Skocz do zawartości

Polecane posty

Arek    113

Mam walnięty hydroakumulator (pęknięta membrana), jedyne co da się z niego odczytać to "PS 10 BAR TS -30/100stC 1L 0210 9137/663/009 HYDAC MF 3619 551 M01A".

W katalogu hydac nie ma takiego akumulatora. Czy może być dowolny inny akumulator pojemności 1L nabity do 9bar? Temperatura musi być do 100stC czy wystarczy do 80? Bo taki łatwiej znaleźć.

Może ktoś wie gdzie można kupić taki akumulator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

W serwisie kupuje części tyko, te których nigdzie indziej nie można dostać a taki akumulator pewnie gdzieś można dostać za połowę tego co chce korbanek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ppiotr    28

Został nabity tak jak instrukcja podaje 9 bar, gwint nie pasował, kupiłem redukcję i wszystko gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam;Ja do ferdka zalozylem akumulator z firmy hektos o poj 07 i napelnili mi cisnieniem na zodanie czyli 9 bar.Gwint pasowal 1/2 cala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Witam. Podepne się pod temat

Otórz w moim 6180 od jakiegoś czasu gdy ciągnik ma włączoną amortyzację podnośnika to obserwuje dziwne gwałtowne opadanie obciążonego podnosika (tak na kilka cm) i gwałtowe podnosienie na pozycję poprzednią (takie drgania co jakiś czas). Gdy wyłącze amortyzację tego nie ma. Obstawiam że mam walnięty hydroakumulator - ten po prawej stronie za stopniem. Dzisiaj chciałem go obadać więc odkęciłem czerwony plastikowy kapturek pod którym była śruba na imbus. Po zluzowaniu tej śruby pociekł olej. Czy tak ma być. Jak go sprawdzić. Gdzieś czytałem że powinno się dać zmierzyć w nim ciśnienie azotu tylko jak?? Odnalazłem nr kat. 3619551M1 ale nigdzie nie mogę znaleźć jego parametrów. Czy tak jak u was powinno w nim być 9bar ??

I jeszcze jedno pytanie. Czy ten hydroakumulator odpowiada za coś jeszcze czy tylko za podnośnik ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Jak poleciał tam olej to masz pękniętą membranę. Akumulator do wymiany. Pod tą śrubą może być tylko azot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Tak myślałem że tam powinien być azot. A jeśli nie od podnośnika to w takim razie gdzie jest ten od podnośnika bo jakoś nie mogę go namierzyć (jak wygląda). A może wie ktoś z was jakie parametry powinien mieć w tym modelu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1234    1

witam

Chciałbym sie dowiedziec jakie są objawy zepsutego hydroakumulatora?? Ja mam mf 6170 i zauwazyłem ze mam problem z amortyzacją podnośnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronim    1

Obawiam się że amortyzacją podnośnika zajmuje się elektronika. Nie jestem specem ale widzę że jak pracuje amortyzacja to zapalają się kontrolki od opuszczania i podnoszenia. Hydroakumulator jest raczej od sprzęgła czy coś. Mam pytanie: czy jak sprzęgło szarpie na rozgrzanym oleju to może być wina rzeczonego? Dzięki za podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

U mnie też jak się olej rozgrzeje to szarpie sprzęgło, jak jest zimny to nawet można wyczuć półsprzęgło :)

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

chciałbym odświeżyc temat a mianowicie też mam pęknieta membrame a hydroakumulatorze tą pod stopniem z prawej strony w mf 6180 i takie pytanie nie wiem jakiej pojemnosci on jest bo nie zbyt idzie cos z niego odczytac. odczytalem tylko PS 20 bar i hydac. ale nie wiem jaka to pojemnosc? pomoże ktoś???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Ja w swoim 6180 wymieniłem na 0,7L a konkretnie to na ten

http://www.hektos.eu/akumulator-hydrauliczny-acsl07-p-264.html

Gwint 1/2 cala pasuje bez żadnych przeróbek tak samo idealnie pasuje do opaski mocującej a napełniony do 9bar

