stg

Ursus c 360 czy c 360 3p

Polecane posty

stg    21

Przymierzam się do zakupu ursusa c 360 lub c 360 3p. Byłyb to jedyny ciągnik na moim gospodarstwie, czemu jest aż taka różnica pomiędzy cenami? Dlatego że 3p są nowsze, czy jest jakiś inny powód, bo c 360 to kupie za 10 tyś w średnim stanie, a c 360 3p to muszę mieć minimum 14 tyś. Jaki pług do c 360 3p, ile uciągnie, jak jest ze spalaniem, może wie Ktoś jaki ile pali i w jakiej robocie? Jaki ciągnik polecacie? Mam trochę doświadczenia z 3p tylko że skrytym pod maską mf 255, ale ten jest jeszcze droższy, ma zupełnie inną konstrukcję, i jest lżejszy. Wolę ursusa. Mam dylemat ponieważ 3p jest oszczędniejszy niż zwykły czterocylindrowy c 360. 3p jest wysokoobrotowy, nieco lżejszy i ma 48kn, a zwykły 52kn, tylko jaki wybrać, jakiego byście polecili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daman    0

Ja wolałbym zwykłą c360, do tanca i do róźanca sie nadaje, lubi pracować w każdych obrotach, troche spalanie jest wieksze. A 3p w lekkich pracach polowych spali prawie tyle co c330. Ale silnik wysoko obrotowy, lubi obroty, trzeba troche deptać zeby nie przymulić. Ogółem 3P sa nowszymi ciagnikami rocznikowo i technologicznie stąd wyższe ceny. Silnik 3P jest delikatnie zbudowany, cienkie scianki miedzy tuleja a szpilkami. Wały lubia pękać z powodu raczej[nie parzystej ilosci cylindrów]. Jeżeli ziemia to glina to polecam pług grudziądz 2 skibowy, jezeli lekko lżejsze ziemie 3 skibowy, chociaz mozesz kupic 3 skibowy zawsze mozesz jedną odkrecić. Jednak ja bym wybral zwykłą C360/C355 ;). Lekko silniejsza, uniwersalna. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stg    21

Dzięki za podesłanie linku, szukałem w google podobnego, ale nic nie wyszukało. Ziemie lżejsze, a jak grubsza robota to jeden korpus odkręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olekig    0

Oba ciągniki mają swoje lata, a więc i o problemy nie trudno.

Wybrałbym (właściwie wybrałem) zwykły silnik 4 cylindry.

Części tanie, dostęp do wszystkiego doskonały, głowice osobne, a to oznacza łatwość wymiany czy regulacji.

Silnik pracuje dobrze na niewielkich obrotach, nie pali wtedy dużo.

Jak Daman zauważył 3P jest delikatniejszy, a delikatność to nie najważniejsza cecha ciągnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

tak jak poprzednicy, zwykła bardziej uniwersalna, zobacz czy ktoś 3p pracuje w lesie? może hobbystycznie na własne potrzeby sobie ktoś tam zrywa, ale nie na stałe -a zwykłymi dość dużo się rozbijają po lasach i nic im się nie dzieje, łatwiej ruszyć z czymś cięższym -pociągnie z niższych obrotów; a te opinie ze maja straszne spalanie, to chyba od ludzi co maja albo silnik na skończeniu, albo pompe źle ustawioną ( wiadomo większe, ale nie aż tak drastycznie :D ) i tak jak ogólna opinia panuje, 3p dobra tylko w transporcie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Kupuj zwykłą..wykręć wtryskiwacz,włóż drut i przyspiesz zapłon 1cm przed GMP a moc będzie z Tobą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

1cm przed GMP??? :D może i jacyś magicy tak ustawiają, ale weź pod uwagę, że wtryskiwacz jest na środku denka, w komorze spalania, a ta ma nierównomierna powierzchnię kulistą ze szpicem na środku, jaka jest szansa że akurat dobrze ustawisz?? z długości korbowodu i wykorbienia wału można by wyliczyć, ile cm przed GMP wypada 24st, ale po co...??? jest okienko na kole zamachowym, są znaki, (24 i dopuszczalne 22 st przed GMP), jak chcesz jeszcze przyspieszyć, to możesz zmierzyć ile to jest te 2 st na kole i o tyle przestawić w przód, tylko po co...? silnik będzie strasznie twardo pracował i się męczył. a tak na marginesie, to ustawiałem kiedyś pompe na silniku bez głowic, i wydaje mi się (bo nie mierzyłem) że początek tłoczenia jest znacznie bliżej GMP niż 1cm, także to jest chyba dość dużo przyspieszony zapłon, dobrze pali? nie odbija czasem wałem w druga strone?

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Potrzeba do tego uwagi oraz kilku obrotów wału dla pewności.Tak,początek tłoczenia na 3 kresce jest bliżej GMP niż 1cm i wydaje się to optymalne ustawienie ale mam przyjemność pracować ciągnikiem 4011 i tu koło zamachowe ma inne znaki,posiada wyższy manewr wyprzedzenia zapłonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Kupuj zwykłą..wykręć wtryskiwacz,włóż drut i przyspiesz zapłon 1cm przed GMP a moc będzie z Tobą ;)

 

Z głupszą techniką ustawiania zapłonu i poradą już dawno się nie spotkałem. :wacko:

A 4011 fabrycznie ma późniejszy zapłon i mniejszą dawkę paliwa od 360. Inżynierowie z Ursusa przez zwiększenie max. dawki paliwa i przyspieszenie zapłonu w 360 uzyskali większa moc z tej samej jednostki kosztem jej żywotności.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Co za bzdury. 4011 ma mniejsze wyprzedzenie kąta wtrysku niż 60-ka. 4011 ma 20 a 60-ka 24 stopnie.

Kijem grzebać po tłoku to możesz w wuesce a w 60-ce robi się to na znaki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

nie widziałem wykresów narastania ciśnienia w takim silniku, i nie wiem czy takowe są w ogóle opracowane, ale te 24st to jest "geometryczny początek tłoczenia" biorąc pod uwagę bezwładność wszystkich elementów w układance, długość przewodów i czas płynięcia paliwa, to wtrysk paliwa następuje dużo później, pewnie na kilka st przed GMP, a max ciśnienie występuje zaraz po GMP, jeżeli przyśpieszysz początek tłoczenia, (a wiec i początek wtrysku) to wtrysk wystąpi do otocznie o ciśnieniu niższym niż przewidziane ( zwiększy się prędkość rozchodzenia strugi i zasięg jej czoła-może dotrzeć do ścianek) wtedy zapłon występuje wcześniej, teraz weź pod uwage że tłok jest jeszcze w drodze do góry i to wszystko dopręża, prędkość narastania ciśnienia będzie powodować twardą pracę silnika, i jeśli za dużo przyśpieszysz to raczej jego parametry się nie polepszą tylko pogorszą, a wątpie żeby ktoś miał możliwość ich sprawdzenia, takie mówienie że lepiej idzie pod nogą jakoś do mnie nie przemawia ;) a jeszcze dodam, że i temp. w komorze nie jest zbyt wysoka, więc i czas wystąpienia pierwszych ognisk samozapłonu się wydłuża, więc raczej nie ma to sensu -to nie Common Rail tylko zwykła rzędowa pompa wtryskowa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Po to wtrysk jest wcześniej by w odpowiednim momencie wybuch paliwa dostarczył ciśnienia i przepchał tłok w dół. Uwzględnia to czas potrzebny na zapalenie mieszanki, ruch silnika i inne opóźnienia. Zbyt wczesny wtrysk paliwa podnosi temperaturę wewnątrz cylindra, mocniej obciąża układ korbowy, zmniejsza moment na niskich obrotach silnika, w niektórym zakresie obrotów zwiększa zużycie paliwa. Krótko mówiąc mija się to z celem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to kup se c-360 z silnikiem zetora 7211 . Ja mam swoją c-360 z tym silnikiem i jest git malina chodzi jak zegarek a mocy nie brakuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stg    21

Slinik zetora 7211 ma 62,5 kn, a jak ze spalaniem? Ziemie są cięższe i lżejsze 3-6kl. więc jeden korpus trzeba by odkręcić do orki na 3 kl.(glinie). Mam dylemat ponieważ 3p jest oszczędniejszy pod względem paliwa, a jeśli paliwo jest po 5 zł to jest na czym oszczędzać. Czy 3 p wykona tą sama robotę co c 360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jeden czort czy c-360 czy 3p bo to prawie to samo ale i tak ja tam wole swoją c-360 z silnikiem zetora spali napewno troszke więcej jak zwykła nie liczyłem ale żeby taki smok na paliwo był to nie powiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie zaoszczędzisz wiele na paliwie przy orce na różnych rodzajach ziemi. 3-p będziesz co chwila schodził do dwójki a 60-ka mało kiedy, zrobi robotę w krótszym czasie. I mimo że na godzinę spalanie wyjdzie większe to na areał już nie będzie różnicy. Bo 60-ka skończy robotę, tu pójdziesz na piwo a 3-p będzie dalej pierdziało swoimi trzema garcami w polu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

prawda. na 3p oszczednosc wychodzi w koszeniu czy w transporcie w ciekiej pracy niestety plecy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

jakbym mógł jeszcze dorzucić, moim zdaniem 3p to taki trochę składak, przecież ten silnik ma inną charakterystykę niż zwykły, a przełożenia zostały nieruszane, do każdego silnika dobiera się odpowiednio przełożenia i dlatego ten silnik się może sprawdzić w MF'ie 255 ale nie w skrzyni i moście 360, jako ciekawostkę dodam, że dla 255/3512 spalanie, moc i moment jest podawane takie samo jak dla 360 3p, z czego można wnioskować, że jest mierzone na hamowni silnikowej, a nie podwoziowej (bo przełożenia w skrzyni i moście są zupełnie inne więc powinny być różnice w spalaniu i Mo na kołach), więc spalanie po przeniesieniu tych kW na koła zupełnie się zmieni, dodatkowo, w ciągniku nie tak ważna jest moc a moment obr., i jeszcze jako gwoździa dorzucę, że dla 255/3512 (silnik ten co w 3p) spalanie przy mocy znamionowej na WOM'ie jest podawane 270g/kWh czyli wyższe niż w zwykłej 360,

ogólny wniosek: tak jak @seweryn20 napisał, w orce czy innych ciężkich pracach, nie mówiąc o lesie 3p zostaje i nawet spalaniem nie podskoczy, a mówienie że komuś na cały dzień orki idzie mniej niż w zwykłej, to albo orze na 15cm albo na 2 skiby i na mniejszym areale :D

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

Czemu piszecie ze 3p musi byc wyżej krecony jak max moment obrotowy ma juz od 1300 obr... a zwykła od 1500 fakt ma mniejszy ale jest elastyczny oczywiscie z adekwatnym obciążeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie musi być "wyżej kręcony" Ale żeby to jakoś jechało butują go na 2200 i więcej. Trzy garki nie pomagają ciągnąc na niskich obrotach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szaman1    159

Jak będziesz perkola mulił ma niskich obrotach to wał je...nie. 3p jest lepszy do prac lekkich typu przewracanie siana. Jeżeli będzie dostawał ostro w pi...de to lubi uszczelkę wypluć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj