roxor

Problem z przednim napędem jd 6900

Polecane posty

roxor    0

Witam panowie mam problem ze swoim jd 6900 mianowicie chodzi o to iż nie chce mi się rozłączyć przedni napęd. Sprawdziłem już bezpieczniki, ta cewke od przedniego napędu i wszystko działa dobrze. Sprawdziłem też ciśnienie w skrzyni biegów i na wolnych obrotach jest takie mocne 13 bar a przedni napęd nadal się nie chce rozłączyć ( dodam jeszcze ze niedawno wymienilem filtry i olej w skrzyni) wie może ktoś z was co to może być lub co jeszcze powinienem sprawdzić? proszę o podpowiedzi z waszej strony dziękuję i pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

nie wiesz czy ciśnienie w tym modelu rozłącza czy załącza napęd?? wydaje mi sie ze załącza go sprężyna a wyłącza ciśnienie(mogę sie mylić) trzeba by sie dowiedzieć jakie ciśnienie powinno być w układzie 13 bar troche niskie według mnie ale nie znam ciśnienia tego ciagnika wiec sie nie wypowiadam.Dobrze by bylo spawdzić szczelniść uszczelnień koszy. Ja wpinam sie w tedy zegarem poprzez trójnik i porównuje z ciśnieniem mierzonym bezpośrednio tak jak ty to zrobiłeś.Im mniejsze ciśnienie tym wieksze straty pompa nie nadąża spiętrzyć cisnienia (straty porównywalne do tłoczenia pompy)Napęd załączany sprzęgłem wielotarczowym??? jeżeli tak to zoże coś z zapieczonymi tarczkami ?? postawił bym na diagnostykę czyli sprawdzeniu ciśnienia za pomocą trójnika i sprawdzeeniu nieszczelnosci. Może ktoś podpowie coś wiecej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1126

Napęd w jaśku załączony jest na stałe a rozłączany ciśnieniem, przy 13 powinien się normalnie rozłączać. Być może uszczelnienie w tym koszyku z tarczami poszło się przejść. A czy nic wcześniej nie grzebałeś w napędzie? Ja kiedyś w moim 7600 wymieniałem okładziny hamulca ręcznego i zbyt mocno dokręciłem sprężynę talerzową która dociska tarcze napędu, po tej operacji napęd nie chciał się wyłączyć i trzeba było od nowa regulować.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxor    0

jeszcze przy nim nic nie grzebałem ponieważ kupiłem go 4 miesiace temu i dopiero niedawno zauwazyłem ze sie napę nie rozłancza i zanim załozyłem temat próbowałem sam cos z tym zrobić ale niestety nie udało mi sie tego dotychczas zrobic i postanowiłem was zapytac czy czasami ktos nie miał takiego samego problemu lub wie co to moze byc...

 

danielj001; nie wiem czy dobrze zrozumiałem twoja sugestie. a zrozumiałem je tak ze podpowiadasz mi zebym zdiagnozował jakie jest cisnienie oleju w tym przewodzie ktory dochodzi tam gdzie ma załaczac i rozłaczac naped. jezeli o to ci chodziło to sprawdziłem to cisnienie i wyszło ze jest nawt jakby troszke silniejsze od tego co mierzyłem wczesniej bo wyszło mi 13,5 atmoswer

Edytowano przez roxor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxor    0

a czy mógłby mi ktoś na forum powiedzieć jak można się do tych uszczelniaczy dostać czy trzeba rozpoławiać ciągnik i zabierać się za skrzynie czy może jest jakieś okienko czy pokrywa i można ja odkręcić i jakoś się tam dostać bez rozpołowienia ciągnika ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

a jesteś pewny że cewka działa poprawnie? zamień ją np z którąś cewką jazdy i zobacz wtedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxor    0

Cewke wyjolem razem z tym tłoczkiem co wchodzi do tej miski i sprawdzałem jak to działa i wygląda mi ze chodzi odpowiednio a żeby sprawdzić czy wina leży po stronie uszczelniaczy użyłem bardzo prostego sposobu mianowicie zamiast przewodu z olejem podłączyłem przewód ze sprężonym powietrzem i słuchałem czy na wyłączonym napędzie będzie słychać jak powietrze wpada do skrzyni i okazało się ze powietrze wlatuje do skrzyni a jeżeli były by dobre uszczelniacze to powinno odepchnąć ten tłoczek i nie powinno powietrze wlatywać do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

aż taki szczelny ten układ nie jest żeby nie przepuszczać powietrza. powietrze ma za małą gęstość.ten pomiar tak naprawdę nic ci nie mówi. w ten sposób dalej nic nie wiesz, szczelność trzeba sprawdzić olejem układ jest szczelny na tyle żeby olej który ma duzo więdszą gęstość niż powietrze przesunął tłok , a po za tym uklad przewiduje straty oleju a co dopiero powietrza

Edytowano przez danielj001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janosik82    0

witaj kolego przedni napęd jest połączony również z innymi spawami to musisz sprawdzić bo może gdzieś jest błąd . sprawdziłeś kody błędów ? po kodach powinno ci powiedzieć co to jest. jak coś to mam numer do mechanika który john deera ma dosłownie w jednym palcu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxor    0

Jedyne co zauważyłem z czym jest powiązany przedni napęd to z przednim wom-em bo do napędu jest doprowadzany ten sam przewód oleju co do przedniego wom więc skoro przedni wom działa dobrze to i myślę ze ciśnienie oleju które idzie do rozłączenia napędy też jest wystarczające a tak poza tym to żadnego innego powiązania tam nie widzę patrząc oczywiście na to wszystko z wierzchu. A jak to wygląda w środku to nie mam pojęcia bo nigdy takiej skrzyni nie rozbieram. :) a co do tego numeru do tego mechanika to mógłbyś kolego podać bo napewno się przyda. I z jakich okolic ten mechanik jest bo ja z centralnej polski jestem...

