Skocz do zawartości

Polecane posty

maxiben    14

kolege @ jurmiczek dosc poznalem wiec dalej przekonuje sie ze nie warto brac powaznie wszystkich jego opini aczkolwiek zabronic pisania mu nie moge

kolezanko @iwonka zeby wyzywic obojetnie ile trzody nie trzeba miec ha bo oplacalnosc liczy sie na podstawie kosztow paszy i innych skadowych do wyprodukowania prosiaka czu tucznika wiec nie wazne czy masz zboze wlasne czy z zakupu ale to jest najmniejszy problem gorsza jest biurokracja czyli zagospodarowywanie odchodow pozwolenia na budowe chlewni zbiornikow oraz weterynaria

ale ja wiem jedno na pewno ze bez wiekszej skali i robienia tego jak najbardziej profesjonalnie oplacalnosci nie bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurmiczek    11

Nie wiem co o to można pomysleć?!Dlaczego tobie ma się opłacać a jej nie?piszesz jakbyś wszystkie rozumy pozjadał a z czytając twoje posty widać że jesteś ignorant jak nikt.Piszesz o wczasach i słońcu tureckim jak wszędzie jest go pełno o tej porze roku. Ja na twoim miejscu wstydziłbym się coś takiego pisać.Dużo mnie różni od ciebie bo ciebie duma rozpiera z tego co mnie zawstydza.

 

Nie wiem co o tobie można pomysleć?!Dlaczego tobie ma się opłacać a jej nie?piszesz jakbyś wszystkie rozumy pozjadał a z czytając twoje posty widać że jesteś ignorant jak nikt.Piszesz o wczasach i słońcu tureckim jak wszędzie jest go pełno o tej porze roku. Ja na twoim miejscu wstydziłbym się coś takiego pisać.Dużo mnie różni od ciebie bo ciebie duma rozpiera z tego co mnie zawstydza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

czytaj ze zrozumieniem nigdzie nie napisalem ze kolezance nie bedzie sie oplacac a mi tak za to doskonale pamietam twoj perfidny post ze nie mozna sie bardziej znizyc niz hodujac swinie wiec dalej nie rozumiem co ty tu robisz jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to sobie daruj choc nie zabraniam

co do mojego urlopu nic ci do tego tez jedz wypocznij jezeli masz od czego zazywaj slonca gdziekolwiek chcesz i nie wstydz sie bo widac jakies wychodza od ciebie kompleksy daj moze tate do komputera to moze sprowadzimy cie na ziemie

zadna duma mnie nie rozpiera bo ja niczego nie robie na pokaz tylko dla mojej rodziny i dobrego standartu zycia i mam nadzieje to miec wlasnie z hodowli swin czego nie potrafisz zrozumiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maxiben    14

nie nazywam sie profesjonalista tyko staram sie prowadzic hodowle czy cale gospodarstwo jak najbardziej profesjonalnie oraz wyznaje zasady "zeby wyjac trzeba wlozyc " a czytajac czy sluchajac ludzi czesto wnioskuje ze kazdy chcialby duzo miec lekkim kosztem po drugie "wiedza chec praca " aby wyniki byly maksymalne to trzeba zdobywac nieustannie wiedze dogladac nigdy nie odpuszczac wszystkon musi byc na czas a to jest trudne oraz checi do pracy tak wiec staram sie to wszystko robic ale nie zawsze wychodzi komputery i roboty tez sie myla

czuje ze w tym temacie mam kilku oponentow ale mi nie chodzi mi kto jest lepszy wiekszy tylko o pokazanie i zdobywania kolejnych doswiadczen by oplacalnosc z hodowli swin byla jak najwieksza tak aby godnie rodzina mogla zyc bo ja do pracy za 2 tys nie chce isc tym bardziej z moim charakterem

