Skocz do zawartości
luk21

Czujnik kąta skrętu Fendt Farmer 312LSA

Polecane posty

luk21    0

Witam.

Proszę o pomoc, czy ktoś z forumowiczów orientuje się jak sprawdzić czujnik kąta skrętu w ciągniku Fendt Farmer 312 lsa z 1991r.-czy wogóle jest sprawny.

Problem tkwi w tym , że nie działa przedni napęd po załączeniu go pokrętłem -na pierwszej pozycji, na drugiej i kolejnych- działa.

Czujnik wygląda jak metalowy papieros, jest umieszczony w osi przy lewym przednim kole schowany pod takim metalowym korkiem na klucz 22.

Sprawdziłem połączenia we wszystkich kostkach od czujnika do elektronicznego boxu-są ok. Do czujnika dochodzą 3 przewody "+" , "-" 12V i wyjście sygnału na pin7 w eboxie-ciągłość przewodów sprawdzona. Sprawny jest także sam przełącznik (pokrętło) 5-cio pozycyjne do załączania przedniego napędu i blokady.

Sam czujnik też był wyjmowany i sprawdzany w ten sposób, że przed niego wstawiano i usuwano kawał metalu-bez rezultatu.

Kupiłbym nowy ale chciałbym jednak mieć 100% pewność, bo to jakieś 800 zł :(

Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FENDAGRO    3

TEN CZUJNIK MA ZA ZADANIE ROZŁĄCZENIE PRZEDNIEGO NAPĘDU PRZY SKRĘCIE 45ST. MUSISZ ZROBIĆ MOSTEK NA DOJSCIU DO CZUJNIKA, CZUJNIK DZIAŁA NA DWOCH OBWODACH MUSIAŁBYM JESZCZE POSZPERAC W DOKUMENTCJI ALE IDZIE TO ZROBIC. KOSZT TEGO CZUJNIKA HALLA TO 780ZŁ ... ZADZ. NA 516260744 JUTRO W DZIEŃ TO CI PODPOWIEM BO ROBIĘ NAPRAWY FENDT, MASSEY, RENAULT, CLAAS, CASE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

Ja mAm ten sam problem, ale obstawiam zielona płytkę w kabinie, bo blokadę rozpina. 312 /2 farmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luk21    0

TEN CZUJNIK MA ZA ZADANIE ROZŁĄCZENIE PRZEDNIEGO NAPĘDU PRZY SKRĘCIE 45ST. MUSISZ ZROBIĆ MOSTEK NA DOJSCIU DO CZUJNIKA, CZUJNIK DZIAŁA NA DWOCH OBWODACH MUSIAŁBYM JESZCZE POSZPERAC W DOKUMENTCJI ALE IDZIE TO ZROBIC. KOSZT TEGO CZUJNIKA HALLA TO 780ZŁ ... ZADZ. NA 516260744 JUTRO W DZIEŃ TO CI PODPOWIEM BO ROBIĘ NAPRAWY FENDT, MASSEY, RENAULT, CLAAS, CASE

 

Dzięki za sms-a, tylko nie bardzo rozumiem o co tam chodzi.Coś mi się zdaje , że bez podmiany czujnika na dobry to tego nie sprawdzę, bo jak tam elektronika podpiera się częstotliwością to bez odpowiedniej aparatury ani rusz.

Na razie przemierzyłem mój czujnik omomierzem i ma pomiędzy 1 a 2 -4,73 kom, 1 a 3-36,1 om, 2 a 3-4,77 kom

Edytowano przez luk21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk21    0

Witam wszystkich zainteresowanych. Trochę to trwało, ale dowiedziałem się, że są 2 bardzo podobne czujniki, jeden z płaską wtyczką - tu link http://www.agropomoc.pl/Prod,31073,Czujnik_-_sensor.html , drugi z wtyczką o kształcie jakby owalnym -tu link http://www.agropomoc.pl/Prod,32327,Czujnik_indukcyjny.html ,gabaryty zewnętrzne identyczne.

Ten z płaską wtyczką widziałem w nowszym ciągniku i w osi są umieszczone 2 czujniki, jeden od zał/wył napędu, drugi od blokady.

Do czujników dochodzą 4 przewody (+), (-), (2x wyj. sygnału). W sprawnym czujniku z płaską wtyczką (poza ciągnikiem) sygnały to: około 0,8V gdy przed czujnikiem nie ma metalu i 0V gdy jest metal. Jak to wygląda na ciągniku, z podpiętą instalacją tego nie wiem.

W moim zaś ciągniku jest ten drugi czujnik z tą jakby owalną wtyczką i steruje tylko napędem. Z informacji które udało mi się zdobyć to sygnał wychodzący z czujnika to połowa napięcia zasilającego czyli od 4,8-6,8V na wyprostowanych kołach (przed czujnikiem nie ma metalu) i około 0,1V gdy koła są skręcone >25 stopni ( tu pomiar na ciągniku z podpiętą instalacją).

Ponadto konstrukcja czujnika to nic innego jak wyłącznik , który zasila przewód sygnałowy plusem poprzez opornik 4,7 kOhm.

Tak więc wystarczy zwykły wyłącznik krańcowy odpowiednio umocować, opornik 4,7 kOhm w szereg z (+) połączyć i wszystko działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    101

Podłączę się pod temat...

Czy w fentach Vario też tak macie że (automatyczny) napęd rozłącza się wcześniej przy skręcie w lewo niż w prawo? To samo jest z mechanizmem różnicowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez szpeniek26
      Co się będzie działo z silnikiem jeśli będzie ustawiony zły kąt wtrysku, ile ciągnik może stracić mocy gdy mamy zle ustawiony kąt wtrysku?
    • Przez makos2
      Witam posiadam problem związany z ciągnikiem Deutz Fahr Agroton 150. Mianowicie co jakiś czas wyskakuje mi błąd EB który uniemożliwia mi dalszą jazdę ciągnikiem, muszę go zgasić a następnie odpalić aby móc znów jechać. Z tego co wiem błąd EB dotyczy czujnika położenia sprzęgła. Zakupiłem nowy czujnik oraz go zamontowałem lecz błąd nie ustał. Sprawdziłem okablowanie i wszystko jest w porządku - przynajmniej tak mi się zdaję . A więc moje pytanie jest takie, w czym może być problem ? Za wszelką pomoc serdecznie dziękuje.
       
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez _Marcin_
      Witam wszystkich.
      Rewers działa mi "normalnie" jednak pojawiły się błędy 0.1.6.3,  0.1.6.4 i zamiast tych zielonych strzałek "przód", "tył" mam strzałki zastępcze na wyświetlaczu. Innych błędów brak.
      Nie znalazłem żadnego tematu na forum z tym związanego.
      Czy możliwe jest że przepaliły się obie żarówki? A może są tam LEDy?
      Zegary mam wyjęte. Ktoś wie które piny odpowiadają za obie kontrolki?
      Co jeszcze sprawdzić? Są do tych kontrolek jakieś czujniki?
×