Skocz do zawartości

Polecane posty

matttic    4

Witam wszystkich!

Ponieważ dużo szukałem w necie odnośnie danych ile pala poszczególne modele T6 i prawie nic nie znalazłem chciałbym abyśmy w tym miejscu podzielili sie tą wiedzą.

Sam przy zakupie zastanawiałem sie czy wziąć 4 czy 6 cylindrów właśnie pod kontem spalania wybrałem t6.140 ale wydaje mi sie ze pali tyle co t6.175 który miałem na testach i wydawało mi sie strasznie dużo pod 30l z pługiem Vogel&noot vario 4 skiby w bardzo wyschniętej gleby w terenie pagórkowatym ciężkie ziemie u nas i susza na jesień była)

 

Napiszcie proszę takie zestawienie o swoich T6 np:

New holland t6.140

Gruberowanie Rolmako 3 metry około XX l/h lub na ha

Orka Akpil km80 4 skiby XX l/h lub na ha (ziemie mieszane dużo iłów madów teren ze wzniesieniami woj podkarpackie) to ważne żebyśmy mieli jakieś miarodajne informacje bo na piachach to i c330 poradzi sobie z dużym „Grudziądzem” 3 lub 4 skibowym ;)

Transport przyczepa około 12ton XX l/h teren zróżnicowany

Rolowanie słomy prasa New holland xx l/h

 

Pozdrawiam przyszłych i obecnych użytkowników NH

Edytowano przez matttic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdamLasik    0

Ja mam t6030 i moge ci napisac. Silniki są prawie podobne tylko ze z seri t6 beda oszczędniejsze.

 

Orka pługiem Poettinger Servo 25 około 18l/ha

Siew zestawem Poettinger Vitasem 302A z brona lion około 17l/ha

Transport Z przyczepami Metal-Fach t711/1 8t i metal-tech 6t (woziłem kukurydze łącznie miałem 19 ton) około 20l/h przy predkosci 35-40km/h

Spokojna jazda bez duzego ciezary około 10l/h.

Tutaj masz filmy z jakimi sprzetami jezdzi New Holland t6030 Delta. http://www.youtube.com/user/PLSapper/videos?view=0&flow=grid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

@mattic. Jeśli masz nowy ciągnik to się nie denerwuj bo spalanie spadnie po około 250 godz. pracy i tak samo będzie czuć zwyżkę mocy. Nie raz to pisałem i wielu użytkowników potwierdzało moje słowa. Jeśli masz Power Bostera to zwróć uwagę czy nie zapala ci się kontrolka od niego wtedy gdy nie powinna, jeśli tak zrób kalibrację skrzyni. A poza tym nie od dziś wiadomo że ciagnik 4 cylindrowy spali więcej od 6 jak ma ciężko. Te konie skądś się muszą wziąć . ;)

@ adamlasik Dużo Ci pali w agregacie upr-siewnym. Mi T6070 pali około 10-12 litrów w Kuhnie HRB303 z Integrą. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

matttic    4

Dzięki za odpowiedzi! Bost wydaje się ze chodzi ok zapala się od 14 do 16 biegu i przy włączonym wałku. Skrzynia chodzi płynnie nie szarpie Ma dopiero 45 godzin pracy Na wiosnę dokładnie sprawdzę spalanie bo mam do zaorania odłóg hektarowy na równinie 2 kilometry od domu więc stosunkowo będzie łatwo zmierzyć a potem lżejsze prace wiosenne. Martwię się bo gwarancji mam tylko rok i jak spalanie było by na poziomie 30l to się będę bujał przez 5 lat z pijakiem bo wziąłem go na MGR.

Tu filmiki i kilka słow o splaniu w komentarzach:

 

t6.165 gdzie goście piszą o spalaniu 12-13l na ha pługi 4 i 5 skibowe

"....nie chce mi sie wierzyć zęby ten ciągnik tobie tyle wypalił ja tez mam t6 165 i pracuje z pługiem lemken opal 140 5 skibowy i średnie spalanie na jeden ha wyszło 12 l na 3 klasie ziemi przy ustawieniu 210 cm pługa...."

 

T6.150

http://www.youtube.com/watch?v=piBfUVBOVXQ

14l tylko ze nie wiadomo czy na h czy na ha bo warunki były specyficzne

 

 

Tu link do innej strony z tego forum pt. "Apetyt na on w t6000 i podobnych"

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/33839-apetyt-na-on-w-t6000-i-podobnych/

Chciałem tylko dodać ze t6 maja już ad blue i teoretycznie powinny mieć mniejsze spalanie wiec zależny mi na opiniach użytkownikówprzede wszystkim T6!

Edytowano przez matttic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matttic    4

New Holland T6.120 + Unia Ibis LS

 

 

Właściciel pisze że na ha w tym zestawie spala 20L

 

Poza mną nikt nie ma na forum T6 żeby napisać parę słów o spalaniu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
januszii    0

Mam t6 120 rok 480 mtg w orce z pługiem trzy skibowym pottinger serwo 25 na ziemiach kl 1,2,3, łazy ,glina górki czyli podkarpacie spalanie w granicach 13-16 litrów ,agregat ares tl 3 metry 11litrów w trasporcie z przyczepą12 ton przenicy około 14l. jedna uwaga jezeli nie przesadza sie z gazem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    102

ja mam steyra 6125 (a wiec kopia t6.165) z adblue i mi pali

w orce 15-16l/motogodzine co daje koło 18 na hektar (sucho twardo, 4 klasa, pług zagonowy 4x44, 80% czasu jade 8biegiem, 20% 7. obroty koło 1650-1750)

gruber podobnie, z tym, ze w czasie motogodziny zrobie ponad 2ha.

siewnik plus brona wirnikowa koło 12-14l/motogodzine

 

nawet w najlżejszych pracach nigdy nie zszedłem ponizej 10l/mth

 

adblue 30l na 5 tankowań (czyli koło 900-950l)

 

zdawało mi sie, ze to dosc duzo, ale jak zobaczyłem wyniki kolegi, który załozył temat, to zrewidowałem swoje zdanie.

 

edit

ps

nie zauwazyłem po wspomnianych wczesniej 250 motogodzinach ani zwyżki mocy ani spadku spalania

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroTuning    6

Ja mam t6050 z 2011 roku. Nominalnie miał 126 KM, zrobiłem chip tuning po którym wyszło mi 150 KM na womie. W orce spalanie spadło do 15-16 l/ha. Mam pługi pottinger servo 4 x 50 cm. W transporcie pali więcej ale pod górkę nie prosisz :) W siewniku do kukurydzy Monosem 6 rzędów na 1 ha wyliczyłem 6 litrów. Pamiętaj że zawsze trzeba mieć zapas mocy. Jeszcze warto posiedzieć cały dzień nad perfekcyjnym ustawieniem pługa to wbrew pozorom niedokładne ustawienie to czasami 2-3 litry w plecy na hektarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

ja mam t6 120 od grudnia 480 mtg i spalanie z prasą metal-fach to spalanie z 5 litrów na godzine w kosiarce w granicach 6 a z mulczerem na 1800 obr to z 8 litrów z rozrzutnikiem metal fach 8t ok 10 litrów na godz ogólnie spalanie mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło jestem zadowolony bardzo tylko ze mam w nim jakas wade fabryczną i mi bierze 1.5 litra oleju na 10 mth i czekam na decyzje z płocka o wymiane silnika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    341

Ja mam t6050 z 2011 roku. Nominalnie miał 126 KM, zrobiłem chip tuning po którym wyszło mi 150 KM na womie. W orce spalanie spadło do 15-16 l/ha. Mam pługi pottinger servo 4 x 50 cm. W transporcie pali więcej ale pod górkę nie prosisz :) W siewniku do kukurydzy Monosem 6 rzędów na 1 ha wyliczyłem 6 litrów. Pamiętaj że zawsze trzeba mieć zapas mocy. Jeszcze warto posiedzieć cały dzień nad perfekcyjnym ustawieniem pługa to wbrew pozorom niedokładne ustawienie to czasami 2-3 litry w plecy na hektarze.

Kolego ja mam 6030 z tego rocznika, co można by z niego wycisnąć bo widzę po nicku że się tym zajmujesz.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil902    0

 

Mam  do wyboru NH t6.120 i NH t6.165  w tych samych pieniadzach. Ktory z tych ciagnikow byl by lepszy. Pracowal by przy prasie kosiarce nawozy opryski itp dodatkowo orka i uprawa 20ha. Wybrac 4 czy 6 cylindrow?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekjazdzyk
      Witam, posiadam ciągnik Ford/New Holland 7740. Po odpaleniu maszyny po chwili pojawia się błąd na monitorze elektronicznym oznaczony jako E49. Czy ktoś wie czego dotyczy ten błąd? Może ktoś posiada całą rozpiskę błędów, które mogą pokazać się na monitorze. Ciągnik posiadam od pół roku i cały czas nie mogę dość czego to dotyczy.
    • Przez MateuszJaboski
      Witam stoję przed zakupem prasy new holland 835 łańcuchowa zmiennokomorowa z lat 90. Co o nich sądzicie ? Jak z awaryjności?
    • Przez pawelll66692
      Witam mam problem z New holland td5050 chodzi o to że słabo podnosi pług który waży 1300 kg.
      Jeśli olej w skrzyni jest zimny to podniesie do końca bez problemu ale gdy się rozgrzeje muszę dawać dużo gazu żeby go wyrwać, dodam że ma założony dodatkowy siłownik wspomagający (który miał dać 1000kg dodatkowego udźwigu) lecz on nic nie pomógł. 
      Zauważyłem , że grubera który mam też zaczyna mieć problemy (1200 kg) . Pytanie czy to wina pompy czy raczej zawór przeciążeniowy? 
      Przyczepy unosi bez problemu więc wyjścia zewnętrzne chyba są ok...może ktoś wie czy da się zawór przeciążeniowy jakoś podkręcić?proszę o pomoc 
    • Przez piotrek202127
      Witam,
      Chcę kupić prasę z powyższych lecz nie wiem która była by najlepsza. Wiem że Case i NH to prawie  to samo lecz może się czymś różnią. Czy warto kupić prasę zachodnią czy polska też da radę. Dodam że prasa będzie robiła ok 550 bel rocznie. Pracowała by z 82km ciągnikiem. Czy częśći zamienne do tych pras bardzo różnią się ceną? Słyszałem od wielu że Unia to najlepsza polska prasa. Czy waszym zdaniem Unia wystarczy na 550bel rocznie. 
      Z góry dzięki za pomoc
    • Przez MixhaL
      Witam
      Posiadamy w gospodarstwie 2 kombajny, Dronningborg D7500 i Class Mercator 75. Oba łącznie obrabiają 200ha własnego i 50-70ha na zarobku( D7500).
      O ile w tamtym roku żniwa przebiegły bezawaryjnie to w tym roku spadło jakieś fatum i kombajny awaryjnością nadrabiają za kilka lat wstecz :\
      Chcemy wymienić starego Mercatora na coś większego i wydajniejszego żeby awaria jednego kombajnu nie była taka odczuwalna.
      Co polecacie? JD  1075 czy NH 8060? 
      Kwota to około 60tys, kombajny do koszenia mają głównie owies i żyto, dronningborg również rzepak.
       
      Trochę zgłębiłem temat i:
      John Deere:
      + prosta budowa
      - duże spalanie 
      - nie docina wieczorem ( wilgoć )
      - drogie części
      - awaryjne silniki
      - może łamać wytrząsacze
       
       
      New Holland:
      + małe spalanie
      + prosta budowa
      + tanie części ( część pasuje bezpośrednio od bizona)
      + bardzo dobrze kosi wieczorem
      - awaryjna skrzynia 3 biegowa, polecana 4 biegowa
      - awaryjne silniki Ford, polecane Fiat
      - ryzyko pęknięcia tylnej półośki 
       
      Co byście wybrali?
      Od razu mówię że class odpada. Z plusów i minusów wychodzi że NH co nie znaczy że tak jest. \Który jest mniej awaryjny i bardziej wydajny?
      Kawałki mamy u nas o malej powierzchni, głównie 1-2ha.
       
      Polecam
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.