rozgrzeje spada poniżej 1 bara silnik jest po remoncie wymienione sa uszczelniacze na zaworach panewki wal po szlifie i reszta uszczelek wymieniony olej filtry pompa wizualnie sprawdona nie ma żadnych uszkodzeń silnik pracuje ładnie a problem z ciśnieniem jest nadal Co to może być za przyczyna ???
    • Przez kip
      Witam. Wczoraj w mojej renówce 103.54 zapaliła się kontrolka od smarowania silnika i kontrolka jak przypuszczam od zapchanego filtra powietrza. Dziwi mnie to że zapaliły się jednocześnie. Jak odłączę przewód przy czujniku ciśnienia oleju to kontrolki gasną jak przy przepływomierzu to się świecą. Czy to oznaka zużytej popy olejowej czy trzeba robić szlif wału. Zaznaczę że osie dzieje na rozgrzanym oleju. Olej był wymieniany około miesiąc może 2 miesiące temu (turdus). Wcześniej takich objawów nie zauważyłem, a po wymianie było odśnieżanie i inne prace. Kontrolki zapaliły się niedawno i gasną prz ok 1200 obrotach nie wiem dokładnie bo obrotomierz minie działa. Miał ktoś taki przypadek. Może to filtr oleju, czujnik.
    • Przez Kali1209
      Witam, prosze bardzo o nie usuwanie tematu, nigdy nie mogę załapać jak się ustawia zawory w ciągnikach remontuje teraz ursus 3512 silnik perkinsa 3-cylindrowy, jak się powinno ustawiać w którym momencie? jak zawór ssący jest otwarty na maxa to reguluje wydech a jak wydech to ssący. proszę bardzo podpowiedzieć.
    • Przez Radi18t
      witam kupiłem niedawno renault 155.54 i świecą sie kontrolki od przedniego napędu(napęd działa) i od WOM jak go włącze to gaśnie ale jak wyłącze i sie zatrzyma wałek to sie znowu zapala;/ co może byc przyczyną tych dwóch awarii??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.