Polecane posty

Maniek101    144

podnośnik mi opada ale to pewnie wina cylindra, podłączyłem też na wyjście hydrauliczne też słabo podnosi i też opada

ja zrobiłem generalny remont podnośnika ( nowy rozdzielacz, cylinder, tłok, pierścienie, wszystkie origni ) i nadal mi opada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Pompa nie ma nic do opadania, jak już to do podnoszenia. Za opadanie odpowiada nieszczelny rozdzielacz lub nieszczelności na cylindrze.

Maniek opada bo jest nieszczelność między tłokiem a cylindrem znam ten ból, sprawdzałem u siebie na kilku cylindrach, tłokach i pierścieniach. Dobierałem taki tłok i cylinder że sam tłok ciasno wchodzi bez pierścieni i to opadało nie wiem co teraz jest z tymi częściami nie tak, ale na każdym zestawie było identycznie. Do tego otworu zasilającego w tulei dmuchałem powietrze i właśnie widać jak pojawiają się pęcherzyki między tłokiem a cylindrem, a niby wszystko nowe. Sprawdzałem tak na wszystkich cylindrach jakie miałem i jest tak samo. Rozdzielacz jest sprawny bo na przyczepie nie opada. W okolicy bardzo dużo ludzi ma ten sam problem że po remoncie podnośnika opada...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

No to wystarczy założyć uszczelniacz tłoczyskowy jak ktoś tu wcześniej napisał, wystarczy przetoczyć jeden rowek pod wymiar uszczelniacza a drugi niech będzie oryginalnie z tymi pierścieniami silnikowymi, albo założyć drugi uszczelniacz, metal do metalu nie da 100%owej szczelności a guma lepiej się dopasuje do tulei. U mnie brony opadną po godzinie czasu i jakoś nie narzekam, najważniejsze jest to że dobrze podnosi na wolnych obrotach. Ja będę zdejmował dekiel to na pewno będę zakładał te uszczelniacze na tłok, mam nawet kupione kilka sztuk.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

ja u siebie założyłem też uszczelniacz ( rowek dodatkowy więc pierścienie są wszystkie) Jednak niestety opada jak wcześniej mimo iż tłok i cylinder były w fatalnym stanie. Winny może być tylko rozdzielacz mimo iż ma dopiero 2 czy 3 lata ( z tucholi) najpewniej załatwił bo brak filtra ( 328)


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Maniek, a pompę masz w 100% sprawną ?

Zapomniałem wymienić że pompa też została założona nowa. Wzmocniona hydrotor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Developers    0

Do opadania podnośnika jeśli wszystko zostało wymienione to problem stoi po stronie zaworu który ma się otwierać po opuszczeniu podnośnika. Masz go za pewne go wyrobionego który nie wytrzymuje tyle atmosfer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

U mnie strasznie puszczał tylny podnośnik nawet z lekkimi narzędziami. Rozkręciłem rozdzielacz w drobny mak, przemyłem ropą pod ciśnieniem, przedmuchałem powietrzem i założyłem nową kulkę w zaworze. Teraz trzyma jak trzeba. Z moich doświadczeń wynika że duża część problemów z rozdzielaczami wynika z zabrudzenia go np opiłkami itp, ciągnik ma układ otwarty i masa brudu idzie też przez szybkozłącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

SipmaZ224 zgadza się ale tylko dopóki niema zrobionych wyjść hydrauliki ,o czym pisałem w innym temacie


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max696    9

Witam, mam pytanie, po wymianie oleju na agrol-u podnośnik podnosi dopiero na dużych obrotach i szybko opada nawet bez obciążenia, wiec mam zamiar wymienić pierścienie na tłoku i przy okazji rozebrać cały rozdzielacz, czy mógłby mi ktoś powiedzieć co mógłbym jeszcze powymieniać w aby go trochę usprawnić, narazie myślałem jeszcze o wymianie sprężyny zaworu bezpieczeństwa ponieważ moja jest już trochę ściśnięta i wymianie kulki na jej końcu. Co jeszcze mógłbym wymienić, a konkretnie chodzi co trzeba powymieniać przy okazji takiej rozbiórki? mam na myśli wszystkie uszczelki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

O - ringi na pompie, tylko kup te grubsze i wzmacniane albo jakieś silikonowe, bo cienkie-originalne zaraz wypychają i zdrap tą podkładkę pod deklem, niepotrzebnie dystansuje, wypchane o-ringi to najczęstsza przyczyna niedomagania hydrauliki w ciapkach. Na tłoku wytocz rowek pod uszczelniacz. O-ringi inne też wymień a jakie to poszukaj w katalogu, wszystko jest podane.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max696    9

Ok dzięki, pisząc o zdrapaniu podkładki to chodzi ci o tą co jest w pompie czy jakaś inną, nie będzie wtedy nieszczelności ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nie będzie, tam mają trzymać oringi całe ciśnienie, chodzi mi o tą podkładkę pod dekielkiem pompy hydraulicznej, znajomy tak zrobił żeby bardziej docisnąć oringi(kupił te grubsze) i jeździ już tak 2 lata np. w opryskiwaczu 400l, kosiarka rotacyjna itp i podnosi na wolnych obrotach.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
g2osc    25

Witam

Mam mały problem z podnośnikiem w 328 ledwo co dźwiga. Kilka lat temu poszedł oring na siłowniku i objawy były takie same. Żeby dźwignąć pług trzeba nieźle gazować a o siewniku 3m to już nawet nie myślę. Znika również olej ze zbiornika. Może ktoś z was przerabiał już takie coś w swoim bolidzie:)

