Skocz do zawartości
zimny90

zetor 16245 z 4 biegową skrzynia?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W zetorze 16145 prawdopodobnie jest skrzynia 4 biegowa(polowe, szosowe, tył). A w 16245 nie ma........ <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

Z tego co wiem to jest tak jak w 1614 czyli tylko 3 biegi orginalnie. Natomiast jak zakładasz turbinke do 1224 to robisz 1614 i masz 4 biegi. Sorki, że na przykładzie Ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Nie było 4 biegowych skrzyń w 16245 a także w 14245. Czasami zdarzają się w komisach takie 4 biegowe ale to albo jest 12245 z turbiną albo 16245 z przełożoną skrzynią od 12245. Ponoć 4 biegowa standardowa skrzynia nie wytrzymuje mocy 155 km, daje radę tylko do 140 <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
Nie było 4 biegowych skrzyń w 16245 a także w 14245. Czasami zdarzają się w komisach takie 4 biegowe ale to albo jest 12245 z turbiną albo 16245 z przełożoną skrzynią od 12245. Ponoć 4 biegowa standardowa skrzynia nie wytrzymuje mocy 155 km, daje radę tylko do 140 <_<

Co za bzdury! Jeździłem przez 7 lat 4 biegowym Zetorem 16245 rocznik 1992. Sprowadzony był z Niemiec, specyfikacja wyposażenia na rynek zachodni. Skrzynia była w nim fabryczna, poza tym miał duże koła 20.8/38, dodatkową pneumatykę na obieg zamknięty, RBS, automatyczną blokadę przedniego mostu i kilka bajerów niespotykanych w Zetorach ściąganych z Czech. Skrzynię remontowałem zaraz po zakupie przy 4000 mth (rozsypane synchronizatory), wymieniłem też nieco "nadgryzione" koła zębate. Przejeździłem kolejne 3000 mth i nic sie złego ze skrzynia nie działo. Ta skrzynia jest o wiele lepiej zestopniowana, w polu ma się do dyspozycji od 3 polowej (bardzo ciężka orka), poprzez 4 polową, 1 i 2 szosową. Czyli 4 dobrze dobrane biegi, plus wzmacniacz na każdym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

chyba nie ma innych skrzynek jak fabryczne, a druga sprawa to nie udowodnisz że ten ciągnik nie miał 3 biegowej skrzyni w momencie eksportu do Niemiec bo byłeś jego kolejnym właścicielem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
chyba nie ma innych skrzynek jak fabryczne, a druga sprawa to nie udowodnisz że ten ciągnik nie miał 3 biegowej skrzyni w momencie eksportu do Niemiec bo byłeś jego kolejnym właścicielem.

No to Niemiec musiałby oprócz skrzyni bawić się w wymianę obrotomierza, który miał wyskalowaną predkość dla 3 i 4 biegu zależnie od obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Nie wiem jaki miałeś obrotomierz w tym ciągniku więc nie mogę na ten temat się wypowiadać. Z tego co widziałem w wielu zetorach ztsach to miały dwa rodzaje obrotomierzy; 25km/h i 35km/h. Pokazywały tylko prędkość na ostatnim biegu. Były sterowane elektrycznym nadajnikiem obrotów. Starsze obrotomierze na linkę miały podziałkę prędkości na 3 i 4 biegu ale nie były montowane w tych ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
Nie wiem jaki miałeś obrotomierz w tym ciągniku więc nie mogę na ten temat się wypowiadać. Z tego co widziałem w wielu zetorach ztsach to miały dwa rodzaje obrotomierzy; 25km/h i 35km/h. Pokazywały tylko prędkość na ostatnim biegu. Były sterowane elektrycznym nadajnikiem obrotów. Starsze obrotomierze na linkę miały podziałkę prędkości na 3 i 4 biegu ale nie były montowane w tych ciągnikach.

Mój był sterowany elektrycznie, przez prądniczke, a wyskalowany do 35km/h. Przy 2200obr. na 4 biegu pokazywał 30km/h. Wszystkie wskaźniki ba desce rozdzielczej, wszystkie nalepki, np. o używaniu wzmacniacza momentu powyżej 1400obr., opis na dźwigniach sterowania podnośnikiem, hydrauliką, były w języku niemieckim. Powtarzam, to była wersja od początku, fabrycznie przygotowana na rynek niemiecki, wyposażona np. w regulowany na wysokość zaczep, cięgła hakowe walterscheida, RBS, dodatkowa instalacja hamulcowa. Dzisiaj to standard, ale to był 1992 rocznik, na tamte lata full wypas. Dlatego wierzę że skrzynia "4" była seryjna, od początku, może to było na specjalne zamówienie, jakaś bardzo krótka seria. Skrzynia była rzeczywiści słabsza od "3", jak go kupiłem przy 4000mth przebiegu trzeba było ja remontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

A nie pomyślałeś o tym że dystrybutor tych ciągników na terenie Niemiec dodawał do nich dodatkowe wyposażenie nie wchodzące w zakres producenta? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Były też wersje 4ro biegowe, jest ich bardzo mało ale są. Podobno była też skrzynia, w której 4rke wbijało się do przodu... Ale nie mam 100% pewności czy to prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Były też wersje 4ro biegowe, jest ich bardzo mało ale są. Podobno była też skrzynia, w której 4rke wbijało się do przodu... Ale nie mam 100% pewności czy to prawda.

 

Prawdopodobnie mowisz o tzw. szybkiej skrzyni.Tam noby 3 z 4 byly odwrotnie. Rekinie dam uciac za to. Na AF gdzies to wyczytalem nabo na ppr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uchman01    0

generalny importer zetora na niemcy mieści sie w bawarii niedaleko czeskiej granicy, tam właśnie przystosowują traktory na niemiecki rynek i wysyłają do poszczególnych handlarzy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
generalny importer zetora na niemcy mieści sie w bawarii niedaleko czeskiej granicy, tam właśnie przystosowują traktory na niemiecki rynek i wysyłają do poszczególnych handlarzy ;)

Tylk że 16245 na niemiecki rynek to trafiały 15 lat temu. Może wtedy to sie opłacało, dzisiaj nie sądzę. Ile musieliby brać za extra 4 biegową skrzynie, jeżeli jej przeróbka musiałby się wiązać z rozpołowieniem nowego ciągnika i wymianą kół zebatych, dołożeniem synchronizatora, itd. Takie wyposażenie ma sens tylko w przypadku fabrycznego montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Właściciel lub serwis mógł bez problemu wymienić całą skrzynię w takim ciągniku jak mu brakowało przełożeń. Pisałeś o zaczepie przesuwnym, niedawno widziałem taki w zts 12245 ale była na nim tabliczka z niemieckim producentem więc nie był to oryginalny fabryczny zespół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Dlaczego nie mógłbyć fabryczny? Przecież na pompach hydraulicznych fabrycznie montowanych w zetorach były polskie tabliczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3

kiedys widzialem 16245 rok 94 nawet miałem okazje nim robić jazde próbna i miał wbita 4 skrzynie i maszyna była orginalna bez kombinacji maszynka miała I własciciela w kabinie były naklejki w jezyku angielskim ( od nowosci) przedni tuz i wom, koła 20 tył i 14 przód. wydaje mi sie ze w orginale 16145 miały wyłącznie 3 biegi a w 16245 były 3 i 4 chyba ze to był jakis prototyp ;) ale napewno miał 4 orginalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1
Dlaczego nie mógłbyć fabryczny? Przecież na pompach hydraulicznych fabrycznie montowanych w zetorach były polskie tabliczki

A w ursusach na skrzyniach były czeskie... ;)

 

@black08 był to zetor czy już zts?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
Właściciel lub serwis mógł bez problemu wymienić całą skrzynię w takim ciągniku jak mu brakowało przełożeń. Pisałeś o zaczepie przesuwnym, niedawno widziałem taki w zts 12245 ale była na nim tabliczka z niemieckim producentem więc nie był to oryginalny fabryczny zespół.

Poddaję się... Ale to czy skrzynie założył dealer w Nemczech, czy jeszcze na Słowacji w fabryce, nie zmienia faktu, że były 4-biegowe ZTS/Zetory16245. Mój też miał tabliczkę na zaczepie przesównym, made in germany.

Przynajmniej nie było problemów z doborem aktualnie potrzebnego przełożenia. A od ludzi powożących "16" ze skrzynią "3" wiem, że tam to nie błahy problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13
Co za bzdury! Jeździłem przez 7 lat 4 biegowym Zetorem 16245 rocznik 1992. Sprowadzony był z Niemiec, specyfikacja wyposażenia na rynek zachodni. Skrzynia była w nim fabryczna, poza tym miał duże koła 20.8/38, dodatkową pneumatykę na obieg zamknięty, RBS, automatyczną blokadę przedniego mostu i kilka bajerów niespotykanych w Zetorach ściąganych z Czech. Skrzynię remontowałem zaraz po zakupie przy 4000 mth (rozsypane synchronizatory), wymieniłem też nieco "nadgryzione" koła zębate. Przejeździłem kolejne 3000 mth i nic sie złego ze skrzynia nie działo. Ta skrzynia jest o wiele lepiej zestopniowana, w polu ma się do dyspozycji od 3 polowej (bardzo ciężka orka), poprzez 4 polową, 1 i 2 szosową. Czyli 4 dobrze dobrane biegi, plus wzmacniacz na każdym.

Z takim wypasem ZETORA ma moj sasiad i ma on 3 biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×