Skocz do zawartości
luk21

Czujnik kąta skrętu Fendt Farmer 312LSA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
luk21    0

Witam.

Proszę o pomoc, czy ktoś z forumowiczów orientuje się jak sprawdzić czujnik kąta skrętu w ciągniku Fendt Farmer 312 lsa z 1991r.-czy wogóle jest sprawny.

Problem tkwi w tym , że nie działa przedni napęd po załączeniu go pokrętłem -na pierwszej pozycji, na drugiej i kolejnych- działa.

Czujnik wygląda jak metalowy papieros, jest umieszczony w osi przy lewym przednim kole schowany pod takim metalowym korkiem na klucz 22.

Sprawdziłem połączenia we wszystkich kostkach od czujnika do elektronicznego boxu-są ok. Do czujnika dochodzą 3 przewody "+" , "-" 12V i wyjście sygnału na pin7 w eboxie-ciągłość przewodów sprawdzona. Sprawny jest także sam przełącznik (pokrętło) 5-cio pozycyjne do załączania przedniego napędu i blokady.

Sam czujnik też był wyjmowany i sprawdzany w ten sposób, że przed niego wstawiano i usuwano kawał metalu-bez rezultatu.

Kupiłbym nowy ale chciałbym jednak mieć 100% pewność, bo to jakieś 800 zł :(

Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FENDAGRO    3

TEN CZUJNIK MA ZA ZADANIE ROZŁĄCZENIE PRZEDNIEGO NAPĘDU PRZY SKRĘCIE 45ST. MUSISZ ZROBIĆ MOSTEK NA DOJSCIU DO CZUJNIKA, CZUJNIK DZIAŁA NA DWOCH OBWODACH MUSIAŁBYM JESZCZE POSZPERAC W DOKUMENTCJI ALE IDZIE TO ZROBIC. KOSZT TEGO CZUJNIKA HALLA TO 780ZŁ ... ZADZ. NA 516260744 JUTRO W DZIEŃ TO CI PODPOWIEM BO ROBIĘ NAPRAWY FENDT, MASSEY, RENAULT, CLAAS, CASE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

Ja mAm ten sam problem, ale obstawiam zielona płytkę w kabinie, bo blokadę rozpina. 312 /2 farmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luk21    0

TEN CZUJNIK MA ZA ZADANIE ROZŁĄCZENIE PRZEDNIEGO NAPĘDU PRZY SKRĘCIE 45ST. MUSISZ ZROBIĆ MOSTEK NA DOJSCIU DO CZUJNIKA, CZUJNIK DZIAŁA NA DWOCH OBWODACH MUSIAŁBYM JESZCZE POSZPERAC W DOKUMENTCJI ALE IDZIE TO ZROBIC. KOSZT TEGO CZUJNIKA HALLA TO 780ZŁ ... ZADZ. NA 516260744 JUTRO W DZIEŃ TO CI PODPOWIEM BO ROBIĘ NAPRAWY FENDT, MASSEY, RENAULT, CLAAS, CASE

 

Dzięki za sms-a, tylko nie bardzo rozumiem o co tam chodzi.Coś mi się zdaje , że bez podmiany czujnika na dobry to tego nie sprawdzę, bo jak tam elektronika podpiera się częstotliwością to bez odpowiedniej aparatury ani rusz.

Na razie przemierzyłem mój czujnik omomierzem i ma pomiędzy 1 a 2 -4,73 kom, 1 a 3-36,1 om, 2 a 3-4,77 kom

Edytowano przez luk21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk21    0

Witam wszystkich zainteresowanych. Trochę to trwało, ale dowiedziałem się, że są 2 bardzo podobne czujniki, jeden z płaską wtyczką - tu link http://www.agropomoc.pl/Prod,31073,Czujnik_-_sensor.html , drugi z wtyczką o kształcie jakby owalnym -tu link http://www.agropomoc.pl/Prod,32327,Czujnik_indukcyjny.html ,gabaryty zewnętrzne identyczne.

Ten z płaską wtyczką widziałem w nowszym ciągniku i w osi są umieszczone 2 czujniki, jeden od zał/wył napędu, drugi od blokady.

Do czujników dochodzą 4 przewody (+), (-), (2x wyj. sygnału). W sprawnym czujniku z płaską wtyczką (poza ciągnikiem) sygnały to: około 0,8V gdy przed czujnikiem nie ma metalu i 0V gdy jest metal. Jak to wygląda na ciągniku, z podpiętą instalacją tego nie wiem.

W moim zaś ciągniku jest ten drugi czujnik z tą jakby owalną wtyczką i steruje tylko napędem. Z informacji które udało mi się zdobyć to sygnał wychodzący z czujnika to połowa napięcia zasilającego czyli od 4,8-6,8V na wyprostowanych kołach (przed czujnikiem nie ma metalu) i około 0,1V gdy koła są skręcone >25 stopni ( tu pomiar na ciągniku z podpiętą instalacją).

Ponadto konstrukcja czujnika to nic innego jak wyłącznik , który zasila przewód sygnałowy plusem poprzez opornik 4,7 kOhm.

Tak więc wystarczy zwykły wyłącznik krańcowy odpowiednio umocować, opornik 4,7 kOhm w szereg z (+) połączyć i wszystko działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    101

Podłączę się pod temat...

Czy w fentach Vario też tak macie że (automatyczny) napęd rozłącza się wcześniej przy skręcie w lewo niż w prawo? To samo jest z mechanizmem różnicowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kermit154
      Witam.
       
      Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.
       
      Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.
       
      Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.
       
      Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.
       
      Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.
       
      Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.
       
      Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.
       
      Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.
       
      Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:
       
       
      4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.
       
      oraz
       
      5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora
       
      Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.
       
      Odpowiednio:
       
      4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.
       
      Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.
       
      5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)
       
      Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.
       
      Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?
       
      Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?
       
      Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.
       
      Bardzo proszę o pomoc.
       
      Dziękuję.
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez wojtek2904
      Witam, mam problem w Fent 612 lsa. Od pewnego czasu migają kontrolki od hamulca ręcznego oraz od oleju po przekręceniu kluczyka. Dodatkowo ostatnio pojawił się również sygnał dźwiękowy. Czym to może być spowodowane? Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi !
    • Przez Famer21
      Witam czy ktoś może mi pomóc, gdzie jej wlew oleju do skrzyni? Jak ciągnik stoi pod lekkim wzniesieniem, wyskakuje mi komunikat o dolaniu oleju do skrzyni, ale nie potrafię zlokalizować tego korka z wlewem.. fendt 714 vario 2002r.
    • Przez Mateusz0188
      Cześć,
      Mam, pewien problem z moim Fendtem, chciałbym prosić o pomoc jeśli ktoś miał już taką dolegliwość.
      Problem polega na tym, że przy podłączeniu przewodu hydraulicznego do ciągnika, przy próbie użycia hydrauliki (np. podniesienie podbieracza w belarce), przewód wypada z gniazda (mam szybkozłącza), efektem jest twarde gniazdo od strony ciągnika, trzeba gasić traktor ,ruszyć dzwignią w przód ,tył żeby zmniejszyć cisnienie i podłączyć wtyczkę na nowo po czym znowu przewód wyskakuje. Zwykle taką operacje muszę powtórzyć kilka razy żeby ta wtyczka siedziała.
      Zastanawiające jest dla mnie to, że jak już się uda wsadzić wtyczkę, że nie wyskoczy to ona już nie wyskoczy w ogóle i siedzi dotąd aż sam jej nie wypnę. Mam trzy pary wyjść w ciągniku, każda para ma tę przypadłość. Nie jest to wina maszyny bo z innym ciągnikiem nie ma tego problemu, poza tym przewód wyskakuje bez względu czy jest to beczka, kosiarka czy belarka. 
      Wydaje mi się, że gdyby gniazdo było uszkodzone to raczej jedno a nie wszystkie naraz.
      Spotkał się ktoś z was z podobną usterką?
       
       
       
×