Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam. Przy niskich obrotach silnika nie "ciągnie" przedni napęd, dopiero przy zwiększeniu obrotów zaczyna działać, ale gdy olej się rozgrzeje, to muszą być już wysokie obroty żeby działał. Co może być przyczyną? Pompa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

Raczej ale na pewno pompa po prostu już jest wyeksploatowana i nie daje ciśnienia bo zbytnio innej przyczyny nie widzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz65896    24

Ja równie podzielam zadnie mojego przedmówcy że to pompa. Prawdopodobnie wywrót też ci słabo działa bo to z jednej pompy idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kasek    7

Kiprować może da jeszcze radę bo teraz nie pamiętam jakie ciśnienie wyjściowe jest na kiper , a co do wom to sprawdzałeś na sucho czy pod jakąś maszyną bo na sucho to on bez problemu będzie się kręcił , a tak nawiasem kiedy wymieniałeś olej i filtry od hydrauliki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr ani olej nie był jeszcze wymieniany a ciągnik mam już kilka lat. Od hydrauliki chyba jest jeden filtr? Zdaje się gdzieś pod spodem o ile dobrze pamiętam. WOM przy pracy z rozrzutnikiem obornika działa, ale żeby ruszył muszę zwiększyć obroty

Edytowano przez slawekkrzysiek63

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

Kolego wymień filtr i olej i zobacz czy będzie różnica a jak nie będzie poprawy to wtedy już tylko pozostaje pompa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Wszyscy skupiacie się na pompie i oleju,a nikt nie podpowie o sprzęgle w skrzyni pośredniej,jak będzie zużyte to pompa z olejem nie pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz65896    24

Wszyscy skupiacie się na pompie i oleju,a nikt nie podpowie o sprzęgle w skrzyni pośredniej,jak będzie zużyte to pompa z olejem nie pomoże

Wszyscy mówią o pompie bo to najczęściej siada i są z tym problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

Fakt kolega też ma rację z tym sprzęgłem dobrze myśli ale jedno czy drugie by nie padło puki się traktora nie rozbierze to nic się nie będzie wiedziało to są jedynie i tylko jedynie nasze domysły i opcje co mogło paści a w rzeczywistości też nikt nie daję tezy że to na 100% to lub tamto ;) Tak więc złota myśli puki się nie rozbierze się nic nie dowie kolega B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba333    9

panowie a jak to jest z tymi przednimi napędami w tych modelach? Bo u mnie przednie kola ciągną równo co nie robi problemu jadąc prosto ale gdy dużo skręcam to trochę kolo które idzie po większym łuku pcha się. Czy wy przy częstym skręcaniu za każdym razem wyłączacie napęd? tak są podobno zbudowane w tych modelach ale czy nic sie nie rozleci przy pracy np. z ladowaczem i przednim napedem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

Kolego nie jestem pewien jak w tym modelu jest ale ogółem co się orientuje w przednich napędach a parę ich robiłem to przeważnie jest normalnie mechanizm różnicowy a nowsze traktory mają jeszcze tylko dodatkową opcję zblokowania wszystkich 4 kół w razie zakopania , tak więc to co opisujesz wygląda na to że masz coś nie tak z mechanizmem różnicowym a jak będziesz tak jeździł tak jak teraz że blokuje ci koło to może kiedyś ci rozwalić po prostu kosz satelit w zwojnicy , to jest jedynie moje stwierdzenie mogę się mylić oczywiście ;)

Edytowano przez kasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

Kolego qba333 nie masz czasami napisu na masce AUTO-LOCK jeśli tak to masz tzw. mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu. U mnie w ciągniku też tak jest jak opisałeś wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba333    9

dowiedzialem sie ze powodem tego jest sprzęgło kłowe które trzeba załączać na postoju i ciągnie 2 koła na raz. A może mi ktoś podać numery filtra oleju tego co jest w skrzyni pod spodem pod deklem przykrecanym na 3 śrubki? Bo po dluższej pracy na małych obrotach mruga mi kontrolka od małego ciśnienia w skrzyni. Podejrzewam że to już pompa bo ciągnik z ładowaczem pracuje ale spróbuje jeszcze filtr wymienic. A i ile jeszcze może tam oleju wylecieć przy wymianie filtra?

