Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Artur211096    0

Witam,mam problem ze sprzęgłem w zetorze 8011,ponieważ wbijająz sprzęgło nie mogę wbić biegu,mogły by się już skończyć tarcze,czy raczej całe sprzęgło do wymiany ? Czy ewentualnie mogło się coś stać w skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    129
(edytowany)

tarcze gdyby sie skończyły, to byś bieg wbił, tylko nie ruszył; a to "nie wbicie biegu" jak wygląda, lewarek stawia twardy opór, czy coś jakby zaczynał wchodzić ale zgrzyta trybami w skrzyni? ai czy lewarek czasem nie miał już wcześniej dużych luzów??

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur211096    0
(edytowany)

Gdy chcę wbić bieg to strasznie zgrzyta i nie wskoczy.A przy odpalaniu np.jak mam go na biegu i trzymam na sprzęgle to jedzie, i wygląda to tak jak by nie wysprzęglał.A ten lewarek to nie wiem czy miał wcześniej luzy bo mam zetora od niedawna.

Edytowano przez Artur211096

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marobas    129

z opisu wygląda na coś z wysprzęglaniem, może łapka pęknięta, albo łożysko już wytarte. wcześniej nie było problemów, nagle się stało...? i na luzie jak palisz, bez sprzęgła, to nie ciągnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Zobacz czy sprzęgło jest czyste . jeśli zasyfione olejem to olej +kurz tworzą mazidło które skleja ci sprzeglo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur211096    0

Tak wcześniej nie maiłem zadnych problemów stało się to tak nagle jak wróciłem z pola,postał chwilę i chodził na wolnych obrotach a później jak chciałem wjechać do stodoły to nie mogłem wbić biegu,musiałem go zgasić wbić bieg i odrazu jak odpaliłem jechałem i przy zatrzymaniu się to musiałem go zgasić bo wciskająć sprzęgło jakby go nie było,nie wysprzęglało. .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    129
(edytowany)

mówisz "jakby go nie było" na podstawie że jechał, czy nie czułeś oporu pod pedałem? nie zapada sie? sprawdź czy jest płyn -może jest zapowietrzone, czy nie cieknie z pompki, albo siłownika -może jakiś uszczelniacz puścił... takie troche gdybanie, ale jak masz możliwość to zerknij czy łożysko wyciskowe wciska łapki

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur211096    0

Opór pod pedałem jest, a kiedy jadę i chcę się zatrzymać to po wciśnięciu sprzęgła traktor dalej jedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

mówisz "jakby go nie było" na podstawie że jechał, czy nie czułeś oporu pod pedałem? nie zapada sie? sprawdź czy jest płyn -może jest zapowietrzone, czy nie cieknie z pompki, albo siłownika -może jakiś uszczelniacz puścił... takie troche gdybanie, ale jak masz możliwość to zerknij czy łożysko wyciskowe wciska łapki

 

Hydrauliczne sterowanie sprzęgła w zetorze 8011.... Ok, chciałbym to zobaczyć :)

 

Artur211096- Spróbuj podciągnąć pedał na cięgnie - może się po prostu cięgno rozkręciło ;) Jak nic nie da, to raczej tylko rozpoławianko i sekcja zwłok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur211096    0

Znalazłem przyczynę,okazało się że śruba regulacji sprzęgła się urwała i dobrze nie wyciskało sprzęgła:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zabalex    0

Witam mam podobny problem wczoraj wróciłem z pola i sie sprzegło skonczyło już na polu biegi wchodziły trudno z wielkim zgrzytem.Łacznik pedału sprzegla jest na miejscu ale pedał wcale nie wyciska brak jest już regulacji.Dodam ze tarcza lozysko oporowe docisk to nowe czesci 1rok temu założone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.