Skocz do zawartości
cesar

przełącznik kierunkowskazów U912

Polecane posty

cesar    0

Dobry wieczór,

ponieważ to mój pierwsz post, chciałbym się przywitać...

W ramach odwdzięczenia się za przysługę, zostałem poproszony o poprawę instalacji elektrycznej w Ursusie 912. Konkretnie jest tu problem z kierunkowskazami. Podłaczyłem wg schematu i niestety nie działaja wlaściwie. (wcześniej była jakaś partyzantka, aby było....) Po włączeniu kierunkowskazów świecą się obie kontrolki a powinna 1. No i działa tylko 1 strona-prawa. Może ma ktoś zdjęcia jak powinien byc podłączony przełącznik, kontrolki, tak, aby działały prawidłowo, tzn. 1 kontrolka bez i 2 z przyczepą.

Przekażnik jest nowy, mechaniczny3x21W.

Może ma ktoś rozrysowany przełącznik, lub zdjęcia.

 

Pozdrawiam i z góry dziekuję.

Wiktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

zerknij pod siedzenie, tam jest "skrzynka" gdzie rozchodzą się wszystkie kable na błotniki. Jak była partyzantka w instalacji to tam na 100% też jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamillo9411    3

Mam podobny problem w U914 :D

też jest tylko prawy kierunkowskaz sprawdzałem wszystko masę i resztę okablowania wszystko jest niby ok a lewej strony nie ma :wacko:

znajomy elektryk załamał ręce i powiedział, że nie wie co jest grane.

Będę obserwował ten post może ktoś pomoże

FINN- ja pod siedzeniem mam elektromagnes z rozdzielnią kabli ale tam jest wszystko ok i w błotnikach też

Edytowano przez Kamillo9411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    988

elektromagnez pod siedzeniem?? czhba przełącznik 12/24??

chodzi mi o tą rozdzielnie kabli co jest po lewej stronie (jak sie siedzi) i jest zakryta blaszka na 2 śruby M8 ( klucz 13)

Może masy nie ma na lampie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

To, że nie działa jedna strona może być efektem niesprawnego przełącznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cesar    0

Dzieki za podpowiedzi. Na razie to zrobiłem instalację wykorzystując przełącznik taki jak w C360, no i działają obie strony, i nie działa klakson:) Za kilka dni będe mógł wrócić do moich napraw. Więc będe musiał wymienić przełącznik, za radą Grabcio.

Ponawiam pytanie: czy ma ktoś zdjęcia instalacji i podłączenia przełącznika, bo pomierzyłem przełącznik a jeśli go podłączam wg schematu to nie zadziała.

Edytowano przez cesar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1188

Też kiedyś miałem problem z kierunkowskazami. Nie pamiętam czy na pewno kierowałem się schematem czy robiłem metodą prób i błędów. Najlepiej jak rozszyfrujesz który przewód jest od której lampy. Oddziel przewody klaksonu, żeby Ci nie przeszkadzały. Odłącz także przewody od kontrolek, bo te podłączysz na końcu jak będą działać już lampy. Jak już będziesz wiedział które przewody są od lewej a które od prawej lampy podłączysz wszystko bez problemu już zgodnie ze schematem.

Najważniejsza sprawa w tym wszystkim to jak koledzy wspomnieli sprawdź koniecznie "masę" w lampach. Lampy są mało szczelne i ze światłami to się cuda dzieją jak nie łączy dobrze.

Edytowano przez Thomas2135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

znajomy elektryk załamał ręce i powiedział, że nie wie co jest grane.

Kolego, załamywać ręce to można jak trzeba w 10 minut naprawić na polu instalację w claasie mega, a nie w jakimś prostym ursusie. I nie nazywaj tego pana elektrykiem, bo na to nie zasługuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ares    3

Też w nowo zakupionej 912 miałem problem z kierunkami. Okazało się, że włącznik jest niesprawny, a dokładnie dwie boczne błaszki zamontowane na ośce przełącznika zwierały o jedno wyprowadzenie więcej, niż powinny. Pomogło ich skrócenie o 1 milimetr, jeśli ktoś ma problem z przełącznikiem, niech pisze, postaram się pomóc. Pozdrawiam.

Edytowano przez Ares

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cesar    0

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Problem tkwił w przełączniku. Okazało sie, że nawet nowe moga być fabrycznie uszkodzone. Wymieniony na kolejny i wszytko zadziałało. No cóż... Czasmi zawodzą rzeczy, których jesteśmy całkowicie pewni....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    31

Potrafi ktoś opisać ten przełącznik od duzych ursusów, tzn chodzi o kierunkowskazy które wyjście w nim na przerywacz, które na kontrolki a które na kierunkowskazy, osobiscie rozszyfrowałem tylko klakson.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jelcz315    0

Kolego Daniel2012. Postaram się jakoś pomóc, choć nie zbyt często jestem na forum. Z rok temu naprawiałem i robiłem przegląd całej tej "partyzantki" w ursusie 912 '85. Jeśli mówię coś nie tak, to proszę mnie poprawić, bo robiłem sam bez schematu, a teraz czytam z pamięci.

Niestety będziesz musiał sam "prześwietlić" kontrolką przełącznik i dojść, które gdzie i skąd idzie. Więc.

Od sygnału są dwa przewody, zupełnie niezwiązane z kierunkowskazami. Znajdź na początku może, żeby sie nie plątały.

Kierunkowskazy są podzielone na dwie części: 1) ciągnik,  2) przyczepa. Musisz oczywiście wiedzieć wcześniej, który kabel w Twojej instalacji idzie do czego. Przełącznik jest dwusekcyjny i od przerywacza (starego typu, aluminiowy) do przełącznika idą dwa przewody.

Z kolei z przełącznika wychodzi po jednym przewodzie na stronę w ciągniku i po jednym na stronę przyczepy. Przewody do przyczepy idą oczywiście do gniazda tylnego, przechodząc przez listwę połączeniową w puszce przy lewej nodze (pisał o niej kolega FINN wyżej). W tej puszce też mogą być problemy.

Kontrolki. Jedna jest od ciągnika, druga od przyczepy. Są podłączone dosłownie pomiędzy kable lewej i prawej strony odpowiednio ciągnika i przyczepy. Kontrolka przyczepy miga tylko z sprawną podłączoną przyczepą. Tu uwaga: gdy skręcasz w LEWO i migasz, to kontrolka migając mówi, że PRAWA żarówka w przyczepie jest dobra. Tak już jest i inaczej nie zrobisz z tego, co tam występuje.

Musisz dawać prąd po kolei na każdy styk sprawdzając próbówką, gdzie pojawia się prąd i zapisując, szukać zależności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    31

To wiedziałem, kable wszystkie u siebie znam bo dopiero co połozyłem tę instalację, sygnał wiem które piny, ale od kierunków nie mogę rozszyfrowac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jelcz315    0

post-19991-0-72430500-1417713899_thumb.jpg

 

Tak to mniej więcej wygląda u mnie. Nie mam możliwości sprawdzenia, który dokładnie kierunek na który styk jest podłączony u mnie, bo ciągnik jest wybebeszony i nie ma baterii. Musisz prześwietlić sam, będzie już łatwiej. Podłączaj prąd tam, gdzie wchodzi z przerywacza, a dalej już sam wiesz. Najpierw podłącz tylko światła ciągnika, bo one ważniejsze, a dopiero, gdy będą działać, podłącz drugi kabel do drugiego wyjścia prądowego przerywacza i podłączaj kierunki przyczepy.

 

Edytowano przez jelcz315

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×