Więcej możesz przeczytać tutaj:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/46321-akumulator-hydrauliczny-mf6180/

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

szkoda ,że dopiero teraz się dowiedziałem,  że można inne zamienniki założyć w sumie logiczne. Ja dałem prawie 1tys zł za oryginał.... co prawda nie do MF ale to akurat większego znaczenia nie ma. A czy odczuwacie jakąś różnice w pracy powershiftu z napełnionym akumulatorem? Bo tak szczerze to ja nie zauważyłem żadnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

no ja w zasadzie sie zastanawiam co to kurcze zmieni. mnie najbardziej wkurzają drgania kabiny i ogolnie calego ciagnika podczas transportu i troche mi szarpie przy przelaczaniu abcd. nic poza tym niepokojącego nie zauwazylem. takie pytanie czy ktos kto wymienił taki akumulator zauważył różnice w czymkolwiek? jesli tak to co się zmieniło po wymianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Też założyłem hektos 0,7L, 9 bar. Różnicy nie zauważyłem żadnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marquez    0

W kwestii MF serii 6100

 

Za amortyzacje podnośnika odpowiedzialny jest jedynie rozdzielacz hydrauliczny, jak poniżej, akumulator nie ma tu nic.

 

Akumulator hydrauliczny czy bardziej precyzyjnie hydropenumatyczny jak sama nazwa wskazuje akumuluje ciśnienie w swojej objętości.

Ma za zadanie niwelować skoki ciśnienia i zachowywać względnie stałe ciśnienie w obwodzie niskiego ciśnienia, w tym przypadku 17 bar ( o ile dobrze pamiętam )

Praktycznie znacznie jest takie, że w obwodzie niskiego ciśnienia mamy takie odbiorniki ciśnienia jak sprzęgła napędu4x4, blokady mostu, wałka WOM, sprzęgła głównego, dynashiftu, cylinderki hamulców i chodzi o to a aby tego ciśnienia wystarczyło na wszystkie te elementy. Wiadomym jest, że jest pompa która ma tam jakiś stały wydatek, względnie stały od obrotów, ale może się okazać, że w danej chwili będzie on za mały, bo operator ma włączony wałek wom, używa hamulców i jednocześnie automatycznie przy hamulcu włącza się przedni napęd jak to ma miejsce w tych mf'ach. 

Objawy jakie mogą wystąpić przy uszkodzonym akumulatorze hydr. są takie, że będą nam się pojawiać "kwiatki" typu, że mamy włączony wom, włączamy napęd przedni to wom przestaje działać itp. 

Uszkodzony akumulator może też mieć wpływ na charakterystykę działania sprzęgła, szybkości jego reakcji, ale to zależnie dokładnie w jakim modelu mf'a, bo są dwa rodzaje sprzęgieł dla tej serii.

 

Według specyfikacji parametry akumulatora:

pojemność: 1 L

ciśnienie: 9+-1bar ( nabijany azotem )

 

post-82700-0-82990000-1415833088.jpg

 

Edytowano przez marquez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Ja u siebie zauważyłem że troszkę mniej szarpie sprzęgło przy rozgrzanym oleju i przerzucanie półbiegów jest bardzie płynne tj. nie ma takich gwałtownych uderzeń. Pamiętam też że czasami zdarzało się takie coś że przy nawrotach gdy ciągnik miał załączoną blokadę, 4X4 i zaczynałem zawracanie do tyłu a w tym samym momencie podnosiłem maszynę to sprzęgło tak jakby nie łapało aby po ok. nie całej sekundzie złapać gwałtownie. To zjawisko występowało czasami i zawsze jak w jednym momencie następowało wyłączenie blokady, podnoszenie, zmiana kierunku jazdy i sprzęgło. Teraz jakby tego nie obserwuję ale nie wiem czy to jest związane z hydroakumulatorem.

A co do pojemności to 1L jest dużo droższy i gwint nie pasuje (trzeba stosować przejściówkę) a 0,3L nie powinno robić wielkiej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×