A mógłbyś jeszcze powiedzieć jak moge odczytać kod błędu bo nie wiem kompletnie jak to zrobić. Czy jest do tego potrzebne jakieś dodatkowe urządzenie czy mogę go samodzielnie odczytać w ciągniku.

Edytowano przez roxor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1126

Uszczelnienia tłoczyska które rozłącza przedni napęd znajdują się w przystawce napędu czyli tej misce do której wchodzi zawór i olej, mówiąc łopatologicznie. Wrzuciłem Ci rysunek, będzie to prawdopodobnie numer 11 oraz 12 ja mam 7600 i tam jest trochę inne sprzęgło ale na tej samej zasadzie. http://przeklej.org/file/OoyZnH/JDVision.pdf

Odkręć miskę i obczaisz.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JarosawKnap    0

Witam, miałem taki sam problem w serii 5m, przyczyną okazał sie spalony biezpiecznik jak dobrze pamietam swiatła stopu lub hamulca postojowego o ikonce p w nawiasie (P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
madxxx    0

Witam,potrzebuje informacji z jaka silą należny skręcić kosz od przedniego napędu,i  czy sprężyna talerzowa ma być odwrócona do siebie bo wydaje mi się ze ktoś kiedyś kombinował coś z ta sprężyna bo obydwa dyski do siebie przylegały,john deere  6800, u mnie do wymiany są uszczelnienia na koszu,nie trzymały ciśnienia,proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek916    10

dołączam się do pytania kolegi madxx bo też robię sprzęgło od napędu tylko ja w 6900

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
john77    8

Panowie odświeżam temat, mam podobny problem z przednim napędem, tylko że nie mogę załączyć napędu, prąd do elektrozaworu dochodzi, włącznik działa prawidłowo, podczas załączania napędu kontrolka się zapala, po odpięciu przewodów od cewki pod spodem przy przystawce od napędu na wyłączonym napędzie sygnalizuje błąd mrugająca kontrolka od napędu po włączeniu napędu świeci normalnie, ale przedniego napędu brak, czy może miał ktoś podobną sytuację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek8817    0
Dnia 20.02.2018 o 20:45, madxxx napisał:

Witam,potrzebuje informacji z jaka silą należny skręcić kosz od przedniego napędu,i  czy sprężyna talerzowa ma być odwrócona do siebie bo wydaje mi się ze ktoś kiedyś kombinował coś z ta sprężyna bo obydwa dyski do siebie przylegały,john deere  6800, u mnie do wymiany są uszczelnienia na koszu,nie trzymały ciśnienia,proszę o pomoc

Które kolego wymieniales to uszczelnienie na koszu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
john77    8

Witam, wymieniłem uszczelnienia w koszu przystawki przedni napęd, z jaką siłą mam dokręcić nakrętkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michnik12
      Witam . Problem dotyczy tego że gdy włączam przedni napęd w ciągnik ten wogule nie ciągnie na przednie koła . 
    • Przez Krzysw5
      Witam wszystkich,
      Ciągnik Renault 103.54, od jakiegoś czasu przy załączonym przednim napędzie oraz przy skręcie słychać jakby trzaski wydobywające się z napędu. Widać nawet po  przednich  kołach, tak jakby trochę stopniowały. . Rozebrałem przedni most, wszystko wygląda ok, nie ma śladów żeby coś przeskakiwało na trybach. Zwolnice planetarne w porządku, koło talerzowe z wałkiem atakującym również, zęby jak nowe. Na satelitach w mechaniźmie różnicowym również nic nie widać - tryby jakby nowe. Dziś zdjąłem przystawkę, sądząc że tam coś znajdę, ale tryby też w dobrym stanie, jedynie wzdłużny luz na ośce. 
      W przednim moście zauważyłem też poluzowane śruby koła talerzowego, tzn odkręciłem je ręką, ale nie były na tyle luźne, żeby koło latało i jeździło po zębach, ruszało się jedynie 2 mm tam i z powrotem  ze względu na to, że otwory są większe od śrub.
      Czy ktoś może miał już taki problem. Renówka służy mi już kilka lat i jeżeli chodzi o napęd to nigdy nie było nic słychać.
      W tej chwili jest wszystko rozebranie i nie wiem czy składać, czy ewentualnie coś wymienić.
        
    • Przez Toki112
      Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście  Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 
      Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
      Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 
    • Przez kruczek14
      Witam 
      Mam problem z moim zetorkiem,  mianowicie ostatnio jak włączę wsteczny to zalącza się napęd dosłownie na sekundę i tak strzela jak by się rozlaczyl,  widocznie coś tam zazębia się i po chwili rozlacza,  co może być tego przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez iroo10
      Witam.
      Mam problem z napędem w  nh tl 100. Napęd jest cały czas włączony, nie reaguje na przycisk. Oprócz tego ciągnik ma problem  hamulcami wyciekło trochę płynu z pompki, płyn został uzupełniony. Ciągnik jedzie, ale czuć jakby coś go hamowało. Być może obie awarie są powiązane ponieważ wystąpiły w podobnym okresie. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj