zimny90

zetor 16245 z 4 biegową skrzynia?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W zetorze 16145 prawdopodobnie jest skrzynia 4 biegowa(polowe, szosowe, tył). A w 16245 nie ma........ <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

Z tego co wiem to jest tak jak w 1614 czyli tylko 3 biegi orginalnie. Natomiast jak zakładasz turbinke do 1224 to robisz 1614 i masz 4 biegi. Sorki, że na przykładzie Ursusa.


Zetor Proxima 110 Power
New Holland T5.105+TUR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    2

Nie było 4 biegowych skrzyń w 16245 a także w 14245. Czasami zdarzają się w komisach takie 4 biegowe ale to albo jest 12245 z turbiną albo 16245 z przełożoną skrzynią od 12245. Ponoć 4 biegowa standardowa skrzynia nie wytrzymuje mocy 155 km, daje radę tylko do 140 <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
Nie było 4 biegowych skrzyń w 16245 a także w 14245. Czasami zdarzają się w komisach takie 4 biegowe ale to albo jest 12245 z turbiną albo 16245 z przełożoną skrzynią od 12245. Ponoć 4 biegowa standardowa skrzynia nie wytrzymuje mocy 155 km, daje radę tylko do 140 <_<

Co za bzdury! Jeździłem przez 7 lat 4 biegowym Zetorem 16245 rocznik 1992. Sprowadzony był z Niemiec, specyfikacja wyposażenia na rynek zachodni. Skrzynia była w nim fabryczna, poza tym miał duże koła 20.8/38, dodatkową pneumatykę na obieg zamknięty, RBS, automatyczną blokadę przedniego mostu i kilka bajerów niespotykanych w Zetorach ściąganych z Czech. Skrzynię remontowałem zaraz po zakupie przy 4000 mth (rozsypane synchronizatory), wymieniłem też nieco "nadgryzione" koła zębate. Przejeździłem kolejne 3000 mth i nic sie złego ze skrzynia nie działo. Ta skrzynia jest o wiele lepiej zestopniowana, w polu ma się do dyspozycji od 3 polowej (bardzo ciężka orka), poprzez 4 polową, 1 i 2 szosową. Czyli 4 dobrze dobrane biegi, plus wzmacniacz na każdym.


Claas Ares 657, Ursus C-385
Dominator 150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    2

chyba nie ma innych skrzynek jak fabryczne, a druga sprawa to nie udowodnisz że ten ciągnik nie miał 3 biegowej skrzyni w momencie eksportu do Niemiec bo byłeś jego kolejnym właścicielem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
chyba nie ma innych skrzynek jak fabryczne, a druga sprawa to nie udowodnisz że ten ciągnik nie miał 3 biegowej skrzyni w momencie eksportu do Niemiec bo byłeś jego kolejnym właścicielem.

No to Niemiec musiałby oprócz skrzyni bawić się w wymianę obrotomierza, który miał wyskalowaną predkość dla 3 i 4 biegu zależnie od obrotów.


Claas Ares 657, Ursus C-385
Dominator 150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    2

Nie wiem jaki miałeś obrotomierz w tym ciągniku więc nie mogę na ten temat się wypowiadać. Z tego co widziałem w wielu zetorach ztsach to miały dwa rodzaje obrotomierzy; 25km/h i 35km/h. Pokazywały tylko prędkość na ostatnim biegu. Były sterowane elektrycznym nadajnikiem obrotów. Starsze obrotomierze na linkę miały podziałkę prędkości na 3 i 4 biegu ale nie były montowane w tych ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
Nie wiem jaki miałeś obrotomierz w tym ciągniku więc nie mogę na ten temat się wypowiadać. Z tego co widziałem w wielu zetorach ztsach to miały dwa rodzaje obrotomierzy; 25km/h i 35km/h. Pokazywały tylko prędkość na ostatnim biegu. Były sterowane elektrycznym nadajnikiem obrotów. Starsze obrotomierze na linkę miały podziałkę prędkości na 3 i 4 biegu ale nie były montowane w tych ciągnikach.

Mój był sterowany elektrycznie, przez prądniczke, a wyskalowany do 35km/h. Przy 2200obr. na 4 biegu pokazywał 30km/h. Wszystkie wskaźniki ba desce rozdzielczej, wszystkie nalepki, np. o używaniu wzmacniacza momentu powyżej 1400obr., opis na dźwigniach sterowania podnośnikiem, hydrauliką, były w języku niemieckim. Powtarzam, to była wersja od początku, fabrycznie przygotowana na rynek niemiecki, wyposażona np. w regulowany na wysokość zaczep, cięgła hakowe walterscheida, RBS, dodatkowa instalacja hamulcowa. Dzisiaj to standard, ale to był 1992 rocznik, na tamte lata full wypas. Dlatego wierzę że skrzynia "4" była seryjna, od początku, może to było na specjalne zamówienie, jakaś bardzo krótka seria. Skrzynia była rzeczywiści słabsza od "3", jak go kupiłem przy 4000mth przebiegu trzeba było ja remontować.


Claas Ares 657, Ursus C-385
Dominator 150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    2

A nie pomyślałeś o tym że dystrybutor tych ciągników na terenie Niemiec dodawał do nich dodatkowe wyposażenie nie wchodzące w zakres producenta? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Były też wersje 4ro biegowe, jest ich bardzo mało ale są. Podobno była też skrzynia, w której 4rke wbijało się do przodu... Ale nie mam 100% pewności czy to prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Były też wersje 4ro biegowe, jest ich bardzo mało ale są. Podobno była też skrzynia, w której 4rke wbijało się do przodu... Ale nie mam 100% pewności czy to prawda.

 

Prawdopodobnie mowisz o tzw. szybkiej skrzyni.Tam noby 3 z 4 byly odwrotnie. Rekinie dam uciac za to. Na AF gdzies to wyczytalem nabo na ppr.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uchman01    0

generalny importer zetora na niemcy mieści sie w bawarii niedaleko czeskiej granicy, tam właśnie przystosowują traktory na niemiecki rynek i wysyłają do poszczególnych handlarzy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
generalny importer zetora na niemcy mieści sie w bawarii niedaleko czeskiej granicy, tam właśnie przystosowują traktory na niemiecki rynek i wysyłają do poszczególnych handlarzy ;)

Tylk że 16245 na niemiecki rynek to trafiały 15 lat temu. Może wtedy to sie opłacało, dzisiaj nie sądzę. Ile musieliby brać za extra 4 biegową skrzynie, jeżeli jej przeróbka musiałby się wiązać z rozpołowieniem nowego ciągnika i wymianą kół zebatych, dołożeniem synchronizatora, itd. Takie wyposażenie ma sens tylko w przypadku fabrycznego montażu.


Claas Ares 657, Ursus C-385
Dominator 150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    2

Właściciel lub serwis mógł bez problemu wymienić całą skrzynię w takim ciągniku jak mu brakowało przełożeń. Pisałeś o zaczepie przesuwnym, niedawno widziałem taki w zts 12245 ale była na nim tabliczka z niemieckim producentem więc nie był to oryginalny fabryczny zespół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Dlaczego nie mógłbyć fabryczny? Przecież na pompach hydraulicznych fabrycznie montowanych w zetorach były polskie tabliczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3

kiedys widzialem 16245 rok 94 nawet miałem okazje nim robić jazde próbna i miał wbita 4 skrzynie i maszyna była orginalna bez kombinacji maszynka miała I własciciela w kabinie były naklejki w jezyku angielskim ( od nowosci) przedni tuz i wom, koła 20 tył i 14 przód. wydaje mi sie ze w orginale 16145 miały wyłącznie 3 biegi a w 16245 były 3 i 4 chyba ze to był jakis prototyp ;) ale napewno miał 4 orginalnie


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    2
Dlaczego nie mógłbyć fabryczny? Przecież na pompach hydraulicznych fabrycznie montowanych w zetorach były polskie tabliczki

A w ursusach na skrzyniach były czeskie... ;)

 

@black08 był to zetor czy już zts?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaJacek    3
Właściciel lub serwis mógł bez problemu wymienić całą skrzynię w takim ciągniku jak mu brakowało przełożeń. Pisałeś o zaczepie przesuwnym, niedawno widziałem taki w zts 12245 ale była na nim tabliczka z niemieckim producentem więc nie był to oryginalny fabryczny zespół.

Poddaję się... Ale to czy skrzynie założył dealer w Nemczech, czy jeszcze na Słowacji w fabryce, nie zmienia faktu, że były 4-biegowe ZTS/Zetory16245. Mój też miał tabliczkę na zaczepie przesównym, made in germany.

Przynajmniej nie było problemów z doborem aktualnie potrzebnego przełożenia. A od ludzi powożących "16" ze skrzynią "3" wiem, że tam to nie błahy problem.


Claas Ares 657, Ursus C-385
Dominator 150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13
Co za bzdury! Jeździłem przez 7 lat 4 biegowym Zetorem 16245 rocznik 1992. Sprowadzony był z Niemiec, specyfikacja wyposażenia na rynek zachodni. Skrzynia była w nim fabryczna, poza tym miał duże koła 20.8/38, dodatkową pneumatykę na obieg zamknięty, RBS, automatyczną blokadę przedniego mostu i kilka bajerów niespotykanych w Zetorach ściąganych z Czech. Skrzynię remontowałem zaraz po zakupie przy 4000 mth (rozsypane synchronizatory), wymieniłem też nieco "nadgryzione" koła zębate. Przejeździłem kolejne 3000 mth i nic sie złego ze skrzynia nie działo. Ta skrzynia jest o wiele lepiej zestopniowana, w polu ma się do dyspozycji od 3 polowej (bardzo ciężka orka), poprzez 4 polową, 1 i 2 szosową. Czyli 4 dobrze dobrane biegi, plus wzmacniacz na każdym.

Z takim wypasem ZETORA ma moj sasiad i ma on 3 biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.