gospodarstwo prowadze samodzielnie bo ojciec juz nie zyje 16 lat zaczynalem od 10 loch i z nich zylem jako jeszcze kawaler powiekszylem do 20 po zalozeniu rodziny dobudowalem chlewnie i mialem loch 40 i caly czas swinie byly glownym zrodlem inwestowania i zycia od zeszlego roku kolejny raz przebydowalem i dobudowalem chlewnie na 80 loch i to uwazam profesjonalnie bo doradzalem sie fachowcow z holandi i niemiec i zeby nie bylo ze polacy sa tepi tylko zadnej firmy tak doradzajacej nie spotkalem a mnie nie stac na kupowanie byle czego bo jestem za biedny by robic dwa razy tym tanim sie juz najadlem bo ile przez to stracilem nie chce myslec np kilkuletnie porodowki leza na zlomie tania wentylacja gorsze przyrosty wieksze zuzycie paszy choroby i smrod pytam kto to liczy? a w efekcie koncowym to te niuanse oraz oczywiscie wg mnie najwazniejsze 4 punkty w nowoczesnej hodowli genetyka ,zywienie ,zdrowotnosc dobrostan oraz tez bardzo wazna dokadnie na biezaco prowadzona dokumentacja maja ogromne przelozenie na oplacalnosc jest potencjal trzeba go umiec wykorzystac

pozdrawiam i zapraszam do rzeczowej dyskusji

  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

To ile jest zarobku na sztuce w tej nowoczesności? Bo jak 50 zł to ja bym nie wyżył ze świń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Ja u siebie sezon liczę od 20 sierpnia do 20 sierpnia, bo to już po żniwach i wiadono co i jak. W tym sezonie za zboże i ziemniaki miałbym x zł, za swinie co sprzedałem i jeszcze sprzedam do 20 sierpnia jak cena nie spadnie będę miał xy zł minus wysłodki, koncentrat, czyszczenie,odrobaczanie, zapłodnienie (nic nie zachorowało, ani zdechło). Różnicę między pieniądze za świnie a zboże i ziemniaki podzielić na ilość sprzedanych świń będę miał 153zł 24gr zysku na sztuce+obornik na pole. Karmienie starodawnie ziemniak, wysłodki, śruta, koncentrat dla zapachu, siano, trawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wozak    2

Czyli kloega rolnik 1973,karmi na mokro jak to się mówi,mozliwe że i może jakoś na tym wychodzisz ale ile ta świnia u Ciebie rosnie po odstawieniu od maciory,kiedyś też chodowlą świń zajmowałam się obecnie już nie bo konentraty i te wszystkie dodatki weterynarz inne rzeczy które nakładają się z chodowlą poszły w górę,przy dużej ilości napewno coś zostanie ale przy małej dokłada się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz82r96    4

A gdzie koszt paliwa, nawozów, oprysków, amortyzacji maszyn? Jeżeli liczysz dochód z całego gospodarstwa, to powinieneś to policzyć. Ale i tak to nie będzie twój dochód ze świń, tylko z gospodarstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Jakbym świń nie trzymał to bym miał kupę pieniędzy mniej niż bym sprzedał zboże, o ile by kto je kupił, a świnia to pewny zbyt. Ja do świni paliwa nie dokładam, jedynie na wywóz do rzeźni ale to naparstek w porównaniu do uprawy pola. A w polu tak i tak trzeba robić. A tak mam więcej grosza, wolę u siebie 2godz dziennie przy świniach niż po budowach po 12 godz. Mi się opłaca, a Wy nie musicie trzymać, będą droższe jak będzie mniej. Kiedyś jak kartofle wymokły i dawałem na sucho to w kwietniu zboża zabrakło i trzeba było kupować to i zarobku nie było żadnego. Ostatnio rosły 7 miesięcy od urodzenia do 135kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    88

za długo.

Ja jak kupie prosieta takie 25kg to 4mc i 140-160kg.

Max dawka provitu i mieszanka jęczmienno z pszenzytem.

7mc to na ziemniakach się chowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PeterG14    114

No a o czym kolega @rolnik1973 mówi ? Właśnie o żywieniu ziemniakami i wysłodkami. Swoją drogą podobnie karmię świnie bo ja jadę na ekologiczne tak dodatkowo oprócz hodowli bydła i nie powiem coś z tego zostaje - czyli jak by nie było jakaś opłacalność to jest :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

za długo.

Ja jak kupie prosieta takie 25kg to 4mc i 140-160kg.

Max dawka provitu i mieszanka jęczmienno z pszenzytem.

7mc to na ziemniakach się chowa.

 

To średni przyrost dzienny 1 kg. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Kulawa Koza dajesz maksymalną dawkę prowitu, ja tak od wagi 40kg jak już zaczną dobrze żreć to dostają 1-2% koncentratu dla zapachu, Ty zużyjesz np. 15 worki ja 2 i tu mam oszczędność a raptem 1.5 miecha dlużej tylko rosną bo bo do 25kg też te prawie 2miesiące trzeba liczyć co nie karmisz, ale musisz za nie zapłacić więcej niż locha zje + prestarter na dodatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    265

Ja daję max dawki premiksów + soi i jeszcze dodatkowo dokładam z 10%, łącznie będzie to jakieś 18%

Heh raptem 1,5 dłużej, a ile ci zboża zjedzą przez te półtora miesiąca?? Napewno przez ten okres zjedzą zboża o większej wartości niż gdybyś dawał normalne dawki koncentratów. Nie mówiąc już o tym że blokują miejsca na chlewni, zużywasz prąd który idzie na wentylację wytwarzanie paszy, wode itp no i jeszcze dochodzi twoja praca gdzie mógłbyś półtora miesiąca krócej pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wozak    2

Kolega karmi ekologicznie ziemniaki wysłodki trawa siano, ale kiedyś na stare lata odczuje tą ciężką pracę,każdy z nas jest obecnie młody i nie myśli co będzie kiedyś,Ja mam naście ale stawy już dają o sobie znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To wychodzi na to, że karmi je ekstensywnie, ciekawi mnie jak na tym wychodzi.

Piszesz, że masz naście, ale czego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wozak    2

A lat,kobiecie nie wypada piasać o wieku,co do chodowli świń to już niestety tym się nie zajmuję ale bardzo lubiłam tą pracę zwłaszcza jak maciora miała się prosić,miałam weterynarza który instruował mnie przez telefon jak był problem przy proszeniu,super sprawa.

 

Lubiłam jak już, a nie lubiałam, to w końcu Jesteś mężczyzną czy kobietą? :P

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

U mnie zboża idzie 1/3 tego co by karmił normalnie, reszta paszy do zamienniki i mogą i 2 miesiące dłużej rosnąć to obornika więcej będzie a koszta i tak niższe są. 1.5 szufelki takiej żółtej sano wysłodków granulowanych jak napuchnie daje więcej paszy niż 20 litrowe wiadro śruty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro objętość się liczy a nie zawartość j to czemu nie jesz waty cukrowej tylko schabowego z ziemniakami? Geniusz ekonomi coś a'la JE Vincent R.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wozak    2

Piszę na profilu męże,jestem kobietą mam na imię Anka ,to teraz każdego błąd w pisaniu też mam wytykać,czytałam zasady tego forum że tak można robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    88

To wychodzi na to, że karmi je ekstensywnie, ciekawi mnie jak na tym wychodzi.

Piszesz, że masz naście, ale czego.

Krzysztofie.

Już nie wychodzę , to było dawno.

Teraz już jest to nie opłacalne.

Aby świnia od prosiaka z wagi 25-28kg doszła do 140-160kg w 4mc,musi być spełnione kilka warunków ...temat rzeka.

Chowałem swinie, i coś wiem na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    85

U mnie zboża idzie 1/3 tego co by karmił normalnie, reszta paszy do zamienniki i mogą i 2 miesiące dłużej rosnąć to obornika więcej będzie a koszta i tak niższe są. 1.5 szufelki takiej żółtej sano wysłodków granulowanych jak napuchnie daje więcej paszy niż 20 litrowe wiadro śruty.

 

hehe :)

 

odnośnie tematu. opłaca się wszystko, świnie też. ale tak jak @maxiben napisał kilka postów wcześniej, wszystko musi iść w kierunku profeski/zawodostwa. liczyć wszystko, kalkulować, ciąć koszty tam gdzie się da. mnie też nie stać na tanie rozwiązania. czy to żywiec, ziemniaki czy zboża. po prostu się nie opłaca.

jak to sie mówi 'tanie to psy mięso jedzą...'.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×