Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
corejack

MTZ 82 `79 Nie płynie paliwo z nadmiaru wtryskiwaczy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
corejack    0

Jak w temacie, nie leci paliwo nadmiarem do zbiornika, stąd moje pytanie, czy to normalne, czy oznacza, że się zatkał?

Mam go od roku, sprawuje się ok, ale ponieważ mam tylko lewy zbiornik - prawy wyrzucony i zamontowany w to miejsce dla wygody rozdzielacz - zdarza mi się wyssać go do zera i później mam spore kłopoty z odpowietrzeniem: załapie, chodzi dobrą chwilę ok, znów gaśnie i tak ok. 20 razy.

Może brak przelewu ma tu związek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie rób problemów tam gdzie ich nie ma i ciesz się ze szczelnych wtryskiwaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Czyli taka zabawa z odpowietrzeniem to normalne zachowanie?

Co do powrotu, to pytanie zasugerowały mi prace moich 60-tek, gdzie z powrotu zawsze płynie paliwo, a z odpowietrzeniem nie ma takich problemów.

Konstrukcje dość podobne (pomijając perkinsa oczywiście), stąd taka sugestia.

Co do szczelności wtryskiwaczy...

To chyba nie do końca o to chodzi. Nie wydaje mi się ,żeby dało się tak idealnie zgrać ustawienie pompy i wtryskiwaczy, by cała zadana dawka paliwa poszła do cylindra, bez żadnego nadmiaru. Podejrzewam raczej zapchany króciec lub coś w tym guście. Ale może się mylę i w tym ciągniku faktycznie jest to możliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Nowy szczelny wtryskiwacz praktycznie nic nie gubi, musi trochę czasu upłynąć by cokolwiek w przewodzie się znalazło, tym bardziej nie zauważysz tego podczas pracy. Musiał byś założyć buteleczkę by ocenić ilość. Pewna ilość paliwa na przelewie wtryskiwaczy to pierwszy objaw ich zużycia.

Przyjrzyj się uważnie układowi paliwowemu C-360 a MTZ. Jest tam widoczna różnica która powoduje, że w Ursusie paliwo cały czas wraca powrotem do baku. Powrót z wtryskiwaczy jest połączony z powrotem z pompy wtryskowej, dlatego cały czas tam jest paliwo, chodź wtryskiwacze mogą nic nie puszczać.

W MTZ powrót z wtryskiwaczy jest sam, wiec przy szczelnych wtryskiwaczach nie ma w nim paliwa. A nadmiar paliwa z pompy wtryskowej jest ponownie wykorzystywane, nie wraca do zbiornika.

 

Jak zbraknie paliwa to w jakiś sposób pomagasz silnikowi ponownie odpalić? Odpowietrzasz go, czy tylko wlewasz paliwo i kręcisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Dzięki za wyjaśnienie, zastanawiał mnie właśnie ten przewód z pompy do filtra... Teraz wszystko jasne:)

Czyli jak napisałem - dość podobne układy, ale są różnice. Przy okazji, jest jeszcze jakaś istotna różnica, czy reszta jest zbliżona do 60-tki?

Co do odpowietrzania, to oczywiście najpierw ręczna pompka do oporu, później rozrusznik i praktycznie od razu pracuje ok, tylko że po chwili znowu zdycha i pompowanko ręczne i tak w kółko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Po wymianie wiadomo - szybciej odpowietrzysz, ale gdy zabraknie też odkręcasz i zalewasz?

I nie gaśnie później?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    7

zawsze wioze ze sobą butelkę 1.5L i jak mi gdzieś zabraknie lub jak już kilka razy miałem że biedronka była w wężu przed odstojnikiem to odkrecam u góry śrubę od filtra dokładnego uczyszczania zalewam filtr do pełna chwilka pompką i drugi raz do pełna i jak odpale chwilkę czekam i jadę Wiadome zanim ty pompką odpowietrzysz cały układ to trochę mija a tym bardziej zanim napełnisz filtry to troche trzeba się namachać. Wiadome jedna pompka jak to bywa w mtz i t25 jest lepsza druga gorsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

W takim razie zastosuję Twoją metodę z zalewaniem filtra i mam nadzieję, że nie będzie już takich jazd z wielokrotnym przepompowywaniem co parę minut.

A przy okazji uzupełniłem - dzięki Wam - swoją wiedzę na temat pracy wtryskiwaczy(sugerowałem się działaniem 60-tki, na której się "wychowałem").

W sumie mam parę sprzętów i tylko w mtz jest osobny przelew z pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

Nie wydaje mi się ,żeby dało się tak idealnie zgrać ustawienie pompy i wtryskiwaczy, by cała zadana dawka paliwa poszła do cylindra, bez żadnego nadmiaru. Podejrzewam raczej zapchany króciec lub coś w tym guście. Ale może się mylę i w tym ciągniku faktycznie jest to możliwe?

