Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Marco007

Papierowy filtr powietrza URSUS 1014

Polecane posty

Marco007    0

Jak w temacie. Zamierzam zamontować u siebie taki filtr powietrza od ciężarówki Star. I tu moja pytanie czy ktoś już robił takie przeróbki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

ale w starach były filtry takie jak w SW-400, czyli W bizonach.. ;) i gdzie ty go zamontujesz?? bo pod maskę na pewno się nie zmieści... zamontuj lepiej filtr od 1224... i bedzie ok...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Marco007    0

No jeśli o to chodzi to nie będzie problemu. No nic pod koniec tygodnia może wstawię jakieś zdjęcia jak już go zamontuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco007    0

Oryginalny filtr powietrza jaki był montowany w ursusach nie "czyścił" idealnie powietrza. Papierowy będzie pod tym względem na pewno lepszy ale pewnie trzeba będzie go częściej czyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Zaraz zaraz Star 200 miał mokry filtr z miską , ale w starze nie masz tego chwytu pyłu a w 1224 czy innych jest on nie zastąpiony .

Jak robię obsługę rano to zawsze tam pół tej plastikowej miski jest piachu , więc jak nie ma tego chwytu to ten piach to idzie na filtr .

Uważam jak i przedmówcy że tylko oryginalny filtr jest okey oczywiście ma być dedykowany .

Ten mały do 385 i 912 .

Ten średni do 1224 1014 etc,

A ten wielki do 1604 czy 1614.

Ku przestrodze powiem że mój brachol ma 1204 i miał jeszcze ten filtr suchy z tymi cyklonami i zapomniał wymieniać i czyścić i motor diabli wzieli po remoncie kazałem mu kupić ten oryginalny mokry trochę mrauczał bo on tani nie jest ale zero problemów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

za parę stówek można kupić używkę do każdego rodzaju na Allegro... kupowałem do 914 turbo kiedys to dałem chyba 400 zł... i tylko musiałm wkłady wymienić... bo tylko to sie w nich zużywa... ;) i są mniej obsługowe niż suche, bo suche trzeba przedmuchiwać itp.. a oryginalny wystarczy pilnowac cyklonu... a jak ciągnik pracuje w duzym zapyleniu to proponuję cyklon dać wyżej nad maskę... czym wyżej tym mniej pyłu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco007    0

W rurze która idzie od filtra z oczyszczonym powietrzem jest zawsze osad na ściankach więc spróbuję suchego jeśli nie zda egzaminu to zawsze można powrócić do oryginału ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

bo trzeba pilnować ilości oleju w misce, i wymieniać wkłady ( te siano) regularnie no i pilnowac połączeń czy opaski są dobrze poskręcanie, przewody całe... itp... ;) wtedy nie ma prawa być osadu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

ostatecznie jak komuś zależy może się pobawić filtrem z dwoma wkładami od MTZ952.3. Wielkością podejdzie wg mnie.

Ja jednak mimo że mam Z10145 pozostaję na filtrze oryginalnym, pamiętać aby olej w misce wymienić razem z olejem w silniku bez względu czy jest brudny czy nie, poza tym kontrola raz w trakcie wymiany czy jest olej i czy nie ma dużo osadu. Oczywiście jak FINN mówi - o sianko też trzeba zadbać i będzie chodzić silniczke wieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco007    0

Filtr będzie ze stara 1142 Turbo. Poza tym ten filtr ma czujnik podciśnieniowy i jak będzie mu brakowało powietrza to zaświeci się kontrolka. Coś takiego jak w Bizonie. Oczywiście cyklon też pozostanie bo tam też zawsze coś się zbiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konvaro    0

Mógłby mi ktoś powiedzieć jaka średnicę ma ten maly filtr a jaka ten średni. Mam ursusa 914 turbo i chyba mam ten zwykły filtr od czwórki bez turbo. Dużo to zmienia ze jest mniejszy filtr niż powinien?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

Such filtr jest zawsze lepszy niż mokry, dla bezpieczeństwa Suchy z podwójnym wkładem. Najlepiej Cyklon wstępnego oczyszczania potem Suchy z podwójnym wkładem i jak u kolegi te rurkę podłączyć do iniektora, żeby wyciągał zanieczyszczenia. Z takim konfigurowanym filtrze nie trzeba zaglądać chyba ze się "zapali" kontrolka podciśnienia. Przy suchych filtrach nie ma obawy, że silnik załatwimy! (jak któryś z kolegów pisał) chyba, że układ nieszczelny. Przy zapchanym filtrze ciągnik nie będzie miał mocy i będzie kopcił, przy wolno ssących silnikach (bogata dawka Paliwa w stosunku do powietrza), ale się nie uszkodzi, wystarczy wymienić wkład lub wyczyścić i dalej w pole. Przy czyszczeniu nie ubabrzecie się tak jak przy olejowym. Gdzie się dużo kurzy tylko suchy zda egzamin a silnik będzie się cieszył.

Natomiast Mokry olejowy wystarcz jeden dzień przy dużym kurzu pracować i może się przepełnić i bez sygnału ostrzegawczego kurz pójdzie do silnika i remont.

Poza tym przy dużym zapyleniu filtr olejowy nie zdąży chwytać drobnych cząstek, spróbujcie za filtrem olejowym wsadzić filtr suchy i po jednym dniu pracy w kurzy będzie filtr suczy zabrudzony. Filtry mokre nigdy nie wyczyszcza tak jak suche. Dlatego w ursusach średnio robi się remont co 3000 lub 4000 MTG.

Opory powietrza są niższe lub takie same zależy od dobranego filtra, przy mokrym opór wynika z przewężenia rury po to żeby wprowadzić cząstki do odpowiedniej prędkości, żeby przy zmianie kierunku wbijały się w olej (żeby olej je dobrze wychwytywał). Dlatego nie wolno oryginalnego filtra zmienić na większy olejowy np. do 385 z 1224 lub większe, bo się zmieni Prędkość przelotu Powietrza a co za tym idzie gorsze czyszczenie.

Przy suchym nie ma takiego problemu byle nie za mały chyba, że przy cyklonach. dlatego jak najbardziej polecam suche Filtry jak chcecie zrobić 10tys i więcej MTG.

Jeżeli ciągnik pracuje w małych zapyleniach, nie warto zmieniać ze względu na koszty samej wymiany. A niektórzy z was jak ktoś już pisał zmieniają olej w filtrze, razem z olejem silnikowym, jeżeli to starczy? To naprawdę te ciągniki pracują w niewielkich zapyleniach i wtedy jest ok. u mnie raz się zdarzyło przy siewie w Maju, że rano wyczyściłem olej zmieniłem, bo wiedziałem że jadę w kurz, a wieczorem olej jak tawot to gdzie do wymiany oleju bez czyszczenia a silnik następnego dnia zaczął brać olej i dymić na niebiesko i remont. Przy suchym nie stałoby się to!

post-167070-0-72182000-1447168660_thumb.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

A tak to wygląda po zamontowaniu

 

Ta rurkę podłącz do iniektora, jeżeli taki masz albo zrób mały pojemnik pod nim i zamknij szczelnie. Pojemnik jest po to, żeby zbierał zanieczyszczenia i co jakiś czas opróżniaj go. Jeżeli jeździsz z otwartą ta rurką spada prędkość w Cyklonie wstępnym i słabiej będzie wychwytywał zanieczyszczenia, a filtr główny szybciej będzie się zanieczyszczał. Jak to zrobisz będziesz miał lepsza wydajność tego Filtra: Dwa cyklony i filtr główny. Pierwszy Cyklon wstępny ten niebieski drugi w samym filtrze z Pojemnikiem od tej rurki lub z iniektorem i filtr główny. Tak sprawność teko filtra będzie dużo większa i wtedy można co 100 lub więcej Mtg do niego zaglądać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez pjanowiak
      Czy ktoś z posiadaczy Valtry A83 ma często zabrudzony filtr powietrza sadzą ?
      Przy 370 mth pracy czyściłem filtr 2 razy , w końcu kupiłem nowy . Czy ktopś ma podobne doświadczenia?
    • Przez pawells1994
      Witam, 
      Czy posiada ktoś instrukcję obsługi do Ursusa c 362 ?
      Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem tego rzadkiego egzemplarza i poszukuję paru rzeczy odnośnie budowy tego ciągnika. Gdyby ktoś posiadał  tą instrukcję bardzo proszę o wysłanie na e-mail za co z góry bardzo dziękuję/   dabkos1994@wp.pl
      Pozdrawiam
×