Edytowano przez qba333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikolass    0

Witam ja mam pytanie trochu z innej bajki mam zamiar kupić MF 698T i na co mam zwrócić uwagę? Oglądałem ostatnio taki model i powiem tak ze skrzynia działa poprawnie podnośnik tez bez zastrzeżeń elektryka tez w normie tylko nie jestem pewien co do silnika ponieważ ten model posiada turbosprężarkę i nie wiem jak powinna sie zachowywać... powiem tak odpalił bez problemu pochodził pare min i zacząłem wkręcać go na obroty i turbina delikatnie "gwizdała" nie chodziła zbytnio głośno ładnie sie wkręcał i podczas jazdy tez dobrze pracowała dodam ze na pełnych obrotach nie dymił (silnik nie był obciążony) jedynie w momencie dodania gazu ale to jest zrozumiałem. Nie miałem możliwości sprawdzić pod obciążeniem silnika. I teraz mam takie pytanie czy da sie wyczuć uszkodzoną turbinę? i jak prawidłowo powinna pracować? i jak taki Ciągnik zachowuje sie podczas gdy ma uszkodzoną turbinę, czy silnik bedzie pracował czy nie będzie miał w ogóle mocy? w tej kwestii jestem zielony bo nigdy nie miałem do czynienia z silnikiem z doładowaniem. Z góry dzięki za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    1

dowiedzialem sie ze powodem tego jest sprzęgło kłowe które trzeba załączać na postoju i ciągnie 2 koła na raz. A może mi ktoś podać numery filtra oleju tego co jest w skrzyni pod spodem pod deklem przykrecanym na 3 śrubki? Bo po dluższej pracy na małych obrotach mruga mi kontrolka od małego ciśnienia w skrzyni. Podejrzewam że to już pompa bo ciągnik z ładowaczem pracuje ale spróbuje jeszcze filtr wymienic. A i ile jeszcze może tam oleju wylecieć przy wymianie filtra?

 

 

Jeśli się nie mylę to będzie to ten filtr.

http://www.e-skladnica.pl/pl/p/WKLAD-FILTRA-HYDRAULICZNY-H-153-73-WH20-35-MF-1674984M91/936

 

Aby wymienić ten filtr będziesz musiał spuścić cały olej ze skrzyni i hydrauliki. Wątpię żeby wymiana oleju i filtra coś pomogła ale wymienić napewno nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

też mam ten problem (Mf 698T z multipowerem), Tylko że u mnie wałek działa na wolnych obrotach się załacza, wom też działa, a tur ledwo co ostatnio podniósł sianokiszonkę ( na wolnych obrotach) i jak mam właczony nepęd i dam na zająca to kontrolka na wolnych obrotach cały czas miga. Teraż koledzy podpowiedzcie czy to jest wina pompy czy nieszczelnośći na multipowerze? Moze kotoś podpowie jak to sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal18    0

sprawdź ciśninie może być nieszczelność na tarczkach lub koniec pompy chba że na walku sprzęgłowym masz też2 pierścienie podobne jak w romecie na tlok ale moje zdanie jest że może być pompa bo jak miga kontrolka i tur nie chce zbytnio podnosić to niema ciśninia a to jest z tej samej pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie naped zalacza się na zimnym ciogniku po rozgrzaniu ciognika wylacza się wom w prasie jak ma cieszko na małych obrotach potrafi stanoc po dodaniu gazu rusza wywrot działa na malym gazie co może być pszyczyno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    179

Co mu da wymiana oleju? No chyba że ktoś jakiegoś syfu nalał. Jak najbardziej zmierzyć ciśnienie ( choć raczej za duże to ono nie jest po objawach ) ale to podstawa. Co do oleju - spuścić, oczyścić filtr, odczekać aż w oleju opadną zanieczyszczenia, zlać do innego pojemnika bez syfu, no i do ciągnika. Jeśli filtr nie był cały mocno zasyfiony to przyczyna jest gdzieś dalej. 

Co do ciśnienia to nie koniecznie pompa ( choć wysoce prawdopodobne ). Najlepiej oddaj do mechanika z pojęciem bo zabawa w hydraulika może być kosztowna.

Kolego Nikolass - jeśli ciągnik Ci pasuje to kup i nie przejmuj się turbiną. Obecnie to nie jest to dość duży koszt a to że trochę gwiżdże to przecież nowa raczej nie jest. Turbosprężarka o stałej geometrii jak się kończy to najczęściej wciąga olej ( widać po spalinach).

Jeśli szukasz modelu 698 to zdecydowanie lepiej 698T czyli z silnikiem doładowanym Perkins AT4.236 ponieważ taki silnik robił Ursus i części są zdecydowanie tańsze oraz bardziej dostępne niż w A4.318 ( MF698 ). Jeśli nie potrzebujesz takiej mocy to szukaj MF 690 lub MF 675 ( ewentualnie nowsze 375, 390, 390T ). 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    179

Najlepiej na wyjściu z pompy tylko musiałbyś mieć do niej dostęp. Można sprawdzić jeszcze na wyjściach 

Napęd rozłącza się razem z WOM czy nie ma to znaczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×