Bardzo proszę o wskazówki co mogło się stać albo jak to fajnie przerobić

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek007    84

Kolego przyczyn morze być wiele. Najlepiej zacznij od sprawdzenia drobnych rzeczy np; sprawdz filtr oleju czy nie jest zapchany . U mnie w c330 jak sie zanieczyści filtr to talerzówkę muszę podnosić na duzych obrotach a jak przeczyszczę filtr to na wolnych obrotach talerzówka w momęcie w górze. Trzeba odczasu do czasu przeczyszczać filtr. Ja w ciągu roku filtr przeczyszczam 2 razy. A jeśli ci ubywa olej to poprostu jest go zamało i nie uniesie nawet pługa. Morze też być pompa ściachana lub roździelacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Kolego przyczyn morze być wiele. Najlepiej zacznij od sprawdzenia drobnych rzeczy np; sprawdz filtr oleju czy nie jest zapchany . U mnie w c330 jak sie zanieczyści filtr to talerzówkę muszę podnosić na duzych obrotach a jak przeczyszczę filtr to na wolnych obrotach talerzówka w momęcie w górze. Trzeba odczasu do czasu przeczyszczać filtr. Ja w ciągu roku filtr przeczyszczam 2 razy. A jeśli ci ubywa olej to poprostu jest go zamało i nie uniesie nawet pługa. Morze też być pompa ściachana lub roździelacz.

Jak to możliwe że czyścisz 2 razy na rok i tak ci się zapycha, ja tam zaglądam raz na rok i praktycznie nie muszę wcale, bo raczej nie ma z czego czyścić, jedynie kilka opiłków.

Teraz gdy robię remont podnośnika to miałem pękniętą pompę po prawie całej długości, pompa była aluminiowa ale na 4 śruby, już aluminiowej nigdy nie kupię, chyba że tą wzmacnianą czyli z większym przepływem.

 

Chętnie zamienił bym się z kimś na dekiel od c328 a dał bym od c330 po wymianie wałka i tulejek brązowych na nowe i po dopasowaniu całości.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas    7

Witam

Mam mały problem z podnośnikiem w 328 ledwo co dźwiga. Kilka lat temu poszedł oring na siłowniku i objawy były takie same. Żeby dźwignąć pług trzeba nieźle gazować a o siewniku 3m to już nawet nie myślę. Znika również olej ze zbiornika. Może ktoś z was przerabiał już takie coś w swoim bolidzie:)

Bardzo proszę o wskazówki co mogło się stać albo jak to fajnie przerobić

Pozdrawiam

Jeśli znika olej to znaczy że przelewa się do skrzyni biegów (sprawdź stan w skrzyni).

Możliwości są dwie.

1

Uszczelniacz pompy olejowej.Wymiana uszczelniacza pomoże na krótko, bo pompa jest do wymiany.

2

Uszczelnienie tłoka lub porysowanie cylindra,tylko wtedy będzie szybko opadał podnośnik.

Tak że możesz śmiało zdejmowac podnośnik i naprawiac, bo samo nie minie!


,, Bo ja się czuję .......... maleńki jak robak, ......... ale króla nie widzę większym od siebie. " - jak mawiał Pan Franciszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nie ma co się pakować w koszty, no chyba że wg. własnego widzi mi się, albo nadmiaru gotówki.

Jeśli poszły o-ringi na pompie pod deklem to wymienić na te grubsze 25x3 bodajże i maszyny na TUZie znowu będą fruwać, sąsiad tak zrobił i jeździ już prawie rok czasu i wszystko gra, na wolnych obrotach opryskiwacz 400l 15m pnie się w górę aż miło.

Co do opadania wymienić pierścienie i założyć na nim uszczelniacz tłoczyskowy.

Jeśli to nie pomoże dopiero myśleć co dalej, przecież to jest niedużo roboty, nawet ręce się dobrze nie ubrudzą ;)

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiddenly    0

Witam

mam taki problem dziś zauważyłem ze pod bolcem od womu jest plama oleju i skraplone troche pod dolnym zaczepem c330m jaka moze byc przyczyna

 

PS prawdopodnie jest to olej ze skrzyni ale zkad on tam

Edytowano przez Hiddenly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek007    84

Junkers też sie dziwie ze muszę 2 razy w ciągu roku przeczyszczać filtr ale nie mam wyjścia jak nie przeczyszcze to na wolnych obrotach nie będzie unosił. Przypomnę ze olej zmieniałem 1.5 roku temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hiddenly miałem to samo :) rozkręciłem i wymieniłem simering tylko postaw go tak aby tył ciągnika był w górze żeby ci olej nie uciekł :D PS: Z tego co zrozumiałem to wyciek jest z okolic końcówki WOMu na zewnątrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiddenly    0

Nie to nie kapie z końcówki womu tylko sie skrapla zkaś pod zaczepem dolnym jestem na 99% pewien ze to olej ze skrzyni ale zkad on tam

PS wczoraj patrzyłem poziom oleju w skrzyni to moze bylo z pól cm czy to mozliwe co moze sie stac jak w skrzyni oleju nie bd podnosnik nie pd działal?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez patryk90
      Witam. Problem z podnośniki em, na pusto podnosi po podpięcie maszyny nie chce ruszyć jej do góry. Co może być?
    • Przez PaweLisowicz
      Sprzedam 2 pierścienie starego typu i 2 środki do c-330. Link do aukcji: https://www.olx.pl/oferta/obciazniki-c4011-c328-c330-c360-c355-CID757-IDzHBoV.html#4cedd9a6e8;promoted
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj