Skocz do zawartości
Nacki10

Problem z cisnieniem oleju w MTZ

Polecane posty

Nacki10    5

Witam

 

Mam taki problem, Silnik jest po remoncie i na wolnych obrotach silnik ma 0,8 a na prawie na maksymalnych obrotach do 3 zaznaczam iż silnik jest zimny. Dodam do tego iż Głowica z zaworami jest splanowana, poszedł nowy blok nowe cylindry, szlif wału plus dodatkowe części do silnika oraz jest nowa pompa olejowa silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Manometr jest na pewno sprawny? mi raz nowa pompa wadliwa się trafiła i nie dawała ciśnienia. Po wyjęciu i sprawdzeniu ręcznie dawała po wałkach od tyłu. Można sprawdzić pompę oraz rurkę ssącą i tą co do bloku od pompy idzie bo lubi u góry na lucie pęknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nacki10    5

Tak Manometr sprawny bo sprawdzałem tez drugim zegarem i tak samo było. Widzę że jak nie odkręcę miski to niczego się nie dowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grzesiek82    0

witam nie odkręcaj miski jeśli chcesz zwiększyć ciśnienie to na filtrze jest korek po prawej stronie filtra odkręcasz ten korek bierzesz śrubokręt wkręcasz śrubkę ile potrzeba i po robocie w mtz często tak bywa że ona sama się potrafiła wykręcić a tak wogóle to one mają niskie ciśnenia ale na ciepłym powinieneś mieć w granicach 1 atm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz92    36

ja bym ci radził bo miałem podobny przypadek w mtz-cie wlej olej przez filtr odkręć ten bączek ii filterek razem z tą śrubą co jest na niej osadzony i wlej pomału trochę oleju aż zacznie wypływać i złóż i powinno być dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nacki10    5

W graniach 1 atm. sadze ze na silnik po remoncie to takie minimum 2 powinno być. A jak go odpalę to jest 0,8 jak dodam gazy to dojdzie mi do 3 atm. wiec za dużo nie ma co podkręcać tylko coś się dzieje że jest taki duży spadek ciśnienia, a jak się rozgrzeje to trzeba pewnie jeszcze 0,5 atm odjąć wiec coś jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    247

Jest zle. U mnie po remoncie mam 5 cisnienie, na cieplym 4,5. Masz za duza roznice miedzy cisnieniem na wolnych i wysokich obrotach. Odkrec miske i sprawdz przewod od pompy, pompe, smok. Mozesz miec tez wyrobiony baczek. Masz stary czy nowy typ baczka? Nowy typ ma sitko i smigielko, stary ma dysze u dolu. Wyrabia sie os baczka oraz tloczki zaworow. Nie trzyma wowczas cisnienia, podkrecanie zwieksza tylko cisnienie maksymalne. U ciebie jest a dua roznica, ja takie mialem przed remontem, skonczylo sie urwaniem walu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek82    0

no to sam widzisz jak masz skalibrowany zawór na zimnym przepuści na 3 atm nie wydaje mi się że żeby było coś źle ale sam wiesz jak go składałeś mówisz że praktycznie wszystko nowe to nie ma cudów powinno być dobrze wewnątrz chyba że wałek rozrządu poszedł stary i nie trzymał wymiaru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nacki10    5

Baczek jest nowego typu wymyty, może masz racje już pare lat ma, miały prawo tłoczki się wyrobić. To już jutro od rana wiem za co się brać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

mogła ci rurka pęknąć od pompy i gubi ciśnienie ,w mtz nie ustawia się ciśnienia na 5 bo to za dużo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

u mnie w nowym belarusie bylo na zimnym w granicach 4.5 jak sie rozgrzeje 3 a jak w orce dam mu w d*pe to do 1 spada , jezdze na turdusie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    247

Ja na bączku miałem 3 na zimnym, 1 na ciepłym, jak dostał w d... to spadało poniżej 1. Zmieniłem w czasie remontu bzaczek na filtr puszkowy. Na początku trzymał ciśnienie 5. Potem go podregulowałem na mniej. W tej chwili na zimno jest 4,5, na ciepło około 3,8. Na gorąco jeszcze nie próbowałem, bo ciągnik ma 20h pracy po remoncie silnika i w d... jeszcze nie dostawał. W każdym razie różnica między ciepły a zimny powyżej 1 atm. jest niepokojaca i wskazuje na znaczne ubytki ciśnienia gdzies po drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Prawidłowe ciśnienie w mtz-cie na wolnych nie powinno spaść poniżej 0,8 na wysokich obrotach od 1-4. Więc nie specjalnie masz się czym przejmować.

Dla pewności sprawdź zaworki w podstawie filtra są trzy. Różnica pomiędzy wolnymi a wysokimi obrotami jest nieistotna jeśli mieści się w normie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nacki10    5

u mnie jednak była wadliwa nowa pompa olejowa, dobrze ze zbierałem wszystkie paragony to wymienili na nowa i teraz jest elegancko na zimnym od 3-4 a na rozgrzanym od 2,5-3,5 atm. tak to pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No widzisz. Pompa w ruskim ma dość duży zapas z tego co ja kombinowałem w swoim. Mi jak się bawiłem zaworami wywalił mi ponad 7 bar ciśnienia.

Mój trzyma ciepły na obrotach max do 3 bary. Może deko mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    247

Prawidłowe ciśnienie w mtz-cie na wolnych nie powinno spaść poniżej 0,8 na wysokich obrotach od 1-4. Więc nie specjalnie masz się czym przejmować.

Dla pewności sprawdź zaworki w podstawie filtra są trzy. Różnica pomiędzy wolnymi a wysokimi obrotami jest nieistotna jeśli mieści się w normie.

 

 

W ksiazce napraw do MTZ-ta pisze, że takie ciśnienie powinno się utrzymywać w silniku, aby nie kwalifikować go do naprawy. Tzn na pierwszej panewce głównej na wolnych obrotach ciśnienie nie powinno spadac poniżej 0,8. W ciagniku po remoncie cisnienie góra/dół nie może mieć aż takiej różnicy, bo to znaczy, że wszystkie elementy spasowano ze zbyt dużą tolerancją, albo nie wymieniono jakiegoś elementu w układzie smarowania, który jest zużyty. Częstym błędem jest też pozostawianie starych tulejek wałka rozrządu w czasie remontu, bez sprawdzenia luzów. Bezpośrednio z łożysk głównych wału korbowego idą kanały na smarowanie wałka rozrzadu.

Nie należy sie sugerować wartościami ciśnienia oleju, określonymi w książce (rosyjskiej) jako dopuszczalne, że są to wartosci zalecane do pracy. W większości zadbanych ciagników, które mogłem oglądać, wskazania manometru wahały sie między 2-3 lub 2-4. Zazwyczaj spadanie cisnienia na wolnych obrotach wskazuje na duży przebieg silnika.

 

Owszem, wydatek pompy jest duży , ze względu na odśrodkowy filtr oleju, ale bez przesady. W świeżo remontowanym silniku cisnienie powinno byc bardziej stałe i nie pływać tak.

Który masz szlif wału ? Kupowałes gotowe panewki ? Często można trafic panewki na wymiar naprawczy "rosyjski" nie spotykany u nas w kraju. W/g orginalnych norm rosyjskich wał może mieć 8 szlifów, a w/g naszej literatury pisze, że są 2 nominały H1 i H2 i 4 szlify.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To dane z instrukcji nowszej generacji mtz-ta. Zmierz ty mi ciśnienie na pierwszej panewce, zmierz i porównaj pomiędzy górą a dołem. Jak nie będzie na dole to i na górze. To hydraulika gdzie ciśnienie jest mierzone w kanale i spadku pomiedzy jednym odcinkiem a drugim nie ma bo na każdym wylocie napotyka na opór. Jeśli oporu nie ma spada ciśnienie w całej magistrali od pompy zaczynając. Ważne jest ciśnienie jakie jakie jest w magistrali olejowej. Czyli już wskazanie na wlocie do filtra oleju w mtz-cie z racji konstrukcji jest takim jakie jest w każdym innym miejscu w kanale olejowym silnika. Jak na resztę silnika idzie z "łożysk" wału? Z łożysk wału jak to określiłeś olej wali do miski oleju. Nie ma co panikować są silniki które na wolnych obrotach dopuszczają 0,4 bara a znam masę przypadków gdzie przy 0,2 latały jeszcze latami.

na wolnych spadek ciśnienia nie jest niczym niezwykłym i jest wytłumaczalny jak najbardziej. Spada wydatek pompy a zapotrzebowanie w olej nie. Więc musi spaść. Byle nie poniżej zalecanego. A i tu specjalnie bym się w starszym silniku nie przejmował.

Co do zestawów naprawczych to jedyne co znalazłem to nominał i cztery naprawcze.

Swojego czasu pytałem się u szlifierz u nas a i to samo znalazłem w literaturze.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    247

Treść orginalnej książki:

 

Układ smarowania:

post-39274-0-78999900-1392323080_thumb.jpg

post-39274-0-71617900-1392323338_thumb.jpg

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rucin    2

ja miałem słabe ciśnienie to bąka zamieniłem na filtr wymienny musisz kupić nową podstawę i ciśnienie się poprawi już kilka osób tak zrobiło i są zadowoleni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeśli tekst który załączyłeś dotyczy tego obrazka to możliwe bo jest na nim filtr oleju starego typu.

W nowszym nie ma dysz napędzających baka więc i pewnie wymagania odnośnie ciśnienia nie będą takie rygorystyczne. Więcej oleju trafia do magistrali i nie trzeba brać pod uwagę dysz które zjadają część oleju.

http://gidroruli.narod.ru/index/0-92

http://gidroruli.narod.ru/index/0-257

Jest tego więcej i ogólnie gania ciśnienie od 2-3 na wysokich do dopuszczalnego spadku do 0.8 na niskich co nie jest objawem zużycie silnika.

Po prostu tyle może spaść w zależności od regulacji i ogólnego spasowania elementów silnika.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nacki10    5

też założyłem filtr puszkowy dla własnej wygody bo przy zabudowie tura jest ciężko czyścić Bąka

post-19797-0-85762800-1392395066_thumb.jpg

 

post-19797-0-90681000-1392395171_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    247

Mam książke Kopyłowa i tam jest podobna adnotacja odnośniewszystkich silników do ciagników rosyjskich - D-240, D65, JAMZ itp.

Średnica dysz jest tak dobrana, aby maksymalnie wykorzystać ciśnienie oleju przy minimalnym wydatku. W silnikach z bakiem starego typu pompa ma zebatkę tylko 24 zęby, w nowszych 36, wiec straty oleju na bąku są rekompensowane większym wydatkiem pompy (wyższe obroty pompy przy tych samych obrotach wału), więc z założeń wynika, ze twoje stwierdzenie jest lekko nieuzasadnione. Aby sprawdzić, jak jest statystycznie, trzeba by zrobic większą ankietę, jaki kto ma w ciągniku cisnienie oleju :D na wiekszej próbie 100-200 traktorów z uwzględnieniem wieku i ilości MTH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jak nie uzasadnione? Nawet 60-ka z bąkiem ma większe ciśnienie niż z PP. Jest to jak najbardziej uzasadnione. Sposób napędzania bąka również może mieć znaczenie. Nowszego typu na pewno potrzebuje mniej oleju niż starego z racji tego że napęd baka jest inaczej rozwiązany, skupiony bliżej osi bąka i do tego pełnego przepływu. Więc nie wiem gdzie ten twój brak uzasadnienia.

I nie wiem co tu badać. Jeśli ruski takie ciśnienie uważają za dobre i z takim ciągniki robią po naście tysięcy motogodzin to co ty chcesz badać?

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Ja dzisiaj patrzałem u siebie to na wolnych obrotach około 1000 ma ciśnienie nieco powyżej 3 a na wysokich 4. Na ciepłym spada do 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×