News
agroleon

Zts 16245 czy może URSUS 1614 lub 1634

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroleon    3

Witam kolegów po fachu i mam pytanie oraz prośbę abyście doradzili który traktor jest lepszy ZTS 1645 czu URSUS 1614 albo 1634, jak to wygląda od strony technicznej, spalanie i awaryjność. Który jest lepszy i dlaczego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stg    21

A do jakich celów będziesz go wykożystywał, na ile ha, jakiej ziemi,i oczywiście ile masz przeznaczone na sprzęt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agroleon    3

chce sie dowiedzieć co i jak z tymi maszynami zanim podejme decyzje pozatym mam 1614 a to miałby być ciągnik główny jakim jest 1614

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

agroleon    3

czytałem że ZTS ma sprzęgło sterowane hydraulicznie powiem tak te zgrzyty w ursusie są dość denerwujące a dla mnie traktor powinien być manualny a nie napakowany zbędną elektroniką bo to się psuje i dużo kosztuje.

 

mi też się podoba szwagier takiego właśnie ma 1634 a ja chciałbym coś innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Tak się składa że kilka lat miałem przyjemność jeździć ursusem 1634 i zetorem 16245 mogę napisać że jednak zetorem się lepiej pracuje. Obydwa ciągniki pracowały z tymi samymi maszynami w tych samych warunkach. Tu i tu masz skrzynie trójkę, sprzęgło sterowane hydraulicznie, tylni podnośnik wzmocniony lub nie i wiele innych których już nie pamiętam. Z różnic, w zetorze kabina jest niżej niż w ursusie, jest bardziej przestronna i jest więcej miejsca, wpada tez mniej słońca do środka i nie nagrzewa się tak szybko. Użytkownicy tego ursusa nie raz już pewnie drzwiami " dostali " nie wiem kto wpadł na ten pomysł żeby takie pancerne zrobić i z takiego kąta. W ursusie siedzi się wyżej, kabina jest wyższa w środku ale za to węższa, z tyłu widzisz trochę więcej bo szyba jest prawie zaraz za siedzeniem, niestety wpada więcej światła i mimo wentylacji zapomnij że wysiedzisz tam dłużej bez uchylenia okna zwłaszcza w żniwa. W sumie to mógłbym pisać o rożnych pierdołach z wnętrza i innych ale jak piszesz ze u szwagra taki ciągnik chodzi to wiesz jak to tam wygląda. Co do awarii to nie było ich wiele, głownie pierdółki które kosztowały tam parę zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroSlask    76

Ja Ci powiem porównuj 16245 z 1634,oba te ciągniki mi sie bardzo podobają,w RSP jest 1634,znajomy gospodarz ma 16245,i powiedział że to to samo(1634 jeździł,bo robił w RSP keidyś) i mówi że jednak w Ursusie kabinka ciut lepsza,siedzi się wyżej i to chyba dlatego,po za tym jak dla mnie kwestia gustu,dla mnie Ursusik lepiej wypada,ale Zetorek też śliczny,bierz co uważasz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agroleon    3

myśle nad ZTS 16245 lub 16345 a co fo ursusa to tez ładny ja posiadam URSUSA 1614 i napewno ZTS jest lepszy od 1614 sam nie wiem czy moze troche modernizowac swojego zastanawiam sie nad tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    51

Witam i który ciągnik kupiłeś?? Też zastanawiam się nad jednym z tych 3 tylko martwi mnie spalanie bo niektórzy mówią że strasznie dużo piją... jak u Ciebie że spalanie ile mała na ha orki lub gruberowania czy talezowania??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    31

Głupoty gadają, te silniki są dość ekonomiczne porównując do Perkinsa czy Sisu o podobnej mocy.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    51
22 minuty temu, samtech84 napisał:

Głupoty gadają, te silniki są dość ekonomiczne porównując do Perkinsa czy Sisu o podobnej mocy.

Masz jakiegoś dużego ursusa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    51
Napisano (edytowany)

i jak palił perkins na ha orki a jak 1634??

i co z uciagiem i podnosnikiem... prawda ze polska 16-stka nie ma siły na kołach??

Edytowano przez Elvis1090

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    51
Przed chwilą, debrzyna napisał:

1634 zużycie paliwa - 235 g/kWh,

tyle tez umiem ze specyfikacji przeczytac a ile realnie pali przy pługu albo talezówce??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    31
Napisano (edytowany)

Perkins około 3-4 litry więcej od 1634 palił w takim samym pługu i warunkach

Uciąg taki sam, 1634 ma większy prześwit i tam gdzie MF potrafił siąść, 1634 da radę przejechać.

Podnośnik w mam w 1634 w najmocniejszej wersji, z udźwigiem 7500 kg.

 

 

Edytowano przez samtech84
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    51
Przed chwilą, samtech84 napisał:

Perkins około 3-4 litróy więcej od 1634 palił w takim samym pługu i warunkach

Uciąg taki sam, 1634 ma większy prześwit i tam gdzie MF potrafił siąść, 1634 da radę przejechać.

Podnośnik w mam w 1634 w najmocniejszej wersji, z udźwigiem 7500 kg.

 

 

czyli to wcale nie taki zły wybór jeśli chodzi o konia pociągowego... i cenowo tez nie ma tragedii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    31

Największa wada to skrzynia, mało biegów. Jak działa wzmacniacz momentu to da się przeżyć.  Ja u siebie będę SWAP-ował na zwykłą 4 biegową skrzynię z 1224 bez synchronizacji.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    51
Przed chwilą, samtech84 napisał:

Największa wada to skrzynia, mało biegów. Jak działa wzmacniacz momentu to da się przeżyć.  Ja u siebie będę SWAP-ował na zwykłą 4 biegową skrzynię z 1224 bez synchronizacji.

ja jak się zdecyduje to poszukam eksportowego z 4 biegowa skrzynia słyszałem już ze są o niebo lepsze... a przedni napęd ci się nie sypie bo o nim tez legendy już napisali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    31

Przedni napęd jest wytrzymały, oczywiście przy poprawnej eksploatacji, czyli zwolnice zalane olejem a nie smarem itp.

Nie wierz we wszystko co piszą w internetach. Eksportówki wcale znacząco się nie różniły, tylko skrzynię 4 miały częściej wstawianą

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    51
9 minut temu, samtech84 napisał:

Przedni napęd jest wytrzymały, oczywiście przy poprawnej eksploatacji, czyli zwolnice zalane olejem a nie smarem itp.

Nie wierz we wszystko co piszą w internetach. Eksportówki wcale znacząco się nie różniły, tylko skrzynię 4 miały częściej wstawianą

dzięki bardzo za pomoc, wkoncu ktoś napisał coś z sensem z własnych doświadczeń bo tu ciężko o takie wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik_z_Rudy
      Jak w temacie, po wstępnej selekcji wszystkich marek zastało na placu boju tych trzech wojowników, po krótce co każdy posiada:
      Każdy praktycznie w pełnej opcji bez przedniego WOM, w każdym nawigacja RTK dokładność do 2.5cm ogumienie 600/70r30 przód 710/70r42 tył Michelin(DF/Steyr) Trelleborg(MF), wszędzie złącza ISOBUS lll oraz Power Beyond. Przekładnie bezstopniowe.
       
      Deutz Fahr 7250 TTV wersja Warrior pompa CCLS 160 l/min (osobny zbiornik oleju hydrauliki) - 585.000 netto
      Massey Ferguson 7726 S pompa CCLS 190 l/min (osobny zbiornik oleju hydrauliki) - 575.000 netto
      Steyr 6240 CVT pompa 165 l/min - 585.000 netto
       
      Proszę o rzetelne informacje użytkowników (najlepiej), główny wół pociągowy na 270 hektarów, uprawa bezorkowa (typu MASCHIO Atilla) brona talerzowa 6m, transport zestaw 18t tandem + 12t dwuosiowa.
    • Przez transmat
      Witam wszystkim. Przymierzam sie do zakupu nowego ciagnika o mocy miedzy 60 a 75 km. Interesuja mnie tylko te trzy modele kubota 4062 zetor major80 i deutz fahr 5d. Przesiadam sie ze starego ursusa c360 wiec nie mam pojecia nic o nowych maszynach. Po prostu ma pracowac i w miare wygodny ma byc prosty w obsludze i naprawie i oczywiscie jak najmniej elektroniki.
      Ceny jakie udalo mi sie wynegocjowac to.
      Kubota 157tys
      Zetor 145tys wraz z turem mf
      Deutz fahr 150tys.
      Podpowiedzcie ktory wybrac.
    • Przez traktor12345
      Witam.Mam zamiar kupić ciągnik.Zastanawiam się nad fendtem 716 vario lub 515 favorit.Który  żywotniejszy i jak z awaryjnością skrzyni vario .
    • Przez KupTa
      Witam jest to mój pierwszy post tu prosze o wyrozumiałość.
      Zastanawiam się nad kupnem używanego ciągnika na moje gospodarstwo pomiędzy jd6230a nh t5050 który lepszy.
      Zadania jakie by do niego należały to praca z ładowaczem obornik zbieranie bel itd.Prosił bym posiadaczy na wypowiedzenie sie na temat spalania ciągników w poszczególnych pracachOrka pługiem 4x40/45.Siew agregatem uprawowo siewnym 2.7/3m,talerzowanie talerzówka 3m oraz prasowanie siana słomy prasą sipma 279 farma 2 na zamkach i z elektrycznym podawanie niestety sznurka a taże ewentualny transport 2 przyczepy po 4.5t.Areał do pracy to 35ha na daną chwile z możliwością dobrania jeszcze kilku ha z czasem. Więc pytanie który wybrać ?
    • Przez Opolskirobol
      Witam, mam zamiar kupić ciągnik w przedziale mocy 100-110km. Otrzymałem oferty na nh t5 105 skrzynia dc 24x24 z dodatkowego wyposarzenia fotel pneumatyczny szersze opony 440 i 540 i obciążnik przód za cenę 176tys netto. Case farmall 105c skrzynia 24x24 z tym samym wyposażeniem plus multifunkcyjna dźwignia zmiany biegów za cenę 180tys netto. Ceny do kosmetycznych negocjacji jak to mówią dealerzy. Co myślicie o tych modelach, może ktoś ma jakieś inne propozycje? Myślałem również nad deutz fahr 5110g tylko nie wiem jak z awaryjnoscia gdyż nikt w okolicy takowego nie ma. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj