Skocz do zawartości
luk21

Czujnik kąta skrętu Fendt Farmer 312LSA

Polecane posty

luk21    0

Witam.

Proszę o pomoc, czy ktoś z forumowiczów orientuje się jak sprawdzić czujnik kąta skrętu w ciągniku Fendt Farmer 312 lsa z 1991r.-czy wogóle jest sprawny.

Problem tkwi w tym , że nie działa przedni napęd po załączeniu go pokrętłem -na pierwszej pozycji, na drugiej i kolejnych- działa.

Czujnik wygląda jak metalowy papieros, jest umieszczony w osi przy lewym przednim kole schowany pod takim metalowym korkiem na klucz 22.

Sprawdziłem połączenia we wszystkich kostkach od czujnika do elektronicznego boxu-są ok. Do czujnika dochodzą 3 przewody "+" , "-" 12V i wyjście sygnału na pin7 w eboxie-ciągłość przewodów sprawdzona. Sprawny jest także sam przełącznik (pokrętło) 5-cio pozycyjne do załączania przedniego napędu i blokady.

Sam czujnik też był wyjmowany i sprawdzany w ten sposób, że przed niego wstawiano i usuwano kawał metalu-bez rezultatu.

Kupiłbym nowy ale chciałbym jednak mieć 100% pewność, bo to jakieś 800 zł :(

Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FENDAGRO    3

TEN CZUJNIK MA ZA ZADANIE ROZŁĄCZENIE PRZEDNIEGO NAPĘDU PRZY SKRĘCIE 45ST. MUSISZ ZROBIĆ MOSTEK NA DOJSCIU DO CZUJNIKA, CZUJNIK DZIAŁA NA DWOCH OBWODACH MUSIAŁBYM JESZCZE POSZPERAC W DOKUMENTCJI ALE IDZIE TO ZROBIC. KOSZT TEGO CZUJNIKA HALLA TO 780ZŁ ... ZADZ. NA 516260744 JUTRO W DZIEŃ TO CI PODPOWIEM BO ROBIĘ NAPRAWY FENDT, MASSEY, RENAULT, CLAAS, CASE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

Ja mAm ten sam problem, ale obstawiam zielona płytkę w kabinie, bo blokadę rozpina. 312 /2 farmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luk21    0

TEN CZUJNIK MA ZA ZADANIE ROZŁĄCZENIE PRZEDNIEGO NAPĘDU PRZY SKRĘCIE 45ST. MUSISZ ZROBIĆ MOSTEK NA DOJSCIU DO CZUJNIKA, CZUJNIK DZIAŁA NA DWOCH OBWODACH MUSIAŁBYM JESZCZE POSZPERAC W DOKUMENTCJI ALE IDZIE TO ZROBIC. KOSZT TEGO CZUJNIKA HALLA TO 780ZŁ ... ZADZ. NA 516260744 JUTRO W DZIEŃ TO CI PODPOWIEM BO ROBIĘ NAPRAWY FENDT, MASSEY, RENAULT, CLAAS, CASE

 

Dzięki za sms-a, tylko nie bardzo rozumiem o co tam chodzi.Coś mi się zdaje , że bez podmiany czujnika na dobry to tego nie sprawdzę, bo jak tam elektronika podpiera się częstotliwością to bez odpowiedniej aparatury ani rusz.

Na razie przemierzyłem mój czujnik omomierzem i ma pomiędzy 1 a 2 -4,73 kom, 1 a 3-36,1 om, 2 a 3-4,77 kom

Edytowano przez luk21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk21    0

Witam wszystkich zainteresowanych. Trochę to trwało, ale dowiedziałem się, że są 2 bardzo podobne czujniki, jeden z płaską wtyczką - tu link http://www.agropomoc.pl/Prod,31073,Czujnik_-_sensor.html , drugi z wtyczką o kształcie jakby owalnym -tu link http://www.agropomoc.pl/Prod,32327,Czujnik_indukcyjny.html ,gabaryty zewnętrzne identyczne.

Ten z płaską wtyczką widziałem w nowszym ciągniku i w osi są umieszczone 2 czujniki, jeden od zał/wył napędu, drugi od blokady.

Do czujników dochodzą 4 przewody (+), (-), (2x wyj. sygnału). W sprawnym czujniku z płaską wtyczką (poza ciągnikiem) sygnały to: około 0,8V gdy przed czujnikiem nie ma metalu i 0V gdy jest metal. Jak to wygląda na ciągniku, z podpiętą instalacją tego nie wiem.

W moim zaś ciągniku jest ten drugi czujnik z tą jakby owalną wtyczką i steruje tylko napędem. Z informacji które udało mi się zdobyć to sygnał wychodzący z czujnika to połowa napięcia zasilającego czyli od 4,8-6,8V na wyprostowanych kołach (przed czujnikiem nie ma metalu) i około 0,1V gdy koła są skręcone >25 stopni ( tu pomiar na ciągniku z podpiętą instalacją).

Ponadto konstrukcja czujnika to nic innego jak wyłącznik , który zasila przewód sygnałowy plusem poprzez opornik 4,7 kOhm.

Tak więc wystarczy zwykły wyłącznik krańcowy odpowiednio umocować, opornik 4,7 kOhm w szereg z (+) połączyć i wszystko działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    101

Podłączę się pod temat...

Czy w fentach Vario też tak macie że (automatyczny) napęd rozłącza się wcześniej przy skręcie w lewo niż w prawo? To samo jest z mechanizmem różnicowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Heniu95
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy z podanych, New Holland t6030 lub Deutz fahr k420 lub Fendt 411 lub Zetor 11441
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych czterech jest najlepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik to byłbym wdzięczny. Jestem otwarty na różne opinie. Ciągnik pracowałby na 40 hektarowym gospodarstwie, jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp .
      Pozdrawiam 
    • Przez Dakota5a
      Witam, jestem nowym użytkownikiem fendta 714, orientuje się ktoś odnośnie używania sprzęgła turbo, kiedy używać, do czego jest przydatne, czy może cały czas na nim jeździć gdyż jak uruchamiam traktor to od razu się załącza. Dziękuję z góry za odpowiedź 
       
    • Przez PATRYW
      Witam serdecznie. Poszukuje odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, które dotyczą Fendta 305 ls 1992r.
      Pierwsze z nich dotyczy tylnego podnośnego. Otóż podnośnik nie opada do samego końca. Nie ma różnicy czy ciągnik jest pod obciążeniem czy nie. Mam siłownik wspomagający który dałem do regeneracji, bo delikatnie się pocił, ale nie przyniosło to rezultatów. We wspomnianym siłowniku jest coś podobnego do odpowietrznika. kiedy go odkręcam wypływa olej i podnośnik opada do samego końca. Po kolejnym podniesieniu jest dalej to samo i podnośnik zatrzymuje się ok 10 cm od pozycji maksymalnego opuszczenia. Co może być tego przyczyną ? 
      Druga sprawa dotyczy obsługi tylnych wyjść hydraulicznych. Mam zamontowany przedni ładowacz czołowy i jest on obsługiwany dźwignia miedzy fotelem a dźwignią podnośnika widoczną na zdjęciu. Jest tylko jedna dźwignia bo wiem ze innych modelach występują dwie. Zastanawiam się w jaki sposób obsługiwać tylne wyjścia? Przy okazji proszę o wyjaśnienie do czego służą pokrętła (żółte i niebieskie widoczne na zdjęciach)
      Pozdrawiam

    • Przez DamianNoras
      Fendt 308 ci  nie da śię rozłączyć wałka odbioru mocy
    • Przez gatrem
      Witam.
      Mam problem w MF 6160 ponieważ świeci się czujnik niskiego ciśnienia hydraulicznego. 
      Filtry od hydrauliki zostały założone nowe, cała hydraulika działa poprawnie tylko przez ten czujnik zostały wyłączone półbiegi, cały czas świeci się D. 
      Wszystkie wtyczki zostały oczyszczone. Wczoraj wieczorem odpaliłem ciągnik to kontrolka zgasła i było wszystko dobrze, po nocy znowu ten sam cyrk:(

      Czujnik jest taki jak na zdjęciu (chyba że się mylę). Czy do niego ma dochodzić + czy - ? Bo do tej wsuwki dochodzą dwa kable i są ze sobą połączone.  Można go jakoś obejść/zmostkować aby sprawdzić czy wina leży w czujniku czy gdzieś indziej w elektryce? 
      Skoro wszystko inne związane z hydrauliką działa to chyba nie wina pompy? 

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.