Marco007

Papierowy filtr powietrza URSUS 1014

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Marco007    3

Jak w temacie. Zamierzam zamontować u siebie taki filtr powietrza od ciężarówki Star. I tu moja pytanie czy ktoś już robił takie przeróbki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

ale w starach były filtry takie jak w SW-400, czyli W bizonach.. ;) i gdzie ty go zamontujesz?? bo pod maskę na pewno się nie zmieści... zamontuj lepiej filtr od 1224... i bedzie ok...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco007    3

No jeśli o to chodzi to nie będzie problemu. No nic pod koniec tygodnia może wstawię jakieś zdjęcia jak już go zamontuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco007    3

Oryginalny filtr powietrza jaki był montowany w ursusach nie "czyścił" idealnie powietrza. Papierowy będzie pod tym względem na pewno lepszy ale pewnie trzeba będzie go częściej czyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Zaraz zaraz Star 200 miał mokry filtr z miską , ale w starze nie masz tego chwytu pyłu a w 1224 czy innych jest on nie zastąpiony .

Jak robię obsługę rano to zawsze tam pół tej plastikowej miski jest piachu , więc jak nie ma tego chwytu to ten piach to idzie na filtr .

Uważam jak i przedmówcy że tylko oryginalny filtr jest okey oczywiście ma być dedykowany .

Ten mały do 385 i 912 .

Ten średni do 1224 1014 etc,

A ten wielki do 1604 czy 1614.

Ku przestrodze powiem że mój brachol ma 1204 i miał jeszcze ten filtr suchy z tymi cyklonami i zapomniał wymieniać i czyścić i motor diabli wzieli po remoncie kazałem mu kupić ten oryginalny mokry trochę mrauczał bo on tani nie jest ale zero problemów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

za parę stówek można kupić używkę do każdego rodzaju na Allegro... kupowałem do 914 turbo kiedys to dałem chyba 400 zł... i tylko musiałm wkłady wymienić... bo tylko to sie w nich zużywa... ;) i są mniej obsługowe niż suche, bo suche trzeba przedmuchiwać itp.. a oryginalny wystarczy pilnowac cyklonu... a jak ciągnik pracuje w duzym zapyleniu to proponuję cyklon dać wyżej nad maskę... czym wyżej tym mniej pyłu...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco007    3

W rurze która idzie od filtra z oczyszczonym powietrzem jest zawsze osad na ściankach więc spróbuję suchego jeśli nie zda egzaminu to zawsze można powrócić do oryginału ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

bo trzeba pilnować ilości oleju w misce, i wymieniać wkłady ( te siano) regularnie no i pilnowac połączeń czy opaski są dobrze poskręcanie, przewody całe... itp... ;) wtedy nie ma prawa być osadu...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

ostatecznie jak komuś zależy może się pobawić filtrem z dwoma wkładami od MTZ952.3. Wielkością podejdzie wg mnie.

Ja jednak mimo że mam Z10145 pozostaję na filtrze oryginalnym, pamiętać aby olej w misce wymienić razem z olejem w silniku bez względu czy jest brudny czy nie, poza tym kontrola raz w trakcie wymiany czy jest olej i czy nie ma dużo osadu. Oczywiście jak FINN mówi - o sianko też trzeba zadbać i będzie chodzić silniczke wieki.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco007    3

Filtr będzie ze stara 1142 Turbo. Poza tym ten filtr ma czujnik podciśnieniowy i jak będzie mu brakowało powietrza to zaświeci się kontrolka. Coś takiego jak w Bizonie. Oczywiście cyklon też pozostanie bo tam też zawsze coś się zbiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konvaro    4

Mógłby mi ktoś powiedzieć jaka średnicę ma ten maly filtr a jaka ten średni. Mam ursusa 914 turbo i chyba mam ten zwykły filtr od czwórki bez turbo. Dużo to zmienia ze jest mniejszy filtr niż powinien?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