A co ma przelew wtryskiwaczy do dawki paliwa? Dawkę paliwa ustala tylko i wyłącznie pompa wtryskowa, a nie jak ludzie sobie ubzdurali, że to wtryskiwacz dawkuje paliwo. Powrót z wtryskiwaczy służy tylko odprowadzeniu przecieków, które są nieuniknione. W CR, gdzie ciśnienia dochodzą do 2000 bar, podczas pracy pojawiają się pojedyńcze krople paliwa w przelewach. Ale tam są dokładności poniżej tysięcznych milimetra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Ok, rozumiem, jak już napisałem - uzupełniłem swoją wiedzę podstawową na ten temat, dzięki za wyjaśnienia.

To błędne rozumowanie wyniosłem stąd, że uszkodzone, bądź zużyte wtryskiwacze można podejrzeć na stole pomiarowym i wychodzą różnice w dawkowaniu.

Wychodzą też przy zużytych sekcjach, ale zakładając, że pompa jest ok, to winą za te różnice obarcza się wtryskiwacze, mocno upraszczając, czy wręcz - jak się okazuje - potocznie mówiąc, źle dawkują.

 

A jakoś żaden z mechaniorów mi tego poprawnie nie wyjaśnił.

Teraz już wiem co i jak.

 

Troszkę z innej beczki, ale może bez zakładania nowego tematu,

czy można regulować wolne obroty i jeśli tak, to jak?

I drugie pytanie, widziałem gdzieś na forum zdjęcie pompy i chyba u mnie przewody są jakoś pozamieniane,

czy możecie mi pomóc określić, czy wszystkie są podłączone poprawnie?

post-70084-0-38223600-1392390990_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    661

Masz źle podłączone. Od baku don pompki jest ok ale od pompki zasilającej ma iść w boczne przyłącze na filtrze paliwa a od dołu do pompy wtryskowej.

Tylko te dwa są zamienione.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Jak miałem MTZ to też nie było paliwa w przelewie, trochę mnie to dziwiło, ale chyba tak ma być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

W takim razie zamienię, ciekawe, czy to może być powód takiej zabawy z odpowietrzaniem. Okaże się.

Z tego, co widzę na schemacie z linkowni wygląda, że chyba nic (poza zasilaniem z odstojnika) nie jest poprawnie podłączone, a filtr raczej niewiele filtruje.

Niezły specjalista przy tym grzebał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    289

Ja w swoim też nie mam przewodów orginalnie podłączonych, tylko przelew z wtryskiwaczy łączy się z nadmiarem od pompy, który w orginale jest podpięty z powrotem na ssanie pompki . W ten sposób nadmiar z pompy wraca do zbiornika.

Filtr paliwa podłączony tak, jak u kolegi, działa bez problemu. I nie radzę go teraz podłączyć odwrotnie, bez zmiany wkładu, bo cały syf pójdzie do pompy. Radził bym tylko zamienić dwa przewody na górze pompy miedzy sobą, bo śruba skierowana w stronę robiącego zdjęcie ma zaworek ciśnieniowy przelewowy, a ta do tyłu ciągnika nie ma. Orginalnie przelew do pompki idzie przez zaworek nadmiarowy ( w środku jest sprężynka i kulka) na powrót do pompki. Gdy ciągnik nie pracuje, ten zaworek utrzymuje paliwo w pompie, aby n ie miało tendencji do powrotu do zbiornika, zwłaszcza po dłuższym postoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    661

Oryginalnie przelew z wtryskiwaczy wraca do baku. Tylko przelew z pompy wtryskowej wraca w zasilanie pompy zasilającej. Przewody na filtr paliwa pozamieniaj po wymianie filtra paliwa.

A to dla tego że zasilanie pompy wtryskowej ma być od dołu a w górnej części filtra ma się zbierać ewentualne powietrze.

W nowszych modelach z jednym bakiem paliwa przelew z pompy i przelew z wtryskiwaczy idzie do baku.

https://www.google.pl/search?q=mtz+pompa+paliwa&client=firefox-a&hs=vt1&rls=org.mozilla:pl:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xm__UujtFcaBtAaW_IDICw&ved=0CFAQsAQ&biw=1280&bih=797#channel=fflb&q=mtz+uk%C5%82ad+paliwowy&rls=org.mozilla:pl:official&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=n9ro3IW8btudYM%253A%3Bsa-36SQKeJ1b0M%3Bhttp%253A%252F%252Fagrotrade.home.pl%252Fzdjecia%252Fg723.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fagrotrade.home.pl%252Finkontrahent.php%253Fg%253D283%3B750%3B660

tak to wygląda w oryginale.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    359

powiem ci mi kiedyś węzyk wyskoczył jak uprawiałem spostrzegłem się dopiero jak chyba po godzinie, to niewiele leciało tyle że trochę poplamiło się, ale ja mam pompę rotacyjną wiedz nie wiem czy wato porrównywać B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

Koledzy, wg schematu nie chodzi tylko o zamianę przy filtrze.

Jeśli dobrze Was zrozumiałem i obczaiłem schemat, to zasilanie z pompki powinno iść do boku filtra, z dołu filtra na króciec przy pompie zwrócony do tyłu ciągnika(zasilanie), dalej z króćca skierowanego na zewnątrz pompy(rozumiem, że tu jest zaworek zwrotny) z powrotem do pompki zasilającej(powrót).

U mnie wygląda to tak, jakby pompka zasilająca była w zasadzie pominięta, bo przyjrzyjcie się: na zdjęciu widać, że w to samo miejsce, co podane ze zbiornika paliwo, wpięte jest zasilanie pompy wtryskowej. Zwrot z pompy i wyjście z pompki idą do filtra, ale on w takim układzie przecież niczego nie czyści.

Zaczyna mnie zastanawiać, jak to ustrojstwo w ogóle jeździ? Bo wygląda na to, że jakimś cudem pompa wtryskowa sama daję radę zassać.

Nic dziwnego, że odpowietrzenie go zajmuje pół dnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    661

Przy samej pompce masz dobrze. Przelew z pompy wtryskowej idzie do zasilania przy pompce zasilającej tak jak masz.

jak będziesz odpowietrzał filtr paliwa to odkręć korek całkiem i przytkaj palcem. Popuszczaj palec tylko gdy robisz pompka ręczna ruch w dół, gdy w górę trzymaj otwór zatkany. Odpowietrzysz w momencie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

W takim razie który króciec przy wtryskowej to zasilanie, a który powrót?

Bo wg schematu do pompki u mnie idzie przewód z zasilania, który powinien iść do dołu filtra.

Chyba, że zasilanie i powrót w pompie można traktować zamiennie, ale to raczej mało prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    661

Przecież na schemacie widać wyraźnie. Zasilanie z baku i przelew z pompy jest pod pompką zasilającą przykręcony wspólną śrubą od dołu. Górne przyłącze pompki leci do lewej strony filtra paliwa a z niego spod dołu do pompy wtryskowej do wlotu nad regulatorem obrotów.

Paliwo normalnie krąży od pompki do filtra przez pompę wtryskową znów do pompki a z baku jest uzupełniane tylko tyle ile spali silnik i ile wróci do niego przez przelew wtryskiwaczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corejack    0

W takim razie nie do końca chyba się rozumiemy. Porównaj moje zdjęcie ze schematem i napisz, czy się mylę:

u mnie przelew z pompy wtryskowej idzie nie do pompki, tylko do filtra. Mam rację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez slawus
      Czeka mnie remont silnika w Bizonie, czy ktoś ma namiary na dobrego i sprawdzonego fachowca z woj. mazowieckiego, no i może zna ktoś orientacyjną cenę tego "zabiegu" bo może lepiej kupić drugi silnik np. po remoncie. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez gasnica
      problem polega na tym ze ciągnik następnego dnia, czasem sie zapowietrza tzn odpala na kilka sekund normalnie po czym gaśnie. Dodam że filtr paliwa został wymieniony. Miał ktoś taki problem?
    • Przez Massey1993
      mój massey ostatnio zapowietrza sie nie mam pojecia co to moze byc wymienilem pompe bo mialem zapasowke nowa popke reczna filtr paliwa oraz przewody smok od zbiornika zostal sprawdzony juz nie mamy pojecia co to moze byc wtryski rok temu robione co o tym sadzicie co moze byc mieliscie taki przypadek?
    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez lorakw
      Witam! kupiłem niedawno mf 3060. Gdy jest zimny strasznie słabo pali. Trzeba bardzo długo kręcić żeby zagadał. Czasami muszę ponownie ładować akumulator bo padnie podczas tego rozruchu. Akumulator jest nowy, wiec to raczej nie jego wina. Wydaje mi się ze za wolno rozrusznik kręci. Tak jak by prąd gdzieś gubił. Świeca płomieniowa jest nowa i działa bo sprawdzałem. Jak już raz odpali to później nie ma problemu. Nawet jak przez parę godzin jest nieodpalany. Najgorzej jest rano. Co może być tego przyczyną? Może miał ktoś podobny problem? z góry dziękuje za odp i pozdrawiam
×