Such filtr jest zawsze lepszy niż mokry, dla bezpieczeństwa Suchy z podwójnym wkładem. Najlepiej Cyklon wstępnego oczyszczania potem Suchy z podwójnym wkładem i jak u kolegi te rurkę podłączyć do iniektora, żeby wyciągał zanieczyszczenia. Z takim konfigurowanym filtrze nie trzeba zaglądać chyba ze się "zapali" kontrolka podciśnienia. Przy suchych filtrach nie ma obawy, że silnik załatwimy! (jak któryś z kolegów pisał) chyba, że układ nieszczelny. Przy zapchanym filtrze ciągnik nie będzie miał mocy i będzie kopcił, przy wolno ssących silnikach (bogata dawka Paliwa w stosunku do powietrza), ale się nie uszkodzi, wystarczy wymienić wkład lub wyczyścić i dalej w pole. Przy czyszczeniu nie ubabrzecie się tak jak przy olejowym. Gdzie się dużo kurzy tylko suchy zda egzamin a silnik będzie się cieszył.

Natomiast Mokry olejowy wystarcz jeden dzień przy dużym kurzu pracować i może się przepełnić i bez sygnału ostrzegawczego kurz pójdzie do silnika i remont.

Poza tym przy dużym zapyleniu filtr olejowy nie zdąży chwytać drobnych cząstek, spróbujcie za filtrem olejowym wsadzić filtr suchy i po jednym dniu pracy w kurzy będzie filtr suczy zabrudzony. Filtry mokre nigdy nie wyczyszcza tak jak suche. Dlatego w ursusach średnio robi się remont co 3000 lub 4000 MTG.

Opory powietrza są niższe lub takie same zależy od dobranego filtra, przy mokrym opór wynika z przewężenia rury po to żeby wprowadzić cząstki do odpowiedniej prędkości, żeby przy zmianie kierunku wbijały się w olej (żeby olej je dobrze wychwytywał). Dlatego nie wolno oryginalnego filtra zmienić na większy olejowy np. do 385 z 1224 lub większe, bo się zmieni Prędkość przelotu Powietrza a co za tym idzie gorsze czyszczenie.

Przy suchym nie ma takiego problemu byle nie za mały chyba, że przy cyklonach. dlatego jak najbardziej polecam suche Filtry jak chcecie zrobić 10tys i więcej MTG.

Jeżeli ciągnik pracuje w małych zapyleniach, nie warto zmieniać ze względu na koszty samej wymiany. A niektórzy z was jak ktoś już pisał zmieniają olej w filtrze, razem z olejem silnikowym, jeżeli to starczy? To naprawdę te ciągniki pracują w niewielkich zapyleniach i wtedy jest ok. u mnie raz się zdarzyło przy siewie w Maju, że rano wyczyściłem olej zmieniłem, bo wiedziałem że jadę w kurz, a wieczorem olej jak tawot to gdzie do wymiany oleju bez czyszczenia a silnik następnego dnia zaczął brać olej i dymić na niebiesko i remont. Przy suchym nie stałoby się to!

post-167070-0-72182000-1447168660_thumb.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

A tak to wygląda po zamontowaniu

 

Ta rurkę podłącz do iniektora, jeżeli taki masz albo zrób mały pojemnik pod nim i zamknij szczelnie. Pojemnik jest po to, żeby zbierał zanieczyszczenia i co jakiś czas opróżniaj go. Jeżeli jeździsz z otwartą ta rurką spada prędkość w Cyklonie wstępnym i słabiej będzie wychwytywał zanieczyszczenia, a filtr główny szybciej będzie się zanieczyszczał. Jak to zrobisz będziesz miał lepsza wydajność tego Filtra: Dwa cyklony i filtr główny. Pierwszy Cyklon wstępny ten niebieski drugi w samym filtrze z Pojemnikiem od tej rurki lub z iniektorem i filtr główny. Tak sprawność teko filtra będzie dużo większa i wtedy można co 100 lub więcej Mtg do niego zaglądać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulo9999    2

Witam,

Kupiłem ursusa 1014 i chcę wymienić filtr powietrza, ponieważ jest za mały. Problem jest taki, że  nigdzie w internecie nic nie mogę znaleźć. Czy ktoś może podać jakieś namiary? Z góry dzięki.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj